anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy sposób rozliczenia z pocztą - straszny bubel. Allegro milczy i cenzuruje

mikeza
#21 Demiurg#

Super - allegro zamiast pomagać to cenzuruje niewygodne tematy. Mam pytanie do @msniezek co jest nie tak z tym serwisem ?

Zainicjowałem post, w którym poruszamy bardzo poważny problem z nadaniem paczek poprzez EN, a allegro zamiast pomóc post wykasowało. Czekam na wyjaśnienia ??

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
89 ODPOWIEDZI 89

mikeza
#21 Demiurg#

ale czy nie uważacie, że serwis powinien się tym zainteresować i wspomóc nas w tych problemach. przecież to od nich kupujemy usługi allegro, a nie bezpośrednio od poczty. Takie zlewanie jest trochę nie na miejscu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

Ja mam podobnie. Od piątku próbuję uzyskać pomoc czy to od allegro czy od opiekuna. Allegro milczy, jak to ma w zwyczaju, natomiast opiekun miał mi zablokować i odblokować umowę bo uwaga... "coś się pewnie zwiesiło" I niby miało działać. Oczywiście nie działa. Mogę je nadać tylko jako zwykłe polecone - nie firmowe. Powoli dostaję szału, bo nie wiem nawet, czy jeśli je nadam jako zwykłe, to czy zapłacę za nie podwójnie? PP i allegro? Na ten temat allegro również milczy, nie ma nigdzie żadnych informacji co, komu, za ile i po ile... Wiemy tylko że za przesyłki płacimy allegro. Już sama nie wiem co jest większym paździerzem. Poczta czy allegro. Ręce opadają. 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Janirka @mikeza Podajcie mi numery wiadomości, które wystaliście do nas w tej sprawie. Sprawdzę dlaczego jeszcze nie otrzymałyście odpowiedzi.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@nat_not 

Przyjęliśmy zgłoszenie numer "09854281" ref:_00D24aE05._5003V3p6LR:ref

Przyjęliśmy zgłoszenie numer "09838239" ref:_00D24aE05._5003V3opWC:ref

 

potem przestałem już pisać, bo nawet na forum widać, że nie ma chętnych do pomocy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@mikeza Poprosiłam o szybsze zajęcie się Twoją sprawą. Niestety w przypadku dużej ilości zgłoszeń czas oczekiwania na odpowiedź może się wydłużyć. Przepraszamy za tę niedogodność.

   Natalia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

@nat_not  tylko ze ta "niedogodność" odbije się na naszych opiniach a nie na Waszych...

Czyli nie jest to mała ilość osób którym coś nie działa jeżeli jest tak dużo zgłoszeń...

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

 @PawHaft - dokładnie, podejrzewam, że zostali zasypani zgłoszeniami, a oficjalnie odpiszą, że tylko jedna, dwie osoby mają problem i niech się sami martwią.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@Janirka  jak je nadasz jako zwykłe to zapłacisz tylko poczcie, allegro nie będzie ich identyfikowało. Problemem są przede wszystkim smarty, ja te piatkowe wysłałem za własną kasę. Na EN nadawny było info, żeby improtować na zwykłe konto, więc tak zrobiłem, a tam nie dało się wysłać tych firmowych.

Aktualnie działa mi to jako tako, ale robię import na konto allegro EN, bo tam mogę importować allegro polecone. A pocztex kurier pobranie wysyłam ze zwykłego.

Po sugestiach ze strony opiekuna wystąpiłem z wnioskiem o aneks do zwykłej umowy, tak bym mógł nadawać polecony firmowy również na zwykłej umowie. Może to pomoże.

