Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich. Temat dyskusyjny ale oczekuję konkretów.
Sprzedaję na allegro dosyć długo i aktywnie. Mam same najwyższe oceny.
Z uwagi na prośbę kupujących do niedawna miałem w cenniku wysyłki listem zwykłym (ew. priorytetowym).
Do tej pory wszystko było OK aż ostatnio mam wiadomości, że list nie doszedł i kupujący żąda zwrotu należności.
Interesuje mnie jakie jest stanowisko allegro w takich sytuacjach. Ja nie jestem w stanie potwierdzić nadania przesyłki a kupujący nie jest w stanie potwierdzić czy jej nie odebrał. @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Dlatego że nie jesteś wstanie potwierdzić nadania przesyłki, nie należy jej używać. I za nią odpowiadasz. Jak chcesz być robiony na szaro, to dalej udostępniaj tą formę wysyłki, za która jesteś odpowiedzialny w 100%.
Dlatego z cennika już je wywaliłem.
Nurtuje mnie jednak to, że to kupujący wybrał taki a nie inny sposób wysyłki.
Jaka jest gwarancja, że jej nie odebrał?
Czy jest w regulaminie Allegro gdzieś zapis regulujący tą kwestię?
@ameros2010 dzwonisz na pocztę do kierownika placówki która obsługuje adres delikwenta i ci sprawdzą bo mają protokoły czy dostarczono list czy nie
W przypadku listów zwykłych nie ma żadnych protokołów, poza ilościowymi (do celów statystycznych i raportowania do UKE). Co najwyżej można liczyć na pamięć listonosza, może będzie pamiętać, czy coś doręczał pod dany adres.
Pani która na poczcie przyjmowała list do9skonale pamięta(zawsze wysyłam w jednym miejscu).
Pamięta ale... co z tego. To nie jest dowód
@pecela powiem ci że miałem taką sytuację że poczta wyręczała się firmą zewnętrzną zatrudniającą ukraińców a ci mieli listę do odhaczenia w postaci protokołu gdzie każde dostarczenie pod adres było odfajkowane raz mi się taki wkurzony kupujący trafił że za niego musiałem wyjaśniać gdzie jest jego przesyłka ok 15.00 w piątek a o 17.00 mu przesyłkę dowieźli
Ale to na 100% był zwykły list (taki co nadajesz go, wrzucając do skrzynki na ulicy), taki bez numeru i możliwości śledzenia?
@ameros2010 Nawet na prośbę Kupującego nie udostępniasz wysyłek nierejestrowanych, bo nawet jak będzie Ciebie błagał, to Ty nadal za to odpowiadasz. Mógł odebrać, i jak mu udowodnisz że nie? Możesz złożyć reklamację na poczcie, ale na 99,9% zostanie odrzucona.
Jak używasz przesyłki nierejestrowanej, to jesteś na łasce klienta. Jak ci zgłosi że nie dostał przesyłki, to mu zwracasz pieniądze. I to nie na podstawie regulaminów, a na podstawie ustaw. To Ty odpowiadasz za towar, póki klient go nie odbierze. A przy przesyłce nierejestrowanej nie masz dowodu nadania ani odebrania.
Info z dzisiejszego maila od Allegro ze zmianami w najbliższym czasie to przesyłka kopertowa, podobno rejestrowana za 3,99 będzie od września, ciekawa alternatywa.
@Halfrunt A kto będzie tak tanio obsługiwał przesyłki bo jeszcze tego nie doczytałem ?
@kolekcjoner608 poczta, wygląda na powrót listonoszy, tych których teraz brakuje, no ale cena czyni cuda.
Dziwię się że poczta nie wykorzystała okazji wiele lat temu, miałaby monopol na dostarczanie małych przesyłek w formie listów.
@Halfrunt Wygląda ciekawie ,sam mam 90 % wysyłek listowych . Obecnie większość idzie In Postem reszta pocztą a że sprzedaję bez smarta to moi klienci mogą znów polubić pocztę bardziej od paczkomatu.
W tej cenie to sam wyjdę ze smarta wliczając koszt do ceny produktu i dając "darmową przesyłkę" gdy zwrot będzie płatny, zminimalizujemy straty związane ze zwrotami
@kolekcjoner608 Poczta