anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odbiór dpd: czyli jak oszukują nas w punktach odbioru

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Systematycznie wraca temat dopłat do dpd, sama pisałam o sprawdzaniu statusu oddawania paczke w punktach dpd. No i wykrakałam:

czy jest to oszustwo w  punkcie dpd ?

Wczoraj nadałam paczkę w punkcie ul. przez grzeczność narazie nie podam adresu , dzis sprawdzam:

2023-04-24 18:48:33 Przesyłka odebrana przez Kuriera WA1
2023-04-24 11:41:29 Powiadomienie mail WA1
2023-04-24 11:38:35 Nadanie przesyłki w punkcie Pickup WA1/PL17521
2023-04-24 11:38:10 Przekazanie przesyłki kurierowi WA1/PL17521
2023-04-24 11:10:10 Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nienadana

Zadzwoniłam do infolinii dpd, po dłuuugich oczekiwaniach, pani jakas  odebrała , zajrzała po numerze i mówi, że oddane w punkcie, ale godzinowo widzę kuriera i potem dopiero punkt.

 

Z ciekawości cofnęłam sie kilka dni wczesniej 21.04.2023  paczka - 0000420208982W

I sprawdziłam ponownie rozpiskę :

2023-04-21 19:15:47 Przesyłka odebrana przez Kuriera  
2023-04-21 18:53:34 Przesyłka odebrana przez Kuriera WA1
2023-04-21 13:26:47 Powiadomienie mail WA1
2023-04-21 13:22:16 Przekazanie przesyłki kurierowi WA1/PL17521
2023-04-21 13:22:05 Nadanie przesyłki w punkcie Pickup WA1/PL17521
2023-04-21 12:47:14 Zarejestrowano dane przesyłki, przesyłka jeszcze nienadana

Jest nieco inaczej.

Tu jednak godzinowo napierw jest punkt dpd a potem kurier. Czyli jesli dpd policzy dopłate za tę pierwszą paczkę  - 0000420371579W nadana wczoraj, będzie to jasny sygnał, że oszustwa maja miejsce w punktach odbioru. Co dalej, nie wiem, póki co wydrukowałam obydwie historie i jutro zapytam się w punkcie dlaczego tak, a nie inaczej.

 

       
       
       
     

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

Halfrunt
#20 Guru#

Pacz Pani jak to się trzeba pilnować. Klienci oszukują, przewożnicy oszukują, to wszyscy wkoło, ino brać pieniądze. 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

według info ze strony DPD w przypadku pierwszego nadania, wygląda jakby paczka została odebrana przez kuriera, a on 25 sekund póxniej nadał ją w punkcie DPD pickup. Większej bzdury dawno nie słyszałem. DPD już całkiem odpłynęło.

Zresztą w drugim przypadku info jest równie dziwne, bo wygląda, że 10 sekund po nadaniu paczki w dpd pickup odebrał ją kurier. To musiałby być w tym samym czasie w lokalu i zabierać paczki w trakcie nadania jej w pickup. Moim zdaniem te skany są fikcyjne i można dowolnie i swobodnie zmieniać ich treść. Tylko po to, żeby manipulować opłatami i oszukiwać potencjalnych klientów korzystających z usług tej firmy.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  no to , którego kuriera polecacie jako drugą opcję od jesieni ??

oznacz moderatorów

brakestop
#16 Inspirator#

oczywiście że DPD, które standardową paczkę 27 kg 50x50x50 potrafi w Allegro SMART doliczyć do opłat 99 zł 😉 i dowiemy się dopiero po kilku tygodniach od wysłania 😉

--------------------------------------------------------------------------------------------
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@brakestop musiłabys poszukać na forum ale rekord jest chyba 11 lub 12 miesięcy od nadania...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@AptekaNatolinska cały czas się przewija DPD z dopłatami i cudami, a nie myśleliście zgłosić i opisać tego UOKiK ???  Dostaną karę to się ogarną 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

accadia
#13 Ambasador#

Wypowiem sie jako wlasciciel punktu DPD PICKUP:

Przyjmujac paczke od klienta mamy obowiazek ja zeskanowac (przyjac na punkt), a nastepnie, gdy kurier przyjedzie po paczki zeskanowac ja ponownie jako przekazanie kurierowi.

W obu przypadkach nie nastapilo zadne naruszenie - po prostu wlasciciel jakiegos punktu przyjmuje paczki i od razu je skanuje jako przekazane kurierowy, aby potem miec mniej pracy.

W pierwszym natomiast przypadku ktos sie pomylil i najpierw wydal kurierowi i dopiero potem przyjal na stan - tak wiec prosze sie nie przejmowac - tutaj ewidentnie wina pracownika punktu, a nie samej firmy DPD - i nie swiadczy to o jakichs przekretach 🙂

 

W drugim przypadku pomiedzy przyjeciem paczki od klienta, a przekazaniem kurierowi 

 

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

@accadia  "nie swiadczy to o jakichs przekretach "

jak to system przyjmie to czas pokaze.

Nie zdziwi mnie kolejny temat @AptekaNatolinska w ktorym przedstawi dopłaty 😉

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Być może ostatni, od maja przechodzę do dhl, własnie upływa wypowiedzenie umowy dla dpd i firma traci we mnie klienta. Zobaczymy jak tam będzie.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

tylko , że w tym przypadku nie jest ważne kto, jak i kiedy zeskanował te paczki. Ważne jest to, że na podstawie tych skanów DPD nalicza dodatkowe opłaty i np. jeśli pojawia się info, że paczka została odebrana przez kuriera pomimo, że została nadana w pickup, to potem na rachunku pojawia się kwota za podjazd, którego fizycznie nie było. Na ten temat była już masa wątków i nie ma opcji, że za każdym razem ktoś się myli przy skanowaniu, a jest to jakiś poważniejszy problem, którego DPD nie widzi, lub celowo nie chce widzieć.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Halfrunt
#20 Guru#

"W obu przypadkach nie nastapilo zadne naruszenie "

Uważam, że wręcz przeciwnie, naruszenie było, nie została dochowana staranność jaka została ustalona w umowie.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Tak, to wyjasnienie przemawia do mnie,  ale czy za pomyłkę pracownika punktu przyjęć , cytuję:

"W pierwszym natomiast przypadku ktos sie pomylil i najpierw wydal kurierowi i dopiero potem przyjal na stan - tak wiec prosze sie nie przejmowac - tutaj ewidentnie wina pracownika punktu, a nie samej firmy DPD - i nie swiadczy to o jakichs przekretach"

- dpd nie obciąży mnie ???

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@AptekaNatolinska Przykro mi, ale jestem w stanie przewidzieć, czy DPD naliczy Ci taką opłatę czy nie. To co mogę Ci rekomendować ze swojej strony to jeżeli nie zgadzasz się z jakąś opłatą, zawsze możesz złożyć reklamację. 

   Ola
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Tylko, że wy umywacie ręce nawet wobec oczywistych faktów nadania w punkcie dpd, a naliczenia opłaty dodatkowej przez to p...ywe dpd.

Cały czas tkwi we mnie odrzucenie reklamacji na reklaMacje itd  paczki zwiezionej do punktu a obciążonej dodatkowa kradzieżą, bo tego inaczej nazwac nie mozna  w wysokości 4,99 przez dpd.

oznacz moderatorów