anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ograniczenie sprzedaży za rzekomy brak odpowiedzi w dyskusji

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

Kupujący otworzył ponownie z nami dyskusję nr e5c75679-3901-4dbf-83c8-77ea26a0cb3f w dniu 06.03. w godzinach wieczornych. Odpowiedzieliśmy w dyskusji w dniu 07.03., że postaramy się jak najszybciej rozwiązać zgłoszony problem (wydumany, ale o tym później). 

Odpisaliśmy, że musimy zapoznać się z całością przesłanej do nas korespondencji a było tego sporo, bo pierwszy raz wymiana maili była dokonywana przed pierwszym otwarciem dyskusji, tj. na przełomie grudnia i stycznia. Drugi raz przez okres około tygodnia przed ponownym otwarciem tej dyskusji (06.03). Poza tym o dane dostępowe musieliśmy wystąpić do operatora usługi tv, my takich danych nie gromadzimy. Dane te dostaliśmy dzisiaj po godz. 18-ej.

Co Kupujący zgłosił? Powód ponownego zgłoszenia problemu: brak produktu w przesyłce. I nie nie chodzi o produkt, ten oczywiście był. Chodzi o brak danych dostępowych do usługi telewizyjnej. Wg Kupującego ich nie dostał. To po pierwsze, jak Kupujący od momentu zakupu (17.12.) do początków marca oglądał tv?

A oto co do nas Kupujący napisał 30.12.:

mail 30-12.png

Czyli nie daliśmy rzekomo danych do logowania a jednak Kupujący używał dekodera i dołączonej usługi TV w Polsce i - jak sam pisze - ZALOGOWAŁ SIĘ w Niemczech. Normalnie magia. Dlatego pisałem o wydumanym powodzie zgłoszenia. My odpowiadamy za niezgodność towaru z umową nie za to, że Kupujący zgubił dane do logowania, które zgodnie z ofertą otrzymał.

Kupujący miał jutro otrzymać odpowiedź z odrzuceniem wszelkich roszczeń oraz dane do logowania, które zgubił. Dzisiaj o godzinie 20:01 napisał po raz pierwszy od naszej wiadomości w dyskusji z dnia 07.03. i poprosił o pomoc Allegro. Allegro pomogło w taki sposób, że wprowadziło ograniczenia nasze konto dotyczące sprzedaży. Czy na pewno są u Was wszyscy zdrowi? Szczególnie patrząc na podaną podstawę nałożenia blokady:

Czasowo ograniczyliśmy sprzedaż na Twoim koncie, ze względu na brak kontaktu z ............ w dyskusji. Problem, który zgłosił kupujący jest nierozwiązany.

Co zrobić?

Pilnie skontaktuj się z kupującym w dyskusji i rozwiąż jego sprawę.

Automatycznie zdejmiemy ograniczenie z Twojego konta po 3 dniach. Nie zrobimy tego wcześniej, dlatego nie musisz kontaktować się z nami w tej sprawie.

Podstawą naszego działania są art. 2.12. i 8.4. Regulaminu Allegro.

Kłamstwem jest zarzucanie nam braku kontaktu w dyskusji, odpowiedzieliśmy w ciągu 24h na to co napisał Kupujący w zgłoszeniu z dnia 6.03. i żadnej nowej wiadomości od Kupującego bez odpowiedzi nie było. Kolejna wiadomość Kupującego była z dzisiaj (11.03) z godz. 20:01, więc o ile się nie mylę mamy 24h na odpowiedź, tak czy nie? A teraz pytanie retoryczne, jaki czas mamy na rozwiązanie problemu w dyskusji czy patrząc szerzej na przepisy poza Regulamin Allegro, czyli ustawę o prawach konsumenta, czy nie jest to czasem 14 dni?

Za co więc wprowadzone zostały na nasze konto ograniczenia?

Bo na pewno nie w zgodzie z podanymi podstawami z regulaminu Allegro. Ale po kolei:

Art. 2.12.

W sytuacji, gdy Konto lub działalność Użytkownika w ramach Allegro wymaga dodatkowej weryfikacji danych, o których mowa w art. 2.1. lub 2.3, lub w przypadku powzięcia przez Spółkę uzasadnionych obaw co do bezpieczeństwa Konta lub Transakcji, dotyczących w szczególności nieuprawnionego przejęcia Konta przez inną osobę, lub w przypadku naruszenia Regulaminu przez Użytkownika, Spółka może:

a. uzależnić korzystanie z Allegro lub poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro od potwierdzenia przez Użytkownika odpowiednimi dokumentami jego wiarygodności, w tym tożsamości,

b. czasowo ograniczyć dostęp do poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro,

c. zawiesić na czas określony lub nieokreślony Konto Użytkownika,

d. zastosować mechanizmy lub narzędzia blokujące działanie botów lub innych narzędzi informatycznych lub programistycznych, o których mowa w art. 10.11.

Po ustaniu wyżej wskazanych okoliczności, Spółka zniesie przedmiotowe ograniczenia zastosowane wobec Użytkownika.


Jakiej dodatkowej weryfikacji danych wymaga nasze konto? Ewentualnie na jakiej podstawie pracownik Allegro podejrzewa, że ktoś przejął nasze konto? Bo raczej nie jest mowa o złamaniu Regulaminu Allegro, ponieważ w żaden sposób go nie naruszyliśmy. A już na pewno nie naruszyliśmy ram czasowych dyskusji.

A co do drugiej podstawy:

8.4.

W przypadku, gdy działania Użytkownika naruszają postanowienia Regulaminu lub obowiązujące przepisy prawa, Spółka może:

a. upomnieć Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej,

b. udzielić Użytkownikowi ostrzeżenia za pośrednictwem poczty elektronicznej,

Udzielenie Użytkownikowi upomnienia i ostrzeżenia nie skutkuje bezpośrednio zawieszeniem Konta Użytkownika lub ograniczeniem dostępu do poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro, stanowi jedynie informację, że w przypadku dalszego naruszania przez Użytkownika postanowień Regulaminu, Spółka może zawiesić Konto lub ograniczyć dostęp do poszczególnych usług w ramach Allegro. W przypadku powtarzających się lub istotnych naruszeń Regulaminu rozumianych jako:

  1. nieuregulowanie przez Użytkownika należności względem Spółki w wyznaczonym terminie,
  2. podanie przez Użytkownika, w tym w ustawieniach Konta niepełnych lub nieprawdziwych danych kontaktowych (np. imię i nazwisko, firma, adres), nieuzupełnienie brakujących danych pomimo wezwania Spółki, w szczególności informacji, do których przekazania Spółka wezwała Użytkownika na podstawie DAC7,
  3. zbycie przez Użytkownika Konta bez zgody Spółki,
  4. udostępnienie przez Użytkownika Konta innym osobom niezgodnie z zasadami określonymi w art. 2.10 Regulaminu,
  5. Publikacja przez Użytkownika Ofert, których przedmiotem są Towary zakazane określone w Załączniku nr 1 do Regulaminu lub Towary dopuszczone warunkowo, a Użytkownik nie spełnił warunków niezbędnych do ich wystawienia, które to warunki wskazane zostały w Załączniku nr 1 do Regulaminu,
  6. naruszanie zasad dotyczących wystawiania Ofert określonych w Załączniku nr 2 do Regulaminu,
  7. Rejestrację wielu Kont i ich wykorzystywanie niezgodnie z zasadami określonymi w art. 2.9 Regulaminu,
  8. wysyłanie wiadomości o charakterze spamu do innych Użytkowników,
  9. spadek ogólnego poziomu jakościowego (w ramach panelu “Jakość mojej sprzedaży”) do wartości “Wymagający poprawy” lub “Nieakceptowalny”,
  10. podejmowanie działań mających na celu unikanie płatności w związku z naliczonymi przez Spółkę opłatami lub prowizjami,
  11. naruszanie zasad dotyczących systemu ocen określonych w art. 11 Regulaminu,
  12. dokonywanie zakupów w celu innym niż finalizacja Transakcji,
  13. naruszanie zasad dotyczących zlecania Spółce publikacji Ofert określonych w art. 5.4 Regulaminu,
  14. naruszanie zasad dotyczących odrzucania ofert Licytantów określonych w art. 6.5 Regulaminu,
  15. naruszanie zasad określonych w art. 10.1. 10.3 i 10.10 Regulaminu,

Spółka może:

c. czasowo ograniczyć Użytkownikowi dostęp do poszczególnych funkcjonalności lub usług świadczonych w ramach Allegro, w szczególności ograniczyć na czas określony lub nieokreślony funkcjonalność Konta Użytkownika,

d. zawiesić na czas określony lub nieokreślony jedno, kilka bądź wszystkie Konta tego Użytkownika.

Spółka może również czasowo ograniczyć Użytkownikowi dostęp do poszczególnych usług świadczonych w ramach Allegro albo zawiesić na czas określony lub nieokreślony jedno, kilka bądź wszystkie Konta tego Użytkownika, w przypadku rozwiązania przez któregokolwiek z operatorów usług płatniczych, o których mowa w Załączniku 7A, 7B lub 7C, umowy ramowej z Użytkownikiem z przyczyn określonych w Regulaminie usługi danego operatora usług płatniczych.

O zawieszeniu Konta lub ograniczeniu dostępu do określonych usług Spółka powiadomi Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, wskazując przyczyny zawieszenia lub ograniczenia dostępu do Konta. Użytkownik może odwołać się od decyzji Spółki zgodnie z postanowieniami art.16 Regulaminu. W przypadku braku udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień dotyczących prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym w ramach Dyskusji w terminie określonym w art. 10.2 Regulaminu, Spółka może uzależnić korzystanie z Allegro od potwierdzenia przez Użytkownika faktu wywiązania się z umowy zawartej w wyniku Transakcji.


Wyraźnie jest mowa o przyznaniu upomnienia lub ostrzeżenia mailowego w przypadku naruszeń zahaczających o te 15 punktów. Czy takowe za tą lub jakąkolwiek dyskusję dostaliśmy? Zawieszenie ponoć jest możliwe jeśli będą to powtarzające się naruszenia. Choć do ani jednego nie doszło, ponieważ jak wyraźnie udowodniliśmy żadne ramy czasowe dyskusji nie zostały naruszone w tym przypadku. Chyba, że chodzi o coś innego. Jeśli tak, to o co?

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów
31 ODPOWIEDZI 31

TechartGSM
#12 Orędownik#

Nawet wiem jaką odpowiedź otrzymasz... Że nie odpowiedziałeś merytorycznie, a merytoryczna odpowiedź jest wymogiem regulaminu. Ewentualnie że Twoja odpowiedź była autoresponderem. Tyle.

oznacz moderatorów

julienail
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-RTV-IT, ograniczenia zostały nałożone prawidłowo. 7.03 wysłałeś automatyczną odpowiedź, nic niewnoszącą do sprawy i nie wypowiadałeś się od tamtej pory aż do nałożenia ograniczeń. 

   Julia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

🤣🤣🤣🤣

Poskładałem się ze śmiechu...

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_

Można prosić o pomoc?

Bo @julienail przesyła automatyczną odpowiedź nic nie wnoszącą do sprawy.

@julienail jakbyś choć trochę pomyślała, tak tyci, tyci. - bot, czyli "automatyczna odpowiedź" odpowiada po kilku minutach w dyskusji, nie 22 godzinach jak tu.

Limit automatycznych odpowiedzi naszego bota w dyskusji (bodajże 5) ten Kupujący wyczerpał w styczniu. Wystarczyło przewinąć dyskusję by sprawdzić. To jest automatyczna odpowiedź:

Zrzut ekranu_12-3-2025_10171_salescenter.allegro.com.jpeg
Widzi Pani różnicę, czy nie? Jeśli nie, to prosilibyśmy o wypowiedź w tym temacie kogoś bardziej kompetentnego.

Ale trzymajmy się regulaminu, ok? Jest w art. 8.4 na który się powołujecie przy nałożeniu blokady, odwołanie do art. 10.2. I co tam możemy przeczytać?

W sytuacji, gdy Dyskusja dotyczy niedostarczonego Towaru i minął czas na dostarczenie przesyłki Sprzedający ma obowiązek wyjaśnienia problemu zgłoszonego przez Kupującego w ciągu 7 dni

W pozostałych przypadkach Sprzedawca ma 14 dni na wyjaśnienie problemu Klienta od momentu rozpoczęcia Dyskusji.

Taki czas zgodnie z Regulaminem Allegro sprzedawca ma na wyjaśnienie problemu. Czy ten czas został przekroczony? Jeśli sprzedawca pisze, że musi się zapoznać czy to z korespondencją i podjąć inne działania, które mogą rozwiązać zgłoszony problem, bo nie da się tego zrobić od ręki, to jest to jakieś wykroczenie? To rozumiem, jeśli sprawa dotyczyła będzie fizycznej usterki sprzętu, to sprzedawca wg Pani i tej w gorącej wodzie kąpanej osobie nakładającej ograniczenia sprzedawca ma wyjaśnić problem bez zapoznania się z towarem? Przecież tutaj po pierwsze musieliśmy odzyskać dane dostępowe do usługi tv, które Kupujący dostał, tylko zapodział i sprawdzić czy sama usługa jest aktywna i działa, by zaraz nie było kolejnego zgłoszenia.

I tak, mamy roszczenie, które było nieprawdziwe i zostało przez nas odrzucone (sam Kupujący potwierdził w grudniu, że się logował do usługi) i mamy blokadę za działanie nie naruszające regulaminu. Przechodzicie samych siebie, gratulacje.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-RTV-IT działam już w zespole, który nałożył te ograniczenia na Twoje konto, więc jak tylko będę miała wieści, wrócę tutaj do Ciebie. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@_HolaOla_ dziękujemy za pochylenie się nad tą sprawą i czekamy na informacje. 😍

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-RTV-IT zrobiłam wszystko co mogłam w Twojej sprawie, ale niestety nie mam dobrych wieści. Ograniczenie na Twoim koncie zostało nałożone na podstawie pkt. 10.2 regulaminu: "Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego".

Niestety w Twojej dyskusji z kupującym, klient od 06.03. wyjaśnień nie otrzymał, stąd nie cofniemy nałożonej blokady. Jeśli natomiast dostałeś powiadomienie o blokadzie na podstawie art. 8.4 i/lub 2.12. to czy możesz mi go podesłać na adres spolecznosc@allegro.com? To prawdopodobnie błąd, za który przepraszam, ale jeśli prześlesz mi oryginał tej wiadomości, wyjaśnię jeszcze tę kwestię. 

   Ola
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

Tego?

W sytuacji, gdy Dyskusja dotyczy niedostarczonego Towaru i minął czas na dostarczenie przesyłki Sprzedający ma obowiązek wyjaśnienia problemu zgłoszonego przez Kupującego w ciągu 7 dni

W pozostałych przypadkach Sprzedawca ma 14 dni na wyjaśnienie problemu Klienta od momentu rozpoczęcia Dyskusji.

Jeśli tak to nie widzę w nim żadnych podstaw do wprowadzenia ograniczeń. Wczoraj był 5 dzień od momentu otwarcia dyskusji.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@_HolaOla_   Jestem przypadkowym czytelnikiem tego wątku, ale  potwierdza się niewiedza i brak rozsądnego podejścia do problemu przez waszych "ekspertów"

Jeśli dobrze zrozumiałem to użytkownik kupił telewizor przystosowany do odbioru systemu DVBT-2  bo taki system obowiązuje w Polsce, rozumiem że nie zgłaszał zastrzeżeń.  Po jakimś czasie wywiózł telewizor do Niemiec i zgłosił że w Niemczech telewizor nie odbiera.  Prawidłowo, nie powinien odbierać bo tam jest inny system TV.

Tylko co miał zrobić  w tej sprawie sprzedający?  Miał 24 godziny na rozwiązanie problemu który wywołał  kupujący?  Gdyby  kupujący wywiózł  TV  na  Grenlandię to też  byłaby wina sprzedającego?

Niech ktoś zacznie w  Waszych słynnych zespołach myśleć a nie tylko odbijać piłeczkę.

