anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy sposób rozliczenia z pocztą - straszny bubel. Allegro milczy i cenzuruje

mikeza
#20 Guru#

Super - allegro zamiast pomagać to cenzuruje niewygodne tematy. Mam pytanie do @msniezek co jest nie tak z tym serwisem ?

Zainicjowałem post, w którym poruszamy bardzo poważny problem z nadaniem paczek poprzez EN, a allegro zamiast pomóc post wykasowało. Czekam na wyjaśnienia ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
89 ODPOWIEDZI 89

mikeza
#20 Guru#

@sprawdzone-gry  ja mam tylko te allegro polecone i importuję je na razie na konto EN allegro, odbiory z punktu tak samo. Pozostałe paczki, czyli pocztex kurier i pobrania powinienem importować na zwykłe konto, bo mam lepsze warunki, ale muszę je wprowadzać tam ręcznie, bo dane ściągają się z resztą na EN allegro. Nie próbuję ściągać na normalne, bo boję się, że allegro poleconych nie nadam. Czekam na aneks z podpięciem F-commerce do zwykłego konta. Może to mi ułatwi pracę.

I tak cieszę, się, że byle jak, ale jakoś udaje się wysłać. Sprawdzam również naliczenia na rachunku allegro, jak na razie wygląda, że jest  w porządku. Wszystkie przesyłki z napisem kolorowym allegro smart idą za darmo, te kolorowe allegro są liczone przez serwis, a za napisy czarne płacę ja.

Jesli coś się nie zaimportuje to można ostatecznie wprowadzać ręcznie, z wklejeniem pełnego adresu mail. To działa i nalicza opłaty prawidłowo, bo testowałem.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@sprawdzone-gry  z tego co się orientuję to allegro raptem w maju przekazało poczcie jakieś ogólne wskazówki jak to ma działać. Założyli, że to wystarczy i umyli ręce. Zgadza się, że ssytem powinien być przetestowany, i na tym powinno zależeć zarówno poczcie jak i serwisowi. Jeśli coś ma być oparte na współpracy, to nie może być tak, że jedni spychają problem na drugich.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

monikaol111
#7 Wielbiciel#

No i mamy totalną kichę. Wszystkie nasze przesyłki typu Przesyłka polecona firmowa leżą sobie od piątku 29. fizycznie na naszej poczcie i czekają na rozwiązanie problemu. Na szczęście jest ich tylko i aż 15 sztuk. Oczywiście wstrzymaliśmy możliwość wyboru tej metody wysyłki dla klientów kilka dni temu, bo czuliśmy że będzie dym.

Import w EN przebiegał i przebiega bez problemu, tylko że przesyłki kurierskie są akceptowane przez system i normalnie wchodzą i klienci dostają już paczki, ale te nieszczęsne polecone nie są akceptowane przez system Poczty Polskiej, ich system ponoć krzyczy, że brak nowej umowy. Aneks podpisany, potwierdzony, kurierskie zwykłe, smarty itp. przechodzą , to o co tu kurna chodzi? Nasza opiekunka z PP robi co może od kilku dni, prosi o cierpliwość, ale wciąż nic. Super! Pisze m.in. tak: "W odpowiedzi na poniższego e-maila uprzejmie informuję, że próbujemy usunąć usterkę w systemie, który niestety nie jest doskonały."

A klienci? No cóż, już mamy kilka otwartych dyskusji typu: nie otrzymałem towaru po wpłacie. My się tłumaczymy, ale klienci będą to mieli w d.pie. Posypią się negatywy, obniżone oceny gwiazdkowe i kto za to odpowie?

I tu pytanie do Allegro: czy otrzymane ewentualne negatywy spowodowane tą "usterką" anulujecie? Czy otrzymane zaniżone oceny anulujecie? Czy jak zwykle umyjecie ręce i stwierdzicie, że to nie Wasza wina, subiektywne oceny kupujących to nie ich sprawa.

 

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@monikaol111  albo nie dostaniesz żadnej odpowiedzi, bo ostatnio taka jest polityka allegro, siedzieć i udawać, że ich nie ma. Albo odpowiedź będzie taka, że nie są w stanie zweryfikować czy oceny dotyczą konkretnie wysyłek błędnie zaimportowanych.

