Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Czasami mam ochotę rzucić klawiaturą
i modlić się by doleciała i trafiła kogoś kto wymyśla głupoty na allegro
Kupujący kupuje sobie towar na spółkę z o.o. i wybiera zakup z fakturą VAT oraz płaci za towar
po czym odstępuje od umowy jako osoba indywidualna np: jako Jan Nowak (imię i nazwisko fikcyjne)
i nie odbiera towaru
oczywiście wypełnia allegrową zakładkę zwroty sugerując że odeśle towar
i zakłada dyskusję
można pisać co się chcę i tak nie rozumie chce pieniędzy jako Jan Nowak i już
ustawa konsumencka, księgowanie faktury, kodeks handlowy, ustawa o Vat, korekta to dla niego obce słowa
ma być zwrot na Jan Nowak i już !
a co pisze allegro
Jeśli problem został rozwiązany, zakończ dyskusję. W przeciwnym razie możesz poprosić nas o pomoc, albo oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących.
Kiedy na allegro zostaną uporządkowane te sprawy?
W 100% przyłączam się do wątku. Kiedy allegro rozwiąże tę patologię?
Podpisuję się obydwoma rękami .
No to przywołujemy @k_stasiuk . Tym razem prosimy bez zamykania niedokończonego wątku i bez pozostawiania bez odpowiedzi. A dodam też : @nat_not @_HolaOla_ czy @la_nika
Podsumowując :
1. Dlaczego Allegro umożliwia "zwrot bez podania przyczyny" przy zakupie na sp. z o.o. mimo że ustawa tego nie przewiduje? Zależy to od dobrej woli sprzedawcy i jeżeli takiej nie ma ( nie musi być ) to powinno być to zablokowane.
2. Dlaczego na podstawie powodu, którego de facto nie ma pracownik Allegro zachęca do oznaczenia dyskusji jako nierozwiązanej i do wystąpienia do POK?
3. Czy zdajecie sobie sprawę że Z WASZEGO POWODU Sprzedajacy może ponieść wymierne straty? Nierozwiązana dyskusja, negatyw to spadek jakości mogący prowadzić do utraty SS, Smarta itp wpływających na sprzedaż ?
@nat_not @_HolaOla_ @la_nika . Jeśli kupujący na fakturę ma zamiar zwrócić zakup , niech to będzie bez podania przyczyny sprzedający w takim przypadku powinien otrzymać odpowiedni wniosek z przyciskami ,, akceptuję ,, nie akceptuję ,, . Sprawdzi sobie czy kupujacy odstępuje zgodnie z ustawą i ostatecznie podejmie decyzję sam . Pozytywna akceptacja ostastecznie umożliwiłaby dokonanie zwrotu systemowo .
Po mojemu byłoby to wyjściem z patologicznej sytuacji .
@RED Podaj proszę numer zamówienia, którego dotyczy opisana przez Ciebie sytuacja.
@pinsplash Promujemy Program Ochrony Kupujących w ramach bezpiecznych zakupów na Allegro. Dzieje się to wówczas, gdy strony nie potrafią samodzielnie dojść do porozumienia. Myślę, że zasady POK znasz. Jeśli warunki są spełnione, klient otrzymuje rekompensatę.
Każdy sprzedający powinien znać zasady obowiązujące na Allegro. Jeśli obawia się konsekwencji, o których piszesz, ma możliwość podjęcia takich działań, które zagwarantują mu ich uniknięcie - włącznie z przychyleniem się do roszczeń kupującego.
@mdrogeria @BURZYNSKID Wszelkie pomysły na zmiany i usprawnienia zamieszczajcie na tym forum. To gwarancja, że sugestie trafią do odpowiednich osób.
@nat_not Czy to : Każdy sprzedający powinien znać zasady obowiązujące na Allegro. Jeśli obawia się konsekwencji, o których piszesz, ma możliwość podjęcia takich działań, które zagwarantują mu ich uniknięcie - włącznie z przychyleniem się do roszczeń kupującego - to nie jest szantaż sprzedającego przez Allegro ??? Bo według mnie tak🤔
No i jeszcze podaj tylko proszę gdzie w ustawie napisane jest że Sp. z o.o. ma możliwość zwrotu bez podania przyczyny.
