anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy problem sprzedawców: blokada wielu podjazdów InPost w jednym dniu

drivego
#9 Pomysłodawca

Zrzut ekranu 2025-11-26 074128.png

Otrzymałem od Allegro informację, że „na jeden dzień, do jednego adresu może być utworzone tylko jedno zlecenie podjazdu, a powielone zlecenia nie zostaną zrealizowane”. Chciałbym wyjaśnić, że właśnie z tego powodu kurier do mnie nie przyjechał, a paczki nie zostały odebrane. To postawiło mnie w sytuacji, w której nie mam pojęcia, co dalej robić ani co mam powiedzieć klientom, którzy oczekują na swoje zamówienia. Nie otrzymałem żadnych instrukcji, jak sprzedawca powinien postępować w takiej sytuacji.

  1. W panelu Allegro nie ma żadnej informacji o takim ograniczeniu. Nie ma komunikatu, ostrzeżenia, blokady drugiego podjazdu ani zapisu w regulaminie. System pozwala zamawiać kilka podjazdów na ten sam dzień, a sprzedawca nie jest informowany, że przewoźnik ich nie zrealizuje. Dowiaduję się dopiero po fakcie, kiedy podjazd nie następuje.

  2. Zamawianie podjazdu odbywa się wyłącznie przez panel Allegro. Sprzedawca nie widzi danych technicznych, jakie Allegro przekazuje do InPost, nie ma wpływu na sposób zlecania usługi, nie widzi ID zlecenia, nie zna przekazywanych parametrów. Skoro cały proces odbywa się przez Allegro, to logiczne jest, że to Allegro powinno złożyć reklamację jako strona zlecająca. Sprzedawca nie może weryfikować ani reklamować czegoś, do czego nie ma dostępu.

  3. W panelu Allegro nie ma możliwości wyboru daty podjazdu. System pozwala zamówić odbiór tylko na bieżący dzień. Nie mogę wybrać odbioru „jutro” ani „pojutrze”. W efekcie sprzedawca nie ma możliwości zaplanowania wysyłki, a Allegro nie informuje, że takie zamówione zlecenia mogą zostać anulowane przez przewoźnika.

  4. Co z czasem na nadanie przesyłki? Skoro kurier nie podjechał z powodu ograniczenia, którego Allegro nigdzie nie komunikuje, to sprzedawca nie ma możliwości nadania paczek w terminie. Co mam powiedzieć klientom, którzy spodziewają się wysyłki w danym dniu? Jak mam wytłumaczyć opóźnienia, skoro Allegro nie przekazuje żadnego procesu, instrukcji ani informacji, co zrobić w sytuacji, gdy podjazd nie zostaje zrealizowany?

  5. Złożenie reklamacji do InPost jest niemożliwe bez pełnych danych technicznych zlecenia. Skoro to Allegro zleca podjazd i integruje się z API przewoźnika, to tylko Allegro ma dostęp do pełnych danych, na podstawie których można złożyć reklamację. Sprzedawca nie jest stroną tej umowy i nie wie, jakie informacje zostały przekazane do InPost.

Podsumowując: proszę o jasne wyjaśnienie, kto ponosi odpowiedzialność za brak realizacji podjazdu, dlaczego sprzedawca nie jest informowany o ograniczeniach przewoźnika, co sprzedawca ma powiedzieć klientom oczekującym na zamówienia oraz w jaki sposób ma postępować w przypadku anulowania podjazdu. Proszę również o wskazanie konkretnego zapisu regulaminowego dotyczącego ograniczenia jednego podjazdu dziennie oraz informację, czy Allegro zamierza dostosować proces zlecania podjazdów, aby uniknąć takich sytuacji.

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

mix-mce
#15 Entuzjasta

jeśli chodzi o inpost sprawdź czy nie masz zleceń odbiorów tutaj

https://manager.paczkomaty.pl/allegro/list/dispatch-orders?page=1&limit=10&filters=%5BcreationDateFr...

Jeśli chodzi o całą resztę to jednak zgadzam się ze stanowiskiem allegro, powinno być jedno zlecenie dziennie inaczej kurier by musiał co chwilę wracać do jednego klienta po jedną paczkę za każdym razem jak mu wpadnie zlecenie. bez sensu.

Nie musisz wydawać tylu paczek ile deklarujesz, powinieneś, ale nie musisz. Na palcach ręki mogę policzyć przypadki które tu widziałem że kurier nie odbierał paczek poza tymi w zleceniu. Więc co za problem zrobić jedno zlecenie i dorzucić inne zrobione później paczki?

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce I tu się mylisz. problem jest. Nawet ja, która tego nie używam wiem. Były tu posty gdzie opóźnione paczki nie zostały wykluczone  z braku zlecenia, mimo iż zlecenie na ten dzień do wcześniejszych paczek było .Baa były nawet posty gdzie nie były wykluczone tylko dlatego, że sprzedawca na własnej umowie miał stały podjazd. Nie ma się co dziwić, że chcą mieć podjazd do każdej paczki skoro tylko to ociupinkę pomaga chronić sprzedawcę przy takiej skali problemów z dostawami Allegro...

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@AnnaG-Antyki ale wiesz że to że każda paczka powinna być na zleceniu to jest w regulaminach przewoźników a nie allegro? Allegro może sobie udostępniać wielokrotne zlecenia, ale jeśli przewoźnik powie NIE to nic z tym nie zrobią.

Oczywiście że zarówno allegro jak i przewoźnicy będą się bronić rękami i nogami przed odpowiedzialnością za opóźnione paczki. Nie wiem dlaczego każdy jest taki zdziwiony.

Tak, pisałem o tym że były tu przypadki kiedy kurier nie odebrał paczki bez zlecenia, ale w skali całego allegro to dalej jest margines i jest dużo czynników składających się na przyczynę tego zjawiska. No ale najłatwiej pokazać palcem - twoja wina! Czemu? Bo tak!

oznacz moderatorów

drivego
#9 Pomysłodawca

Allegro poinformowało mnie, że „na jeden dzień, do jednego adresu może być utworzone tylko jedno zlecenie podjazdu , ale jako sprzedawca nie mam absolutnie żadnej możliwości, żeby wiedzieć o takim ograniczeniu. W panelu nie ma żadnego komunikatu, ostrzeżenia, blokady ani nawet wzmianki w regulaminie. System normalnie pozwala zamówić kilka podjazdów tego samego dnia, więc skąd sprzedawca ma wiedzieć, że przewoźnik ich nie zrealizuje? Dowiaduję się dopiero wtedy, kiedy kurier nie przyjeżdża.

Co najlepsze, wszystkie moje podjazdy zostały anulowane z powodu „duplikatu”, czyli efektu czegoś, o czym Allegro w ogóle nie informuje. System sam pozwala tworzyć więcej zleceń, a potem przewoźnik anuluje je wszystkie – i to sprzedawca zostaje z problemem, paczkami i niezadowolonymi klientami. To sytuacja kompletnie nielogiczna i sprzedawca nie ma na nią żadnego wpływu.

Do tego zlecenie podjazdu odbywa się wyłącznie przez Allegro to Allegro tworzy zlecenie, łączy się z API InPost i przekazuje dane. Skoro to Allegro zleca usługę przewoźnikowi, to naturalne, że to Allegro powinno móc zgłosić reklamację, a nie sprzedawca.

Kolejna sprawa w panelu Allegro nie da się wybrać daty podjazdu. Można zamówić odbiór tylko na bieżący dzień. Nie ma opcji jutra ani pojutrza, nie ma planowania, stałych podjazdów, nic. Skoro Allegro nie daje żadnej kontroli nad wyborem terminu, a jednocześnie nie informuje o ograniczeniu jednego podjazdu, to cała sytuacja jest nie do ogarnięcia. W praktyce sprzedawca dowiaduje się o wszystkim dopiero wtedy, kiedy kurier nie podjedzie.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@drivego do czego potrzebujesz więcej niż jedno zlecenie odbioru? Ile masz paczek na każdym zleceniu i w jakich godzinach chcesz je wysyłać?

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce  nie zgadzam sie z tym co piszesz

Przykład 1

Kurier orlen "przypadkowo" odbił nasze zlecenie u innego odbiorcy - do nas po paczki nie przyjechał paczki nie pojechały ( od tametj pory dajemy przynajmniej dwa zlecenia.

Przykład 2

Odbiór paczek przez kuriera w godzinach 9-15.Jeśłi wyśłe zlecenie o 9 to na zamówienia po tej godzinie nie moge złożyć kolejnego zlecenia a bez zlecenie kurier nie zawsze chce odebrać ergo paczki niewysłane a ja nie moge reklamować. Jesli zaś bede czekał do konca i złoże zlecenie o 11 to okaże sie że kurier już naszodcinek trasy zrobił i nie bedzie wracał ergo- paczki nie wysłane.A czasem wrecz kurier jest u nas około 8 rano. Jeśli zrobie zlecenie dzień wczesniej tonie moge już zlecicć odbioru paczek z tego samego dnia

Przykład 3

Mając dwa konta nie moge zgrupować w jedno zlecenie.Z każdego konta musze puścić zlecenie podjazdu pod ten sam adres.Jełsi puszcze zlecenie z jednego konta -  na drugim ta możliość zostanie zablokowana - jeśli kurier nie przyjedzie to nie moge reklamować podjazdu