Ogólnie rzecz biorąc allegro umywa ręce i udaje, że nie współpracuje z pocztą. Brak odpowiedzi na pytania, albo odpowiedzi bardzo zdawkowe, bez jakiejkolwiek sugestii czy pomocy w rozwiązaniu problemu.

Jeszcze niedawno wydawało mi się, że pracują tam osoby kompetentne i odpowiedzialne. Ostatni tydzień pokazał jak bardzo się myliłem. Zaczęło się od panelu w zeszły czwartek z ekspertką na temat prowizji od wysyłki, a skończyło bajzlem z EN. Ja do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi na pytania zadane tydzień temu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Czy rozmowa telefoniczna z naszym pracownikiem, o której napisałaś tutaj, pomogła wyjaśnić Twoje wątpliwości w tym temacie? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@_HolaOla_  częściowo tak, teraz zastanawiam się tylko jak generować te dodatkowe etykiety, bo z wcześniejszych wypowiedzi na forum wynika, że nikt nigdy czegoś takiego nie praktykował w przypadku EN. Ja pierwszy raz się z czymś takim spotykam, a przecież nie od wczoraj wysyłamy paczki.

Nie ukrywam, że przydałby się taki samouczek dla sprzedających jak to ma działać, bo podejrzewam, że nie tylko ja mam taki problem. Będę się kontaktował również z pocztą, zobaczymy jak to wygląda z ich strony, ale lepiej jeśli to wyszłoby od Was. Wiadomo poczta odpowie mi cokolwiek, a nie musi być to potem wiążące.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Aktualnie wyjaśniam tę kwestię, więc jak tylko się dowiem, wrócę do Ciebie z informacją. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

monikaol111
#7 Wielbiciel#

No jest światełko w tunelu. Dzisiaj wszystkie zaległe polecone wreszcie nadane przez naszą placówkę PP.  Ale nie do końca chyba rozwiązali problem, bo mam prośbę od opiekunki, że zacytuję:

"W imieniu UP ....  proszę, aby  przy nadawaniu kolejnych przesyłek w rubryce: "Obszar Miasto " nic nie zaznaczać  tzn.  ani „T”,  ani „N”, gdyż ponowne zaznaczenie w systemie tych opcji spowoduje problemy z ekspedycją listów."

Czyli dalej system naprawiany "na kolanie". Zobaczymy w poniedziałek jak to pójdzie. Ja jakoś nie kojarzę, że coś zaznaczaliśmy.

oznacz moderatorów

misio6000
#10 Popularyzator#

Czy ktoś ma jeszcze 2 konta EN i jednocześnie w ofercie zarówno allegro przesyłka polecona jak i listy polecone ekonomiczne i priorytety w usłudze powszechnej ?

Bo jako tako działa reszta, ale na konto nieallgrowe EN w ogóle nie zaimportowała mi się przesyłka list polecony ekonomiczny. Co prawda był nieopłacony, ale oczywiście powinien przejść. Konsultantka z allegro mi odpisuje, że nie przeszło bo nie opłacony... Ręce opadają... Od zawsze przechodziło... Jest nawet filtr na opłacone i nieopłacone, a ona mi pisze, że przez to. Trzeba poczekać aż będzie opłacony...

Ma ktoś listy polecone i mu przechodzą ?

Nie dość, że Poczta poniosła ceny, nie dość, że Allegro podniosło ceny za przesyłki i wprowadziło prowizję za koszt wysyłki to nie przygotowali tego właściwie i jeszcze sugerują, że to ja się mylę, zarówno opiekun z poczty jak i konsultanci z allegro... Nawet super cierpliwą osobę może coś trafić... Monopoliści i poczta i allegro...

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@misio6000  ja mam dalej dwa, ale nie importuję zwykłych poleconych, bo ich nie nadaję, ewentualnie sporadycznie, ale wtedy wprowadzam ręcznie. Na konto allegro EN idą wszystkie allegro odbiory i polecone, a pozostałe paczki (pocztex zwykły i pobranie) wprowadzam ręcznie na drugie konto, bo mam lepsze ceny na normalnej umowie. Zabawa jak diabli, ale przynajmniej na razie działa. Czekam na aneks do normalnej umowy, tak, żebym mógł nadawać polecone firmowe z normalnego konta EN.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów