Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni.
Będziemy to robić w przypadku ocen, w których kupujący zaznaczył, że nie poleca u Was zakupów oraz takich, które nie zostały usunięte lub wykluczone wcześniej z innego powodu.
Oznacza to, że w Jakości Waszej sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniecie od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny.
Często piszecie nam, że zwłaszcza początkujący sprzedający z niewielką liczbą zamówień mają niewiele ocen sprzedaży — przez co nawet jedna negatywna ocena znacząco wpływa na ogólny wynik Jakości sprzedaży. Chcemy to dla Was zmienić, dlatego wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże Wam osiągnąć lepsze wyniki.
Nie. Kupujący nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen. Będziemy je również uwzględniać w Waszym procencie poleceń. O tym, że dana ocena nie liczy się do Waszej Jakości sprzedaży, będziecie wiedzieć tylko Wy.
Informacje o wykluczeniu znajdziecie w raporcie dla miary Polecenia od kupujących. Aby go pobrać:
Jeśli będziemy mogli wykluczyć negatywną ocenę ze statystyk, zrobimy to w trakcie następnego przeliczenia wyników Jakości sprzedaży. Wyniki przeliczamy codziennie w godzinach porannych.
Jeśli uznamy, że ta ocena ma związek wyłącznie z opóźnieniami po stronie przewoźnika, wykluczymy ją z jakości sprzedaży właśnie z tego powodu. Jako negatywną ocenę, którą wykluczamy co 30 dni, potraktujemy wówczas kolejną negatywną ocenę, którą przyzna Wam kupujący.
Tak. Przy wykluczaniu negatywnej oceny zwracamy uwagę wyłącznie na polecenia. Może się więc zdarzyć, że wykluczymy z jakości sprzedaży ocenę Nie polecam, w której obsługa kupującego i zgodność z opisem mają 5 gwiazdek.
|
|||
|
@ko_alka co daje ta zmiana skoro dalej uwzględniacie te negatywy w procencie polecen a to jest najwazniejszy czynnik wplywajacy na sprzedaz? Dalej kupujacy zobaczą obnizony procent a trzeba mieć prawie 100% żeby sprzedaż działała..
@petinek_pl Jeśli komentarz zostanie wykluczony, to nie będzie negatywnie wpływał na Jakość sprzedaży.
@ko_alkaNo ale- Negatywne oceny nadal będziemy uwzględniać w Twoim procencie poleceń. Czyli będą obniżac dalej procent jakości. Jeśli czegoś nie rozumiem prosze o dokładniejsze wytłumaczenie. Czy nie będzie obniżenia procentu widocznego na stronie otrzymane oceny a więc także przy ofertach które widzą klienci, że sprzedawca ma np. 99,5%?
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Dziś otrzymałam mail(poniżej) czyli wykluczanie ocen negatywnych dotyczy wszystkich czy tylko tych co mają mało zamówień?Jeśli tak to co znaczy mało,czyli ile? Czy dobrze rozumiem że każdy nowy negatyw co 30 dni będzie usuwany i bez względu na treść? I skoro będziecie uwzględniać dlaje negtywy w procencie poleceń to w jakim sensie podniesie to jakoś sprzedaży?
Zarówno początkujący sprzedający, jak i sprzedający z niewielką liczbą zamówień, mają zazwyczaj niewiele ocen sprzedaży. To sprawia, że nawet jedna negatywna ocena, znacząco obniża ich ogólny wynik jakości sprzedaży. Chcemy to zmienić. Dlatego już dziś wprowadziliśmy rozwiązanie, które pomoże sprzedającym osiągnąć lepsze wyniki jakości sprzedaży.
Od dziś z miar Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. Będziemy to robić w przypadku ocen:
|
Negatywne oceny nadal będziemy uwzględniać w Twoim procencie poleceń. |
Z Twojej jakości sprzedaży automatycznie wykluczymy pierwszą negatywną ocenę, którą dostaniesz od momentu wprowadzenia tej zmiany. Każdą kolejną będziemy wykluczać po upływie co najmniej 30 dni od wykluczenia poprzedniej oceny.
@petinek_pl Pisałam już o tym wdrożeniu tutaj: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/pierwsza-negatywna-ocena-b%C4%99dzie-wyklu...
Od dziś będziemy automatycznie wykluczać ze statystyk w panelu Jakość mojej sprzedaży pierwszą negatywną ocenę sprzedaży z ostatnich 30 dni. Dotyczy to wszystkich sprzedających. Oceny nie uwzględnimy w miarach: Zadowolenie kupujących i Polecenia od kupujących. Ocenę uwzględnimy natomiast w zakładce Otrzymane oceny – w średniej ocen i procencie poleceń.
@ko_alka co daje ta zmiana skoro dalej uwzględniacie te negatywy w procencie polecen a to jest najwazniejszy czynnik wplywajacy na sprzedaz?
