anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Obrzydliwy system oceny sprzedawców Allegro

EastComSp
#8 Zapaleniec#

Kilka dni temu otrzymaliśmy od klienta 2-gwiazdkowe opinie o zgodności z opisem. W tej opiniji klient wyraził przekonanie, że nie czuje się komfortowo korzystając z produktu. Jednocześnie nie wskazał, co dokładnie w produkcie nie pasuje do opisu, a jedynie subiektywne wrażenie korzystania z produktu.  W tym samym czasie kupujący zostawił tę samą ocenę dla produktu.

W wyniku tej opiniji straciliśmy status supersprzedawcy, nasz poziom jakości sprzedaży spadł z poziomu Super do Wymaga poprawy. Poziom polecenia od kupujących spadl z poziomu- 99.5% do 90%.  

Teraz próbuję zrozumieć, co to za absurdalny system oceny, w którym wrażenie jednego kupującego ( mniej niż 1% procent) z korzystania z produktu , pozostawione w niewłaściwym miejscu, przekreśla 150 pozytywnych ocen od kupujących. Może menedżerowie allegro potrzebują podręcznika do matematyki z 4 klasy ? Сzy to oznacza, że pozytywne opinie innych klientów są niewiele lub nic nie warte ? Czy taki system oceny rzeczywiście odzwierciedla obiektywną ocenę sprzedawców ?

oznacz moderatorów
37 ODPOWIEDZI 37

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Agent051 tak , mam 4 komentarze usunięte / zmienione przez samych klientów  i o 4 więcej z nich  zadowolonych .Tak jestem drobnym sprzedawcą od ponad 30 lat i nie mam zamiaru iść w obłoki preferując zasadę ,, kto wyżej leci .......,, . Osobiście na system ocen w aktualnej postaci nie narzekam , bywało gorzej  ,jako samo allegro nie jest zbyt przyjaznym portalem  ,są przyjaźniejsze , ale w handlu najważniejszym jest znalezienie swojego miejsca i klienta ,,,, cała reszta ,, nic ...to,,, ....

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mdrogeria

Chyba Cię nie doceniałam. Specjalista od marketingu i sprzedaży, znawca nie tylko branży kosmetycznej ale i ortopedycznej. Nawet wymagania branży księgarskiej ogarniasz. Może jeszcze trochę podszlifuj maniery, bo te wszystkie złotka i kwiatuszki są mega słabe 😉

_____________
Kama
oznacz moderatorów

EastComSp
#8 Zapaleniec#

Wydaje się, że tacy cwaniacy jak mdrogeria , annas14-firma zawsze są tutaj, aby udowodnić swoją wyższość nad tymi, którzy piszą tutaj o problemach w handlu na allegro. Pokazują swoją głupotę, nie rozumiejąc dokładnie, na czym polega problem. Ale udają, że wszystko wiedzą i wszystko rozumieją. mdrogeria nie wiadomo skąd wie, że poduszka, którą sprzedaję powinna kosztować 20 razy mniej, ale pisze śmiało i bez żadnych wątpliwości. „To smutne, że głupcy są tak pewni siebie, a ludzie mądrzy tak pełni wątpliwości.“


oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mdrogeria

Jasne. Mam ugłaskiwać klienta i całować go zapewne w zadek, czy ma rację czy jej nie ma, bo Allegro wymyśliło sobie system komentarzy wyśrubowany do granic możliwości. To nie jest normalne, żeby urwanie kilku gwiazdek na krzyż, niweczyło ciężką pracę sprzedającego. Jesteś taki mądry bo masz dużo komentarzy, więc jeden czy dwa negatywy krzywdy Ci nie zrobią. Jak ktoś ma tych komentarzy w ciągu 30 dni niewiele to jest na straconej pozycji i o to tu właśnie chodzi.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Kaliope_Brzeg Lubię Cie dlatego grzecznie napiszę - nie musisz ugłaskiwać , masz wybór możesz na przykład wziąć na klatę negtywa . Złotko musisz zrozumieć to Ciebie nie dotyczy bo sprzedajesz produkty , do których trudno mieć szczególne wymagania , ale autor wątku takie oferuje i musi liczyć się z tym ,że nie każdemu będą pasowały .  To dotyczy również mojej branży . Sprzedając perfumy muszę się liczyć z tym ,że klient może inaczej odebrać opis produktu niż bym sobie tego życzył . Produkt wraca bez roli  ,użyty , z rozerwanym kartonikiem .... niestety koszt  , czasem klient nie zwraca i wali negatywa , na pytanie dlaczego ,, bo myślał ,że inaczej pachnie , a już użył ,, Proszę o zwrot w stanie w jakim jest , tracę kilkanaście złotych odsprzedając jako używany  ,le negatyw usunięty i zadowolony klient bo mimo wszystko odzyskał kasę . Niestety to wszystko trzeba ująć w marży , trudne to bo z jednej strony mamy konkurentów , a z drugiej wiadomo jakość.

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

Nadal nie rozumiesz.

Autor tematu nie żali się, że dostał negatywa, tylko pyta dlaczego jeden negatyw w tak znacznym stopniu obniżył mu jakość.

