Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czy kupujący może (aktualnie) i czy powinien (w ogóle) móc oceniać zakupy, do których nie doszło?
Np zrezygnował zaraz po zakupie i paczka nawet nie wyszła. Albo nie odebrał paczki pobraniowej, więc nie dość, że nie dosżło to jeszcze kuku sprzedającemu zrobił. Albo pomylił się i finalnie zakupu-sprzedaży nie było...
Może ale nie powinien, bo nie ma czego oceniać. Jeśli oceni słabo to najłatwiejszy sposób na dostanie się na CL. Nie ma oceniania z powietrza.
@plantaMEDpl @konto zamknięte Macie rację ...ALE co z sytuacjami kiedy do zakupu nie doszło z winy Sprzedającego ( Za niska cena - nie sprzedam, Stłukło mi się, Sprzedałem już na innym portalu...itp itd..)
wtedy mówi się trudno i płynie się dalej 🙂
To też nie jest proste - masz 5 produktów, klient kupił ale zawiesł się w powietrzu i nie zapłacił. Czeka 9 dni i dopiero płaci (Alle przez 10 dni trzyma w zawieszeniu zwroty proiwizji, więc ma tyle czas). Api (np via baselinker) działa tak, że dopiero po wpłacie zablokuje do sprzedazy towar (pomijam, czy warto to robić). Ergo - jeśli klient kupił a nie zapłacił i towar sie sprzedał, to... czy aby na pewno z winy sprzedawcy go teraz nie ma? To są realne przypadki z mojego podwórka. Mamy codziennie po kilka aukcji "zawiszonych" bo klientowi nie pykło.
Nie rozumiem Twoich wątpliwości, jeżeli sprzedawca oferuje jakiś produkt i go nie ma (niezależnie czy to z winy JEGO oprogramowania czy błędu na magazynie) to jest to jego wina.
Ja go mam.
Tylko po co mam go blokować na 10 dni dla klienta, który (też z własnego podwórka) w 95% przypadków jak nie opłaci go od razu, to powyżej trzech dni nie ma wpłaty. Powinieneś też zrozumieć specyfiki różnych biznesów - krótkie serie, towar wyprzedazowy (np. u nas pojedyncze sztuki z krószymi terminami), promocje czasowe (po to jest czasoa, żeby towar zszedł dziś a nie jutro). Ale co do zasady problem wątku jest inny: nie ma sprzedazy (przyjmijmy, że jednak z winy kupujacego - np. odstąpił sekundę po zakupie (tak, takich tez mamy). Czy ma prawo wystawić notę oceniajacą? Nie zapłacił a odstąpił - kasy nie mroził. Wysyłki nie ma - a ocenia wysyłkę i jej koszt... Coś tu nie gra... ;/
Ale ten problem dotyczy wszystkich sprzedawców, i zgodnie z regulaminem allegro dopiero po 7 dniach od takiego zakupu masz prawdo ponownie wystawić towar na sprzedaż oraz złożyć wniosek o zwrot prowizji.
Co do Twojego pytania, techniczne kupujący ma możliwość wystawienia oceny do takiego zakupu, czy to ma sens ? Zapewne nie. Warto w takich sytuacjach zgłaszać to do allegro (zdarzało się, że usuwali mi takie komentarze).
Komentarze służą do subiektywnej oceny całości transakcji. Zawarcie i realizacja umowy sprzedaży są tylko jej elementami.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
a powinna być obiektywna 🙂
@plantaMEDpl, mój post nie jest rozwiązaniem 😄
plantaMEDpl widzi to inaczej. Twoja akcja z zamykaniem wątków przynosi efekty - ciesz się, bo podskoczysz w rankingu. 😜
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
podskoczysz? w ciągu 20 dni z #80 miejsca na #15 😄 😎
narazie jest #1. @pinsplash (449), #2. @WREDZIA-W1 (319), #3. @Vryko (297) 😛
Witam. A co w sytuacji, która mnie spotkała 1 raz od 15 lat sprzedaży na Allegro.
Dnia 6 kwietnia o godzinie 11-ej klient zakupił u mnie przedmiot i zapłacił za niego.
W aukcji czas realizacji był ustawiony na 3 dni ponieważ nie wszystko mam na miejscu u siebie a to był akurat taki sprzęt stąd 3 dni na wysyłkę. Dnia 7 kwietnia o godzinie 14-ej kupujący rozpoczął dyskusję z powodu nie otrzymania towaru po wpłacie. Pisząc odpowiedź 30 minut później przedstawiłem sytuację iż musiałem jechać sprzęt do drugiego magazynu w którym obecnie nikt nie pracuje ze względu na epidemię i zaproponowałem wysłanie zamówienia innym kurierem niż wybrał gdyż placówka pocztowa obsługująca moją firmę była w dniu 7 kwietnia czynna do 14-ej. Podczas pisania odp. klient zrezygnował z zakupu i podał nr konta do zwrotu. Godzina 14.50 zwróciłem środki Kupującemu poprzez Allegro Finanse ( aby wszystko było przejrzyste i nie było wątpliwości przy zwrocie prowizji )
8 kwietnia rano Allegro w dyskusji zamieściło wiadomość:
Dobra wiadomość - sprzedający zwrócił wpłatę. Była to płatność ratalna, dlatego pieniądze trafią na rachunek kredytowy. Kupujący powinien skontaktować się z pożyczkodawcą, jeśli chce złożyć dyspozycję zamknięcia umowy kredytowej. Zachęcam do oznaczenia dyskusji jako rozwiązanej.
No i się zaczęło ze strony Kupującego - Nie wiem gdzie dokonał Pan zwrotu pieniędzy .Na pewno nie wpłynęły pieniądze na moje konto które podałem panu w formularzu zwrotów. Jeżeli do jutra nie otrzymam pieniędzy wystawiam negatyw .
Mam świadomość iż ten człowiek w ogóle nie chciał tego sprzętu tylko wziąć sobie kredyt, sprzęt oddać i kasę na swoje konto. Oczywiście napisał iż handluje towarem którego nie mam itd otrzymałem komentarz negatywny i TAK NIE MOŻE BYĆ. Zawsze staram się obsługiwać klientów najlepiej jak potrafię i dlatego robię to sam. Zgłosiłem sprawę do Allegro bo jak ktoś kto zrezygnował z zakupu przed dostarczeniem sprzętu ma możliwość oceny Sprzedawcy?
W obecnej sytuacji gdzie w pracy jest ze mną moja córka pomagająca mi pakować paczki widząc ten negatyw popłakała się, że coś źle zrobiliśmy i ktoś jest niezadowolony. To mój 1 negatywny komentarz ale nie czuję się w jakimkolwiek stopniu iż na niego zasłużyłem. Można sobie sprawdzić inne komentarze i zapewniam że nie wystawili ich moi koledzy czy rodzina.
Nie może być tak iż Sprzedawca wywiązał się ze wszystkiego, nie zrobił nic wbrew temu co było zapisane w aukcji i może być potraktowany w ten sposób. Gdybym w jakiś sposób zawinił, nie wywiązał się z deklarowanego terminu, wysłał przez pomyłkę inny przedmiot zawsze przyjmuję na "klatę" i bez żadnych spięć wyjaśniam z Kupującym jak normalni ludzie. Jak każdemu z Was mi także zdarzają się zwroty i gdy tylko wraca do mnie towar zwracam pieniądze Kupującemu. Nigdy nie migałem się od tego, nie kombinowałem iż zwrot będzie niższy bo pudełko rozerwane itd. Ta sytuacja jest dla mnie bulwersująca i mocno emocjonalna bo ciśnienie mi się podnosi nawet gdy opisuję tutaj tą sytuację.
Czekam na ocenę tej sytuacji przez Allegro i oczekuję usunięcia tego komentarza.
A co Wy o tym myślicie? Jak to oceniacie będąc z boku i nie związani z tą sytuacją?
@KRZYSIEKNO1 szkoda mi Ciebie, bo sam staram się stawać na głowie, żeby dogodzić kupującym. Niestety takie są realia. Może allegro usunie nega - zobaczymy.
Na pocieszenie napiszę, że ja jak dostawałem pierwsze negi, to spać po nocach nie mogłem ze zdenerwowania. Starałem się dopytać w czym był problem, dzwoniłem, mailowałem itd, ale efekt był raczej mizerny. Jestem tutaj już 17 lat i z czystym sumieniem powiem, że teraz to mi zwisają już komentarze - statystycznie spory % społeczeństwa ma nierówno pod sufitem i nie mamy na to żadnego wpływu. Takie komentarze zawsze będą bez względu na to jak bardzo będziemy się starać przy realizacji zamówienia. Trzeba to olać, co nie zmienia faktu, że takie oceny są niesprawiedliwe i krzywdzące.