Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
klient zużył ~50%(może nawet więcej) zawartości produktu po czym oddaje z opisem: wada wykryta podczas używania (Produkt nie spełnił moich oczekiwań i cena nie jest adekwatna co do jakości).
Oczywiście nie zamierzamy zwrócić mu środków (nie zgłaszał wad itp.).
Pytanie: Czy Program Ochrony Kupujących może stanąć po jego stronie?
@Owsaid Tak, może.
Jeśli to odstąpienie od umowy, musisz pieniądze zwrócić + koszt wysyłki. Możesz potrącić część ceny, ale zwrócić musisz.
Wobec tego mogę kupic na allegro paczkę sera, zjeść połowę i powiedzieć, że był za drogi a następnie dokonać zwrotu?
Owsaid rób jak uważasz , jesteś przedsiębiorcą i do Ciebie należy podejmowanie decyzji .Nie rozwiązana dyskusja ,negatyw POK może mieć dla Ciebie daleko idące skutki , ale powtarzam wybór należy do Ciebie .
Na tą chwilę zbieram opcje. Bardziej jestem ciekawy co powiedzą przedstawiciele allegro.
Ps. Zwrot połowy środków też mnie chyba nie chroni przed negatywem.
Owsaidowszem nie chroni , ale jest większe prawdopodobieństwo ,że go nie otrzymasz i nie skończy się to dyskusją moderatorzy nić więcej Ci nie podpowiedzą @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Wyobraź sobie ,że kiedyś miałem zwrot perfum , wróciło idealnie w folii ,ale zwróciła moją uwagę lekko naderwana folia , cóż pozostało zweryfikować I CO !!! .... okazuje się ,że w środku jest kawałek drewnianego klocka, nie podejmowalem dyskusji z klientem , zwróciłem kasę poszedł na CL . Takie kwiatki musisz sobie wkalkulować w marżę , ,,, niestety zapłącą również uczciwi .
Żaden moderator nie raczył odpowiedzieć.
Szkoda.
@Owsaid, poruszonych jest tu kilka kwestii - natomiast wszystko tak naprawdę zostało powiedziane przez innych użytkowników. 🙂
Prawo do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny jest uprawnieniem kupującego, którego nie da się wyłączyć (chyba, że umowa dotyczy towaru, który zgodnie z treścią Ustawy o prawach konsumenta kwalifikuje się pod wyłączenie).
Możesz obniżyć kwotę zwrotu, jeśli towar stracił na wartości. Powinieneś to rzetelnie uargumentować. Decyzja na leży do Ciebie.
Kupujący ma prawo do subiektywnej opinii - zawsze. To, w jakich sytuacjach możemy ingerować w opinie, opisaliśmy w tym artykule.
Jeśli chodzi o przyznanie POK, każda decyzja podejmowana jest indywidualnie.
To nie chodzi o komentarz.
Wyobraź sobie inną sytuację.
Robisz remont. Klikasz na allegro, wiadro farby MAGNAT niebieskiej 15 litrów. Otwierasz i jedziesz. W połowie zamykasz i oddajesz twierdząc, że jest słaba bo nie kryje i jest za droga wobec tego.
Największe wątpliwości budzi zwrot towaru zużytego w połowie. Dodatkowo w tej branży, zamówiony towar to "Mercedes" w porównaniu do reszty...
@Owsaid
Ps. wrót połowy środków też mnie chyba nie chroni przed negatywem.
Nawet jak oddasz 100% - to Kupujący może (wg Allegro) i tak wystawić Ci negatywa (który jest przecież "tylko" subiektywną opinią) z dowolnego powodu np. za słonej zupy na obiad w domu.
A przecież Kupujący ma jeszcze dodatkowy pretekst (który nie ulegnie zatarciu nawet po zwrocie 100%): "Produkt nie spełnił moich oczekiwań i cena nie jest adekwatna co do jakości".
allegro nie jest stroną transakcji a oprerator serwisu może ograniczać wolności prowadzenia działalności gospodarczej i jeśli operator serwisu broni Klienta w sposób, który nie jest zgodny z prawem (pamiętaj, że w każdej korporacji pracują również osoby nie mające wszechwiedzy i popełniające błędy nie zawsze intencjonalnie i często wbrew polityce firmy) możesz odmówić wykonania tego co jest zalecane przez pracownika serwisu i zawsze warto sprawę skonsultować ze swoim prawnikiem czy zaufanym konsultantem
Jakub Sierak
uczciwyregulamin.pl
nie koszt wysyłki tylko wartość wysyłki za którą zapłacił konsument w wysokości najniższej kwoty transportu dostępnej w ofercie czyli jak masz pocztę za 5 zł a Klient wybrał kuriera za 30 chociaż mógł pocztę to zwracasz 5zł
Jakub Sierak
ucziwyregulamin.pl
Zjadł połowę czekolady i mu nie smakuje. 🤣
LEW433 zerkini co sprzedaje autor wątku , podejrzewam wyłu..... ale tam .
W skrócie jest to drut na szpuli. Mieści się go kilogram +/-5%. Kupujący odesłał 650 wraz ze szpulą czyli ok 480 gram.
Produkt nie tani. 130 zł za 1 kg.
Owsaid zużył połowę dla świętego spokoju oddaj połowę kasy , stając okoniem nic nie zyskasz , a wiele możesz stracić , dodaj do nieaktywnych i zapomnij o sprawie .
@mdrogeria jak sprzedawca nie sprzedaje towaru na metry czy kilogramy?
resztki takiego towaru np: supermarkety budowlane wyprzedają za grosze, a nie za połowę
ceny
@mr_oma dlaczego bronisz kupującego?
ustawa konsumencka nie wyłącza takich przestępstw jak oszustwo, czy przywłaszczenie towaru
generalnie roszczenie kupującego kwalifikuje się do uznania się z gruntu prawa jako oszustwo
art 284 k.k.
kupujący odpowiada za stan towaru i został o tym poinformowany, zwrot połowy towaru i żądanie pełnej kwoty za towar to oszustwo
przecież to jest jawna patologia i łamanie prawa, @mdrogeria przyzwalanie na takie sytuacje pogłębia patologię
https://www.karh.pl/prawo-karne-gospodarcze/wyludzenie-towaru-lub-uslugi/
i na koniec najlepsze zwroty przez allegro pogłębiają patologię bo serwis wyrzucił ze swoich allegro zwrotów pozycji, która znajdowała się na formularzu zwrotu czyli kwotę roszczenia
aby wykazać oszustwo z art 286 należy udowodnić , że sprawca działał w zamiarze popełnienia oszustwa a nie z zamiarem ewentualnym jednym słowem trzeba udowodnić, że od samego początku chciał oszukać a w przypadku takich spraw jeśli sprawca nie wchodzi w schemat regularnych zachowań tego typu nigdy się to nie uda, opisałem jak dokonać zmniejszenia wartości rzeczy i odzyskać swoje legalnie bez frustracji w innym poście miłej lektury
Jakub Sierak
uczciwyregulamin.pl
@uczciwyregulamin jak kupujący żąda 100% kwoty zwrotu za 50% produktu
a następnie po sprzeciwie, występuje do pok o zwrot tej kwoty
to raczej robi to z premedytacją
@OwsaidFaktycznie takie sytuacje mogą być dla sprzedawcy niefajne ale uważam, że nie ma sensu się bić jeśli kwoty o jakich mowa nie są duże. Oblicz za jaką kwotę powinno udać Ci się sprzedać pozostały produkt i zwróć kupującemu różnicę.