Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Klienci odsyłają zakupione produkty z dużym opóźnieniem. Nawet po kilku miesiącach od zgłoszenia zwrotu bo mają do tego prawo. Ważne jest, aby zgłosili zwrot w terminie i coraz więcej ludzi oddaje przedmioty w terminie 3 miesiące i kilka nawet więcej. Często to miesiąc do dwa po terminie od ustawowych 28DNI. Jeśli klient odeśle obuwie po 45 dniach od zakupu, a ma 14 dni na zwrot i 14 dni na wysyłkę. Czyli 17 dni po tym jak powinien zrobić to niezwłocznie allegro zwrotu prowizji nie odda.
Czy można koszt podstawowej prowizji allegro w wysokości około 20% który ponosimy za brak niezwłocznego zwrotu zgodnie z prawem przerzucić na klienta. Myślałem tez o bezumownym korzystaniu z przedmiotu. Wiadomo negatywy się posypią bo jak możemy, ale zamiast zbankrutować muszę się bronić.
Problem liczyłem w paruset złotych. W tym miesiącu sięgnął on ~12 tysięcy złotych. Chyba dlatego że nawet mi pojawiają się filmiki "Czy wiesz że masz prawo oddać przedmioty nawet po terminie? Wystarczy zgłosić zwrot na czas. ITD.
Czuję się oszukiwany, a wręcz okradany bo dlaczego płacę prowizje od sprzedaży która jest zwrotem towaru.
W moim przypadku ubrania i oczywiście klienci ich nie noszą lub nie mówiąc że przeleżanych ubrań/obuwia u klienta nie można po prostu odesłać dalej. Płącę prowizję podstawową między 17,64% - 23,24% np. Allegro - Moda - Odzież, Obuwie, Dodatki - Obuwie - Damskie - Czółenka
Wiadomo, obuwie/ubrania nie zawsze pasują więc zwroty są częste. Przy obsłudze klienta i 4 zwrotach oddaję towar w opłatach, a mam niesprzedane buty u siebie i opłaty praktycznie ich wartości.
@netrot ja bym w zakładce o sprzedającym zwarł zapis o bezumownym korzystaniu z przedmiotu i do każdego zwrotu przekroczonego terminu ustawowego zwrotu przesyłał wiadomość do kupującego o rozpoczęciu naliczania tych, że opłat.
Dodam, dziękuję. Skłaniam się ku 1% dziennie. Co w 100 dni załatwia sprawę zwrotów oddawanych powyżej 3 miesiące.
Proszę o pomoc moderatorów. Przy takich opłatach, TEMU zabije całą odzież na allegro. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@netrot nie za bardzo możemy doradzać w tej kwestii. Natomiast, jeżeli masz zamiar naliczać opłaty, powinieneś poinformować o tym w ofercie. Klient musi mieć dostęp do informacji o dodatkowych opłatach i ich wysokości w momencie zakupu. Możesz tu skorzystać z rady @Client:44052296
Kupujący jak wiesz mają prawo do rezygnacji z zakupu w czasie 14 dni od otrzymania towaru i zwrot ten jest skuteczny nawet w przypadku braku odesłania towaru w ciągu kolejnych 14 dni od odstąpienia.
1. Jakie jest stanowisko allegro jeśli napisze w regulaminie poniższą treść?
2. Czy w dyskusjach Państwo jednoznacznie będą mnie popierać ?
3. Czy jest to zgodne z Państwa regulaminem i wytycznymi dla pracowników obsługi klienta ?
1. Opłata za bezumowne korzystanie z przedmiotu
W przypadku korzystania z przedmiotu po upływie ustawowego terminu zwrotu (14 dni na odstąpienie od umowy oraz dodatkowe 14 dni na odesłanie produktu), naliczana będzie opłata w wysokości 1% wartości przedmiotu za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia. Opłata ta obejmuje również koszty odświeżenia i przygotowania produktu do ponownej sprzedaży ze względów higienicznych oraz ewentualne ślady przymierzania.
2. Zwrot zamówienia po upływie 45 dni
Jeżeli towar nie zostanie zwrócony w ciągu 45 dni od daty zakupu, Allegro nie zwraca prowizji podstawowej od sprzedaży ani ewentualnych opłat dodatkowych. W przypadku zwrotu towaru po upływie 45 dni od daty zakupu, Kupujący akceptuje przeniesienie na siebie kosztów związanych z prowizją Allegro (z wyłączeniem opłat za promowanie, reklamy i wyróżnienia, które ponosi sprzedawca) oraz innymi opłatami dodatkowymi, które nie podlegają zwrotowi dla sprzedawcy i są bezpośrednią konsekwencją bezumownego korzystania z przedmiotu zgłoszonego jako zwrot.
Dokonanie zakupu jest jednoznaczne z akceptacja regulaminu.
@netrot skonsultuję to i dam Ci znać 🙂
@netrot co do Twoich przykładowych zapisów:
1. Koszty za bezumowne korzystanie z rzeczy muszą być realne. Oczywiście nie wiemy, jaka byłaby tu decyzja sądu, gdyby klient zdecydował się zwrócić do tej instancji.
2. Nie możesz przerzucić kosztu prowizji na klienta.
@netrot Odgap sobie z zakładki o sprzedawcy od kolegi z forum, na pewno jaj ci za to ptaszek nie ukręci @mdrogeria . 1% to pikuś 😄
https://allegro.pl/oferta/eva-natura-len-lakier-do-wlosow-supermocny-5-polysk-250ml-13590825519
BEZUMOWNE KOZYSTANIE Z PRZEDMIOTU PO ODSTĄPIENIU OD UMOWY
Zastrzegamy sobie prawo naliczenia opłaty za przekroczenie uprawnień nadanych przez Ustawodawcę i odesłanie przedmiotu zwrotu po obowiązującym terminie .
Opłata będie naliczana w wysokości 10% ceny zakupu za każdy dzień zwłoki .
Dekompletacja zestawu koszty naliczane = utrata wartości + naliczamy dodatkowo 20% opłaty manipulacyjnej od wartości zestawu
@Syrena_zT nie musi o tym informować w ofercie bo w momencie zgloszenia zwrotu przedmiot transakcji nie należy już do kupującego. O opłacie powinien poinformować albo w momemcie otrzymania zgłoszenia zwrotu albo po upływie 14dni na odesłanie że taką opłatę zacznie lub zaczyna naliczać po tym terminie.
allegro nakazuje odbiór jak i odesłanie towaru reklamacyjnego jeśli nawet reklamacja jest bezpodstawna . Proszę to wyjaśnić. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_