Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dziś zauważyłem że na moim koncie allegro w rozliczeniach pojawiły się opłaty dodatkowe "Poczta Polska opłaty dodatkowe ", okazuję się że wszystkie opłaty zostały naliczone do przesyłek które nie zostały doręczone, a kupujący w czasie złożyli odstąpienie od umowy. Kupujący nie zapłacił za przesyłkę nic, bo ma SMARTA, a ja zapłaciłem za jej zwrot, bo poczta nie doręczyła. Koszt zwrotu przesyłki kurierskiej 10,99 zł, a listu poleconego 6,49 zł. Sprawdźcie swoje rozliczenia na allegro, czeszą jak mogą.
A jak się ma do tego po prostu bardzo prosty zapis typu: sprzedawca ma wysłać towar, a kupujący ma obowiązek go odebrać?
Kupujący nie musiał wybierać przesyłki SMART - przecież przeczytał regulamin i wiedział jaki jest koszt nieodebranej przesyłki. Mógł wybrać inny rodzaj przesyłki.
Porada dla xyz96 - zacznij sprzedawać na Allegro i nabierz jekiejś praktyki.
Podobnie jest ze SMART Paczkomaty InPost za 40 zł.
Klient kupuje towar za 42 zł, zwraca towar za 30 zł. Wiadomo - zakup dla darmowej przesyłki. Jednak kupujący na własne życzenie zmienia warunki zawartej umowy. W świetle prawa ta transakcja na 30 zł nie została zawarta - po prostu nie miała miejsca i jest uznawana za "niebyłą". Kupujący zmienił warunki zawieranej umowy, nie tylko pod względem wartości zakupionego towaru, lecz również, co się z tym wiąże, pod względem darmowej przesyłki. W związku z tym, że warunki zawartej umowy zostały zmienione przez samego kupującego, to koszt takiej wysyłki wynosi 8,99 zł. To chyba jest logiczne.
I jak ma się do tego prawo i regulamin Allegro?
allegro nalicza ale ostatnio za tą samą przesyłkę również poczta naliczyła mi opłatę za zwrot - reklamacja uznana ale trwało to 3 mieś
@A3dam @xyz96 @Client:98572120
Minęło 24 godziny i otrzymałem kolejną odpowiedź od allegro ( tym razem inna Pani )
"Dzień dobry,
dziękuję za Pana wiadomość i przepraszam za wydłużony czas odpowiedzi.
Jeśli dojdzie do odstąpienia od umowy na podstawie Ustawy o prawach konsumenta to zgodnie z treścią tej ustawy Konsument ponosi jedynie koszty odesłania towaru i nie można go obciążać żadnymi dodatkowymi kosztami, czyli kosztem dopłaty do Smart. Koszt dopłaty 0,99 zł, 1,99 zł nie traktuje się jako rabat.
Natomiast w przypadku kiedy do odstąpienia nie dochodzi, a Kupujący nie odebrał opłaconej przesyłki, Sprzedający ma prawo oczekiwać od Kupującego naprawienia szkody którą poniósł (czyli dopłaty jaką Pan poniósł).
Oprócz regulaminu Smart! musimy się kierować również przepisami ustaw konsumenckich. Pomimo braku zapisu w Regulaminie na temat obciążenia Klienta kosztem nieodebranej przesyłki Kupujący musi się liczyć z konsekwencjami prawnymi. Zwrot w ramach allegro SMART owszem jest darmowy - jednak nieodebranie przesyłki to nie zwrot. "
i tutaj Pani chyba ma rację, nieodebranie przesyłki nie jest zwrotem, a odstąpienie od umowy to zupełnie inna sprawa.
Ponieważ nadal nie jest dla mnie jasne ... zadałem kolejne pytanie allegro:
OK, ale jeśli kupujący nie odbiera przesyłki ( bo np. wyjechał i nie mógł odebrać ) i odstępuje od umowy wiedząc że przesyłka już wraca do sprzedającego, to kto pokrywa koszty zwrotu takiej przesyłki? Przypominam że cały czas rozmawiamy o przesyłce darmowej allegro SMART.
@DO-AN
Zwrot w ramach allegro SMART owszem jest darmowy - jednak nieodebranie przesyłki to nie zwrot. "
i tutaj Pani chyba ma rację, nieodebranie przesyłki nie jest zwrotem, a odstąpienie od umowy to zupełnie inna sprawa.
Zgadza się. To jest zbieżne z tym co wielokrotnie pisałem już także w innych wątkach.
ale jeśli kupujący nie odbiera przesyłki ( bo np. wyjechał i nie mógł odebrać ) i odstępuje od umowy wiedząc że przesyłka już wraca do sprzedającego, to kto pokrywa koszty zwrotu takiej przesyłki?
Kupujący zamawiając przesyłkę (z zakupioną rzeczą) jest zobowiązany do jej odbioru.
Niedopełnienie przez Niego tego obowiązku (z powodu: "wyjechałem", albo: "rozmyśliłem się") nie zwalnia go z odpowiedzialności wobec Sprzedającego przewidzianej stosownymi przepisami prawa.
Odstępując od Umowy po nieodebraniu przesyłki zwalnia się jedynie z ryzyka obciążenia opłatami za bezumowne przechowanie jego rzeczy przez Sprzedawcę (do którego wróci nieodebrana przesyłka). Pozostaje to jednak bez wpływu na ew. konieczność naprawienia szkody Sprzedającemu (o której mowa powyżej).
Jeśli dojdzie do odstąpienia od umowy na podstawie Ustawy o prawach konsumenta to zgodnie z treścią tej ustawy Konsument ponosi jedynie koszty odesłania towaru i nie można go obciążać żadnymi dodatkowymi kosztami, czyli kosztem dopłaty do Smart. Koszt dopłaty 0,99 zł, 1,99 zł nie traktuje się jako rabat.
Natomiast w przypadku kiedy do odstąpienia nie dochodzi, a Kupujący nie odebrał opłaconej przesyłki, Sprzedający ma prawo oczekiwać od Kupującego naprawienia szkody którą poniósł (czyli dopłaty jaką Pan poniósł).
Dlatego chcę wyjaśnień od allegro, żeby było jasne ... że w momencie kiedy kupujący nie odbiera przesyłki i w trakcie jej powrotu do sprzedającego odstępuje od umowy, jest zobowiązany do opłacenia kosztów przesyłki zgodnej z cennikiem podanym w allegro.
Na wszelki wypadek zamieściłem informację w aukcjach o tym że nieodebrane przesyłki są obciążone kosztami zwrotu bez względu czy przedmiot został zakupiony w SMART, podałem też link do cennika allegro. Na chwilę obecną wszystkim wcześniejszym zostały zwrócone środki bez pomniejszania o koszt zwrotu nieodebranej paczki, za późno wykryłem dopłaty od allegro, ale zabezpieczenie na przyszłość.
Myślę że nieodebranie przesyłki jest umyślnym działaniem na szkodę sprzedawcy, nie powinno być to wpisane w ryzyko sprzedaży.
i jest odpowiedź:
"Dziękuję za Pana wiadomość.
W przypadku, gdy kupujący jest firmą, a nie odebrał przesyłki, w takiej sytuacji również może Pan oczekiwać uzyskania tej kwoty od użytkownika, gdyż został Pan narażony na stratę.
Przesyłka z dodatkowym kosztem dostawy:
Kupujący zawiera ze Sprzedającym umowę, z której powinien się wywiązać. Nawet jeśli Kupujący wie przed odebraniem towaru, że będzie chciał odstąpić od umowy, to i tak powinien odebrać przesyłkę, a dopiero później nadać zwrot. W przeciwnym wypadku może Pan oczekiwać pokrycia kosztu przesyłki zwrotnej od Klienta.
Przesyłka bez kosztów dostawy do klienta, np Smart!:
w przypadku darmowej dostawy InPost Kupujący nie powinien być obciążony kwotą przesyłki zwrotnej. Jest to jedyny przypadek, gdyż przesyłka była darmowa.
"
@DO-AN
Na wszelki wypadek zamieściłem informację w aukcjach o tym że nieodebrane przesyłki są obciążone kosztami zwrotu bez względu czy przedmiot został zakupiony w SMART, podałem też link do cennika allegro.
Nie powinieneś "straszyć" Klientów (może być to uznane za niedozwolone straszenie), że wszystkie nieodebrane przesyłki są obciążone ...
Zwłaszcza, że są przypadki gdy (na chwilę obecną) nie są: np. nieodebrana przesyłka paczkomatowa SMART. Formalnie: każdy przypadek powinien być rozpatrywany indywidualnie (chociaż wg ogólnie przyjętych zasad).
Wystarczy, że wskazujesz w warunkach zwrotu że koszt przesyłki zwrotnej pokrywa Kupujący (czyli nie zgadzasz się ponieść tego kosztu).
Na chwilę obecną wszystkim wcześniejszym zostały zwrócone środki bez pomniejszania o koszt zwrotu nieodebranej paczki, za późno wykryłem dopłaty od allegro, ale zabezpieczenie na przyszłość.
Zwrócenie pełnych kwot nie powoduje braku możliwości dochodzenia od Kupujących kwot Ci należnych. Czy gra jest warta przysłowiowej świeczki musisz ocenić sam.
Myślę że nieodebranie przesyłki jest umyślnym działaniem na szkodę sprzedawcy, nie powinno być to wpisane w ryzyko sprzedaży.
Absolutnie nie masz podstaw (i prawa) zakładać 'a priori', że Kupujący nie odbierając zamówionej przesyłki robi to umyślnie w celu działania na szkodę Sprzedawcy.
Można ew. przypuszczać że umyślne może być zachęcanie Kupującego do nieodbierania przesyłek w celu wyrządzenia Sprzedawcy szkody (zwłaszcza w sytuacji równoczesnego forsowania chybionej tezy, że Kupujący nie pokrywa kosztów zwrotu).
"Jeśli dojdzie do odstąpienia od umowy na podstawie Ustawy o prawach konsumenta to zgodnie z treścią tej ustawy Konsument ponosi jedynie koszty odesłania towaru i nie można go obciążać żadnymi dodatkowymi kosztami..."
Dostałeś właściwą odpowiedź - żadnych dodatkowych kosztów dla Konsumenta, który odstąpił od umowy. Żadnych poza kosztem odesłania towaru.
A teraz sprawdź w cenniku, jaki jest ten koszt odesłania towaru dla Konsumenta, który korzystał z dostawy Allegro Smart!, bo dokładnie tyle możesz mu potrącić.
@Client:98572120@A3dam
Tylko jest jeszcze jedno co mi się nasunęło
Kupujący zawarł ze mną umowę kupna, na podstawie której zobowiązał się do odbioru zakupionych przedmiotów ( dostawa kurierem ). Jeśli przesyłka nie została odebrana, to czy kupujący wypełnił umowę do końca? Moim zdaniem nie ... a odstąpienie od umowy wówczas nie powinno być respektowane, chyba że kupujący wyrówna poniesione straty w związku z tym że nie wywiązał się z umowy.
@DO-AN
Jeżeli Kupujący wysłał Ci odstąpienie od Umowy zanim przesyłka została mu wydana to miał prawo nie odbierać przesyłki (nie zwalnia go to jednak przed poniesieniem kosztu powrotu nieodebranej przesyłki).
Jeżeli do chwili rozpoczęcia drogi powrotnej nieodebranej przesyłki odstąpienia nie otrzymałeś - to Kupujący uchybił swoim obowiązkom.
@DO-AN Widzę, że pomimo uzyskania odpowiedzi od Allegro dalej nie jesteś przekonany i dalej kombinujesz, jakby tu obciążyć Kupującego jakimiś dodatkowymi kosztami. W takim razie proponuje, żebyś potrącił Kupującemu z ceny ile uważasz za stosowne i czekał na kolejnego negatywa, dyskusję i wniosek o rekompensatę z POK. Przy takim podejściu Twój problem ze Smartem wkrótce sam się rozwiąże.
@Client:98572120 jeśli nie chcesz pomóc, to nie pisz po prostu.
Widzę, że pomimo uzyskania odpowiedzi od Allegro dalej nie jesteś przekonany i dalej kombinujesz
... Gdyby odpowiedź od allegro była klarowna, dałbym spokój, ale niestety jest inaczej i raczej nie uważam żeby to było kombinowanie.
W takim razie proponuje, żebyś potrącił Kupującemu z ceny ile uważasz za stosowne i czekał na kolejnego negatywa, dyskusję i wniosek o rekompensatę z POK.
... Potrącić mogę tylko tyle ile jest w cenniku allegro, po wcześniejszym powiadomieniu kupującego, oczywiście liczę się też z negatywami, do których można się odnieść na szczęście.
Przy takim podejściu Twój problem ze Smartem wkrótce sam się rozwiąże.
... jestem na allegro od ponad 15 lat i myślę że moje podejście jest dobre 😉
@DO-AN Zasypałeś Allegro pytaniami i dostałeś odpowiedzi. Wszystko jest jak należy. Teraz dopasuj sobie którąś odpowiedź do swojego pytania i rób, jak uważasz.
PS: Opieranie decyzji biznesowych na anonimowych opiniach prawnych z rozrywkowego forum ma tyle samo sensu, co przewidywanie przyszłości na podstawie horoskopów. Powodzenia!
"PS: Opieranie decyzji biznesowych na anonimowych opiniach prawnych z rozrywkowego forum ma tyle samo sensu, co przewidywanie przyszłości na podstawie horoskopów. Powodzenia!" - to jest świetne, powinieneś to podrzucić do przeczytania tej/temu, której/którego nikt nie może dogonić, bo ściga się sama/sam/samo ze sobą😁
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
To wszystko jest "chore".
Całe działania Allegro dążą do jednego - zwalić na sprzedawcę max. kosztów i odpowiedzialności. Zwrot przez formularz Allegro można sobie dosłownie wsadzić głęboko w 4 litery. Dlaczego nie ma w nim bardzo prostego sformułowania, że kupujący odstępuje od zawartej umowy? Ten formularz dotyczy jedynie zwrotów towarów, przeważnie z podanymi absurdalnymi powodami. Jednak nigdzie w takim formularzu nie jest jednoznacznie określone stanowisko kupującego (odstępuję od zawartej umowy.)
Poproszę o wypowiedź admina w tej kwestii.
@nat_not -