Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Szczerze powiedziawszy otwiera mi się nóż w kieszeni, gdy widzę kolejny zakup smartem za czterdzieści kilka złotych, składający się z produktu za 35 zł i drugiego za kilka złotych, byleby dokulać do "magicznej" granicy. Z powodu smart liczba odstąpień od umowy wzrosła czterokrotnie. Jest jasne z jakiego powodu. Pracownik przez to traci czas na zupełnie zbędną pracę, bo w innych okolicznościach w ogóle tych zwrotów by nie było. Ponieważ jest to jawne nadużywanie programu ze strony posiadaczy smart, które mocno bije w sprzedających może by tak był w końcu czas, by wyjść naprzeciw tym drugim? Przykładowo może warto ograniczyć liczbę możliwych zwrotów smarciarza do np. 2 w miesiącu? Jest tyle wymagań wobec sprzedawców, na każdym kroku się nas stawia do pionu, więc może by tak pewne ograniczenia dla "sprytnych" smarciarzy?
Obejrzałem teraz dokument o innych sieciach handlowych i tam sobie radzą z każdymi rzeczami
Co to za dokument?
Absolutnie nikomu nie przeszkadza SMART, piszemy o NADUŻYWANIU SMARTA przez klientów. Dokupowanie na siłę aby spełnić warunki programu , a potem odsyłanie. Albo jak przykład, który napisałem powyżej. Klient od razu podczas zakupu informuję, że chce tylko 1 szt. reszty mam nie wysyłać.
Chodzi tu o brak poszanowania czasu poświęcanego przez sprzedającego na wypełnienie usługi , którą klient z góry wie, że i tak zwróci.
Jest to po prostu nieuczciwe i tyle w temacie. Poczucie tego , że coś jest " za darmo" odbija się na sprzedających jak i na serwisie allegro.
Niestety kurier paczek nie rozwozi pro bono , serio 😉 Zwrot musimy wprowadzić na magazyn, napisać do allegro o zwrot prowizji , zwrócić pieniądze na konto klienta.
To wszystko wydają się błahostki, ale niestety są czasochłonne.
Absolutnie nie ma tu mowy o klientach , którzy rezygnują z zakupu z różnych innych względów. Jest to normalne w zakupach przez internet i nikt o to nie bije piany.
Gdybyś Ty miał obiecane u pracodawcy 30 zł / h , a na koniec miesiąca okazałoby się , że średnia nie przekroczy 15 zł / h z różnych dziwnych względów też byś czuł się co najmniej rozgoryczony jak nie wk.......
No tak, ale patrzycie z perspektywy sprzedawcy, który chce uniknąć oszustwa przez oszusta- kombinatora klienta.
Ja jestem klientem niekombinującym, ale kupuję nie dlatego, że mam darmową dostawę (a w każdym razie nie tylko) ale również ze względu na darmowy zwrot. Dlaczego?
Bo wielokrotnie dostawałam towar niskiej jakości i to taki, za który płaciłam konkretne pieniądze. Przykład? Kapcie za 40 zł. Jeśli kupuję takie, oczekuję, że będą wyglądać jak nowe i zgodne z opisem. A przychodzi najtańsza chińszczyzna o 3 rozmiary mniejsza niż w opisie aukcji. I co? Mam teraz się szarpać ze sprzedającym, reklamować g…no, które wysłał i żądać zwrotu za wysyłkę drogą - nie wiem jaką- sądową? Czy ponosić koszt transakcji z osobą nieuczciwą? A tak - piszę odstąpienie i zwracam za free.
Albo buty dla dziecka - patrzę wg opisu na aukcji, znam długość stopy i wkładki we wszystkich innych butach. Okazuje się, że bucik jest znacząco za duży lub za mały. Jeśli mam robić zwrot na swój koszt (gdzie nie mam preferencyjnych warunków z przewoźnikiem) to wolę isc do sklepu stacjonarnego i tam kupić. Strata klienta.
Zanim nastało SMART kupowałam 90% rzeczy w sklepach stacjonarnych. A z Allegro coraz rzadziej korzystałam, bo dostawałam buble albo przedmioty niezgodne z opisem (ponad połowa były to przedmioty dobrej jakości i zgodne z opisem, ale tamte pozostałe zniechęcały mnie skutecznie do zakupów).
I ja jestem jedną z bardzo, bardzo, bardzo wielu klientek o identycznym podejściu.
Sprzedawcy piszą o nieuczciwych klientach samymi będąc bardzo uczciwymi - i dla mnie to jest zrozumiałe, że się wkurzają. Mnie by też szlag trafiał. Ale proszę nie przesadzać w drugą stronę - nie każdy klient to kombinator oszuścik.
