anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywny komentarz - > minuta po zakupie

MAMY ROZWIĄZANIE!
w19c
#10 Popularyzator#

Trafił mi się rodzynek który dokonał zakupu o godzinie 09:38 allegro sobie zaksięgowało wpłatę o godzinie 09:40 a kupujący wystawił negatywną ocenę o 09:41 🤣

Treść negatywnej oceny: Nie działa, nie polecam

(Dla doładowania typu PREPAID - dla interesantów: doładowania kupujący nie użyl bo nie potrafi)

oczywiście standardzik w pakiecie czyli: numer telefonu fikcyjny, na maile nie odpisuje - człowiek widmo

Ok .. niby może niby tamto i sramto ale .. gdzie tu do jasnej jakieś zasady?

z informacji uzyskanych na czacie z botem (dział ocen - czat ) wynika że komentarz wystawiony tak prędko nie narusza zasad allegro ponieważ zakupiony przedmiot był w ramach dostawy elektronicznej, no tak przecież to oznacza że wysyłka nastąpi jeszcze wcześniej niż ogarnie to API allegro🤣

Mimo że nie ruszają mnie szczególnie oceny na allegro, od czasu gdy mam te kilka tysięcy pozytywów i sporadyczne rodzynki raz na kilka msc to zastanawia mnie jeden drobny szczegół

Jak radzą sobie mali sprzedawcy? 

przecież ocena wpływa na trafność oferty, w praktyce dnia następnego (po odświeżeniu list) możesz zarabiać połowę mniej

Oczywiście odpowiedź w tej sprawie od allegro standardowa '' Ocena nie narusza zasad allegro'' kobieta z czatu napisała to nawet gdy nie zgłosiłem chęci kasacji takiej oceny, to już jest myślenie maszynowe.

Zastanawia mnie również to dlaczego allegro wprowadziło ''centrum wiadomości'' maskowanie adresów e-mail i inne inwigilacyjne 'ulepszenia' mimo że nadal ''nie są wstanie sprawdzić przebiegu transakcji'

a najlepszym hitem jest ''mógł się Pan kontaktować telefonicznie, nie możemy tego zweryfikować'' drogie allegro, w praktyce wy nic nie możecie zweryfikować bo równie dobrze mogę wysłać gołębia pocztowego przecież znam adres kupującego.. 

Przez 4 lata dostałem 1 negatywa na **piiip**u, na allegro dostałem kilkadziesiąt z czego 80% zostało zdjęte przez samych kupujących w wyniku wytlumaczenia im krok po kroku co w ogóle zamówili - bo i tacy się zdarzają. Albo mamy głupi naród albo platforme która nie potrafi dostosować się do inteligencji swojego targetu

Każdy sprzedający tu obecny jest wstanie przedstawić kilkadziesiąt ''smaczków'' kogo tak naprawdę obsługujemy, przez lata które tu sprzedaje zacząłem traktować ludzi jak zwykłe cyferki przy loginie zero empatii i zrozumienia, tak mnie allegro wychowalo xD

oznacz moderatorów
25 ODPOWIEDZI 25
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@w19c Poproszę o numer oferty oraz login konta, którego dotyczy opisana przez Ciebie sytuacja. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
w19c
#10 Popularyzator#

Hej, na allegrogadane nie można ujawniać takich informacji.

Ponadto nie zależy mi na rozpatrywaniu tej sprawy bo to nie pierwsza taka sytuacja w mojej historii sprzedaży na tym portalu, i wiem że bez kolesiostwa podejście jest maszynowe bo zaufania nie macie do nikogo a sprzedawce traktujecie jak najgorszą stronę umowy. 

Wysyłam kilka tyś zamówień miesięcznie, gdy trafi się problem tak **piiip**yczny to pozostaje sam z nim i jestem do tego przyzwyczajony, tylko dziwi mnie że mali sprzedawcy dają rade jakkolwiek tu sprzedawać. Mało kto to mówi ale wiem że wielu ze sprzedających ma stresogenne życie przez allegro w szczególności na początku działalności ( przez kilka miesięcy) gdy każda ocena to twoje być albo nie być - trzeba dawać nawet ''łapówki'' za usunięcie oceny. 

(w szczególności że problem zazwyczaj się pojawia przy najtańszych ofertach gdzie podział zarobku z oferty to 5% dla sprzedającego pozostała część stanowi opłata allegro i podatek)

Przykre ale prawdziwe, niestety dla sprzedających allegro nie jest friendly platformą i dziwi mnie to że allegro nie zmałpowało zasad pasujących do współczesnych czasów handlu e-c od konkurentów z pozostałej części europy.

 

 

 

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

no ładnie 😂 za szczerość łapkę w górę masz 😄

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

allegro dąży do pełnego automatyzmu

odhumanizowania kontaktów pomiędzy stronami transakcji

stąd ukrywanie nazw Sprzedawców, zlikwidowanie indwywidualizmu w ofertach, używanie dziwnego słownictwa i tak dalej

nie pomaga polskie prawo, które wprowadza procedury jakieś nadustawy (konsumencka)

bo kodeks cywilny nie wystarcza

niestety pojawił się na allegro target Kupujących, dla których:

1) chlubą i godnym pochwały jest nie znać się na niczym

2) jeżeli wystąpi pkt 1 to ktoś znający się jest wrogiem

3) głównym prawem jest ignorancja (zwrot towaru bez odstąpienia od umowy, załączenia dowodu zakupu, olanie podanych w ustawie terminów)

4) chamstwo - bo klient nasz Pan

5) ogromnym strachem i związane z olbrzymim stresem jest zapytanie się przed zakupem

o cechy towaru czy też terminy dostawy

6) słowami kluczami jest zwrot "nie chciało mi się" - np: przeczytać ofertę warunki dostawy i itp lub "myślałem" n p: myślałem że Sprzedawca wie o czym myślałem

widzę, że @w19c się poddał i traktuje Kupujących jak numerki - zapewnia mu to spokój sumienia, ogranicza kontakt do minimum z takim ludźmi i tak naprawdę pozwala spokojnie dalej działać

z racji mojego wykształcenia, pracy zawodowej i stylu prowadzenia działalności staramy się zawsze tłumaczyć Kupującym co widać nawet po tym forum

lokalnie nie narzekamy na brak pracy, bo ta metoda daje wyniki

ale na allegro jest przyzwolenie by obrażać sprzedawców i przypisywać im winę za zło tego świata

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

prawda to 🙂

Patryk0701_0-1589537730761.png

 

oznacz moderatorów
D3Companion
#7 Wielbiciel#

Witam, przecież możesz się spokojnie odwołać do Support w tej sprawie pod pretekstem " Ocena wystawiona zbyt wcześnie" miałem z 10 takich sytuacji i za każdym razem allegro usuwało ocenę negatywną tylko trzeba było ich mielić i chyba z 5 razy  kopiować i wklejać im ich regulamin bo prawda jest taka że 90% supportu allegro nie zna regulaminu, ja osobiście mam go w małym palcu dzięki właśnie samym pracownikom allegro, masz zapis w regulaminie  "Kupujący wystawił ocenę sprzedaży zbyt wcześnie." twój przykład idealnie do tego pasuje, trochę nerwów to kosztuje ale ocenę usuną. Niestety jest jak jest trzeba walczyć o swoje.

oznacz moderatorów
w19c
#10 Popularyzator#

No niestety ten motyw się nie sprawdzi, ponieważ według allegro ten zapis nie dotyczy produktów cyfrowych których dostarczenie może być natychmiast po wpłacie.

Zapis '' wystawiona zbyt wcześnie'' wg nich sprawdza się tylko przy wysyłkach kurierem itd co jest absurdem, bo rownie dobrze mogę wysłać produkt typu digital następnego dnia.

Spróbuje jeszcze raz powołać się na ten zapis, gdy uzyskam odpowiedź to wkleję ją w tym wątku.

oznacz moderatorów
intimishop
#8 Zapaleniec#

To ja wam podam lepszy powód hipokryzji suportu allegro.

Gość kupuje w niedzielę towar oznaczony z wysyłką na 3 dni. 

We wtorek dostaje informacje ze w aukcji jest 24h i ja się nie wywiązałem, że to jest jawne **piiip**ys..... . Odstąpienie od umowy, negatyw, anulowanie zamowienia.

Po litani mail jaki to ja jestem sraki i owaki zgłaszam sprawę do allegro. 

Po kilkunastu mailach przedstawiwniu historii mail komentarz zostaje usunięty. 

Kupujący wystawia ponownie negatywa, kolejny mail od niego z pogrozkami. 

Znacie już stanowisko allegro?

Komentarz nie narusza........ 

Ja jestem głupi czy????? 

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

@intimishop, piszesz: jeśli kupujący chce podyskutować na temat zamówienia, zapraszam do dyskusji na allegro, korespondencja email do tego nie służy..

oznacz moderatorów
intimishop
#8 Zapaleniec#

Wysyłał maile poprzez zadaj pytanie sprzedajacemu

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

a co za różnica? 🙂 odposujesz w Centrum Wiadomości i tak 🙂 jedna odpowiedź wystarczy, resztę ignorujesz, bo już odpisałeś, albo odpisuj to samo Zapraszam do dyskusji na allegro 🙂

oznacz moderatorów
w19c
#10 Popularyzator#

@intimishop 

To spróbuj ino odpalić ''urlop allegro'' 

po tygodniu nie masz po co wracać 🤣

oznacz moderatorów
w19c
#10 Popularyzator#

xDallegro.pngxD, po tym jak napisałem że kupujący wpisał fikcyjny numer tel i unika kontaktu mimo ponaglen o odpowiedź przez allegro to napisała '' Jedynym rozwiązaniem jest porozumienie się z Kupującym. ''  hahaha, to się nazywa personel

oznacz moderatorów
w19c
#10 Popularyzator#

@D3Companion   

allegro1.pngallegro2.pngallegro3.pngPrzecież to jak sen xD 

 
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@w19c Ale po co kpisz? Przecież masz napisane, że przy wysyłce elektronicznej nie bierze się pod uwagę czasu po jakim został wystawiony komentarz. Poza tym w regulaminie nie ma czegoś takiego jak zbyt krótki czas na wystawienie oceny, ten zapis jest tylko w Pomocy, a to nie regulamin. Brak kontaktu z kupującym i być może błędny numer telefonu nie zmieni faktu, że ocena nie narusza zasad.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@D3Companion Nie, w regulaminie nie ma nic na ten temat, nie ma zapisu, że ocena nie może być wystawiona zbyt wcześnie, nie masz go więc w małym palcu. Naczytałeś się artykułów Pomocy i wydaje Ci się, że to regulamin. W regulaminie jest napisane, że nie można brać udziału w transakcji jedynie w celu wystawienia oceny, a to duuuża różnica.

oznacz moderatorów
w19c
#10 Popularyzator#

Ocena wystawiona zbyt wcześnie - przed odebraniem produktu tj ocena czegoś czego kupujący nie mógł odebrać jest równoznaczna z oceną niezgodną z przebiegiem transakcji. Ocena przedmiotowa wpływa na statystyki sprzedawcy a co za tym idzie - jest integralna częścią całej statystyki sprzedażowej i ma wpływ znaczący na sprzedaż (głównie chodzi o trafności czy ads) 

Regulamin oczywiście mówi o tym

11.5.

Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji 

11.6.

Niedozwolone jest uczestniczenie przez Użytkownika w Transakcji wyłącznie w celu wystawienia oceny (np. aby sztucznie zawyżyć lub zaniżyć wiarygodność Sprzedającego).

Allegro.pl nie ingeruje w treści ocen i odpowiedzi, jednakże zastrzega sobie prawo do usunięcia lub zablokowania możliwości ich wystawienia w uzasadnionych przypadkach, gdy:

a.naruszają postanowienia Regulaminu, w szczególności artykułu 11.5 lub 11.6,

 

Allegro.pl zastrzega sobie prawo do edycji lub usunięcia opinii w uzasadnionych przypadkach, gdy opinia:

c. narusza zasady określone w art. 11.12,

Jak wobec tego ocenisz że kupujący nie brał udziału w transakcji tylko dla oceny skoro nie odebrał produktu a ocenił go? oraz sam fakt że produkt nie został wysłany a mimo to oceniona została obsługa klienta oraz sam produkt minute po zakupie 

Co do '' kpisz''

trudno nie kpić z pracownika który bierze pieniądze za swoją pracę a nie potrafi czytać ze zrozumieniem i spamuje jednym i tym samym.  Nie jest oczywiście dla mnie to nic dziwnego bo w obsłudze klienta pracuje najniższy szczebel allegro no ale jakby nie patrzeć jest to dział reprezentujący i dopuszczony do kontaktu z tzw ''super sprzedawcami'' a jak wiadomo ''super sprzedawca'' ma miec '' zapewnioną priorytetową pomoc'' 🤣

 

oznacz moderatorów
Client:79179573
#16 Inspirator#

@w19c napisał(a): "fakt że produkt nie został wysłany a mimo to oceniona została obsługa klienta"

Niewysłanie towaru po zapłacie z góry trudno nazwać dobrą obsługą.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów
w19c
#10 Popularyzator#

@Client:79179573 

To się nazywa profesjonalne wyciąganie z kontekstu

''o tak przecież to oznacza że wysyłka nastąpi jeszcze wcześniej niż ogarnie to API allegro''

 

 

 

oznacz moderatorów