Nadmienię, że pocztex wprowadzam ręcznie na zwykłe konto, ponieważ import idzie mi na konto allegro, a wtedy ceny będę miał wyższe niż w umowie.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@mikezaJa od dzisiaj konto Allegro EN mam wyłączone. Nawet nie ma możliwości logowania. Od razu wyrzuca mnie stąd. Walczę ze zwykłym...

oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

@JanirkaOd 7 rano walczymy wspólnie z Pocztą. Odświeżanie karty, eksportowanie danych, nowe aneksy do umowy, czyszczenie koszów. Nic nie działa. Tych przesyłek Kurier 48 i polecona firmowa nadal nie mam na liście. PP niby coś robie, bo co chwilę odpisują "proszę spróbować teraz....." Obawiam się, że za chwilę PP przekieruje do Allegro, a Allegro do PP.

oznacz moderatorów

Gasmin_pl
#12 Orędownik#

Może to komuś pomoże - u mnie już wszystko naprawione. Opiekun ponownie dodał do umowy zwykłej te przesyłki Allegro dostawy Poczty Polskiej (Kurier 48 i polecona firmowa). I potem odświeżył moją kartę, tak jak pisało mi Allegro. Bez odświeżenia nie działało!!!!!! Jest to bardzo i bardzo ważne. Więc komu nie ładuje - spróbujcie jeszcze to.

oznacz moderatorów

Janirka
#12 Orędownik#

@Gasmin_pl @mikeza U mnie wreszcie coś ruszyło. Do tej pory miałam dwie umowy: biznesową (allegro) i zwykłą. 29 maja otrzymałam komunikat na allegrowskim EN, żeby korzystać ze zwykłego konta bo te alegrowskie zwyczajnie będą nieaktywne, i faktycznie od wczoraj miałam już zablokowany dostęp. Więc próbowałam je nadać na zwykłym koncie, ale przesyłki wyskakiwały jako błędne.

Dzisiaj po kilku rozmowach z opiekunem, okazało się, że te konta allegrowskie jednak zostają i mamy z nich korzystać jak do tej pory. I mnie EN allegrowskie działa, normalnie pobiera przesyłki i wygląda na to, że wszystko jest w porządku. Na razie. Otrzymałam też info, co zrobić z przesyłkami pobranymi na innego EN (o ile jeszcze nie wygenerowano etykiet), więc zostawiam tutaj, może się przyda:

"Dzisiaj jest problem, bo klienci zaimportowali sobie transakcje na „stare” konto Allegro Dostawy. Obecnie karty się poodpinały i nie ma możliwości przeniesienia albo ponownego pobrania transakcji już na właściwe konto. Można powiedzieć, że zalogowali się na niewłaściwe konto. Najlepszym rozwiązaniem jest w takim przypadku wpisanie danych adresowych do formatki przesyłki z klawiatury łącznie z aliasem mailowym. Wówczas Allegro powinno potwierdzić te przesyłki, bo o to głównie chodzi klientom. Proponuję sprawdzać grafikę logo Allegro zgodnie z instrukcją. Klient ma alias w mailu z Allegro z danymi zamówienia."  

czyli wystarczy ręcznie dodać przesyłki które się zaimportowały na innego EN i ręcznie dodać adres mailowy. U mnie zadziałało. 

Na tym koncie możemy dodawać również przesyłki z poza allegro (ale tylko Kurier 48 i polecony e-commerce), jeśli ktoś ma tylko jedną umowę. Do 29 maja nie można było dodawać żadnych przesyłek, i te konta służyły wyłącznie do obsługi allegro. 

Przesyłki oznaczone czarnym symbolem allegro (czyli z poza allegro, lub błędnie zassane z allegro), są opłacane przez nas, i płacimy je PP według cen z aneksu, natomiast te oznaczone pomarańczowym symbolem płacimy allegro, według cen z tutaj: https://assets.allegrostatic.com/popart-attachments/att-0133771b-bff8-4e79-92b9-a26913f7dee5?utm_sou...

 

Nie wiem jeszcze jak wygląda kwestia smarta, bo zostawiłam tylko polecone u siebie w sklepie, ale mam nadzieję że wkrótce to się wszystko unormuje... 

