Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Powoli mamy już dość tego, co na portalu Allegro wyprawiają kupujący.
Zamówienie 85944a40-bc5a-11ed-a063-79e7239473a5 - "kupujący A"
Zamówienie 21afeed0-bc5a-11ed-8194-b52360c3c1e1 - "kupujący B"
I już opisuję historię. "Kupujący A" kupił od nas towar 6 mar 2023, 21:09. "Kupujący B" ten sam towar kupił od nas 6 mar 2023, 21:05. Przesyłki zamówione do 2 różnych paczkomatów. Obie przesyłki nadaliśmy 7 marca. Obie przesyłki dotarły do wskazanych przez tzw. "kupujących" paczkomatów w dniu 8 marca. Obie przesyłki nie zostały odebrane przez kupujących i obie obecnie spoczywają na magazynie przesyłek niedoręczalnych firmy Inpost.
Od dnia zakupu, do dnia 22 marca zero kontaktu ze strony kupujących A i B. Żadnego odstąpienia od umowy, zgłoszenia zwrotu, informacji o niemożliwości odebrania przesyłki, kompletna cisza w eterze.
22 marca "kupujący A" otwiera dyskusję zatytułowaną "Powód otwarcia Dyskusji: brak zwrotu wpłaty po odesłaniu produktu". Przepraszam bardzo, jaki zwrot wpłaty, po jakim odesłaniu produktu? Dodam przy okazji, że przy tym produkcie odstąpienie jest wyłączone na podstawie art. 38 Ustawy o prawach konsumenta - usługa tv sat prepaid na załączonym dekoderze, uruchomiona w chwili wysyłki towaru. Stosowna informacja jest w treści oferty, jak również w zakładce "Zwroty".
"Kupujący B" identyczną dyskusję otwiera 24 marca 2023 godz. 14:49, jednocześnie "kupujący A" odpowiada w swojej dyskusji dokładnie 2 min. później, o godz. 14:51.
Wg nas obie transakcje, mimo różnych danych właścicieli kont dokonała jedna osoba i nie chodziło jej o zakup towaru. Konta prawdopodobnie należą do rodzeństwa lub małżonków. To samo nazwisko, ten sam adres dostawy, różne adresy właścicieli kont, różnica w numerach telefonu, to 1 cyfra. Różnica to jeszcze 2 różne paczkomaty wskazane jako miejsca odbioru przesyłki.
@ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ prosimy o interwencję na podstawie art. 8.4 regulaminu Allegro z powodu podejrzenia wystąpienia istotnego naruszenia regulaminu w poniższych punktach:
4. udostępnienie przez Użytkownika Konta innym osobom niezgodnie z zasadami określonymi w art. 2.10 Regulaminu,
12. dokonywanie zakupów w celu innym niż finalizacja Transakcji,
15. naruszanie zasad określonych w art. 10.1
@medalik_2009 podejrzewam że kazdemu większemu sprzedawcy przydaloby się wykupić abonament w jakiejś kancelarii prawnej która ganiałaby kupujących i allegro po sądach plus trzaskała nieukow paragrafami po różnych dyskusjach pisała wezwania do usuniecia negatywów etc
@az1rael szef już mi zapowiedział, żebym na poniedziałek przygotował dokumenty odnośnie kupującej, która na nasz koszt zafundowała sobie podróże po Polsce paczki DPD. Dodatkowo podając błędny adres przekierowania, za co też zostaliśmy obciążeni.
Poprosił też, jeśli z tych 2 transakcji wypłynęłyby negatywy, czy nierozstrzygnięte dyskusje, bym też papiery od razu szykował. Coś czuję, że żyłka już mu pękła. 🙂
@medalik_2009 najzupełniej prawidłowo dziadostwo trza tępić bo wypacza ducha prawa nadinterpretując ideę dzieki allegro które rozpuścilo kupujących w cholerę
@medalik_2009 a powiedz no mi jak sie takich dziadów szuka allegro niby ma udostępnic dane a ro i to i co jak dane konta są z przyslowiowej **piiip** wzięte?
@az1rael jak składasz przeciwko kontrahentowi pozew, np. o zapłatę, to występujesz do urzędu gminy o udostępnienie numeru PESEL delikwenta, ponieważ przy osobie fizycznej potrzebujesz ten numer do pozwu. Podając dane jakimi dysponujesz z transakcji, jak się pokrywają dostajesz ten numer do pozwu i masz pewność prawie 100%, że dane są prawdziwe. Jak dostajesz info, że taka osoba nie istnieje, to wtedy zaczynają się schody, bo już trzeba zachęcić odpowiednie służby, by wyciągnęły od Allegro wszelkie dane, w tym informatyczne, dotyczące takiego konta i rozpoczyna się szukanie "ktosia".
Co ci ludzie maja w głowach? Jaki jest motyw? Zmierza ku wymuszeniu powodów do złośliwego niesłusznego negatywa ale czym im nadepnales na odcisk? I zastanawia mnie dlaczego przewoźnik nie zwrócił tego do was tylko przechowuje? Paczki nieodebrane z paczkomatów wracają po upływie terminu na odbiór od razu do sprzedającego chyba ze…. Kupujacy w porozumieniu z przewoźnikiem prosi o ponowna dostawę. Czy ta dwójka nieszczęśników nie weszła czasami w kontakt z Inpost? Jaki magazyn paczek niedoreczalnych?
@Monika__L a co on głupi żeby odebrać towar niezwracalny z aktywną usługą? To allegro na nim potem wymusi przyjęcie zwrotu bo odebrał towar... zresztą nie jest on jego własnością bo został opłacony, odstąpienia od umowy nie ma, zgłoszonego zwrotu nie ma...
Z treści nie odczytałam ze paczki leżą nieodebrane przez sprzedawcę
Chyba trzeba poczekać na odpowiedzi Allegro
No i prawidłowo - trza tępić szachrajstwo...
@medalik_2009 Przedstaw swoje stanowisko i szczegóły spraw w trwających dyskusjach. Jeśli nie uda Ci się dojść do satysfakcjonującego obie strony porozumienia z klientami, nasz pracownik włączy się do rozmów. Mam nadzieję, że sprawy uda się wyjaśnić i rozwiązać.
@nat_not Jak rozwiązać dyskusję, która ma zły/nieprawdziwy powód?
@medalik_2009 odpisujesz, że żadnego zwrotu towaru przewidzianego w ustawie konsumenckiej nie było i tyle
i że czekasz na zwrot wykonany przez konsumenta
@nat_not nasze stanowisko zostało określone w dyskusji.
@RED odpisał(a), że ma prawo zrezygnować i żądać zwrotu pieniędzy. Poprosiliśmy więc o podanie podstawy prawnej.
Żeby nie przedłużać poinformowaliśmy też, że odstąpienie od umowy bez podania przyczyny nie przysługuje w tej ofercie
Pojawił się więc zarzut, że paczka do niej/niego nie dotarła. Obaliliśmy ten zarzut screenem z trackingu. Przesyłka dotarła do wskazanego paczkomatu, w deklarowanym czasie. Nie została tylko podjęta przez odbiorcę. To jest równoznaczne z odmową przyjęcia przesyłki kurierskiej, dostarczanej pod adres.
@medalik_2009 ja mam obecnie dyskusje z firmą, która zrobiła zwrot
bez naszej akceptacji
mamy oddać kasę i już !
allegro stwierdziło, że nie musimy się na to zgadzać
zonk polega na tym, że towar został odesłany z fakturą
kupujący oświadczył, że nie jej zaksięguje bo nie musi
na pytanie jak sobie wyobraża zwrot bo musimy do tego wystawić korektę,
którą powinien zaksięgować
stwierdził, że go to nie obchodzi
i co z takim przypadkiem zrobić?
@RED mieliśmy taką sytuację. Kupujący kupił czajnik na firmę i chciał odstąpić. Odrzuciliśmy odstąpienie, to otworzył dyskusję, że czajnik nosi wady (porysowane dno) i on odstępuje z tego powodu. Odrzuciliśmy reklamację, że taka jest faktura tego elementu, nie jest on gładki i błyszczący jak reszta obudowy to raz. Dwa, wada nie jest istotna więc odstąpić nie może - czajnik działa i grzeje wodę, element, który wg Pana burzy harmonię wykonania jest elementem ukrytym w środku czajnika, którego charakter i tak się zmieni w trakcie zwykłego użytkowania (osad z wody zostawi nieusuwalne ślady). Też twierdził, że tego nie zaksięgował i mamy oddawać kasę.
1. Wezwaliśmy go do odbioru.
2. Poinformowaliśmy, że dokonaliśmy zgodnego z przepisami wydania faktury VAT, ale mając na względzie troskę o naszego klienta załączamy duplikat faktury w wersji elektronicznej.
3. Allegro nas poparło, POK kazał mu spadać.
4. Czajnik zutylizowaliśmy po roku magazynowania.
@RED jak to co zrobić ?
Nie przyjmujesz zwrotu wiec nie wystawiasz korekty.
FV sprzedaży ksiegujesz jako normalna sprzedaż i odprowadzasz podatki.
A to czy kupujacy księguje swoje kosztowe faktury i jak sie rozlicza ze swoim US - to juz jego problem.
Przeciez jeśłi kupujący by kupił normalnie i nie zaksiegowła faktury ( bo nie chce, bo zapomniał itp) to już nie masz na to żadnego wpływu.
Ty masz sprzedaż, masz wystawiony i zaksiegowany dokument sprzedaży i odprowadzone podatki. Pod FV podpiąłbym tylko wydruk zamówienia ( żeby nie było podejrzenia o pranie kasy)i koniec.
Korekty bym w ogóle nie wystawiał bo akurat kazde zmniejszenie sprzedaży musisz mieć dość mocno udokumentowane. A po co sobie robić kłopot ?
Jełsi nie musisz przyjmowac zwrotu to zaksieguj FV i tyle.
@_Likos_ @medalik_2009 WSZYSTKO FAJNIE, A JAK KUPUJĄCY
spełnia przesłanki art 38a ustawy konsumenckiej?
@RED art 38a jest uchylony.
Nadal nie rozumiem problemu. Sprzedałeś produkt, wystawiłeś (wydałeś) dokument sprzedaży to czemu masz się martwić co z nim zrobi kupujący ? Może go nawet spalić jego prawo i jego ewentualne problemy. Ty jako sprzedający księgujesz sprzedaż i temat zamknięty
@nat_not jeżeli dalej będziecie dopuszczać do dyskusji bezrozumnych pracowników, którzy nie mają wiedzy, tylko swoją biblię szablonów odpowiedzi, to nigdy nie dojdziemy do porozumienia. Chcecie rozdawać kasę z AP? Wasza sprawa. Ale szczucie klienta, który działa w złej wierze na sprzedawcę, to jest czyste łajdactwo. Łamiecie wszelkie zasady etyki, do przestrzegania której w transakcjach nawołujecie. Wasza hipokryzja przekracza wszelkie granice.
Fakty:
1. My jako sprzedawca przygotowaliśmy zamówienie, uruchomiliśmy usługę, zapakowaliśmy i nadaliśmy paczkę za pośrednictwem profesjonalnego przewoźnika do wskazanego przez niego punktu odbioru - paczkomatu.
2. Przewoźnik, firma Inpost, w ciągu jednego dnia paczkę dostarczyła do wskazanego punktu odbioru i udostępniła adresatowi do odbioru.
3. Adresat paczki nie podjął mimo dostarczenia jej do miejsca spełnienia świadczenia łamiąc naczelną zasadę k.c. dotyczącą sprzedaży:
art. 535 § 1 k.c. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
Nie można więc stosować szczególnej ochrony konsumenta, który działa w złej wierze w pełni świadomie. Paczki nie zamierzamy odbierać. Kupujący próbował nieudolnie kłamać w dyskusji, że niby nie może jej odebrać, że to tylko sprzedawca. Inpost wyraźnie informuje, że paczkę z magazynu przesyłek niedoręczalnych odebrać może każda strona zainteresowana (nadawca, odbiorca, płatnik). Wkleiliśmy to już w dyskusji, ale biorąc pod uwagę wybiórcze czytanie jej przez Waszych konsultantów wstawię to tutaj też:
Paczki nie zamierzamy tykać choćby palcem, Kupujący złamanego grosza od nas nie dostanie.
@medalik_2009 Poprosiłam o ponowną wypowiedź w dyskusji.