Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie, czy ktoś pomoże mi zrozumieć, dlaczego Allegro odebrało możliwość oceniania Kupującego? W obecnej sytuacji wygląda to tak, że Kupujący może wszystko, nie musi niczego udowodnić i może zrobić ze Sprzedawcą co mu się podoba, a Sprzedawca nie może nic, nie ma żadnej szansy obrony (bo chyba nikt nie wierzy w te odpowiedzi na negatywny komentarz, że to cokolwiek zmienia).
Miałam sytuację, że Pani kupiła u mnie kurtkę, zjechała mnie od góry do dołu, że kurtka to szmata i mam jej zwrócić 60 procent ceny, albo wystawi mi negatywny komentarz. Zwrotu dokonać nie chciała. Pieniędzy nie zwróciłam, komentarz się pojawił, a Pani sprzedała kurtkę (również na Allegro), za dwa razy wyższa kwotę pisząc, że jej stan jest bardzo dobry. Zrobiłam screeny, wszystko udokumentowałam, wysłałam do Allegro. I co? I nic. Komentarz został, a Pani nadal może uprawiać swoje praktyki i nic jej nie grozi. Ma się świetnie, wiem bo obserwuję.
Wśród całej rzeszy normalnych Kupujących ciągle trafiają się tacy, którzy nie umieją czytać, liczyć, nie umieją obsłużyć rzeczy, którą kupili, albo po prostu mają zły dzień i trafił im się ktoś na kim mogą się wyżyć. Mogą napisać co im przyjdzie do głowy, bujdę wyssaną z palca. Wiem, można sobie iść do sądu, ale przepraszam bardzo: czas i koszty zabijają.
Pamiętam czasy, gdy Kupujący też byli oceniani i sporo było takich, którzy mieli całą masę negatywów. Można było ich zablokować, albo nawet na starcie - w przypadku licytacji - odrzucić. Było jakieś narzędzie do weryfikacji. Teraz nie ma nic. Kupujący to Bóg i jak nie chcesz mieć negatywa od "rodzynka", to musisz mu zapłacić.
O co chodzi? Ktoś wie, czemu tak się stało?
@konto zamknięte 😍Przyjemnego oglądania
Wystarczyło dać Kupującemu możliwość odpowiedzi 😉
@ewaneta To byłaby już dyskusja a nie ocena
Nie, nadal byłaby to ocena z możliwością odpowiedzi, jak to jest teraz w przypadku Sprzedającego.
@ewaneta I tak w kółko !!!!!
Ale jakie w kółko? Można odpowiedzieć raz i koniec. Tak jest teraz, tyle że dotyczy to Sprzedającego.
Kupujący zawsze byli karani ze wystawienie negatywnego komentarza, komentarzem negatywnym odwetowym. To powodowało, że niewielu decydowało się ostrzegać innych przed problemami transakcyjnymi. Obecny system nie jest pozbawiony wad, ale jest zdecydowanie lepszy od poprzedniego. Poziom obsługi wyraźnie wzrósł, a dobry sprzedawca nadal potrafi zachować czyste lub niemal czyste konto. System ocen stał się bardziej wiarygodny i kupujący mają większe zaufanie do zakupów na Allegro. Popatrz, co się dzieje na Lokalnie – przekręt za przekrętem – tam nie ma komentarzy. Aż dziwne, że Allegro przez tyle lat utrzymywało ten stary, chory system.
@xyz96: Aż dziwne, że Allegro przez tyle lat utrzymywało ten stary, chory system.
Chory, ale sprawiedliwy dla uczciwych sprzedających, ogólnie uczciwy dla wszystkich,
teraz jest nie fair. Najłatwiej wywalić coś dobrego, bo ludzie tego nadużywają..
Nie lepiej poprostu tych oszustów poblokować? Wyrzucić CL a dać POS w zamian?
@xyz96 A czytałeś sytuację, jaką opisałam? To nie jest jedyna, mam ich więcej. Prawda jest taka, że jak chroniona jest tylko jedna strona, to nie jest dobrze.