Trzeba znaleźć złoty środek.
Jak możesz tak pisać wcześniej jak nie było możliwości darmowego zwrotu to zakupiony zupełnie niezgodny z opisem sprzedającego towar zostawiałem dla siebie chyba że był dużej wartości .Jest tylu nieuczciwych sprzedawców którzy Chiński BADZIEW reklamują jako najwyższej klasy towar a w90% w ogóle nie ma Polskiej instrukcji obsługi BRAWO ALLEGRO za SMART program Pozdrawiam tolek402
@tolek402 No oczywiście, bo KAŻDY Sprzedający to oszust, którego nadrzędnym celem jest ograć kupującego. Typowe myślenie tej drugiej strony. Nie moja wina u jakich sprzedawców kupujesz. I taki pro tip na przyszłość: jeżeli coś jest bardzo tanie i jest to podejrzane, a sprzedawca opisuje to w samych superlatywach możesz założyć spokojnie, że to "chiński badziew". Śmiech mnie bierze jak się sprzedaje klapki po 3 ZŁOTE i w komentarzu dostaje tekst o niskiej jakości. Tu nie ma wiele do myślenia, serio.
@tolek402, smart nie jest do zwrotów, tylko głównie, by więcej ludzi kupowało poprzez allegro, dokładnie tak samo jak pozwalanie na zakupy bez rejestarcji konta, słabe, ale kupującym pasuje, bo nigdy nie postawili się po stronie sprzedających, i widzą tylko czubek własnego nosa..
@Paak_Sport ja mam czasem odwrotnie ktoś kupuje za 10zł a zwraca za 30
@-orbitkownia- I masz więcej roboty z takim zakupem niż zysku z tego. Zwroty powinny być na koszt klienta, albo zlikwidowany wymagany próg 40 złotych.Wtedy każdy by kupił co mu potrzebne i nie kombinował.
Idea ze zniesieniem limitu kwotowego transakcji dla sprzedających z jednej strony jest dobra z drugiej niekoniecznie. Allegro i INPOST na pewno nie wyrobiliby finansowo 😄 Nawet gdyby zdecydowanie zwiększyć kwotę abonamentu.
Wyobraź sobie szalejących kupujących, zamawiających codziennie przesyłki po kilka złotych. Koszta ogromne , paczek przybyłoby o co najmniej o kilkadziesiąt procent.
Sprzedający mający w swoim asortymencie przedmioty o niskiej wartości popełniający zbiorowe harakiri.
Rozwiązaniem jest obciążenie kupujących nadużywających SMARTA , nie widzę powodu, dla którego miałbym obciążać dodatkowymi kosztami uczciwych kupujących.
Powinien być dostępny jakiś specjalny kontakt , gdzie sprzedający mogliby zgłaszać domniemanie "nadużycia" pakietu SMART przez kupujących. To samo tyczy się ofert z monetami. Nie raz już miałem sytuacje, w której kupujący wybiera ofertę z monetami i dosłownie po kwadransie rezygnuję z zakupu. Monety schodzą z puli , a ja zostaję z wnioskiem o zwrot prowizji jednocześnie zostając okradzionym z monet. Bo inaczej tego nazwać nie można.
Allegro ma przecież wgląd w historię zakupów swoich klientów , przy wykryciu nadużycia można takich delikwentów obciążyć kosztami ewentualnie czasową blokadą konta.
Jeszcze prostszą metodą byłaby opłata kompletacyjna do zamówień nazwijmy to potocznie "nierentownych" . Zamówienia poniżej SMARTA ( 40 zł ) dopłata 5 zł.
Myślę, że to pozwoliłoby sprzedającym pokryć dodatkowe prowizje i koszta kompletacyjne towaru przygotowywanego do wysyłki.
W przypadku gdy klient załapał się na smarta jednakże zrezygnował z zakupu CZĘŚCIOWO , opłata 5 zł doliczana byłaby do jego konta allegro , zaś serwis zwracałby sprzedającemu kwotę w postaci rabatu transakcyjnego.
Oczywiście nie mówię tu o całościowym odstąpieniu od umowy, bo jest to oczywiste prawo konsumenta zawierającego umowę na odległość.
Zamówienia poniżej SMARTA ( 40 zł ) dopłata 5 zł.
żarty sobie robisz? ja zazwyczaj kupuję za 30 kilka złotych i mam płacić dodatkowo 5 zł bo jakieś janusze oszukują? czy mam specjalnie dobierać niepotrzebny mi towar aby wyszło mi te 40 zł i później narabiać wam jeszcze więcej kłopotów ze zwrotami?
