Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący nie odebrał przesyłki z paczkomatu. Przesyłka wróciła do nas. Wysłaliśmy standardową formułkę z prośbą o dopłatę kosztu ponownej wysyłki. Bez odzewu - ani dopłaty, ani zgłoszenia zwrotu towaru w jakiejkolwiek formie. Po jakichś 100 dniach kupującemu się nagle przypomniało ze nie otrzymał zwrotu wpłaty i założył dyskusje z prośbą o zwrot wpłaty...
Oczywiście wpłatę zwrócę w związku z niewykonaniem przez kupującego umowy, tylko...
Tutaj pytanie i proszę o potwierdzenie: Rozumiem że mogę odliczyć koszt prowizji allegro jako poniesiony przeze mnie w związku z niewykonaniem przez kupującego umowy? Pytam, bo Allegro nie odda mi prowizji gdyż na zgłoszenie zwrotu prowizji jest 45 dni, minęło ze 100...
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@az1rael można z tym trochę polemizować, towar dotarł pod adres docelowy podany przez kupującego, paczkomat to skrytka pocztowa zdefiniowana w polskim prawie
@RED ano nie bo to prawo powstawało zanim wymyślili paczkomat i dlatego nie uwzględnia ...
tak wiem, w poprzednim ustroju
@az1rael zauważ, że do skrytek pocztowych wkłada się też awizo chyba, że podpisze się umowę z pocztą, by tego nie robić
@pecela napisał(a):
A gdzie zgodnie z umową sprzedawca miał dostarczyć zamówienie? Do rąk klienta, czy automatu paczkowego?
Pomijając fakt, że automaty paczkowe nie mają rąk (wybacz, musiałem), konsument musi objąć rzecz w posiadanie, żeby termin na odstąpienie od umowy zawartej na odległość zaczął swój bieg. Dopóki przedmiot zamówienia jest w posiadaniu przewoźnika (bo np. leży zamknięty w paczkomacie) ten termin nie biegnie. Tego dotyczy omawiana w tym wątku sprawa.
@pecela napisał(a):
Nieodebranie przesyłki pomimo dwukrotnego powiadomienia, to wyłącznie wina kupującego. Sprzedawca nie ponosi tu żadnej winy.
Ty dalej o tej fikcji doręczenia? Wiesz, że to dotyczy pism urzędowych, a nie towarów sprzedawanych przez Internet?
@pecela napisał(a):
Jest też cos takiego jak fikcja doręczeń. Przesyłkę dwukrotnie awizowaną traktuje się jako doręczoną.
Genialne! Wystarczy dwukrotnie doręczyć klientowi awizo ZAMIAST towaru i umowa sprzedaży będzie wykonana. Profit!
@pecela napisał(a):
Termin na odstąpienia od umowy liczysz więc od dnia następnego od odbioru przesyłki przez kuriera z paczkomatu adresata.
Yyyy... Czytałeś ostatnio ustawę o prawach konsumenta? Ten fragment z art. 28. o objęciu towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik?
@TechartGSM napisał(a):
@PupilAdmina Dokładnie. Wezwałem kupującego do wywiązania się z umowy i przesłałem wiadomość z prośbą o wpłatę kosztu ponownej wysyłki towaru w dniu, w którym otrzymaliśmy zwrot nieodebranej przesyłki.
To bardzo dobrze. A co zrobiłeś, kiedy minął dodatkowy termin, który wyznaczyłeś kupującemu na wywiązanie się z umowy? Bo wyznaczyłeś jakiś dodatkowy termin, prawda?
@TechartGSM napisał(a):
@PupilAdmina Przykro mi, ale się mylisz. Problem w tym że niewywiązanie się z umowy powstało przed odstąpieniem od umowy.
No i co w związku z tym niewywiązaniem się z umowy zrobiłeś? Wezwałeś kupującego do wywiązania się z umowy? Wyznaczyłeś dodatkowy termin? Uprzedziłeś, że po upływie tego terminu oddasz towar na przechowanie na koszt i niebezpieczeństwo kupującego (Sam takiej usługi nie świadczysz, regulaminu przechowywania rzeczy należących do klientów też nie masz.)? (art. 551. § 1. KC)
A może sprzedałeś rzecz na rachunek kupującego, niezwłocznie zawiadomiłeś o tym fakcie kupującego i wydałeś mu to, co uzyskałeś ze sprzedaży rzeczy? (art. 551. § 1. KC)
Nic z tych rzeczy? No to
@TechartGSM napisał(a):
może źle ująłem - przypomniało mu się że nie ma w domu towaru za który zapłacił 100 dni temu i zainteresował się tematem.
termin na złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy nie minął. Oddaj kupującemu jego pieniądze - masz na to 14 dni od zgłoszenia w toku dyskusji.
@TechartGSM Konsument PRZED upływem ustawowego (Art. 28. 1). UoPK) terminu przesłał Ci oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość: "kupującemu się nagle przypomniało ze nie otrzymał zwrotu wpłaty i założył dyskusje z prośbą o zwrot wpłaty..."
Masz OBOWIĄZEK zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
@gdvorek napisał(a):Możesz natomiast pomniejszyć zwrot o faktycznie poniesione koszty wysyłki zamówienia oraz ewentualny koszt odesłania towaru, jeśli został naliczony.
Mógłbyś to rozwinąć? O jakie "faktycznie poniesione koszty wysyłki zamówienia" można pomniejszyć zwracaną konsumentowi kwotę? Jak się to ma do art. 32. ust. 1. ustawy o prawach konsumenta, który mówi, że "Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia towaru."?