anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

OCENA SPRZEDAWCY I KUPUJĄCEGO

ewaneta
#10 Popularyzator#

Witajcie, czy ktoś pomoże mi zrozumieć, dlaczego Allegro odebrało możliwość oceniania Kupującego? W obecnej sytuacji wygląda to tak, że Kupujący może wszystko, nie musi niczego udowodnić i może zrobić ze Sprzedawcą co mu się podoba, a Sprzedawca nie może nic, nie ma żadnej szansy obrony (bo chyba nikt nie wierzy w te odpowiedzi na negatywny komentarz, że to cokolwiek zmienia). 

Miałam sytuację, że Pani kupiła u mnie kurtkę, zjechała mnie od góry do dołu, że kurtka to szmata i mam jej zwrócić 60 procent ceny, albo wystawi mi negatywny komentarz. Zwrotu dokonać nie chciała. Pieniędzy nie zwróciłam, komentarz się pojawił, a Pani sprzedała kurtkę (również na Allegro), za dwa razy wyższa kwotę pisząc, że jej stan jest bardzo dobry. Zrobiłam screeny, wszystko udokumentowałam, wysłałam do Allegro. I co? I nic. Komentarz został, a Pani nadal może uprawiać swoje praktyki i nic jej nie grozi. Ma się świetnie, wiem bo obserwuję. 

Wśród całej rzeszy normalnych Kupujących ciągle trafiają się tacy, którzy nie umieją czytać, liczyć, nie umieją obsłużyć rzeczy, którą kupili, albo po prostu mają zły dzień i trafił im się ktoś na kim mogą się wyżyć. Mogą napisać co im przyjdzie do głowy, bujdę wyssaną z palca. Wiem, można sobie iść do sądu, ale przepraszam bardzo: czas i koszty zabijają. 

Pamiętam czasy, gdy Kupujący też byli oceniani i sporo było takich, którzy mieli całą masę negatywów. Można było ich zablokować, albo nawet na starcie - w przypadku licytacji - odrzucić. Było jakieś narzędzie do weryfikacji. Teraz nie ma nic. Kupujący to Bóg i jak nie chcesz mieć negatywa od "rodzynka", to musisz mu zapłacić. 

O co chodzi? Ktoś wie, czemu tak się stało? 

oznacz moderatorów
175 ODPOWIEDZI 175

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte 😍Przyjemnego oglądania

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@LEW433

Wystarczyło dać Kupującemu możliwość odpowiedzi 😉

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ewaneta To byłaby już dyskusja a nie ocena

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@LEW433 

Nie, nadal byłaby to ocena z możliwością odpowiedzi, jak to jest teraz w przypadku Sprzedającego. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ewaneta I tak w kółko !!!!!

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@LEW433 

Ale jakie w kółko? Można odpowiedzieć raz i koniec. Tak jest teraz, tyle że dotyczy to Sprzedającego. 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Kupujący zawsze byli karani ze wystawienie negatywnego komentarza, komentarzem negatywnym odwetowym. To powodowało, że niewielu decydowało się ostrzegać innych przed problemami transakcyjnymi. Obecny system nie jest pozbawiony wad, ale jest zdecydowanie lepszy od poprzedniego. Poziom obsługi wyraźnie wzrósł, a dobry sprzedawca nadal potrafi zachować czyste lub niemal czyste konto. System ocen stał się bardziej wiarygodny i kupujący mają  większe zaufanie do zakupów na Allegro. Popatrz, co się dzieje na Lokalnie – przekręt za przekrętem – tam nie ma komentarzy. Aż dziwne, że Allegro przez tyle lat utrzymywało ten stary, chory system.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@xyz96: Aż dziwne, że Allegro przez tyle lat utrzymywało ten stary, chory system.

Chory, ale sprawiedliwy dla uczciwych sprzedających, ogólnie uczciwy dla wszystkich,
teraz jest nie fair. Najłatwiej wywalić coś dobrego, bo ludzie tego nadużywają..
Nie lepiej poprostu tych oszustów poblokować? Wyrzucić CL a dać POS w zamian?

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@xyz96  A czytałeś sytuację, jaką opisałam? To nie jest jedyna, mam ich więcej. Prawda jest taka, że jak chroniona jest tylko jedna strona, to nie jest dobrze. 

