Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
w dniu dzisiejszym otrzymaliśmy takiego maila, wrzucam, żeby wszyscy zobaczyli taki oto absurd. Kupujący oczywiście dokonał zakupu na naszych aukcjach, zapłacił, wysyłka paczkomat, zamówienie wysłane i odebrane przez kupującego w terminie. Wiadome jest że sprzedający nie ma wpływu na to czym kupujący płaci, nie da się fizycznie zweryfikować czy swoją kartą czy nie swoją, ale od tego jest przecież operator płatności, czyli PAYU. A czytając maila jak widać zostaniemy bez towaru i bez wpłaty znając życie...
treść maila (pogrubiłem absurdy):
"Dzień dobry,
informuję, że firma PayU otrzymała reklamację w ramach procedury Chargeback dotyczącą transakcji o identyfikatorze: XXXXXXX. Reklamacja została złożona w banku przez posiadacza karty, którą dokonano płatności na Państwa aukcji.
Reklamowana transakcja
Identyfikator transakcji: XXXXX
Identyfikator Aukcji: REDUKCJA SILIKONOWA PROSTA - VTR 16mm-22mm (numer 7354948711 )
Kupujący: XXXX
Kwota: 26,99
Data: 17.08.2020 12:30
Szczegóły reklamacji
Kwota reklamacji: 26,99
Powód reklamacji: podejrzenie nieautoryzowanej transakcji przez właściciela karty.
W przypadku tego typu reklamacji niezbędne jest nam dostarczenie następujących dokumentów:
1) skan potwierdzenia odbioru towaru/realizacji usługi, z widocznym podpisem klienta (uwaga: potwierdzenie nadania przesyłki nie jest wystarczającym dokumentem do oddalenia reklamacji posiadacza karty);
2) potwierdzenie zamówienia (zawierające dane: imię i nazwisko kupującego, opis wysłanego towaru/zrealizowanej usługi, sposób dostawy, dane adresowe do wysyłki);
3) korespondencja (na papierze lub elektroniczna) z klientem w sprawie danej transakcji;
4) wszelkie dodatkowe informacje jakie uznają Państwo za istotne, w tym – dla usług niematerialnych – wszelkie dowody, że nastąpiło doładowanie, wysyłka kuponu itd.
Proszę o przekazanie powyższych informacji pocztą elektroniczną na adres z którego otrzymali Państwo niniejsze zawiadomienie w terminie w terminie 5 dni roboczych (do 3 września).
Brak odpowiedzi we wskazanym terminie skutkować będzie uznaniem reklamacji i obciążeniem sklepu reklamowaną kwotą.
W przypadku uznania reklamacji za zasadną zostaną Państwo obciążeni kwotą reklamowanej transakcji, a posiadacz karty otrzyma należny mu zwrot transakcji.
Przedstawiona przez Państwa odpowiedź jest oficjalnym stanowiskiem, które zostanie przedstawiony do banku wydawcy karty. W związku z powyższym proszę o zachowanie formalnej formy wypowiedzi.
W razie pytań lub wątpliwości proszę o kontakt przez odpowiedź na mojego maila.
Pozdrawiam
Bartłomiej
Zespół Allegro"
czekam na odpowiedź ze strony serwisu allegro
pozdrawiam
Łukasz
@__RPM_ aby podjąć działania, policja musi mieć podstawę prawną. Na jakiej podstawie prawnej miałaby (i mogłaby) na tym etapie sprawy cokolwiek zabezpieczać?
@woboteam myślałem, że takie przekręty są/były możliwe tylko w sklepach stacjonarnych. Koledzy mi kiedyś opowiadali o podobnych sytuacjach. Mianowicie, np. mąż płacił za zakupy kartą żony. Później ona robiła aferę w sklepie, że przecież to nie ona robiła zakupy, a mąż bez jej zgody miał jej kartę. No i lipa. Zwłaszcza gdy oficjalnie jest np. rozdzielność majątkowa, a sprzedawca nie sprawdził czyja to karta.
Kurdę, pomysłowość ludzi nie zna granic. Jednak w takiej sytuacji to moim zdaniem albo Allegro albo PayU powinno ponosić pełną odpowiedzialność za tą transakcję. Tak jak piszesz, my nie mamy możliwości weryfikować kto czym płaci. Mamy tylko wpłatę, wysyłamy towar i koniec.
Aż ciekaw jestem jak to się potoczy, ale moim zdaniem, nic Ci nie zrobią.
też się zastanawiałem jak to wygląda
generalnie
należy odpisać zgodnie z prawdą
że do transakcji doszło, towar został wydany przewoźnikowi
i odebrany zgodnie z dyspozycją kupującego
i że wszystkie te informacje posiada allegro
i koniec
jeszcze bym dopisał motto allegro : "allegro gwarantuje bezpieczne zakupy"
ewentualnie można męczyć dlaczego i na jakiej podstawie przekazuje Sprzedawcy środki pochodzące z przestępstwa zamiast zablokować transakcję
bo serwis allegro ma wszystkie narzędzia by uniknąć takich sytuacji - typu weryfikacja danych Kupującego w tym jego sposobów płatności
jak pozwala np: na zakupy bez rejestracji czy tez płatności z dziwnych źródeł to robi to na swoją odpowiedzialność
@RED - Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy, a nie bezpieczną sprzedaż..... 🙂
@woboteam gdyby mnie spotkała taka sytuacja odrazu zgłosiłbym sprawę na Policję w kierunku podejrzenia popełnienia przestępstwa wyłudzenia, oszustwa. Nic mnie to nie kosztuje,a policja jest od tego, aby to wyjaśnić. Nie słuchaj głupot, że policja nie ma tu czego badać. Owszem ma, bo albo ktoś dokonał zakupu, odebrał towar i teraz chce wyłudzić pieniądze, albo ktoś użył czyjejś karty bez zgody właściciela.
Uwierz mi, że kupujący, bank, czy Allegro całkiem inaczej będzie rozmawiać z policją niz z Tobą. Pozdrawiam.
@terazauto dla mnie to hasło znaczy, że allegro gwarantuje, że nikt mi nie będzie płacił pieniędzmi z przestępstwa
allegro napisało:
"Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość.
Sprawdziłem, że dostawa została zrealizowana za pomocą paczkomatu, zgodnie z Pani informacjami, zatem posiadamy wszystkie potrzebne dokumenty.
Sprawę proszę uważać za zamkniętą.
Życzę Pani udanego weekendu,
Pozdrawiam
Bartłomiej
Zespół Allegro"
@woboteam nie wiem w czym masz problem standardowa procedura może rzadko się zdarza ale jest, nawet jak klient nie dostanie paczki może zgłosić Chargeback 😞
Odpisz na zapytanie tylko dokładnie w terminie bo jak go przekroczysz będzie na Ciebie i reklamację uznają, za kartę odpowiada właściciel i on jej musi pilnować więc marne szanse że w tym przypadku ciebie obciążą 🙂
Nie ma sensu mailować z allegro bo oni to przekazują do wydawcy karty gdzie została zgłoszona kradzież i myślę że policja też się już tym zajmuje więc potrzebują Twojej współpracy 🙂