anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Oskarżenie o sprzedawanie podróbek

MAMY ROZWIĄZANIE!
serwisgsm_krakow
#8 Zapaleniec#

Witam, 

Postaram się opisać całą sytuację.

25 maja 2022 roku Pan Damian zakupił na moim koncie oryginalną baterię do telefonu Samsung S10 SM_G973.
Dnia 15 listopada 2022 otworzył dyskusję z powodu "niezgodny z opisem"

Opis problemu: "Bateria nie jest oryginalna. Jest to chińska podróbka. Po miesiącu bateria "trzyma" zaledwie 4 godziny. Grzeje się podczas ładowania. Sprzedający unika odpowiedzialności. Sprawę zgłosiłem również do Urzędu Ochrony Konsumentów"

Po całej batalli w dyskusji, kupujący żądał zwrotu pieniędzy mimo, że towar nie wrócił do firmy w celu zapoznana się ze stanem produktu. Wtrąciło się Allegro informując kupującego, że sprzedający może wydać 
ostateczną decyzję reklamacyjną dopiero po zapoznaniu się z towarem.

Kupujący odesłał baterię do firmy 11 stycznia 2023, tak dopiero 11 stycznia 2023 roku.

Bateria została wysłana do Autoryzowanego Centrum Serwisowego Samsung w Krakowie w celu weryfikacji, czy produkt jest oryginalny, oraz sprawdzenia stanu/kondycji baterii.

Samsung wydał ekspertyzę 16 stycznia 2023 roku o treści:

"Dostarczona bateria wewnętrzna przeznaczona do telefonu Samsung Sm-G973 o numerze seryjnym xxxxxxx, jest częścią oryginalną. Nominalna wartość pojemności to 3400mAh, aktualna pojemność na poziomie 94% wartości nominalnej.


Po otrzymaniu ekspertyzy z Samsunga, została ona wysłana do Allegro. 
Pani z Allegro poinformowała mnie, że w dalszym ciągu nie otrzymała ekspertyzy od kupującego z UOKiK:

"Niestety, nadal nie otrzymaliśmy ekspertyzy z UOKiK. Jeśli chce się Pan wstrzymać z wysyłką baterii dopóki jej nie otrzymamy, proszę przesłać Kupującemu decyzję reklamacyjną. Następnie, proszę o załączenie zrzutu ekranu z wiadomości.

Kupujący został poinformowany, że reklamacja jest odrzucona.

Bateria została w firmie.
Do dnia dzisiejszego ani ja ani Allegro nie otrzymało ekspertyzy od kupującego z UOKiK. (Także, raczej to była ściema, że wgl wysłał tą baterię do UOKiK.

Kupujący nie wystawił komentarza negatywnego, ponieważ już wcześniej, wystawił pozytywny.


Minęło parę miesięcy i mamy 8 marzec 2023.

Kolejny Kupujący kupił baterie do tego samego modelu telefonu tj. Samsung Galaxy S10 SM-G973.
Po otrzymaniu towaru otworzył dyskusję (Powód otwarcia Dyskusji: niezgodny z opisem)

Opis problemu: "JEST TO ZWYKŁA PODRÓBKA !!!"

Po kolejnej batalii,w której sposób wyrażania swoich emocji był bardzo podobny do wcześniejszej sytuacji np"
" jak to możliwe że taki oszust jeszcze nie siedzi"  
"Jednak sprzedawca to zwykły **piiip**a"

Allegro upomniało kupującego, aby zapanował nad swoim słownictwem.

Kupujący odesłał baterię, bo miał do tego prawo, został mu wykonany zwrot wpłaty.

Po zwrocie wpłaty otrzymałem komentarz negatywny o treści:
""Sprzedaje chińskie podróbki jako oryginalne części. Poczytajcie jego opinie na Mapach Google to się wszystkiego dowiecie. Każdy klient tylko negatywnie opisuje zakupy.""


Postanowiłem zadzwonić do Kupującego i po odebraniu, twierdzi, że on za bardzo nie wie o co chodzi, że to kolega itd.

Wtedy się zorientowałem, że to ten sam człowiek, co z pierwszej sprawy tylko z innego konta. (Konta swojego kolegi)

W czasie rozmowy Pan powiedział, że usunie komentarz, jak zostanie zwrócony koszt zakupu, oraz usługi serwisowej wymiany baterii z poprzedniego zamówienia.

Rozłączyłem się.

W Centrum wiadomości Pan napisał:

"

W nawiązaniu do rozmowy proszę o zwrot kwoty 169.98zł (109.98zl zakup baterii u Pana + 60zl za wymianę w serwisie). Numer konta xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx . Po wpłacie komentarz zostanie usunięty lub poprawiony na pozytywny z 5 gwiazdkami (zależy co Pan sobie wybierze)."


Jest to ewidentne wyłudzenie, kupujący mimo zwrotu pieniędzy za swoje zamówienie, próbuje wyłudzić pieniądze za wcześniejsze zamówienie plus jeszcze usługę serwisową.

Cała sprawa została przedstawiona Allegro, ale wiadomo, jak się o tego odnieśli, cytuję:

"Nie mamy kompetencji by orzec czy dochodzi do przestępstwa. Jeśli ma Pan takie podejrzenie, to sugeruję sprawę zgłosić do odpowiednich organów.
"


Czyli kupujący nr1 z konta kolegi wystawił komentarz negatywny, w którym to bezpodstawnie pomawia, że sprzedaję podróbki. Oraz próbuje wyłudzić pieniądze za swoje wcześniejsze zamówienie.

