Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć.
Mam problem. Sprzedałem przedmiot na allegro. Wysłałem. Wpisem nr przesyłki do systemu. Wszystko zgodnie z regulaminem.
Kupujący nie odebrał przesyłki. Twierdzi, że nie dostał awizo. Złożyłem reklamację na poczcie. Odrzucona. Poczta stwierdza, że awizowanie prawidłowe.
Kupujący zakłada dyskusje a allegro nakazuje powtórne wysłanie przedmiotu na mój koszt.
Pytam dlaczego? Prawidłowo wysłalem przedmiot, a kupujący go nie odebrał!!! Dodatkowo za przesyłkę zwrotną poniosłem koszty. Teraz mam płacić za kolejną przesyłkę??
A jeśli kupujący znów nie odbierze to będę wysyłał w nieskończoność?
Pomóżcie.
Teraz już za późno, ale ja na takie akcje odpowiadałam, że przesyłka została uszkodzona w drodze powrotnej i nie nadaje się do dalszej sprzedaży, nie mam więcej ilości (tutaj szybciutko zamykałam aukcje), zwracam więc wpłatę i nic ponownie nie wysyłałam. Odczekiwałam kilka tygodni i wystawiałam ponownie.
PP nie jest gwarantem prawdy, jeżeli nie jesteś wstanie udowodnić że to kupujący nie chcial odebrać, może nie dostał awiza! u mnie także były takie przypadki albo było awizo a Ja w domu. Ty odpowiadasz za przesyłkę do chwili dostarczenia.
A każdy kupujący jest gwarantem prawdy? Miał numer w systemie. Mógł zerknąć co się dzieje z jego przedmiotem przez dwa tygodnie.
tak ale nic nie jest czarne ani białe
Allegro wymusza podanie numerów przesyłki bo inaczej po łapach, tak?
Klient ma numer przesyłki, link do śledzenia, PP obecnie czeka 2 tygodnie zanim odsyła. Klientowi nie doskwiera brak przesyłki? Nie zastanawia się gdzie ją wcięło? Nawet jeśli nie jest zbyt lonty i nie umie jej wyszukać w odmętach internetu, to nie truje z zapytaniami gdzie jego paczka?
Dwa tygodnie jest dla usług powszechnych (czyli listów zwykłych, poleconych, wartościowych, paczek pocztowych). W przypadku usług niepowszechnych (Poczex, Pocztex Ekspres24, Pocztex Kurier48, Przesyłka firmowa, Przesyłka firmowa polecona (Allegro Polecony tu się kwalifikuje) i innych usługach świadczonych na podstawie umowy, a nie ustawy, termin odbioru wynosi 7 dni (nie dotyczy odbioru w automacie).
@darion1 w dyskusji napisaliśmy "Sprzedający jest odpowiedzialny za zamówienie do momentu dostarczenia go do rąk Kupującego, więc jeśli przedmiot nie dotarł z winy przewoźnika to Sprzedawca jest zobowiązany do reklamacji u przewoźnika i niezwłocznego dostarczenia Kupującemu nowego przedmiotu lub zwrotu pieniędzy".
Więc nie nakazujemy abyś ponownie przesłał zamówienie, możesz to zrobić lub zwrócić wpłatę kupującemu. Widzę, że w dyskusji została umieszczona odpowiedź na reklamację i Poczta Polska nie wskazuje, że doszło do pomyłki z ich strony, niemniej jest to problem, który należy rozwiązać. Czyli albo zwrócić wpłatę kupującemu albo wysłać zamówienie ponownie.
Dziękuję za odpowiedź
Mając na uwadze oficjalne stanowisko Poczty Polskiej (odpowiedź na reklamację) "...W sprawie potwierdzono, że zawiadomienie powtórne zostało terminowo doręczone do skrzynki oddawczej adresata." przesyłka została wysłana pod prawidłowy adres, ustalony w umowie, a kupujący nie odebrał jej z powodu niezachowania należytej staranności.
Proszę zatem o szczegółowe wytyczne dot. zwrotu.
1. Rozumiem, że powinienem zwrócić koszt przedmiotu bez kosztu wysyłki?
2. Czy w tej sytuacji jako Sprzedający mogę domagać się naprawienia szkody wynikłej z nieodebrania rzeczy w terminie, na podstawie ogólnych przepisów kodeksu cywilnego (w tej sytuacji koszt przesyłki zwrotnej)? Czy w przypadku zwrotu kosztu przedmiotu potrącam koszt przesyłki zwrotnej z kwoty stanowiącej cenę przedmiotu?
Zadam bardzo ważne pytanie. Czy sprzedaż była jako firma czy jako osoba prywatna. Ma to bardzo istotne znaczenie. Jeżeli jest to sprzedaż prywatna tj. osoba prywatna sprzedaje innej osobie to odpowiadasz za przesyłkę do czasu przekazania jej przewoźnikowi. Dalsze losy paczki Cię nie interesują (wyjątek może stanowić np. próba oszustwa - wysyłka cegły itp. zamiast towaru lub podobne). Jeżeli przesyłka nie została odebrana przez klienta i wróciła do Ciebie to możesz wezwać klienta do opłacenia kosztów ponownej wysyłki wraz z kosztami które wcześniej zostały poniesione na wysyłkę i powrót paczki. Jeżeli przy sprzedaży było dodatkowo zaznaczone że nie przyjmujesz zwrotów to nie musisz pod żadnym rygorem oddawać środków za towar.
Jeżeli sprzedaż jako firma to opcje są nieco inne. Mając oficjalne pismo z PP o prawidłowej próbie doręczenia możesz się nim podpierać i zażądać od klienta kosztów ponownej wysyłki i kosztów przesyłki zwrotnej do Ciebie. Natomiast jeżeli klient odstąpi od umowy to możesz potrącić poniesione koszty przesyłki zwrotnej jakie zostały poniesione.
Ważne. Nie możesz zwrócić środków klientowi do momentu jak nie odstąpi od umowy. Nie sugeruj się wypowiedzią moderatorki która wprowadza w błąd. Jeżeli to klient nie dopełnił obowiązku wynikającego z umowy tj. nie odebrał przesyłki to na nim spoczywa obowiązek poniesienia kosztów.
Inną sprawą jest jak było faktycznie czy to przypadkiem nie wina PP ale tego się tu nie dowiemy.
Sprzedaje na koncie zwykłym jako osoba fizyczna.
No to wydanie towaru nastąpiło w momencie przekazania go przewoźnikowi. O całą resztę powinien martwić się klient. Napisz w dyskusji że przy sprzedaży jako osoba prywatna to kupujący odpowiada za przesyłkę od momentu przekazania jej przewoźnikowi. To że przesyłki nie odebrał dodatkowo jeszcze go pogrąża bo nie dopełnił obowiązku odebrania przesyłki zgodnie z zawartą umową. Możesz klienta obciążyć kosztami przesyłek w obie strony oraz zażądać odebrania zakupionego towaru - oczywiście też na jego koszt. Jeżeli przy sprzedaży wykluczyłeś możliwość zwrotu towaru to nie masz również obowiązku przyjmować zwrotu nawet jak klient będzie chciał odstąpić od umowy.
Dziękuję!
A zapytam bo nie zauważyłem , ze Smartem czy bez?
Prywatny sprzedawca nie może wykluczyć zwrotu, bo nie ma obowiązku go przyjmować. Może co najwyżej w ogłoszeniu dać info, że przyjmuje zwroty (czyli musi poinformować o tym, że przyjmuje zwroty, a nie że ich nie przyjmuje).
Jaki rodzaj przesyłki i co pokazywał emonitoring?
Nadając przesyłkę warto podać nr telefonu i adres e-mail (email można podać tylko przy nadaniu przez e-nadawcę, a w przypadku listów poleconych zarówno nr tel, jak i e-mail można podać tylko przez e-nadawcę), wtedy adresat dostanie powiadomienie smsem (i emailem) o przesyłce (o nadaniu, przekazaniu do doręczenia i ewentualnym awizowaniu.
ps. W przypadku przesyłek Pocztex, gdzie podany był nr telefonu odbiorcy, awizo wysyłane jest wyłącznie w formie elektronicznej.
Bez SMARTA
list polecony ekonomiczny
Nadanie | ||
Przesyłka w transporcie | ||
Przygotowano do doręczenia | ||
Przekazano do doręczenia | ||
Próba doręczenia | ||
Przygotowano do doręczenia | ||
Przekazano do doręczenia | ||
Awizo - przesyłka do odbioru w placówce | ||
Do odbioru w placówce | ||
Powtórne awizo - przesyłka do odbioru w placówce | ||
Decyzja o zwrocie przesyłki |
To Allegro nie może Cie zmusić do powtórnego wysłania: @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Proponowałby się zapytać klienta, czy na pewno podał poprawny adres do wysyłki. Niestety czasem ktoś poda błędny adres (brak nr mieszkania czy zamieniony nr budynku z nr mieszkania, błędny kod pocztowy, błąd w nazwie miejscowości itp).
Prawidłowy adres wygląda tak:
Jan Kowalski
ul. Allegrowa 1 m. 1 (lub 1/1)
01-234 Allegrowo
Jak w miejscowości nie ma ulic to adres ma postać
Jan Kowalski
Allegrówno 1 m. 1 (lub 1/1)
01-234 Allegrówo
Częstym błędem, jest podanie po kodzie miejscowości, gdzie znajduje się najbliższa placówka pocztowa lub siedziba gminy, zamiast miejscowości docelowej (tak podawało się adres przed 2002 rokiem i niestety ludzie jeszcze się nie nauczyli zmian).
Adres w formacie
Jak Kowalski
Miastowo, ul. Allegrowa 1
01-234 Pocztowo
jest błędny.