W przypadku gdy klient załapał się na smarta jednakże zrezygnował z zakupu CZĘŚCIOWO , opłata 5 zł doliczana byłaby do jego konta allegro
a jak uczciwie pragnę zakupić produkty i któryś z nich nie spełni moich oczekiwań, to mam się bać go zwrócić bo mi 5 zł kary nałożą?
pomyśl zanim coś napiszesz.
Jakby to powiedzieć janusze biznesu są wszędzie 😄
@KulRad @lopes1990 @WREDZIA-W1 Przemiot : 39,99PLN, Smart od 40PLN, email od Kupującego : "Albo koszt przedmiotu zostanie zwiększony do 40PLN i załapię się na smart, albo kupię coś jeszcze i odeślę darmowym zwrotem" - Allegrowy Lajf
haha dokładnie 😄 chodź u mnie z takimi wiadomościami się nie spotkałem 🙂 może dlatego że allegro traktuje jako jakby reklamę a co się sprzeda to się sprzeda 🙂 i tak dużą część trzeba oddać allegro, nie chce się denerwować bo sam fakt ile nie raz człowiek ma prowizji na produkcie to masakra. Sama kwestia tego że jak ktoś jest inteligenty to wystarczy po nazwie poszukac na necie danego sklepu i jest np 9% taniej bo sam fakt wystawienia na allegro jak sprzedawca tego nie zrobi nie zarobi nic. A tak widze sporo aukcji powiekszone o prowizje allegro a na stronie danej osoby taniej ehh co zrobić .
To zawsze tak bywa że gdy jest jakaś administracyjna granica to również jest ona zachętą do tego żeby kombinować jak tą granicę ominąć.
Sam nie raz kombinuję co zrobić gdy sprzedawca wystawia cenę 39,99 to przecież on domaga się żeby coś dokupić. Można dokupić, ale można kupić u konkurencji za 41,00 i problem się rozwiązuję.
Trochę rozumiem narzekających, ale z drugiej strony popatrzcie jak wygląda sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Zwłaszcza gdy kupują panie. Poproszę to, ale może tamto.... nie jeszcze inaczej. I tak dalej. Tam nie ma narzekania sprzedawcy że trzeba od nowa zapakować, złożyć a czasem przecenić lub skasować towar.
Życzę jak najmniej zwrotów, ale uważam smart i bezpłatny zwrot za strzał w 10.
Pozdrawiam
@br., bezpłatny zwrot powinien być tylko przy odbiorach osobistych 🙂
Smart ma zachęcać do kupowania a nie do zwracania. Klient ma kupować a nie kombinować.
@konto zamknięte Pewnie może wydać ustawę o przymusowym kupowaniu. Takie wsparcie dla biznesu.. he.. he
Spróbuj kupić jakiś ciuch bez opcji zwrotu. Raz próbowałem - masakra.
Ale kobiety to uwielbiają więc spróbuj im zabronić. Kupią przymierzą, zwrot do wymiany. I chyba taki był cel tej promocji. Piszę promocji bo nie mam wątpliwości że to akcja tymczasowa i prędzej czy później się skończy
@br., nie nie, klient jest od kupowania, a nie kombinowania, jak już kupuje to niech kupuje a nie kombinuje 🙂
Smart z darmowymi odbiorami, ale płatnymi zwrotami i kombinacje się skończą 🙂
@konto zamknięte
"klient jest od kupowania, a nie kombinowania, jak już kupuje to niech kupuje a nie kombinuje "
Muszę to w ramki oprawić ... piękne 🤣
@br., dziękuję 🙂
Czytając was sprzedający to uważacie się za poszkodowanych i tylko wy !!! Zapytam np o takie coś a jak kupujecie to byle co i byle jak ?? nie sądzę także chcecie najlepsze i najtaniej ,więc każdy kupujący kombinuje ..Sprzedający także kombinują Kupiłem towar który w opisie miał służyć konkretnej potrzebie ,włączam i co ?? słabo ,więc dzwonie do sprzedawcy z pytaniem a on mi mówi że on się na tym nie zna ,on tylko sprzedaje i odsyła do producenta Pytam to po co opisuje zasadę działania i coś sprzedaje skoro nie wie jak to działa !!!Więc oczywiste że odsyłam towar Chcecie żebyście nie mieli zwrotów tylko zyski i to bez żadnego nakładu pracy z waszej strony Pozdrawiam wszystkich uczciwych i tylko takich !!!!