 

Taki system z pojedynczym zleceniem miałby prawo bytu wyłącznie kiedy

1) allegro nie wymagałoby wysyłki tego samego dnia ( tak wiem oficjalnie nie wymaga ale wiem też że późniejsza wysyłka odbija sie na pozycjonowaniu)

2) firmy kurierskie jeżdziłby w miare rzetelnie i wiedziałbym że przed 11 żaden kurier nas nie minie

 

Natomiast biorąc pod uwage realia uważam że to bardzo złe posunięcie po raz kolejny zwalające wine na sprzedawców bo albo nie nadadzą tego samego dnia, albo nie bedą mogli puścić zlecenia  na zamówienia zrobione później ergozoastanie odebrana możliwość reklamacji usługi

 

Moje przykłądy są "z życia wzięte" 

oznacz moderatorów

drivego
#9 Pomysłodawca

Widzę, że kompletnie mylisz realne działanie systemu z własnymi wyobrażeniami. Tu nie chodzi o to, że kurier ma „wracać kilka razy. Nikt tego od niego nie oczekuje. Kurier może spokojnie przyjechać raz, odebrać wszystkie paczki i zakończyć temat.

Problem polega na czymś zupełnie innym: InPost anuluje wszystkie zlecenia, jeśli jest ich więcej niż jedno. Zamiast potraktować je jako jedną wizytę, robi coś najbardziej nielogicznego kasuje wszystko i nie odbiera żadnej paczki. I sprzedawca zostaje z niczym.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@drivego  inpost przygotowuje sie do peaku a że wozi takze chinczykom iinnym sklepom toniechce mieć bałaganu.Niewykluczone też ze jeśli mają gdzieś nawalić towoląnawalićna allegro niż gdzieś indziej.Ostatnio allegro i inpostowi nie jest po drodze i mamy skutki

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@_Likos_

przykład 1 - błąd kuriera,  sytuacja losowa, nie widzę związku ze sprawą. To może się trafić każdemu przewoźnikowi.

przykład 2 - kwestia dogadania się z kurierem. Dlaczego nie weźmiesz od kuriera numeru na dyspozycję i tam robił wyrzuty? Oni ustalają jaki rejon ma kurier i jakie punkty, zadzwoń zapytaj może przydzielą ci innego kuriera który będzie brał paczki po południu.

przykład 3 - zależy od przewoźnika i zastosowanej integracji, dla inpost składam jedno zlecenie na 3 konta. Dla DPD tak samo. W innych nie wiem bo korzystam z wysyłam z allegro a to ułomny system, nie zdziwił bym się gdyby też się dało robić jedno zlecenie na wszystkie paczki tylko im się nie chce tego zrobić.

Miałem przypadki czy to z inpost czy dpd że kurierowi moje zlecenie nie doszło (błąd systemu czy jakieś opóźnienie) ale i tak przyjechał i zabrał paczki. Dlaczego? Bo to człowiek jak każdy inny, da się dogadać.

Jeśli się robi na dzień dobry wojnę z kurierem który po prosty chce robić swoją robotę to nie będzie dobrej współpracy.

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce 

1) ano związek ze sprawą jest taki że jesli wówczas kurier miałby dwa zlecenie to nawet w przypadku błędu czy innej sytuacji losowej nadal widzi że ma przyjechać po odbiór

2) nie dogadasz sie z kurierem ponieważ kurier nie wie ile bedzie miał paczek i nie wie o kórej będzie a u nas na wioskach wahania to albo 8 rano ( poniedziałek i patek) albo np 13-14 wtorek

3) własnie pisałem o wysyłce z WZA gdzie nie ma możliwości puszczenie jednego zlecenia dla przesyłek z dwóch kont

 

aha 

Kiedyś zapomnieliśmy puścić zlecenie do jednej z firm a ponieważ kurier był z przesyłką dla nas to od razu zabrał paczki.Po miesiącu poinformował nas że nigdy wiecej tak nie zrobi bo dostał kare za odbiór przesyłek bez zlecenia.