W tym jest problem, nie w tym co i za jaką cenę sprzedaje.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@EastComSp dlatego ,że woli płakać zamiast podjąć mediację z klientem . Zacytuję znane od lat powiedzenie ,, jakiego mnie Panie Boże stworzyłeś takiego mnie masz ,,

oznacz moderatorów

redmonster_pl
#9 Pomysłodawca#

Odnośnie postaw handlu to są one następujące kupiłem towar za X sprzedaję za Y, nie chcesz nie kupujesz. Kupiłeś nie pasuje bo subiektywnie ci się wydaje że nie wygodne to robisz zwrot - nie pasuje mi etc. Sprzedawca nie produkuje w większości przypadków tego co sprzedaje, a że chce zarobić to wystawia po tyle ile mu pasuje, więc jak znajdziesz to samo taniej to kup taniej, a nie narzekaj na jakość w negatywach do sprzedawcy tylko zwróć, to że tobie nie podpasowało nie znaczy że inny nie polubi i oceni dobrze. Wystarczyłoby by allegro na opinie poczekało aż minie czas na zwrot i tyle w temacie skoro w 14 dni nie zwróciłeś tzn że nie masz zastrzeżeń tylko towar jest ok i tak powinno być.

oznacz moderatorów

Skelita
#10 Popularyzator#

@mdrogeria 

"dlatego ,że woli płakać zamiast podjąć mediację z klientem"

Nie każdy sprzedawca na allegro ma mentalność niewolnika, jak Ty. Są osoby z wysokim poczuciem sprawiedliwości, których niegodziwość allegro i kupujących mierzi niemiłosiernie. Nie chcą być przymuszani do chowania honoru do kieszeni i lizania kakao kupującym. Ale Tobie allegro już dawno wyprało mózg - nie tylko gadasz jak oni, ale nawet tak myślisz - więc tego nie rozumiesz.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Skelita jest przedsiębiorcą , a to do czegoś zobowiązuje .

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@mdrogeria czy według ciebie przedsiębiorca to jakiś inny gatunek człowieka? Można go opluć, skopać, obrazić i oszukać, a on ma się dalej uśmiechać i wpychać klientowi w ręce towar za darmo? Gdyby twoje podejście do klienta było słuszne, to nie siedziałbyś dzisiaj na gadane i nie wypisywałbyś takich farmazonów. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Agent051 nie inny gatunek , przedsiębiorca musi być osobą o zrownoważonej psychice i potrafić poradzić sobie w niesprzyjających warunkach .

oznacz moderatorów

redmonster_pl
#9 Pomysłodawca#

czyli jak miałem przygodę z klientem który odesłał mi towar z nazwy tylko pasujący do tego co mu sprzedałem w stanie niedziałającym na zwrot, dowalił mi negatyw za to że nie zwróciłem mu pieniędzy twierdząc słusznie że nie miałem takiego modelu tej firmy w asortymencie nigdy wystawionego i allegro nie może ściągnąć negatywa bo nie naruszył regulaminu to jest wszystko ok? klient przysyła mi nie mój towar, niesprawny i stary, wali negatywa że się czuje oszukany subiektywnie, że mu sprzedałem co innego niż na aukcji i negatyw mi wywala tytuł supersprzedawcy a allegro nie może go zdjąć bo klient nie zwyzywał mnie od oszustów mimo że w dyskusji przyznaje mi rację, że klient odesłał nie ten produkt to to jest ok ocena i ja mam się układać z kimś kto po chamsku mnie próbuje orżnąć na 49zł a potem dostaje jeszcze kasę od programu ochrony klienta a mi zostaje negatyw... jak to jest **piiip**isty system oceny to najwyższy czas wziąć proszki 

oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@mdrogeria nie ma takiego przepisu, że przedsiębiorca musi mieć zrównoważoną psychikę, allegro też nie żąda papierów potwierdzających równowagę psychiczną. Co raz dziwniejsze argumenty wymyślasz na poparcie swojej tezy. To zaczyna być już komiczne. 

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@mdrogeria  "...potrafić poradzić sobie w niesprzyjających warunkach ."

Ależ to piękna definicja sprzedaży na Allegro.  "Niesprzyjające warunki  sprzedaży", powinni to wykorzystać jako slogan reklamowy, jeśli nie Allegro to konkurencja.

Właśnie to Allegro powinno dbać o warunki sprzedaży, bo nie negatywy są problemem lecz jakieś  absurdalne wyliczenia statystyk. 

Tak to jest jeśli ktoś  steruje z tylnego siedzenia nie rozumiejąc realiów. Niestety nie da się tego zmienić, łatwiej zmienić serwis.

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

mediacja ważna rzecz, ale jesteś tutaj na tyle długo, że doskonale wiesz, iż jest grupa klientów, którzy nie nadają się do jakichkolwiek rozmów. Nie tak dawno trafiłem na takiego, który przez ponad miesiac prowadził dyskusję, obrażał mnie na każdym kroku, wyłudził od allegro 20 monet, nie był zainteresowany żadną wymianą, zwrotem, czymkolwiek. Straszył mnie policją, skarbówką, rzecznikami, w zasadzie wszystkim. Wyzywał od oszustów, krętaczy, sugerował handel nielegalnym towarem itp. itd. Spór dotyczył kwoty ok 10zł. Chodziło mu tylko i wyłacznie, żeby pognębić sprzedawcę za wszelką cenę, pomimo, że to on popełnił błąd przy zakupie. Finalnie allegro ulitowało się nade mną i zakończyli dyskusję pomimo, że on chciałby ją bez końca prowadzić, dla samego faktu spierania się.

Wniosek - nigdy nie wiadomo na jakiego klienta (człowieka) trafimy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mikeza   @br.    tak , dlatego na koncie mam 3 aktywne negatywy i kilka usuniętych przez samych klientów . , mediacja owszem dobra rzecz jeśli w granicach PRZYZWOITOŚCI !!

oznacz moderatorów