W konkretnym przypadku nie widzę żadnego powodu otwarcia dyskusji a również żadnego powodu nękania sprzedającego

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@AGD-RTV-IT 

czego spodziewałeś się na allegro i po allegro?

takich sytuacji będzie więcej

czy dyskusja to reklamacja czy nie?

jeżeli tak to przepisy nie mówią o odpowiadaniu codziennie co się dzieje w sprawie jej rozpatrywania - masz 14 lub 30 dni na jej rozpatrzenie

jeżeli nie - czyli to zwykłe pogaduchy, to co innego

i teraz najśmieszniejsze - załatwił Cię bot allegro 🙂

oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

Już wiem co napisać, ale czekam na rozwój sytuacji 🙂

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@TechartGSM nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Mamy teraz 3 dni, gdzie możemy przerzucić większą część ludzi do prac nad wejściem na inny marketplace. 😎

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@RED reklamacja problemu, który sam sobie stworzył Kupujący. Odrzucona reklamacja i roszczenia, jednak dane które utracił mu przekazaliśmy, bo nie jesteśmy bezduszni. Trzeba było jednak po pierwsze połączyć kropki z korespondencji z nim sięgającej grudnia. Po drugie sprawdzić czy konto rzeczywiście działa i przygotować z tego filmik na dowód, że wszystko jest ok. W razie jakby za moment były zgłoszone pretensje jeszcze o coś innego. To przypadek klienta problematycznego, tylko problemy nie są z naszej winy.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

SpeedyGonzalezz
#16 Inspirator#

@AGD-RTV-IT Oczekiwanie, że Allegro będzie działać zgodnie z logiką i zdrowym rozsądkiem nie jest niczym uzasadnione. Raczej byłoby to odstępstwo od normy

--------------------------------------------------
Najszybsza mysz w całym Meksyku
oznacz moderatorów

maxr01
#18 Luminarz#

 - no i po co stwarzasz problemy? Teraz pracownicy Allegro będą siedzieć na stołkach (a raczej wygodnych krzesłach obrotowych) i myśleć, co Ci odpisać - wiesz ile czasu to zajmie? I zgadnij, nad czym będą myśleć - nie jak nad tym, żeby rozwiązać problem, tylko nad tym, żeby udowodnić swoje błędnie podjęte decyzje. To standard Allegro - jeden pracownik podjął błędną decyzję - reszta go chroni i nikt nie przyzna się do błędu. Prędzej Ci konto zablokują. Jak powód nieważny - to znajdą lub wymyślą inne. Ja już to przerabiałem - po obaleniu kilku decyzji Allegro o blokadzie konta - w końcu otrzymałem informację, że zostało zablokowane z powodu "działania na niekorzystny wizerunek serwisu". Wtedy już "odpuściłem"...

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@maxr01 niestety ale ze smutkiem potwierdzam, ciężko się serwisowi przyznawać do błędów

ale z 25letniej historii tutaj mogę napisać, że raz czy dwa razy mnie przeproszono 🙂

 

oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

@_HolaOla_ Doceniam Twoje starania, ale powiedz co chciałaś w tej sprawie zrobić? Chciałaś przeciwstawić się serwisowi i złamać deklarację serwisu wydaną w momencie nałożenia ograniczeń, cytuję: "Automatycznie zdejmiemy ograniczenie z Twojego konta po 3 dniach. Nie zrobimy tego wcześniej, dlatego nie musisz kontaktować się z nami w tej sprawie."

To próba negowania czyjejś - niepodważalnej jak widzę - decyzji?

Oczywiście @AGD-RTV-IT nic nie mam tutaj do Ciebie ani Twojego przypadku, jednak od początku to była patowa dla pomarańczowych sytuacja. Unieważnimy, źle, powiemy że spróbujemy coś zrobić, źle..., podtrzymamy, źle.

oznacz moderatorów

Client:118046128
#8 Zapaleniec#

Widzę, że na Allegro wśród sprzedawców są równi i równiejsi. Ja odstąpiłam od umowy (zwrot konsumencki), sprzedawca uznał, że towar nosi ślady użytkowania i nie przyjmie zwrotu. W dyskusji przez 9 dni nie odpisywał i co na to konsultant w dyskusji napisał? Że muszę jeszcze pokryć koszty odesłania towaru (sic!). Sprzedawca nie dostał żadnych konsekwencji za takie działanie, a Allegro go jeszcze wspiera. Ot co, a Was cisną za niby "brak merytorycznej odpowiedzi". Takie oto podwójne standardy Allegro. 

@Syrena_zT@julienail@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

TechartGSM
#12 Orędownik#

@Client:118046128 Po tym co napisałaś mam nieodparte wrażenie że mylisz reklamację z odstąpieniem od umowy. To dwie zupełnie inne kwestie.

oznacz moderatorów