Negatywny komentarz za anulowanie zamówienia przez sprzedawcę

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam,
Musiałem anulować kilka zamówień od klientów, z przyczyn nie zależnych od nas nie mogłem wysłać towaru.
Zamówienia zostały anulowane w ciągu kilku godzin od otrzymania, kasa od razu została zwrócona, informacja dla klienta o powodach anulowania została podana w formularzu anulowania w polu "informacje dla kupującego".
Pomimo tego jeden klient mi wystawił negatywa do produktu - pomimo, że go nawet nie widział i drugi negatyw do obsługi klienta" anulowane zamówienie bez zbędnych słów".
Wystąpiłem do do klienta o zmianę oceny bez skutku.
Wystąpiłem do Allegro o usunięcie komentarza. Przyszła negatywna decyzja z Allegro "kupujący podkreślił kontakt z Panem w komentarzu" - gdzie w tym komentarzu jest kontakt? chyba brak kontaktu?. To że ocenił produkt negatywnie nie mając go w ręku też nie przeszkadza Allegro.
Odwołałem się jeszcze raz dwa razy od decyzji. W ostatnim uzasadnieniu napisali cos takiego:
"Kupujący w komentarzu wspomniał, że "bez zbędnych słów" anulowano jego zamówienie, ocena ta sugeruje brak kontaktu i poinformowania klienta o anulowaniu zamówienia."
To są chyba jakieś jaja, to co system Allegro dał D.... i nie wysłał powiadomienia do kupującego o anulowaniu z wiadomością od sprzedawcy? i teraz umywają ręce od problemu i winę za ich błędy zrzucają na sprzedawcę?
Może jakiś bardziej kompetentny pracownik się wypowie na ten temat i załatwi sprawę.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
I nawet jeżeli, to w takiej sytuacji się wydzwania po Klientach, pisze mejle/wiadomości z informacją. Ludzie...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Musiałem anulować kilka zamówień od klientów, z przyczyn nie zależnych od nas nie mogłem wysłać towaru. z tym trudno się zgodzić, aniby kto za to odpowiada? komentarz powinien być odzwierciedleniem przebiegu transakcji.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja liczyłem na jakieś konkretną pomoc, a tu co widzę szukanie winnego.
Jakby ci ktoś zarąbał samochód z pod bloku w momencie kiedy go na aukcji sprzedałeś - i ktoś by pisał, że to twoja wina. To by było fajnie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeśli zostawiłeś samochód otwarty z kluczykami... to trochę Twoja wina.
Nikt nie szuka winnego, sprzedaż online tym bardziej na allegro to kupa odpowiedzialności. Umowa kupna-sprzedaży jest formą prawną, to nie są zabawy.
Zawaliłeś, z nieswojej winy ale jednak bo mogłeś to inaczej rozegrać, przyjmij to na klatę. Możesz jeszcze spróbować dogadać się z tym gościem po weekendzie albo coś.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nikt nie szuka winnego, bo nie trzeba szukać. Winny jest sprzedawca, który się nie wywiązuje z umowy. Jak tego nie rozumiesz, to trudno. Dalej nie podałeś powodu anulowania zamówień, to nie szukaj wyrozumiałości. A ten przykład z autem, to nie wiadomo do czego odnieść??

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Podałem przeczytaj sobie zanim coś zarzucisz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@BendLight_pl Oczywiście, że nie byłoby fajne.
Tylko nie mówimy tu o winie (bo to nie Twoja wina) a o odpowiedzialności. Poza tym samochodów nie da się wystawić na aukcji kup teraz 😁
Pomóc Ci nie pomożemy bo nie ma jak - wskazujemy jedynie jak się sprawa ma.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak jak pisali poprzednicy, jeśli do anulowania jest jedno-dwa zamówienia można iść na całość i anulować bez wcześniejszego informowana.