 

_______
Kamila
oznacz moderatorów

sprawdzone-gry
#8 Zapaleniec#

Ja dzisiaj miałem tak: miałem 2 przesyłki Allegro-polecony (F-commerce), na koncie EN allegrowym zaimportowała się tylko jedna. Musiałem więc ręcznie dodać drugą. Myślę, że może to mieć związek z tym, że jedna mogła by być w smart, a druga nie, choć obie formalnie były po za Smartem. Na linii allegro-poczta jest ewidentnie jakiś błąd. W tych ręcznie dodawanych kopiuję wszystkie dokładnie te same dane jaki mi się pokazały na koncie zwykłym (tam z kolei mogę importować wszystkie, ale Allegro-polecony (F-commerce) są jako błędne. Ktoś pisał coś o tym, że jak się dodaje ręcznie to żeby wklejać email bez plusa, ale przecież jak się to normalnie importuje są całe z tym plusem.

Tak czy inaczej Allegro koniecznie powinno przyjrzeć się tym problemom i przeanalizować żeby podwójnie sprzedawcy nie płacili za koszt wysyłki.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@sprawdzone-gry  nic nie można edytować w tych adresach mailowych, bo potem allegro stwierdzi, że to nie ich przesyłki i będziemy bulić dwa razy.

Ja na razie nadaję z konta allegro EN, a przesyłki nie-allegrowe ze starego, i tam je ręcznie wprowadzam. Niestety jest to czasochłonne, ale lepsze to niż nic.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

prawie tydzień czekałem na odpowiedź z pomocy allegro i wreszcie jest info, które wręcz mnie powaliło z nóg swoją przenikliwością:

Jeśli chodzi o przeniesienie ofert pomiędzy kontami w e-nadawcy to niestety nie mam takiej możliwości ponieważ jest to aplikacja zewnętrzna i nie mam do niej dostępu. Natomiast  wszelkiego rodzaju nieprawidłowości związane z importem z Allegro proszę  przekazać na ogólny adres mailowy   kontakt@poczta-polska.pl załączając screeny z Allegro i E-Nadawcy.

Myslę, że pomoc allegro powinno zmienić nazwę, bo z pomocą ma niewiele wspólnego. To jest bardziej spychologia i aby dalej od nas, to nie my za to odpowiadamy. W zasadzie to dajcie nam spokój.

Moja rada - zwolnić tych wszystkich pseudo pomagaczy i będzie kasa na rozwój serwisu.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mikeza  Właściwie to nawet nie wiadomo czy bardziej śmiać się czy płakać 🤣

_____________
Kama
oznacz moderatorów

sprawdzone-gry
#8 Zapaleniec#

A importują się wam wszystkie F-commerce na koncie EN-allegrowym ? Mnie bardzo zastanawia dlaczego z dwóch jedna przeszła, a inna nie.

oznacz moderatorów

sprawdzone-gry
#8 Zapaleniec#

@mikezatu akurat Allegro może mieć rację bo oni odpowiadają za Api. Prawdopodobnie poczta niewłaściwie się przygotowała do zmian. Ale tak naprawdę informatycy poczty powinni razem z informatykami Allegro ustalić co się dzieje.

oznacz moderatorów

sprawdzone-gry
#8 Zapaleniec#

A  dzisiaj kolejna ciekawostka. Przesyłka powszechna polecony-priorytet w ogóle się nie zaimportowała na koncie powszechnym. Za to na koncie allegrowym jako błędna (z możliwością edycji do F-Commerce). Ręcznie ją wprowadziłem na koncie powszechnym.

System mają na maxa niedopracowany. Czy przed jego wprowadzeniem na co było kilka miesięcy nie było jakiegoś testowania ? Przecież to paranoja co się dzieje. Ja mam po kilka przesyłek, ale jak ktoś ma do wysłania setki czy tysiące to współczuję.

oznacz moderatorów

sprawdzone-gry
#8 Zapaleniec#

Problemy widać są z wszystkimi przesyłkami poleconymi: F-commerce, polecony ekonomiczny i polecony priorytet - różnie się importują do różnych kont EN.

oznacz moderatorów