I powiem Ci, że dość często kupuję na Allegro. Trudno mi jest obecnie znaleźć Sprzedawcę, który ma czyste konto. Jeżeli tak jest, to dopiero zaczął. Z tego by wynikało, że uczciwych Sprzedawców prawie nie ma? 😉 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@ewaneta, oznaczaj mirka, bo nie wiemy do kogo to odpowiedź 😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ewaneta Na starym Cafe co pewien czas była zamieszczana obszerna lista teoretycznych przykładów, kiedy to kupującemu należy się negatyw. Tak starano się zniechęcać Allegro do zmiany systemu, ponieważ ciągle pojawiały się skargi kupujących, którzy oceniali nieudane transakcje i byli za to karani negatywem. Nic nie pomogło - system mimo to został zmieniony.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ewaneta Ten system ocen jest lepszy jeżeli sprzedawca wyśle towar zgodny z opisem i w czasie to nie widzę powodu żeby kupujący wystawił "negatywny komentarz"

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@LEW433, negatywne są też przy wyłudzaniu zwrotów lub kłamaniu (np o zniszczeniu, złośliwie po drugim zakupie) śmiejąc się w twarz pracownikom allegro.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Niestety to taki Polski grajdołek i liczy się tylko to ile i kto kogo orżnie

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

a po co tak? nie lepiej uczciwie podchodzić? 😮
ja zawsze mówię co myślę 😄 (tylko, że na forach nie wypada i usuwam) 😛

oznacz moderatorów

Wioletta2701
#14 Krzewiciel#

@ewaneta 

Zawsze znajdą się osoby, którym nigdy nie wygodzisz, choćbyś stanęła na rzęsach.

Moim zdaniem system komentarzy nie jest fair. Ludziska wyżywają się na sprzedającym poprzez zaniżanie "gwiezdnych ocen", poprzez to tracą smarta, status SS. Najgorsze w tym, że Allegro uznaje, że kupujący zawsze i bez wyjątku ma rację, nie przyglądając się problemowi.

Niektórzy użytkownicy bywają roszczeniowi i tego Allegro nie widzi, a miesza się w sprawy, w której nie jest stroną. Tylko, żeby przyjrzał się argumentom obu stron, a nie tylko tej jednej.

Wiola
oznacz moderatorów

Andrzejj1_rn
#8 Zapaleniec#

Dokładnie, to prawda.  Ten system jest lepszy. Jakim prawem i w imię czego kupujący po zapłaceniu za towar miał dostać negatywny komentarz?

Nikt  nie jest specjalnie złośliwy i żaden zadowolony klient nie wystawia negatywnego komentarza. A przedtem sprzedający dawali negatywne w odwecie.

oznacz moderatorów

ewaneta
#10 Popularyzator#

@Andrzejj1_rnCzytałeś opisany przeze mnie przykład? Uważasz, że ten konkretny Kupujący był uczciwy, więc w konsekwencji to ja nie byłam uczciwa?

Zazdroszczę Ci wiary w ludzi, serio, obyś nigdy jej nie stracił....

To ja Cię jeszcze zapytam: jakim prawem Sprzedający dostaje negatywny komentarz, tylko z tego powodu, że Kupujący nie przeczytał opisu? 

oznacz moderatorów

Andrzejj1_rn
#8 Zapaleniec#

To ja powtórzę pytanie: Jakim prawem sprzedający, który słusznie dostał negatywny komentarz, dawał negatywny w rewanżu? To jest forum sprzedawców i to, że bronicie swoich racji i swojego interesu jest oczywiste. Handlowałem kiedyś trochę na allegro i nie dostałem negatywa za sprzedaż - żadnego. Od sprzedawców dostałem dwa. Jeden sprzedał mi wadliwy towar - tłumaczył, że skąd on ma wiedzieć, że towar jest wadliwy, bo sprowadził go z Chin? Dla was to zapewne słuszne tłumaczenie. Dla kupującego to kpina. Co mnie obchodzi skąd towar sprowadzony. Płacę i chcę mieć w pełni sprawny produkt. Dodam, że nie był to produkt hermetycznie spakowany, że można było sprawdzić, czy towar jest w pełni sprawny. To ja mam się potem martwić, zajmować bublem, odsyłać? 

Dałem negatywa i w rewanżu dostałem negatywa. Słusznie?

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Andrzejj1_rn, nie, hańba takiemu sprzedawcy!
ale załóżmy, że towar był zły, ty wystawiasz negatywa, sprzedający powinien..
wystawić pozytywa, dlaczego? bo zapłaciłeś, wszystko uczciwie, chyba,
że się darłeś na niego przez telefon, to co innego, ale jak nie to pozytyw.

Nie można zabierać ocen wszystkim, za nieuczciwe podejście 10 osób 🙂
W komentarzu powinno być słowo Przepraszam, ale zawiniłem.

oznacz moderatorów