Ale więcej niż kilka zamówień to już musi być poprzedzone wcześniejszym kontaktem minimum mailowym bo szansa na negatyw rośnie wykładniczo wraz z ilością anulowanych zamówień.
Szansa na usunięcie negatywa - prawie zerowa. Kupujący miał podstawy do jego wystawienia.
Jeśli sytuacja pozwala lepiej zadzwonić i poprosić o to by kupujący sam anulował zamówienie wtedy nawet jak później poczuje przypływ emocji to już komentarza nie wystawi.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To może jeszcze poproszę o usprawiedliwienie dla wystawienia komentarza negatywnego do produktu którego nie widział.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tutaj to już niekompetencja allegro. Tego tłumaczył nie będę...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@BendLight_pl dokładnie, do tego kompletny brak empatii
allegro skutecznie rozbija swoimi działaniami wspólnotę sprzedawców i kupujących
pozwalając na chamstwo, sianie nienawiści do sprzedawców
Jak można pozwalać na umieszczenie publicznych wpisów np: szkalujących przedsiębiorców
bez weryfikacji, podważających ich kompetencje
jak można pozwalać na tzw subiektywne oceny?
Gdzie promowanie wspólnoty, społeczności, kulturalnych zachowań?
do tego chowanie głowy w piasek - dlaczego serwis nie napisał kupującemu, że otrzymał wiadomość o zwrocie wpłaty?
dlaczego jeżeli otrzymał od allegro w/w powiadomienie serwis nie usunął nieprawdziwej oceny?
dlaczego oceny dzielą się na polecam i nie polecam?
@LEW433 autor wątku nie czepia się jak tako komentarza tylko mentalności kupujących
gdyby otrzymał wpis - sprzedawca z przyczyn wyjątkowych nie wysłał towaru, otrzymałem zwrot wpłaty - to by się nie czepiał
mógłby odpisać - Bardzo przepraszam kupującego za zaistniałą wyjątkową sytuację, następne zamówienia zrealizuję terminowo, zapraszam ponownie

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Bezpodstawne oczernianie jest nielegalne. Prosze wyslac takie cos do nieznosnych klientów.
Zgodnie
z w/w przepisami prawa, jeżeli dobro osobiste firmy zostało
zagrożone cudzym działaniem, można żądać zaniechania tego
działania, gdy jest ono bezprawne. W oparciu o wskazaną podstawę
prawną właściciel firmy „Kolekcjoner” żąda, aby dopełnił
Pan czynności potrzebnych do usunięcia skutków bezprawnego
naruszenia wizerunku firmy.
Jak
wskazał Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 22 stycznia 2015r. O sygn.
Akt I CSK 16/14 „Dobre imię osoby prawnej jest łączone z opinią,
jaką o niej mają inne osoby ze względu na zakres jej działalności.
Uwzględnia się tu nie tylko renomę wynikającą z dotychczasowej
działalności osoby prawnej, ale i niejako zakładaną (domniemaną)
renomę osoby prawnej od chwili jej powstania”.
Odnosząc
się do zaistniałego sporu wskazuję, że prawo Konsumenta do
uzyskania informacji dotyczących rzeczy sprzedanej wynika wprost z
Ustawy o prawach konsumenta. Art. 12-20 powyższej Ustawy
zdefiniowano obowiązki przedsiębiorcy zawierającego z konsumentem
umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, lub na odległość. W art. 12
u.p.k. określono informacje jakie przedsiębiorca powinien przekazać
konsumentowi najpózniej w chwili wyrażenia przez tego ostatniego
woli związania się umową. I tak w przypadku umów zawieranych poza
lokalem przedsiębiorstwa informacje te mają być udzielane „na
papierze lub innym trwałym nośniku”
(art.
14 ust. 1 u.p.k.). W sytuacjach zaś gdy umowy zawierane są na
odległość, przekazanie informacji następuje w sposób
odpowiadający rodzajowi użytego środka porozumiewania się na
odległość.