@petinek_pl Ocena dalej będzie widoczna na karcie sprzedającego, i każdy kupujący będzie ją widział, natomiast zostanie taka ocena usunięta ze statystyk sprzedawcy czyli nie obniży oceny z jakości ze 100% na powiedzmy 95%. Wydaje mi się że allegro zrobiło malutki ukłon w stosunku do sprzedawcy, ale jest jeszcze wiele do poprawy.
no ale widzę informację- Ocenę uwzględnimy natomiast w zakładce Otrzymane oceny – w średniej ocen i procencie poleceń. Czyli jednak obniży procent oceny?
@petinek_pl W Jakości sprzedaży jest kilka miar, m.in. Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących i z tych miar negatywna ocena będzie wykluczana, nie będzie się do nich liczyła i tym samym nie obniży ogólnego wyniku w Jakości sprzedaży.
Z kolei w zakładce https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/moje-oceny ocena będzie widoczna. Kupujący również nadal będą widzieć wystawione przez siebie oceny na Liście ocen.
@ko_alkaczyli jednym zdaniem- procent na karcie i widoczny przy ofertach sprzedaży dalej będzie zaniżany tak jak do tej pory więc wszystko pozostaje bez zmian? Przecież to właśnie ta miara jest najważniejsza i wpływa na spadek sprzedaży.
@ko_alka "Od dzisiaj z miar jakości sprzedaży: Polecenia od kupujących i Zadowolenie kupujących będziemy automatycznie wykluczać pierwszą negatywną ocenę z ostatnich 30 dni. "
Bez sensu. Poszliście po linii najmniejszego oporu. Czyli włączyć kolejny automacik i nic nie trzeba robić. I wylewacie dziecko z kąpielą.
Tymczasem wręcz niezbędne jest wprowadzenie procedury odwoławczej dla sprzedającego, bo spora część ocen negatywnych jest z czapy. Ale tu już ktoś musiałby to rozpatrywać, uruchomić mózg, zbadać każdą indywidualną sprawę. A to za trudne dla allegro.
Lepiej na pałę wyłączać po jednym negatywie miesięcznie, zarówno niesłusznym, jak i słusznym.
Obstawiam że większość wyłączonych tą metodą negatywów to będą negatywy wlepione słusznie.
Zaiast pomagać rzetelnym sprzedawcom, promujecie dziadostwo i bylejakość.
Żenada jak zwykle.
@glenmoranghie Przykro mi, że jesteś niezadowolony, ale jeśli nie zgadzasz się z jakąś oceną, to zawsze możesz napisać do nas przez formularz i rozpatrujemy te zgłoszenia.
@ko_alka "jeśli nie zgadzasz się z jakąś oceną, to zawsze możesz napisać do nas przez formularz i rozpatrujemy te zgłoszenia. "
Nie rozpatrujecie tylko odrzucacie.
Proszę sprawdźmy jak to działa.
To jest komentarz Klienita:
"Stanowczo nie polecam tego sprzedawcy. fatalna obsługa kupującego. Najpierw twierdzą że w ogóle nie dostali zwrotu towaru i nie chcieli zwrócić żadnych pieniążków, mimo że w systemie było że paczke odebrali. Potem paczka im się nie podobała, jak zaczęli twierdzić że jednak ją po miesiącu krążenia dostali. "
"Zwrot zgłoszony po 13 dniach od zakupu i nadany po 14 dniach od zgłoszenia. (paczka krążyła chyba wraz z Panią. Ponadto Klientka twierdzi że odesłał uchwyt oraz kabel w kopercie która była 4-krotnie mniejsza od samego kabla ? Sprawę zgłaszam do allegro. Jest to jawne bezpodstawne działanie na niekorzyść firmy i łamanie 212 § 1 Kodeksu karnego. "
Allegro dysponuje możliwością sprawdzenia kiedy Klient odebrał przesyłkę, oraz co z nią się działo.
Jako załącznik mogę przesłać opakowanie w której Klientka przesłała rzekomo uchwyt oraz kabel, z jednym małym ale opakowanie było 4-krotnie mniejsza niż sam kabel.
Klientak mnie pomawia, na co macie dowody. Proszę o działanie 😉
@planeta_kabli Na Gadane nie zajmujemy się rozpatrywaniem takich zgłoszeń, dlatego zgodnie z moją wcześniejszą wiadomością, zapraszam tutaj: https://allegro.pl/pomoc/kontakt.
@ko_alka czy możesz gdzieś u źródła wyjaśnić, co kierowało pomysłodawcą takiego ustawienia łapek przy ocenie sprzedającego?
Przecież taka zmiana kolejności łapek spowoduje wysyp ocen negatywnych z pięcioma gwiazdkami. Czy to z tego powodu ten jeden negatyw miesięcznie będzie usuwany 🤔
@Agent051 To akurat test (A/B). Układ został zaproponowany przez zespół UX (ujednolicenie na zasadzie pozytywne akcje znajdują się po prawej stronie). Obserwujemy i analizujemy dane dotyczące testu. 🙂
@ko_alka oczywiście testujecie naszym kosztem i bez naszej zgody, nie możecie robić takich testów na OSA, macie tak dużą sprzedaż, że wyniki takich testów powinny być wiarygodne.