 

Wiec podtrzymuje swoje zdanie że wprowadzenie takiego systemu to niestety kolejne dowalanie sprzedawcom .A swoją drogą jest to odbieranie prawa do korzystania z danej ogólnodostepnej usługi bo jelsi puszcze dwa zlecenia - przewoźnik anuluje obydwa a jeśli kurier nie przyjedzie po paczki to nie moge reklamować nadanych i gotowych paczek ponieważ nie ma na nie zlecenia odbioru.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@_Likos_ a to myślisz że ja w centrum miasta jestem? U nas takie zadupie że jak kurier UPS przyjeżdzał po paczki to nie miał zasięgu w terminalu i zlecenie odbioru dostawał dopiero jak wyjeżdżał z powrotem na zakopiankę, paczki skanował już w trasie.

jak do mnie dzwonią z telekomów i chcą wciskać internet 5G to się śmieję że ja ledwo 1G mam.

oznacz moderatorów

matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Cześć @drivego, z tego co widzę, prowadzisz już sprawę w zgłoszeniu 56282118, proszę, zaczekaj na odpowiedź od doradcy. Dodam, że zgłoszenia są rozwiązywane w kolejności, w jakiej do nas trafią, a pisanie kolejnych wiadomości w zgłoszeniu niczego nie przyśpieszy, a wprowadza jedynie zamieszanie.

Tak jak poinformował nasz konsultant, w przypadku Twoich pytań najlepiej skontaktować się bezpośrednio z InPostem, ponieważ podjazdy są rozliczane z przewoźnikiem na podstawie jego umowy, nasza umowa nie obejmuje podjazdów.

Twoje uwagi przekażę do odpowiedniego działu.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów

drivego
#9 Pomysłodawca

Cześć,
skoro nie otrzymuję odpowiedzi w zgłoszeniu i sprawa stoi w miejscu, to zgłaszam temat również tutaj na Gadane, żeby w końcu uzyskać konkretną informację od Allegro.

Po raz kolejny dostaję odpowiedź w stylu „proszę kontaktować się z InPostem , mimo że pytanie dotyczy wyłącznie działania systemu Allegro, a nie przewoźnika. To Allegro wystawia podjazdy w Sales Allegro, to Allegro przesyła dane do InPostu, to Allegro nie informuje o żadnym limicie jednego podjazdu dziennie i to Allegro nie umożliwia wybrania innej daty odbioru niż „dzisiaj .

W związku z tym proszę po prostu o odpowiedź na konkretne pytania:

Gdzie w regulaminie Allegro jest zapis o limicie jednego podjazdu dziennie? Jeśli taki zapis istnieje, proszę o wskazanie punktu.

Dlaczego panel Allegro pozwala składać kilka podjazdów na ten sam dzień, skoro przewoźnik ich nie realizuje? Brak jakiegokolwiek komunikatu wprowadza sprzedawcę w błąd.

Dlaczego Allegro nie daje możliwości wyboru daty odbioru? Nie mam jak uniknąć „duplikacji , skoro mogę zamówić odbiór tylko na dzisiaj.

Co mam powiedzieć klientom? Paczki nie zostały odebrane wyłącznie z powodu ograniczeń, o których Allegro w ogóle nie informuje.

Dlaczego reklamacja ma być składana do InPostu, skoro to Allegro jest zlecającym usługę i tylko Allegro posiada dane techniczne zlecenia, których sprzedawca nie widzi i nie ma możliwości przekazać dalej?

To są bardzo proste pytania, a jedyne, o co proszę, to konkretne odniesienie się do nich, bez kolejnego przerzucania mnie do InPostu. W Sales Allegro nie ma żadnej informacji o limicie, nie ma ostrzeżenia, nie ma blokady, nie ma wyboru daty, a zlecenia mimo to są anulowane jako „duplikaty .

Wystarczy wskazać mi w regulaminie punkt, który mówi o limicie. Jeśli go nie ma, to proszę to potwierdzić.

Czekam na jasną odpowiedź.
Zrzut ekranu 2025-11-26 154630.png

oznacz moderatorów

drivego
#9 Pomysłodawca

Widzę ciekawą rzecz: Allegro potrafi odpisać nawet o godzinie 22 23, ale odkąd poprosiłem o jeden, prosty element wskazanie konkretnego zapisu w regulaminie Allegro dotyczącego limitu jednego podjazdu dziennie to nagle od ponad 16 godzin jest kompletna cisza. Przypadek?

Nie pytam o nic skomplikowanego. Proszę jedynie o wskazanie punktu regulaminu, na podstawie którego Allegro twierdzi, że sprzedawca może zamówić tylko jedno zlecenie odbioru dziennie. Jeśli taki zapis istnieje, wystarczy wkleić numer punktu. Jeśli go nie ma też chciałbym to usłyszeć.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

A to przypadkiem nie jest po prostu zwykła złosliwość inpostu w odpowiedzi na chowanie paczkomatów? Pewnie nie ma zapisu w umowie to uznali, że mogą i narobią zamieszania przed świetami... 

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@drivego czas odpowiedzi zależy od ilości zgłoszeń. Wymóg względem ilości zamówionych podjazdów w ciągu dnia i anulacji duplikatów pochodzi od przewoźnika, nie od nas.

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów