anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa przyjęcia paczki opłata dodatkowa 12,99zł

ALCkow
#13 Ambasador#

Sprawa dotyczy zamówienia 85692891-246d-11ed-8ecd-590dd206b244

Klient zamówił liny jutowe 25mm 50m 3szt w SMART zapłacone z góry

Zamówienie poszło w 3 paczkach. Paczki zostały zabrane przez kuriera DPD 29.08.2022. Zamówienie wyszło od nas zgodnie z deklaracją 2 dni roboczych. Do klienta dotarły 30.08.2022. Klient odmówił ich przyjęcia "Przesyłka niedoręczona - odmowa". Paczki wróciły do nas.

2.png

 

A dziś zostaliśmy obciążeni przez DPD opłatami dodatkowymi 3x12,99zł

3.png

 

Zakup był zrobiony w SMART, więc dlaczego płacę za zwrot 12,99zł za paczkę ?

Czy mogę obciążyć klienta kosztami ? Paczki wysłane zgodnie z harmonogramem, odmowa przyjęcia, czyli klient zerwał umowę.

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli kupujący zrobił zwrot, odstąpił od umowy zakupu i nie odebrał to nie możesz potracić ale jak nie zrobił to koszt odesłania ciąży na kupującym, ciekawe dlaczego naliczono skoro kupujący ma Smarta, może zwrot był inna metoda niż w ofercie?

oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

W sumie za 3 paczki w Smart jako sprzedawca zapłaciłem 8,99 4,99 4,99 czyli 18,97zł

Opłaty dodatkowe z DPD 38,97zł

W sumie mój koszt 57,94zł

Czyli mogę domagać się od klienta 57,94zł ?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@ALCkow nie, masz prawo potrącić tylki 3x12,99zł

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@ALCkow Jeśli uważasz, że opłata została błędnie naliczona, możesz złożyć reklamację na tej stronie.

Pełnomocnictwo niezbędne, by złożyć reklamację, pobierzesz w zakładce Ustawienia dostawy na Twoim koncie Allegro. Wystarczy, że na dole strony klikniesz [pobierz pełnomocnictwo]. 

   Natalia
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

Tak złożyłem już reklamację do DPD. Po raz kolejny was wyręczyłem. Przypominam, że allegro jest pośrednikiem, więc dlaczego ja osobiście muszę zgłaszać reklamację w DPD.

oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

Dostałem odpowiedz od DPD 

1.png

Szanowni Państwo,

W odpowiedzi na Państwa zapytanie z dnia 31.08.2022r. chcielibyśmy podziękować za zgłoszenie. Wyjaśniamy, iż powodem zwrotu przedmiotowej przesyłki nie był błąd DPD tylko odmowa jej przyjęcia przez odbiorcę.

W związku z powyższym, zgodnie z obowiązującą procedurą oddział doręczający odesłał przedmiotową przesyłkę pod adres nadania.

Wobec powyższego nie jesteśmy w stanie pozytywnie ustosunkować się do przedstawionych przez Państwa uwag.

 

Czyli jak klient odmówi przyjęcia paczek DPD nalicza opłaty dodatkowe sprzedawcy. 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@ALCkow 

To figuruje w opłatach dodatkowych jako zwrot paczki do nadawcy. Poczta też tak sobie nalicza. Jednym słowem zrobiłeś interes życia 😊

_____________
Kama
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ALCkow zwrot paczki odmówionej w DPD jest płatny, smart tu nie ma znaczenia, był by za darmo jak klient by odebrał i odesłał, skoro przyjąłeś to jako zwrot odstąpienie to masz prawo potrącić klientowi za odesłanie bo to spoczywa na nim 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ALCkow
#13 Ambasador#

Potrącilem to straszył mnie sądem i kontrola z US. Oddałem klientowi te 38,97zl. Czyli ten interes życia z opłatami za smarta kosztował mnie 57,94zl. Jak wspaniale allegro chroni sprzedających 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ALCkow wyślij mu to, klient nie zwrócił tylko odmówił przyjęcia 🙂 a odstąpił przed odmową czy potem się przypomniałeś ?

Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak, powinien zrobić odstąpienie od umowy zakupu, ale jemu pozostaje komentarz i tu nic nie zrobisz.

oznacz moderatorów

kaliszaneczka-x
#15 Entuzjasta#

Niestety to normalne. Klient powinien to odebrać i zrobić zwrot wtedy dodatkowej opłaty by nie było. Chyba wszędzie oprócz inposta naliczają ponowną opłatę po nie odebraniu paczki. Jeśli klient nie poinformował Cię o rezygnacji to paczka nadal należy do niego. Możesz go zapytać co z nią zrobić, poprosić o pokrycie tej opłaty oraz kosztów ponownej wysyłki lub jak zrezygnuje potrącić tę opłatę od kwoty zwrotu. Niestety trzeba pamiętać, że ma prawo do swojego komentarza...

oznacz moderatorów