Aha to według mnie należałoby dodać w regulaminie coś "na ten sposób" : "Sprzedający powinien być świadomy iż wiele działań serwisu może narazić go na straty od jego działań nie zależne. Serwis może wymuszać działania sprzedawcy wbrew jego woli i wbrew obowiązujacym przepisom. Ochrona dotyczy tylko kupujacych serwis nie gwarantuje żadnej ochrony Sprzedawcom"
@pinsplash odpowiedź nat_not to typowa korpomowa, zero konkretów, i przede wszystkim brak odpowiedzi na problem poruszony przez Ciebie.
Aczkolwiek wniosek jest jeden, kupujący może działać niezgodnie z obowiązującymi przepisami, a i tak dostanie zwrot z POK. Mało tego, działanie sprzedawcy, które będzie zgodne z przepisami zostanie odebrane negatywnie przez allegro i mogą mu grozić ze strony allegro pewne konsekwencje. Pytanie dokąd to prowadzi ??
@nat_not proszę
c6b934d1-98ae-11eb-aca0-a9ef18022027
Teraz Kupujący sobie wymyślił tzw anulowanie faktury
czyli czynność, która nie istnieje w przepisach
nie ma jej w ustawie o vat, przepisach księgowych, kodeksie spółek spółek handlowych i kodeksie cywilnym - sprzedający mógł to próbować stosować tylko w szczególnych sytuacjach np gdy Kupujący jest oszustem a i tak podkładał się skarbówce
w zaostrzonych ustawach o vat w dobie plików jpg, z kodami do faktur to jest niemożliwe do stosowania
a co pisze allegro?
Jeśli kupujący zakupił towar, który jest związany bezpośrednio z działalnością, odstąpienie wtedy jest dobrowolne.
Natomiast jeżeli zakupu dokonał przedsiębiorca wpisany do CEIDG, zakup jest bezpośrednio związany z wykonywaną działalnością gospodarczą, jednakże nie ma dla kupującego charakteru zawodowego, to w świetle przepisów prawa kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od otrzymania towaru.
Jeśli kupujący nie zgadza się ze stanowiskiem sprzedającego, sugerujemy by skonsultował Pan tę sprawę z doradcą podatkowym lub biurem rachunkowym.
Dla człowieka z całym szacunkiem, który nic nie ogarnia to z całym przeproszeniem woda na młyn - utwierdzająca go w swoim stanowisku
@RED najlepsze jest zdanie "zakup jest bezpośrednio związany z wykonywaną działalnością gospodarczą, jednakże nie ma dla kupującego charakteru zawodowego"
O co tutaj chodzi ? ktoś może to wyjaśnić ? jaka jest wykładnia tego przepisu ? bo dla mnie to mamy w tym zdaniu zaprzeczenie pierwszej jego części drugą. Jest bezpośrednio związany, ale nie ma charakteru zawodowego ? Kto to zrozumie ?
najlepsze jest zdanie "zakup jest bezpośrednio związany z wykonywaną działalnością gospodarczą, jednakże nie ma dla kupującego charakteru zawodowego"
Z tym zaprzeczeniem to niekoniecznie. Podam przykład:
Sprzedaję wysyłkowo np ciuchy. Kupuję drukarkę, która jest bezpośrednio związana z wykonywaną działalnością gospodarczą (drukuję na niej faktury, listy przewozowe, etykiety itp). Drukarka ta nie ma dla mnie charakteru zawodowego, ponieważ nie handluję drukarkami, tylko ciuchami. Podobnie jest z papierem do drukarek, czy też z tonerami, długopisami itp
@h0bbit to jest Twoja interpretacja i zakładam, że każdy miałby inną. gra słów i nic innego, oczywiście możemy zakładać, że allegro to miało na myśli, ale to tylko założenie. Nawet ustawodawca nie sprecyzował tego w przepisach i nie użył takiego zwrotu, więc trudno wymagać tego od allegro. Jeśli użuwają tego typu zapisów, to należałoby to rozbudować i opisać co ma się na myśli.
@RED Powód rozpoczęcia dyskusji to "nie otrzymałem towaru po wpłacie". Klient w pierwszej wiadomości poinformował Cię, że nie może już dłużej czekać. Nie zrealizowałeś zamówienia w zadeklarowanym terminie (zakup - 8 kwietnia, a rozpoczęscie dyskusji - 14 kwietnia). Dopiero po tej rezygnacji klienta wysłałeś towar.
Wiadomość, którą cytujesz, zamieszczono w dyskusji dzisiaj. Jednocześnie konsultant zachęca Was do ponowniej próby porozumienia w tej sprawie. Mogę jedynie powtórzyć te słowa.
@nat_not mylisz się przeczytaj dokładnie wątek i korespondencje mailową z klientem
i jak pisałem prawdę w tym wpisie ? zdecydowanie tak
kompletnie nie wiem jak allegro przewidywało sobie termin wysyłki
i co prezentowało Kupującemu
po godzinach pracy nie pracuję oraz w weekendy
jak podawałem dokładne rzeczywiste czasy wysyłek inne niż przewidywane to allegro blokowało mi konto
(zobacz moje pierwsze wpisy na tym forum i korespondencje z allegro z tego okresu)
towar został wg mnie przygotowany do wysyłki w terminie
co wyczynia wasz inpost w smarcie to masz tutaj pełne wątki wpisów
Kupujący ewidentnie wzywa do łamania prawa
wskaż mi przepisy, które pozwalają na
- zwrot pieniędzy przy zakupie na sp z o.o. innej postronnej osobie prywatnej
- na odstąpienie od umowy przez osobę prywatną jak kupuje spółka z o.o.
- nieodbieranie przesyłki przez spółkę z o.o.
- nieodbieranie po wykonaniu zamówienia i zapłacie faktury?
- składanie fałszywych oświadczeń o zwrocie towaru, którego się nie otrzymało
- składanie bezprawnych wezwań do anulowania faktury?
a co robi allegro w tej sytuacji allegro?
- pozwala na wypisanie fałszywej informacji o zwrocie towaru
- zaleca Kupującemu oznaczyć dyskusję jako nierozwiązaną i wystąpić o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących.
- pisze kupującemu Jeśli kupujący zakupił towar, który jest związany bezpośrednio z działalnością, odstąpienie wtedy jest dobrowolne.
Dla kogo?
- i jak zwrócił uwagę @mikeza przy zakupie na spółke z o.o. pisze zdanie bez sensu
zakup jest bezpośrednio związany z wykonywaną działalnością gospodarczą, jednakże nie ma dla kupującego charakteru zawodowego"
- oraz kolejny kwiatek typu kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od otrzymania towaru.
wprowadzając go w błąd co treści ustawy bo brakuje w tym zapisie słowa "do"
14 dni
tak jak napisałem powyżej allegro swoimi wpisami sugeruje Kupującemu poprawność jego działań
Najciekawsze, że spółka, której dotyczy ten wątek to nie jest firma krzak
i z pewnością przestrzega przepisów prawa
więc nic z tego nie rozumiem
każde moje działanie inne niż odesłanie towaru naraża moją firmę i mnie osobiście na odpowiedzialnośc karno-skarbową
To mi wygląda na sposób wyprowadzenia środków ze spółki na osobę prywatną, jeszcze pogrążając spółkę w koszty. Genialne!
Polak potrafi 😀
Czy zamieściłeś informację w dyskusji że powiadomisz o tym procederze odpowiedni US. ?
Jeśli tak wygląda sprawa, masz nawet obowiązek to zgłosić US w przeciwnym razie wraz z Allegro uczestniczysz w przestępstwie skarbowym.
Mogę podpowiedzieć, pod który urząd skarbowy podlega Allegro, tą sprawą, w tym namawianiem przez moderatorkę do przestępstwa skarbowego powinien zająć się US.
jest ciąg dalszy tej sprawy
wymusiłem na Kupującym odebranie towaru
bo nie chciałem mieć problemów ze skarbówką
i otrzymałem kłamliwego negatywa szkalującego moją firmę
nawołującą do niekupowania i itp
@nat_not i co allegro usunie ten wpis?
@RED Klient zapytany przez Allegro, czy poleca zakupy u REDa odpowiedział, że nie poleca. To nie żadne szkalowanie czy nawoływanie do niekupowania, tylko stwierdzenie faktu.
PS: Masz zwyczaj naruszania regulaminu w kwestii odpowiedzi na komentarze. Allegro nie robi Ci problemów z powodu umieszczania danych klientów w Twoich odpowiedziach?
Hm, skoro "jest on dużo droższy niż oferowane produkty u innych oferentów Allego", to dlaczego postanowił zrobić sobie na złość i kupić ten konkretny towar u @REDa?🤔
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