anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie aktualizujące się statusy POCZTEX

MAMY ROZWIĄZANIE!
rolfa
#11 Animator#

Jak w temacie, mam problem z brakiem aktualizacji statusów przesyłek wysłanych przez Allegro Smart Pocztex. Niektóre z przesyłek w przypadku śledzenia przesyłki mają już status "przekazano do doręczenia" jednak w podglądzie na allegro widnieje "oczekuje na nadanie". Czy można sprawdzić? Podaje przykładowe numery zamówień:

be8e6e60-5383-11ed-8b95-cdfdc1bc52d3
70441b50-5389-11ed-8705-019821e02578
69bd7790-537f-11ed-9b2a-5379f922e8f2
oznacz moderatorów
111 ODPOWIEDZI 111
annas14-firma
#16 Inspirator#

@_HolaOla_ Nie chcę nikogo obrażać ale spróbuj przeczytać to co piszesz z pozycji sprzedawcy. Rozumiem, że dbasz o dobry wizerunek firmy dla której pracujesz, ale nie tak to się robi. Wzbudzasz irytację powtarzając dziecinny tekst "to nie ja to on". Naprawdę nas jako płacących za usługi wielkiej firmy, którą reprezentujesz irytuje że "nie mamy tutaj większych możliwości do działania"

Ogarnijcie się. Dziś rozesłaliście wiadomości: Już czas! Ureguluj rachunek na Allegro

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma Doskonale zdaję sobie sprawę, że nie taką odpowiedź jako sprzedający chcecie od nas usłyszeć, ale jeśli zadajecie nam pytania, to każda z nas tutaj stara się Wam odpowiedzieć najlepiej i najszybciej jak tylko potrafimy. Przekazujemy Wam najbardziej aktualne informacje, jakie same posiadamy i oczywiście mogłabym napisać, że problemy w systemach Poczty będą do jutra rozwiązane, ale na pewno nie będzie to prawda, bo nie posiadam takich informacji. Jesteśmy w stałym i bieżącym kontakcie z Pocztą Polską w tej sprawie, ale w tej chwili to wszystko co możemy robić. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
annas14-firma
#16 Inspirator#

@_HolaOla_ Nie traktuj naszych uwag osobiście. To jest firmowy blog i choć wszyscy starają się zachować reguły "dobrego wychowana" i "budowania relacji" to jednak jesteśmy tu bo prowadzimy firmy. Ty reprezentujesz firmę która stworzyła nam możliwość zarabiana i dzielenia się z nią naszymi zyskami. I niestety (czy stety) twoje wypowiedzi kształtują obraz firmy, którą reprezentujesz.

Wobec zaistniałej sytuacji, brak jakichkolwiek działań ze strony działów technicznych, kierownictwa, zarządu  w sytuacji awaryjnej tworzy obraz firmy. Doceniam wasze (moderatorów) starania pomocy poszczególnym firmom zgłaszającym pojedyncze przesyłki do wykluczenia, ale to tylko wzmocniło obraz bezsilności firmy w sytuacji kryzysowej. 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@annas14-firma Tak się składa, że odniosłeś się bezpośrednio do mojej wypowiedzi wskazując co według Ciebie przekazałam w niej źle, więc trudno nie odbierać jej osobiście. Możesz mi wierzyć, że natychmiast przekazujemy Wam tutaj wszystkie aktualne informacje, które otrzymujemy od naszych zespołów wewnętrznych, tak aby maksymalnie ułatwić Wam pracę i pomóc w prowadzeniu biznesów każdego dnia. Jeśli z Twojej perspektywy w kwestii tej awarii nie zrobiliśmy nic to przepraszam za to wrażenie, bo jest bardzo mylne i nie takie były nasze intencje.

Jak już mówiłam jesteśmy w stałym kontakcie z Pocztą i razem z Wami czekamy na rozwiązanie, ale nie oznacza to, że do tej pory nie zrobiliśmy absolutnie nic w tej sprawie. Nasze zespoły bardzo dokładnie przeanalizowały wkluczenie wszystkich zamówień związanych z tą sytuacją, niestety z wielu powodów nie możemy tego zrobić. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem, które Wam tutaj zaproponowaliśmy to wykluczenia pojedynczych zamówień, które nam zgłaszacie. To było i jest najlepsze rozwiązanie niedogodności, których mogliście doświadczyć w związku z tymi problemami. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
annas14-firma
#16 Inspirator#

@_HolaOla_ Doceniam to co zrobiliście, ale nie zmienia to faktu, że nie zrobiliście podstawowych rzeczy, których powinien wymagać osoba kierująca firmą - minimalizacji skutków awarii.

Przez 7 dni wyświetlaliście kupującym nieprawdziwą informację o statusie przesyłek - można było ją zmodyfikować  tak aby kupujący wiedział i miał możliwość sprawdzenie statusu na monitoringu Poczty Polskiej, który przez cały ten okres działał poprawnie.

Komunikat o możliwości błędnego przedstawiania statusu przesyłek pojawił się 27.10.2022 po 3 dniach o powstania awarii.

Nie wyłączono metod dostawy do ustalenia wskaźników jakości co spowodowało obniżenie sprzedaży korzystających z nich w stopniu znacznym. Większość z nich nie ma nadal pojęcia co się stało i to jest jedyne usprawiedliwienie braku działań.

Argumenty jakie przekazujesz z działów wewnętrznych są podpowiedzią jak masz tłumaczyć ich wpadki. Kupią je ci co nie wiedzą jak są zorganizowane działy IT w dużych korporacjach. Ale to nie ma znaczenia. Lider rynku ecommerce nie może pozwolić sobie na tłumaczenie się przez 7 dni że Poczta Polska nie dostarcza informacji, które są publicznie dostępne.

Starać się to powinna wasza konkurencja.

 

oznacz moderatorów
Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@_HolaOla_  a wiecie o tym że inne serwisy aukcyjne nie mają takiego problemu? Tak na przykład na rozreklamowanym Sh....pe przesyłki Poczty Polskiej świetnie zmieniają statusy. Czyli to już nie jest tylko problem Poczty Polskiej.... Podejrzewam że komuś na tym jednak zależy..... Najwięcej problemów mają te największe sprzedawcy, wysyłające setki paczek tygodniowo. Problem polega nie tylko na wykluczeniu tych zamówień ze statystyki, klienci piszą, dzwonią i otwierają dyskusję, mają ogromne pretensje i to do sprzedawcy, a nie do Allegro i tym bardziej nie do Poczty Polskiej. Strasznie mnie to irytuje. Mam wrażenie że czekacie aż jakaś ilość sprzedawców zrezygnuje z dostawy PP. A wasze "nowe udogodnienia" wymagają do Smartu mieć jeszcze coś w dostawie, a nu może ten wasz One..... Bo mimo rozmów, że nie chcę tej dostawy u siebie, nadal dzwonicie kilka razy w tygodniu, że musiałam poblokować numery.....

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Gasmin_pl nie pomyślałem w ten sposób 🙂  może i to specjalne działanie, a jak podałem miejsca na zielone pudełka w Szczecinie odpowiedź "że w najbliższym czasie w Szczecinie i okolicach niestety nie pojawią się nowe automaty" to jak mamy to udostępniać jak nie ma gdzie doręczać czy nadawać 🙂 

Mam wrażenie że allegro na gwałt poprawia i cuduje bo konkurencja depcze im po kolanach ( po piętach było rok temu )  🙂

 

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ pominę fakt że mi poczta do sklepu przesyła wszystko bez problemu 🙂 

Bardziej mam na myśli co byście systemowo wykluczyli bo przez Wasz problem mam 96 % i spadek sprzedaży a nie będę podawał każdej paczki do wykluczenia 😞 nie tak to powinno wyglądać po tygodniu problemów 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Gasmin_pl
#12 Orędownik#

aby nie dotknęło to statystyki, sprzedawca musi tuż po wygenerowaniu numerów przesyłek przesłać te numery do Allegro i to tak by pracownik wykluczył te zamówienia do północy tego samego dnia. Jeśli sprzedawca tego nie zrobi (a przecież nie robi), statystyki tak czy siak będą spadać, bo na co dzień dochodzą kolejne paczki. Przekazywanie tych numerów zamówień to głupia praca po pracy, chyba na Allegro myślą że my nie mamy nic do zrobienia... Czekają aż z przesyłania numerów zrezygnują te ostatnie sprzedawcy i wszyscy odłączą PP z metody dostawy i będą musieli szukać innych metod do znaczka Smart (a oni mają przecież coś do zaoferowania). Dla mnie to jest ta jedna jedyna odpowiedź na to co się dzieje.

oznacz moderatorów
annas14-firma
#16 Inspirator#

 

@_HolaOla_ May be it will help:

annas14firma_0-1667301729142.png

 

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

ja tutaj czegoś nie rozumiem, zakładam, że wszyscy sprzedawcy nadający poprzez PP mają problem z aktualizacją statusów wysyłek, ale w tym wątku udziela się nas kilkadziesiąt osób. A gdzie cała reszta ? Są zapewne nieświadomi problemu. Czy allegro nie powinno w takiej sytuacji wstrzymać wyliczeń statystyk wysyłek wszędzie tam, gdzie nadaje się przesyłki pocztowe. Co by było jakby każdy ze sprzedawców zaczął tutaj wypisywać setki i tysiące nr zamówień w celu wykluczenia ich ze statystyk. allegro ma tylko tyle do zaproponowania ? trochę słabe. Z drugiej strony nie chce mi się wierzyć, że poczta nie jest w stanie przez ponad tydzień wyprostować takiego moim zdaniem prostego problemu. Cosik słabo to wszystko wygląda, tak jakby allegro pasowało, że lecą nam te statystyki w dół.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@mikeza  napisał(a):

Z drugiej strony nie chce mi się wierzyć, że poczta nie jest w stanie przez ponad tydzień wyprostować takiego moim zdaniem prostego problemu.


Ja nie wierzę, że to problem po stronie Poczty. Dziwnym trafem wszelkie problemy zaczęły wybijać niczym przepełnione szambo, jak Allegro zaczęło wprowadzać zmiany w WzA. No i zaskakujące jest, że statusy przesyłek poczty poprawnie odczytuje każdy broker kurierski, a Allegro akurat nie.

oznacz moderatorów