Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
mam taki problem, ponieważ klient nie zaznaczył nigdzie w zamówieniu, że potrzebuje faktury, nie napisał też nic na ten temat w wiadomości e-mail, więc otrzymał po prostu paragon do zamówienia. Teraz napisał maila, iż chce otrzymał fakturę. No i jest problem, ponieważ zgodnie z nowelizacją prawa od 1.01.2020 nie można wystawić FV na podstawie paragonu, na którym nie ma numeru NIP, a skoro kupujący go nie podał, więc numeru NIP nie ma na paragonie.
Teraz "straszy", że jak nie otrzyma faktury, to odstąpi od umowy zakupu i prawdopodobnie wystawi negatywa.
Co robić w takiej sytuacji?
Mam taką sytuację przynajmniej raz dziennie...
Rozwiązuję tą sytuację w ten sposób, że proszę klienta aby odesłał paragon. Robię w programie zwrot do paragonu jako oczywista pomyłka, tak aby w papierach się zgadzało.
A potem wystawiam normalną fakturę.
Problem w tym, że klient nie chce odesłać paragonu, ponieważ uważa, ze to nasz błąd, cytuję: "Jeśli potrzebują Państwo paragon to proszę po niego przyjechać lub przysłać kuriera, bo ja nie będę płacić za czyjś błąd, a po drugie nie mam na to ani czasu ani ochoty."
To jakaś patologia 😕
My też mamy o dzień maila z pretensjami że nie dostali fakturę a chcieli ,
w odpowiedzi robimy screen formularza dostawy jaki od klienta otrzymaliśmy i temat się zamyka w większości przypadków ale są też tacy 2% którzy odpiszą i przeproszą że faktycznie ich błąd .
Nie wiem czy wiesz, ale tego typu praktyka jest uznawana za wykroczenie skarbowe jeżeli klient oficjalnie zwrotu towaru nie zgłosił i nie kupił ponownie. Sankcja to 100% wartości podatku plus możliwa grzywna. Jak Urząd Skarbowy zweryfikuje te wszystkie pomyłki to współczuję. Wyraźnie w przepisach jest (oraz w oficjalnych decyzjach Skarbówki), że tego typu pomyłka jak nie wpisanie NIP nie może zostać uznana za oczywistą pomyłkę.
Moim zdaniem punktem obowiązkowym w formularzu zakupowym powinno być zaznaczenie PARAGON / FAKTURA. Tak jak nie sfinalizujesz zamówienia bez określenia formy płatności i formy dostawy, tak nie dokończysz formularza bez jasnego określenia, jaki dokument chcesz.
@myslenie-szkodzi Teoretycznie racja, ale w praktyce może zaowocować wypisywaniem setek niepotrzebnych nikomu faktur. Chyba że jako domyślny wybór będzie odptaszony paragon
@TomBanknoter U nie masz u siebie w systemie opcji wystawienia faktury w pdf i wysyłki z podpisem kwalifikowanym? U nas drukuje sie fakturę papierową (niestety, biedne drzewa....) dla nas a dla kupujacego wersja pdf i wysyłam podpisana elektronicznie. Niech sobie sam drukuje.
@AptekaNatolinska Nie mam, bo mi to niczego niepotrzebne. 95% kupujących to osoby prywatne, poza tym faktury są marżowe, więc VAT się z tego nie odliczy. Wystawiam kilkadziesiąt faktur rocznie, z tego z Allegro kilka-kilkanaście.
Brawo , nie wiem czemu allegro jeszcze na to nie wpadło , klient wybiera w formularzu paragon czy faktura
U nas takie sytuacje się zdarzają ostatnio często. Zauważyliśmy, że jak klient nie wpłaci przez PayU/Przelewy24 to dane nie są wysyłane do sprzedawcy. Mieliśmy taką sytuację, klient zrobił przelew tradycyjny i obrażony że nie dostał faktury, wysłał nam nawet screen z poziomu zamówień Allegro i u niego było widać dane do faktury, u nas już nie. Problem występuje od około miesiąca
U mnie też problem pojawia się. Oczywiście muszę przez to masę linków przesyłać z informacją o ustawie. Klient raz nawet powiedział że u niego też takie problemy się zdarzają (jest sprzedawcą) i nie robi z tego problemu innemu kupującemu 🙂 oczywiście takie pisanie mnie nie przekonuje, proszę o przesłanie paragonu i koniec. Kiedyś na allegro opcja chęci otrzymania faktury była w czerwonym polu , teraz jakoś tego nie widzę. Allegro mogłoby nieco bardziej zrobić to widoczne.