Udostępnianie konta na Allegro osobom trzecim jest zabronione, a tu jest taka sytuacja.
Bezpodstawne pomówienie "Sprzedaje chińskie podróbki jako oryginalne części"
Oraz wyłudzenie pieniędzy ze swojego konta za produkt zakupiony przez kolegę z innego konta allegro.


Allegro odpisało również "Jako Serwis nie mamy możliwości udzielenia dodatkowej pomocy "


Proszę o w wskazówki, jak sprawę pociągnąć dalej.





oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
mwmonety
#21 Demiurg#

Może masz jakiegoś prawnika co by odpowiednio sformułował pisemko do takiego klienta pod kątem próby oszustwa i psucia wizerunku firmy .

oznacz moderatorów
serwisgsm_krakow
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź.
W tym momencie jeszcze nie mam. Postanowiłem najpierw napisać jeszcze na tym forum, z myślą, że może ktoś miał podobną sytuację i  jest w stanie poradzić.

Mam wszystkie zrzuty ekranu z dyskusji, oraz z centrum wiadomości obydwu użytkowników, były one przedstawione Allegro, ale oczywiście "Nie mamy kompetencji..."

Odpowiedziałem na negatywny komentarz kupującego w celu poinformowania innych potencjalnych klientów, jak ta sprawa faktycznie wygląda, to jest tak bezczelny, że edytował treść, trochę ją zmienił i moja odpowiedź znika, trzeba od nowa odpowiedzieć na komentarz..

Na marginesie, to jest jedyny negatywny komentarz oskarżający mnie, że sprzedaję podróbki. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Zgloszenie 286 kk na policji oszustwo a do allegro notatka ze zgloszenia o udostępnienie danych osobowych delikwenta polecą dwa bany na konta jeszcze gość po dupie dostanie

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@msniezek krótkie pytanie : czy allegro tak samo by się zachowało w drugą stronę?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
serwisgsm_krakow
#8 Zapaleniec#

Jak widać, nawet Administratorzy nie chcą się wypowiedzieć ...

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@serwisgsm_krakow podaj mi proszę przede wszystkim numer zamówienia, którego dotyczy ta sytuacja oraz napisz proszę, czego dokładnie od nas oczekujesz? 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
serwisgsm_krakow
#8 Zapaleniec#

Numer zgłoszenia: 31982783
Numer  oferty: 11952793044

Przede wszystkim oczekuję usunięcia negatywnego komentarza. 

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@serwisgsm_krakow dziękuję, ale już kilkukrotnie otrzymałeś od naszych pracowników informację, że nie mamy podstaw aby usunąć ten komentarz, ponieważ nie łamie on naszych zasad. Jedyne co możesz w tej sytuacji rozważyć to skierowanie sprawy na drogę sądową. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Niestety czeka Cię batalia sądowa i dopiero na podstawie korzystnego dla siebie wyroku mozesz żądać od allegro usuniecia komentarza. Czyli w pozwie nalezy sprecyzowac swoje żądania:

1;/ odszkodowanie dla Ciebie (od kupujacego) za zniesławienie np 10000 zł

2/ oficjalne przeprosiny np na stronie głównej allegro w postaci wykupionego przez niego ogłoszenia , a niech sie sam wtedy handryczy z allegro o koszt takiej możliwości, przy czym podaj koniecznie datę graniczną ukazania sie takich przeprosin, a jesli się nie ukażą do tej daty to dodatkowe 10tysia dla Ciebie tytułem poniesionej szkody opinii

3/ cos jeszcze mi chodzi po głowie, ale napisze jak mi sie przypomni, może jutro.

4/ wydaje mi się, że można tę sprawę załątwic przez e-Sąd, bo zwykły Sąd to możesz długo czekać.

5/ Pismo przedprocesowe wzywające do usunięcia szkód w postaci zniesławienia z art, możesz sam napisac.   

6/ zgłoszenie przez kupującego prosby do allegro o usuniecie komentarza też w żadaniach pozwu

oznacz moderatorów
serwisgsm_krakow
#8 Zapaleniec#

Dziękuję Ci bardzo za pomoc, oraz przedstawienie możliwości.
Przykre to, że człowiek się stara, żeby każdy był zadowolony i trafi się taki jeden co będzie bruździć, choć nie ma do tego podstaw. 

oznacz moderatorów
mm-computers
#11 Animator#

+

7/ zwrot kosztów opinii serwisu Samsung dot. oryginalności sprzedawanego przedmiotu oraz jego stanu

8/ UOKiK nie wydaje takich opinii - to ściema

9/ zastępstwo procesowe i pokrycie kosztów procesu i pomocy prawnej

10/ przedstawienie rachunków za wymianę baterii w serwisie (z datami!! wymiany pierwszej baterii - pewnie nie ma, a nie wystawią z datą wsteczną)

 

Jeśli w następnym miesiącu (miesiącach) miałeś spadek obrotów to możesz się tym podeprzeć (wizerunek firmy).

 

Przerabialiśmy te kwestie. Ludziom wydaje się, że można napisać wszystko i nie ponosić za to odpowiedzialności - no nie jest tak. Wyślij propozycję ugody przed złożeniem sprawy do sądu, załącz opinie od Samsung. Nikt przy zdrowych zmysłach nie pójdzie się bić jak masz dowody.

oznacz moderatorów
akcesoriazagrosz
#9 Pomysłodawca#

z pewnością nie 🙂  za każdym razem sprzedający ma problem a nie kupujący (kupujący to teraz taka święta krowa za przeproszeniem)

oznacz moderatorów