Odmowa przyjęcia paczki opłata dodatkowa 12,99zł
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprawa dotyczy zamówienia 85692891-246d-11ed-8ecd-590dd206b244
Klient zamówił liny jutowe 25mm 50m 3szt w SMART zapłacone z góry
Zamówienie poszło w 3 paczkach. Paczki zostały zabrane przez kuriera DPD 29.08.2022. Zamówienie wyszło od nas zgodnie z deklaracją 2 dni roboczych. Do klienta dotarły 30.08.2022. Klient odmówił ich przyjęcia "Przesyłka niedoręczona - odmowa". Paczki wróciły do nas.
A dziś zostaliśmy obciążeni przez DPD opłatami dodatkowymi 3x12,99zł
Zakup był zrobiony w SMART, więc dlaczego płacę za zwrot 12,99zł za paczkę ?
Czy mogę obciążyć klienta kosztami ? Paczki wysłane zgodnie z harmonogramem, odmowa przyjęcia, czyli klient zerwał umowę.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jeżeli kupujący zrobił zwrot, odstąpił od umowy zakupu i nie odebrał to nie możesz potracić ale jak nie zrobił to koszt odesłania ciąży na kupującym, ciekawe dlaczego naliczono skoro kupujący ma Smarta, może zwrot był inna metoda niż w ofercie?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
W sumie za 3 paczki w Smart jako sprzedawca zapłaciłem 8,99 4,99 4,99 czyli 18,97zł
Opłaty dodatkowe z DPD 38,97zł
W sumie mój koszt 57,94zł
Czyli mogę domagać się od klienta 57,94zł ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow nie, masz prawo potrącić tylki 3x12,99zł
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow Jeśli uważasz, że opłata została błędnie naliczona, możesz złożyć reklamację na tej stronie.
Pełnomocnictwo niezbędne, by złożyć reklamację, pobierzesz w zakładce Ustawienia dostawy na Twoim koncie Allegro. Wystarczy, że na dole strony klikniesz [pobierz pełnomocnictwo].
Moderatorka
Jak dostawa na czas - to Allegro!
Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak złożyłem już reklamację do DPD. Po raz kolejny was wyręczyłem. Przypominam, że allegro jest pośrednikiem, więc dlaczego ja osobiście muszę zgłaszać reklamację w DPD.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Dostałem odpowiedz od DPD
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na Państwa zapytanie z dnia 31.08.2022r. chcielibyśmy podziękować za zgłoszenie. Wyjaśniamy, iż powodem zwrotu przedmiotowej przesyłki nie był błąd DPD tylko odmowa jej przyjęcia przez odbiorcę.
W związku z powyższym, zgodnie z obowiązującą procedurą oddział doręczający odesłał przedmiotową przesyłkę pod adres nadania.
Wobec powyższego nie jesteśmy w stanie pozytywnie ustosunkować się do przedstawionych przez Państwa uwag.
Czyli jak klient odmówi przyjęcia paczek DPD nalicza opłaty dodatkowe sprzedawcy.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
To figuruje w opłatach dodatkowych jako zwrot paczki do nadawcy. Poczta też tak sobie nalicza. Jednym słowem zrobiłeś interes życia 😊
Kama
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow zwrot paczki odmówionej w DPD jest płatny, smart tu nie ma znaczenia, był by za darmo jak klient by odebrał i odesłał, skoro przyjąłeś to jako zwrot odstąpienie to masz prawo potrącić klientowi za odesłanie bo to spoczywa na nim 🙂
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Potrącilem to straszył mnie sądem i kontrola z US. Oddałem klientowi te 38,97zl. Czyli ten interes życia z opłatami za smarta kosztował mnie 57,94zl. Jak wspaniale allegro chroni sprzedających 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ALCkow wyślij mu to, klient nie zwrócił tylko odmówił przyjęcia 🙂 a odstąpił przed odmową czy potem się przypomniałeś ?
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub
przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy
odesłanie rzeczy przed jego upływem.
2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że
przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o
konieczności poniesienia tych kosztów.
Κώστας
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak, powinien zrobić odstąpienie od umowy zakupu, ale jemu pozostaje komentarz i tu nic nie zrobisz.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Niestety to normalne. Klient powinien to odebrać i zrobić zwrot wtedy dodatkowej opłaty by nie było. Chyba wszędzie oprócz inposta naliczają ponowną opłatę po nie odebraniu paczki. Jeśli klient nie poinformował Cię o rezygnacji to paczka nadal należy do niego. Możesz go zapytać co z nią zrobić, poprosić o pokrycie tej opłaty oraz kosztów ponownej wysyłki lub jak zrezygnuje potrącić tę opłatę od kwoty zwrotu. Niestety trzeba pamiętać, że ma prawo do swojego komentarza...