Ponadto podkreślam, iż jako klient będący
konsumentem ma Pan możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji. Zaznaczam iż mój mocodawca proponował
Panu pomoc w rozwiązaniu problemu z zakupem. W ofercie firma
udostępniła korzystną dla klientów opcję „Smart” w ramach
której produkt można odesłać bez żadnych dodatkowych kosztów.
Po zwrocie towaru sprzedawca zwraca pełna kwotę zakupu
towaru.
Pomimo propozycji rozwiązania sporu proponowanych przez
sprzedawcę, świadomie Pan nie skorzystał z pomocy. Mając na
uwadze powyższe wnoszę, aby zaprzestał Pan bezpodstawnego
naruszania dobrego imienia firmy i osunął bezpodstawny komentarz w
serwisie allegro.pl
Jednocześnie
wskazuję, iż w przypadku ich nie usunięcia w terminie 3 dni od
otrzymania niniejszego pisma, na podstawie art. 448 Kodeksu Cywilnego
będzie Pan wezwany do zapłaty odszkodowania w kwocie 5.000,00 zł
(słownie pięć tysięcy złotych 00/00) Zgodnie bowiem z art 448
Kodeksu Cywilnego w razie naruszenia dobra osobistego sąd może
przyznać zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę będącą
wynikiem naruszenia dobra osobistego.
Wnoszę zatem o
zastosowanie się do niniejszego wezwania w terminie określonym w
żądaniu. Brak reakcji na niniejsze pismo spowoduje, iż sprawa
zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja tez dzisiaj zarobilem negatywny komentarz za anulowanie transakcji. Takie komentarze wplywaja na sprzedaz, takze mozna smialo dochodzic swoich praw w sadzie. Trzeba ukracac takich ludzi i my jako sprzedawcy musimy walczyc o swoje prawa.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kolekcjonerstw Jeśli nie zrealizowałeś zamówienia to jest to Twoja odpowiedzialność.
Tak, błędy się zdarzają ale kupujący ma prawo wyrazić swoje niezadowolenie komentarzem - w sądzie nic nie ugrasz 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
nie ugram nic w sadzie - jestes prawnikiem, ze stwierdzasz taki fakt. Kupujacy napisal, ze nie wywiazuje sie z umowy i nie wysylam towarow. Na jakiej podstawie kupujacy snuje takie teorie? Wykonalem tysiace zamowien i zdarzyla mi sie jedna wpadka i na tej podstawie jestem oszustem? Mam dowody, ze jestem sumiennym sprzedawca.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kolekcjonerstw możesz wnioskować o zmianę treści komentarza który (jeśli piszesz prawdę) owszem jest krzywdzący dla działalności ale o jego całkowite usunięcie będzie ciężko bo kupujący nie napisał nic niezgodnego z prawem. Nie wywiązałeś się z umowy.
Jeśli idę do sklepu to najczęściej kupuję to co jest na półce, a nie żądam sprzedania rzeczy której na półce nie widzę. Ale wiem że są osoby które w piekarni chcą kupić mielone.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
"Sprzedający wystawia produkty, których nie posiada na stanie. [...]"
W mojej opinii nie ma tu nic niezgodnego ze stanem faktycznym - miałeś wystawiony towar którego nie posiadałeś - a że użył liczby mnogiej... w aukcji były dostępne dwie sztuki więc to też jest uzasadnione.
Nigdzie nie nazwał Cię oszustem.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mam ochote sie poprocesowac i zobaczyc kto ma racje. Poprostu mam dosc kupujacych ktorzy wyzywaja sie na sprzedawcach. Pojde w poniedzialek do adwokata i sie doradze.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kolekcjonerstw takie jest Twoje prawo, jak najbardziej skorzystaj.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@kolekcjonerstw Oczywiście to jest Twoje prawo.
Daj znać co powie adwokat.