Nie chodzi o robienie problemów kupującym tylko o niepotrzebne dokładanie sobie niepotrzebnych obowiązków, których wcześniej nie było i być nie powinno. Na szczęście to są pojedyncze przypadki i nie robi się z tym problemów ale gdyby tego było więcej to by już w zauważalny sposób zajmowało czas, który można by było spożytkować na coś innego
jeżeli nie chce odesłać paragonu -
postraszyć kodeksem karnym, odpowiedzieć, że w odpowiedzi na negatyw zostanie podana jego firma jako podmiot, który namawia do łamania prawa - 95% osób
a i jeszcze lepsze:
odstąpienie od umowy jest możliwe tylko wobec konsumentów - jeżeli chce fakturę na firmę a nie jest konsumentem więc nie może zrobić zwrotu
@RED Zaorałes 😄
U mnie niestety jest to samo , ciągłe "pomyłki, niedopatrzenia"
Zwrot towaru z paragonu na magazyn i wystawienie nowego dokumentu to chyba najprostsza metoda, szkoda czasu na polemikę, i tak zawsze sprzedawca jest winny.
Cała operacja potrwa 2 minuty , a wyjaśnianie z klientem pewnie kwadrans , na koniec i tak Cie opierdoli :DDDD
Ostatnio nawet klient zamawiał towar po 21:00 , a na następny dzień pisał maila z pretensją, że nie ma jeszcze towaru 😄
Mało tego upierał się, że zamawiał 2 dni wcześniej, sam podesłał do nas maila z wygenerowanym przez allegro zamówieniem, gdzie data była wyraźnie napisana, po telefonie dalej się upierał przy swoim, tym razem twierdził, że to niemożliwe haha 😄
Zdarzają się asy i to dość często, a najbardziej "wymagający" są klienci robiący zakupy do 10-15 zł, ale to chyba nie tylko u mnie 😉
Piszę jako kupujący. W ostatnim czasie kilkukrotnie mi się zdarzyło, że mimo zaznaczenia opcji, że chcę FV to kupujący nie dostawał takiej informacji. Także na 100% obecnie występuje jakiś problem techniczny w tym temacie.
Dla mnie to jest dramat... Kupiłem ostatnio 25 rzeczy od różnych sprzedawców na kwote ponad 10k wszystko na fakture... jak się okazało, od marca wprowadzili jakieś zmiany i nawet jak zaznaczysz, że chcesz fakturę VAT to dane wpisuje na osobę prywatną!!!! Allegro do zmiany z tym!!
@szarywks1946 przecież można to zmienić i podać dane firmy 🙂
@kostas11 Tak teraz to wiem... Chodzi o intuicyjność webowej Applikacji, która przynosi zyski 1.3 mliarda złoty.... wybierając opcje -> "Chce otrzymać fakturę" to chyba logiczne ,że chce otrzymać fakturę na Firmę a nie na człowieka. Zresztą zobacz ile ludzi ma z tym problem. Nie tylko kupujący ale i sprzedający. Uważam, że konieczna jest tu łatka lub poprawienie szaty graficznej. Pozdrawiam
Tak naprawdę osobiście mi to lotto 🙂
W formularzu zamówienia nie chce faktury dodstaje paragon, chce fakturę to ją dostaje - a takie straszenie negatywami to między bajki radzę sobie wsadzić.
Ja wiem że opinia i tak dalej ale za rok negatyw zniknie a szkoda czasu, nerwów na walkę z takimi głupcami jak twój klient. Są ważniejsze sprawy w życiu niż walka z wiatrakami 😉