I powiem Ci, że dość często kupuję na Allegro. Trudno mi jest obecnie znaleźć Sprzedawcę, który ma czyste konto. Jeżeli tak jest, to dopiero zaczął. Z tego by wynikało, że uczciwych Sprzedawców prawie nie ma? 😉
@ewaneta, oznaczaj mirka, bo nie wiemy do kogo to odpowiedź 😄
@ewaneta Na starym Cafe co pewien czas była zamieszczana obszerna lista teoretycznych przykładów, kiedy to kupującemu należy się negatyw. Tak starano się zniechęcać Allegro do zmiany systemu, ponieważ ciągle pojawiały się skargi kupujących, którzy oceniali nieudane transakcje i byli za to karani negatywem. Nic nie pomogło - system mimo to został zmieniony.
@ewaneta Ten system ocen jest lepszy jeżeli sprzedawca wyśle towar zgodny z opisem i w czasie to nie widzę powodu żeby kupujący wystawił "negatywny komentarz"
@LEW433, negatywne są też przy wyłudzaniu zwrotów lub kłamaniu (np o zniszczeniu, złośliwie po drugim zakupie) śmiejąc się w twarz pracownikom allegro.
@konto zamknięte Niestety to taki Polski grajdołek i liczy się tylko to ile i kto kogo orżnie
a po co tak? nie lepiej uczciwie podchodzić? 😮
ja zawsze mówię co myślę 😄 (tylko, że na forach nie wypada i usuwam) 😛
Zawsze znajdą się osoby, którym nigdy nie wygodzisz, choćbyś stanęła na rzęsach.
Moim zdaniem system komentarzy nie jest fair. Ludziska wyżywają się na sprzedającym poprzez zaniżanie "gwiezdnych ocen", poprzez to tracą smarta, status SS. Najgorsze w tym, że Allegro uznaje, że kupujący zawsze i bez wyjątku ma rację, nie przyglądając się problemowi.
Niektórzy użytkownicy bywają roszczeniowi i tego Allegro nie widzi, a miesza się w sprawy, w której nie jest stroną. Tylko, żeby przyjrzał się argumentom obu stron, a nie tylko tej jednej.
Dokładnie, to prawda. Ten system jest lepszy. Jakim prawem i w imię czego kupujący po zapłaceniu za towar miał dostać negatywny komentarz?
Nikt nie jest specjalnie złośliwy i żaden zadowolony klient nie wystawia negatywnego komentarza. A przedtem sprzedający dawali negatywne w odwecie.
@Andrzejj1_rnCzytałeś opisany przeze mnie przykład? Uważasz, że ten konkretny Kupujący był uczciwy, więc w konsekwencji to ja nie byłam uczciwa?
Zazdroszczę Ci wiary w ludzi, serio, obyś nigdy jej nie stracił....
To ja Cię jeszcze zapytam: jakim prawem Sprzedający dostaje negatywny komentarz, tylko z tego powodu, że Kupujący nie przeczytał opisu?
To ja powtórzę pytanie: Jakim prawem sprzedający, który słusznie dostał negatywny komentarz, dawał negatywny w rewanżu? To jest forum sprzedawców i to, że bronicie swoich racji i swojego interesu jest oczywiste. Handlowałem kiedyś trochę na allegro i nie dostałem negatywa za sprzedaż - żadnego. Od sprzedawców dostałem dwa. Jeden sprzedał mi wadliwy towar - tłumaczył, że skąd on ma wiedzieć, że towar jest wadliwy, bo sprowadził go z Chin? Dla was to zapewne słuszne tłumaczenie. Dla kupującego to kpina. Co mnie obchodzi skąd towar sprowadzony. Płacę i chcę mieć w pełni sprawny produkt. Dodam, że nie był to produkt hermetycznie spakowany, że można było sprawdzić, czy towar jest w pełni sprawny. To ja mam się potem martwić, zajmować bublem, odsyłać?
Dałem negatywa i w rewanżu dostałem negatywa. Słusznie?
@Andrzejj1_rn, nie, hańba takiemu sprzedawcy!
ale załóżmy, że towar był zły, ty wystawiasz negatywa, sprzedający powinien..
wystawić pozytywa, dlaczego? bo zapłaciłeś, wszystko uczciwie, chyba,
że się darłeś na niego przez telefon, to co innego, ale jak nie to pozytyw.
Nie można zabierać ocen wszystkim, za nieuczciwe podejście 10 osób 🙂
W komentarzu powinno być słowo Przepraszam, ale zawiniłem.