anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odrzucona reklamacja - a allegro robi POK i oddaje pieniadze

MAMY ROZWIĄZANIE!
mitjan-meble
#2 Obserwator#

Witam, 

 

Allegro przechodzi samo siebie. 

 

Kupujacy zakupuje meble. Po miesiacu od odebrania paczki, zmontowaniu jej przesyła reklamacje - ze paczka uszkodzona - obita.

 

Na zdjeciach widzimy ze sa 2 stłuczenia, poprostu uderzone przez kogoś. 

 

jako sprzedawca odrzucamy reklamacjie, a co robi allegro ? mowi klientowi zrob POK, po czym oddaje pieniedze a nam wystawia rachunek.  i blokuj konta.. 

Czyli allegro wpi***a sie juz we wszystko łacznie ze uznaje za nas reklamacje i oddaje kase klientowi.  uznajemy 99% reklamacji. A teraz allegro jak cos odrzucimy z automatu nakazuje składać kupujacym POK i oddaje kase za nas !!! czyli Kup rzeczy rob co chcesz i tak ci oddamy kase. 

To juz koniec sprzedawania na tym syfskim portalu alleg***o.  

 

oznacz moderatorów
26 ODPOWIEDZI 26
xyz96
#21 Demiurg#

Allegro nie może nikogo zmusić do uznania reklamacji, ale niestety może blokować konta tym, którzy je odrzucają, a serwis w związku z odrzuceniem wypłaca rekompensaty kupującym.

oznacz moderatorów
mitjan-meble
#2 Obserwator#

Kup auto w salonie, po miesiacu wjedź w drzewo - i wróc do sprzedawcy mowiac mu ze sprzedał ci roz***e auto. A rzecznik praw konsumenta ma przyznać racje klientowi czy salonowi ??? 

 

Salon ma oddać kase za taka szkode  w aucie??

oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

@mitjan-meble  

Pytasz?

"Kup auto w salonie, po miesiacu wjedź w drzewo - i wróc do sprzedawcy mowiac mu ze sprzedał ci roz***e auto."

 

Tak, jeśli dokonasz zakupu auta na Allegro, to jak najbardziej masz prawo do korzystania z POK

oznacz moderatorów
mitjan-meble
#2 Obserwator#

Skoro alle***o chce wypałacac kase to niech płaci ze swojej kieszeni a nie z czyjejś. Ttak to ja tez moge  fikać i skakać - za nie swoje to każdy kozak. Jakie to allegro uczciwe. Oby zdechli..

oznacz moderatorów
Adekpol
#13 Ambasador#

Skoro już to pier dolisz, to pobaw się z sądy, będzie odszkodowanie za spowodowanie strat, od klienta który wykorzystał i Allegro za naruszenie zasad 

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#
oznacz moderatorów
mitjan-meble
#2 Obserwator#

XYZ96 ty sie słyszysz??? 

 

Allegro nie może nikogo zmusić do uznania reklamacji, ale niestety może blokować konta tym, którzy je odrzucają,

 

- To nie jest zmuszanie do uzanie reklamacji?  - " nie zmuszamy" ale jak jak nie uznasz to cie zablokujemy ??  co to niby jest ?

 

a serwis w związku z odrzuceniem wypłaca rekompensaty kupującym

 

- **piiip** OO WYPŁACA !! przerzuca koszty na sprzedajacych !!! A SAM ANI GROSZA NIE PONOSI !!! wiec proponuje konczyć zdanie ze stanem faktycznym a nie wybielać allegro syf.

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Tak, słyszę. To nie jest zmuszanie do uznania reklamacji. Reklamacja może pozostać nieuznana, a Allegro znajdzie w regulaminie przynajmniej kilka zapisów, które pozwolą na zablokowanie konta w takim przypadku.

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@mitjan-meble  zgłoś

Zawiadom UOKiK, jeżeli zaobserwowałeś:

  1. działanie pojedynczego przedsiębiorcy, posiadającego silną pozycję rynkową (np. monopolisty), który podejmuje czynności stanowiące nadużycie jego siły rynkowej

Zgłoś naruszenie.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mitjan-meble
#2 Obserwator#

Czekam na drugi POK  bo jest w trakcie i to zgłosze. BO nie maja prawa ingerować w reklamacje. 

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@mitjan-meble  tu masz poczytaj i możesz podesłać allegro w sprawie zwrtou kasy i uznania reklamacji za Ciebie 🙂

http://orzeczenia.warszawa.so.gov.pl/content/$N/154505000005127_XVII_AmC_005137_2011_Uz_2012-02-21_0...

Natomiast w świetle art. 76 ustawy, przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:

1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,

2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,

3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,

4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

W doktrynie podnosi się, że niewykonanie przez kupującego obowiązku zbadania rzeczy zgodnie z § 2 art. 545 k.c. wywołuje dwa negatywne dla niego skutki, mianowicie: po pierwsze – daje sprzedawcy możliwość podniesienia zarzutu, ze uszkodzenie lub zniszczenie rzeczy nastąpiło po jej wydaniu, a więc już po przejściu ryzyka przypadkowego zniszczenia lub utraty rzeczy na kupującego i po drugie – pozwala sprzedawcy zwolnić się od odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę w takim zakresie, w jakim niezbadanie rzeczy spowodowało utrudnienie lub uniemożliwienie mu dochodzenia roszczeń od przewoźnika bądź ubezpieczyciela.

________
Κώστας
oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@kostas11 To jest wyrok z 2012 roku, czyli sprzed wejścia w życie nowej ustawy konsumenckie, więc nie ma co go tutaj tak eksponować.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@mitjan-meble @kostas11 @xyz96 @pulkownik66  To jest jakaś dziwna sprawa.... nie rozstrzygając czy reklamacja została odrzucona zasadnie czy nie zasadnie - ALLEGRO NIE JEST STRONĄ ! Na jakiej zasadzie POK?? Jestem ( od biedy) w stanie zrozumieć POK gdy sprzedawca olewa itp. Ale tutaj odpowiedział i nie uznał ( miał do tego prawo). Maciek @msniezek  moze Ty pomożesz rozwiązać tutaj zagadkę?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
mitjan-meble
#2 Obserwator#

Poczekajcie... dzisiaj drugi klient złozył POK - jest w trakcie. Bedzie odpowiedz za 2 dni pewnie. Wiec wkleje odpowiedzi. 

 

Dodatkowo

A przedtem XYZ96 odpisał mi tak w 2 watku, co do postepowania allegro: 

 

Allegro nie może nikogo zmusić do uznania reklamacji, ale niestety może blokować konta tym, którzy je odrzucają, a serwis w związku z odrzuceniem wypłaca rekompensaty kupującym.

 

 

 

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mitjan-meble widzę zupełnie inny przebieg tej sytuacji. W dniu 15.09 kupująca zgłosiła reklamację w dyskusji, została poinformowana przez sprzedawcę, że reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni, a gdy po 14 dniach kupująca napisała w dyskusji, że nie otrzymała odpowiedzi, dostała 5.10 odpowiedź od sprzedawcy, że.... firma jest zawieszona od 31.08. Po tej wiadomości sprzedawca zamilkł, odezwał się dopiero po nałożeniu ograniczeń i po przyznaniu rekompensaty kupującemu.

@mitjan-meble czy masz coś do dodania do powyższego?

oznacz moderatorów
mitjan-meble
#2 Obserwator#

Tak cytuje  dzisiejszy POK na jakiej podstawie? allegro samo skłoniło kupujacego do złożenia wniosku !!!!

Kupujący****** złożył do nas wniosek o rekompensatę z tytułu Programu Ochrony Kupujących. Nie otrzymał od Ciebie towaru lub otrzymał przedmiot niezgodny z opisem oferty. Zgłoszenie dotyczy zamówienia z dnia *************.

 

Reklamacja odrzucona i co mamy ?? POKa???? ooo nie allegro sie nie miesza w reklamacje???? jest bezstronne, czy ktos oszukał klient a badz nie dostarczył mu towaru ? klient otrzymał towar taki jak w opisnie i zgodny z tym co pisze. 

oznacz moderatorów
msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@mitjan-meble nie cytuj dzisiejszego POKa, bo nic z tego nie wynika - oprócz faktu wypełnienia formularza przez kupującego, który może być przez nas odrzucony.

Wyjaśnij wcześniejszy POK - a przede wszystkim wyjaśnij, dlaczego to, co widzę w systemie, tak drastycznie różni się od tego, co sam opisałeś w głównym wątku. Bo z mojej perspektywy po prostu przedstawiłeś sprawę w korzystnym dla siebie świetle, pomijając istotne, niewygodne dla Ciebie wątki.

oznacz moderatorów
gwarancjacen2
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, 

Proszę o odpowiedź czy w tej sytuacji należy przyjąć, że pok został uwzględnieniony ponieważ sprzedający nie dochował terminu czy nie spełnił żądania kupującego?

 

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

@mitjan-meble prześlij allegro swoje pismo na odrzucenie reklamacji wraz z dowodem, że zrobiłeś to w terminie ustawowym

bo jeżeli nie dotrzymałeś terminów - @msniezek ma rację - uznałeś reklamację ba nawet w całości z najbardziej nieprawnymi żądaniami Kupującego

czyli jak chciał zwrot kasy i odbiór mebli na twój koszt - to grzecznie to robisz bo w sądzie i tak przegrasz

i to ty musisz niestety udowodnić, że wina uszkodzenia produktu nie leży po twojej stronie

 

dlatego należy zawsze, żądać reklamacji pisemnej by Kupujący nie mylił obsługi posprzedażnej z procesem reklamacji

oraz by dla dobra obu stron były jasno podane terminy warunki i żądania przy reklamacji

oznacz moderatorów