Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Klient otworzył mi dyskusję jakoby nie dostał przesyłki. Sprawdziłem po numerze trackingowym i według poczty przesyłka została dostarczona. Co w takim wypadku powinienem zrobić? - Nie zgodzić się na zwrot pieniedzy lub ponowną wysyłkę czy ponownie nadać produkt w obawie przed otrzymaniem negatywa od klienta? Czy może lepiej pozostawić sprawę do rozstrzygnięcia allegro
Ismash Złóż interwencję na poczcie -https://www.poczta-polska.pl/kontakt/
, poinformuj o tym klienta w dyskusji , odpowiedź otrzymasz w ok 24 H . Jesli masz opiekuna na poczcie to zgłoś tam , sprawa jest załatwiana dużo szybciej .
@iSmash Najszybciej : zadzwoń na infolinię poczty, podaj numer przesyłki - dostaniesz podstawowe info. Reklamację możesz złożyc po 14 dniach od nadania. Napisz do kupujacego że według twojej informacji przesyłka została dostarczona - spytaj czy moze ktoś inny z domowników nie odebrał, może sąsiad itp..
@Ismash nie dzwoń !!! pisz mailem i taką droga otrzymasz odpowiedź , musisz mieć czarno - na białym .
Byłem bezpośrednio na poczcie i dostałem info, że paczkę dostarczono(wrzucono do skrzynki) i taki też mam status w trackingu ale kupujący upiera się, że paczki nie otrzymał i teraz jeśli odmówię wysłania produktu/zwrotu pięniędzy zapewne dostanę negatywa a allegro zapewne w żaden sposób mi w tym problemie nie pomoże jeśli mam racje? Zastanawiam się na przyszłość po prostu czy lepiej jest wysyłać ponownie i nie jest to bardziej opłacalne.
@iSmashzgłoś na policji kradzież paczki i poinformuj o tym i pocztę i kupującego. Bywa, że paczka się wtedy znajduje
@MrMarco Ma poinformować, że kto ukradł paczkę? Zgłoszenie przestępstwa niepopełnionego czym jest?
@xyz96Kto ukradł to ma ustalić policja, od tego jest. Paczki nie ma. Poczta twierdzi, że doręczyła, klient twierdzi, że nie ma. Ktoś musiał ją przywłaszczyć.
Mylisz się zasadniczo. Sprzedawca może zgłosić przewoźnikowi reklamację, a nie policji kradzież paczki. Za paczkę względem sprzedającego odpowiada przewoźnik. Wspominając o kupującym sugerujesz, że on ukradł.
@iSmash Musisz udowodnić klientowi, że przesyłkę otrzymał. Sam status niewiele znaczy. Może być wynikiem błędu poczty lub paczkę odebrała inna osoba. Pokaż klientowi jego podpis na dokumencie odbioru lub inny, niezbity dowód. Nie masz takiego dowodu, oddaj pieniądze lub wyślij skutecznie ponownie. W przeciwnym przypadku oprócz negatywa, klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a wcześniej może otworzyć Dyskusję. Wypłata z POK może (nie musi), wiązać się z koniecznością zwrotu środków i może być przyczyną ograniczeń na koncie.
Możliwe, że kupujący chce cię naciągnąć na kasę
Zdarza się że "bystry" klient wykorzystując to że poczta nie wymaga potwierdzenia odbiorcy tylko bez jego wiedzy gdzieś przesyłkę zostawia i zrzuca z siebie odpowiedzialność na sprzedawcę któremu jest bardzo trudno a najczęściej graniczy to z cudem że mu się uda udowodnić komu listonosz w drugim krańcu kraju dał paczkę.
możesz złożyć reklamację na poczcie
możesz złożyc zawiadomienie o próbie popełnienia przestępstwa
przeciwko kupującemu
a gdyby np policja nie chciała przyjąć zgłoszenia
to
istnieje taki przepis
@iSmash piszesz paczka.. jaki gabaryt, jesli większy niż rozmiar skrzynki wrzutowej.. to nie mógł w skrzynce zostawić, bo się NIE mieści.. myślę, że to może pomóc 🙂