anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pobieranie opłat za prowizję Allegro od przedmiotów zwróconych

netrot
#9 Pomysłodawca

Klienci odsyłają zakupione produkty z dużym opóźnieniem. Nawet po kilku miesiącach od zgłoszenia zwrotu bo mają do tego prawo. Ważne jest, aby zgłosili zwrot w terminie i coraz więcej ludzi oddaje przedmioty w terminie 3 miesiące i kilka nawet więcej. Często to miesiąc do dwa po terminie od ustawowych 28DNI. Jeśli klient odeśle obuwie po 45 dniach od zakupu, a ma 14 dni na zwrot i 14 dni na wysyłkę. Czyli 17 dni po tym jak powinien zrobić to niezwłocznie allegro zwrotu prowizji nie odda. 

Czy można koszt podstawowej prowizji allegro w wysokości około 20% który ponosimy za brak niezwłocznego zwrotu zgodnie z prawem przerzucić na klienta. Myślałem tez o bezumownym korzystaniu z przedmiotu. Wiadomo negatywy się posypią bo jak możemy, ale zamiast zbankrutować muszę się bronić. 

Problem liczyłem w paruset złotych. W tym miesiącu sięgnął on ~12 tysięcy złotych. Chyba dlatego że nawet mi pojawiają się filmiki "Czy wiesz że masz prawo oddać przedmioty nawet po terminie? Wystarczy zgłosić zwrot na czas. ITD. 

Czuję się oszukiwany, a wręcz okradany bo dlaczego płacę prowizje od sprzedaży która jest zwrotem towaru. 

W moim przypadku ubrania i oczywiście klienci ich nie noszą lub nie mówiąc że przeleżanych ubrań/obuwia u klienta nie można po prostu odesłać dalej. Płącę prowizję podstawową między 17,64% - 23,24% np. Allegro - Moda - Odzież, Obuwie, Dodatki - Obuwie - Damskie - Czółenka

Wiadomo, obuwie/ubrania nie zawsze pasują więc zwroty są częste. Przy obsłudze klienta i 4 zwrotach oddaję towar w opłatach, a mam niesprzedane buty u siebie i opłaty praktycznie ich wartości. 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

Client:44052296
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@netrot ja bym w zakładce o sprzedającym zwarł zapis o bezumownym korzystaniu z przedmiotu i do każdego zwrotu przekroczonego terminu ustawowego zwrotu przesyłał wiadomość do kupującego o rozpoczęciu naliczania tych, że opłat.

oznacz moderatorów

netrot
#9 Pomysłodawca

Dodam, dziękuję. Skłaniam się ku 1% dziennie. Co w 100 dni załatwia sprawę zwrotów oddawanych powyżej 3 miesiące. 

Proszę o pomoc moderatorów. Przy takich opłatach,  TEMU zabije całą odzież na allegro.  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@netrot nie za bardzo możemy doradzać w tej kwestii. Natomiast, jeżeli masz zamiar naliczać opłaty, powinieneś poinformować o tym w ofercie. Klient musi mieć dostęp do informacji o dodatkowych opłatach i ich wysokości w momencie zakupu. Możesz tu skorzystać z rady @Client:44052296 
Kupujący jak wiesz mają prawo do rezygnacji z zakupu w czasie 14 dni od otrzymania towaru i zwrot ten jest skuteczny nawet w przypadku braku odesłania towaru w ciągu kolejnych 14 dni od odstąpienia. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

netrot
#9 Pomysłodawca

1. Jakie jest stanowisko allegro jeśli napisze w regulaminie poniższą treść?
2. Czy w dyskusjach Państwo jednoznacznie będą mnie popierać ?
3. Czy jest to zgodne z Państwa regulaminem i wytycznymi dla pracowników obsługi klienta ?  

1. Opłata za bezumowne korzystanie z przedmiotu
W przypadku korzystania z przedmiotu po upływie ustawowego terminu zwrotu (14 dni na odstąpienie od umowy oraz dodatkowe 14 dni na odesłanie produktu), naliczana będzie opłata w wysokości 1% wartości przedmiotu za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia. Opłata ta obejmuje również koszty odświeżenia i przygotowania produktu do ponownej sprzedaży ze względów higienicznych oraz ewentualne ślady przymierzania.

2. Zwrot zamówienia po upływie 45 dni
Jeżeli towar nie zostanie zwrócony w ciągu 45 dni od daty zakupu, Allegro nie zwraca prowizji podstawowej od sprzedaży ani ewentualnych opłat dodatkowych. W przypadku zwrotu towaru po upływie 45 dni od daty zakupu, Kupujący akceptuje przeniesienie na siebie kosztów związanych z prowizją Allegro (z wyłączeniem opłat za promowanie, reklamy i wyróżnienia, które ponosi sprzedawca) oraz innymi opłatami dodatkowymi, które nie podlegają zwrotowi dla sprzedawcy i są bezpośrednią konsekwencją bezumownego korzystania z przedmiotu zgłoszonego jako zwrot.
Dokonanie zakupu jest jednoznaczne z akceptacja regulaminu.

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@netrot skonsultuję to i dam Ci znać 🙂 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@netrot co do Twoich przykładowych zapisów: 

1. Koszty za bezumowne korzystanie z rzeczy muszą być realne. Oczywiście nie wiemy, jaka byłaby tu decyzja sądu, gdyby klient zdecydował się zwrócić do tej instancji. 
2. Nie możesz przerzucić kosztu prowizji na klienta. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz

@netrot Odgap sobie z zakładki o sprzedawcy od kolegi z forum, na pewno jaj ci za to ptaszek nie ukręci @mdrogeria . 1% to pikuś 😄 

https://allegro.pl/oferta/eva-natura-len-lakier-do-wlosow-supermocny-5-polysk-250ml-13590825519

 

BEZUMOWNE KOZYSTANIE Z PRZEDMIOTU PO ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Zastrzegamy sobie prawo naliczenia opłaty za przekroczenie uprawnień nadanych przez Ustawodawcę i odesłanie przedmiotu zwrotu po obowiązującym terminie .

Opłata będie naliczana w wysokości 10% ceny zakupu za każdy dzień zwłoki .

Dekompletacja zestawu koszty naliczane  = utrata wartości +  naliczamy dodatkowo 20% opłaty manipulacyjnej od wartości zestawu 

 

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@drekenzes tam Cię jeszcze nie widzieli ?

mdrogeria_0-1751472525085.png

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Syrena_zT nie musi o tym informować w ofercie bo w momencie zgloszenia zwrotu przedmiot transakcji nie należy już do kupującego. O opłacie powinien poinformować albo w momemcie otrzymania zgłoszenia zwrotu albo po upływie 14dni na odesłanie że taką opłatę zacznie lub zaczyna naliczać po tym terminie.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael głos rozsądku

@netrot a koszty obsługi transakcji przy zwrocie, gdzie ponosisz koszta przesyłki np: smart to się już nie liczą? lub bez smarta?

 

oznacz moderatorów

netrot
#9 Pomysłodawca

netrot_0-1751533295948.jpeg

allegro nakazuje odbiór jak i odesłanie towaru reklamacyjnego jeśli nawet reklamacja jest bezpodstawna . Proszę to wyjaśnić.  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów