Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Dzień dobry . Mam pytanie: sprzedałam jako osoba prywatna na Allegro smartphona. Po odebraniu go przez kupujaca , kupujaca napisała mi,ze wszystko jest ok, poza porysowanym ekranem. W związku z tym rządza albo częściowo zwrotu pieniedzy,albo zwrotu towaru. Odpisałam,ze nie zdjela szybki ochronnej . Kupujaca przyznała mi racje i zaraz po tym zaczęła wymyślać,ze telefon jest porysowany i rzada zwrotu pieniedzy. Zalozyla dyskusje po czym poprosiła o pomoc Allegro. Dostałam taka odpowiedz. Na jakiej podstawie Allegro zmusza mnie jako osobę prywatna do zwrotu srodkow . Zakup był na Allegro pomiędzy dwoma prywatnymi osobami bez opcjii Smart. Nie udostępniałam możliwości zwrotu. Będę wdzieczna za odpowiedz.
@hiob17 kupujący reklamuje więc poproś o odesłanie, sprawdź czy wszystko jest zgodne z ofertą i odrzuć reklamację prosząc o kasę na przesyłkę zwrotną 🙂
To nie zwrot tylko reklamacja !!! odpisuj w dyskusji i żądaj odesłania bo inaczej wypłacą z Protect, Ciebie obciążą i zostaniesz bez kasy i telefonu 😞
No i nie musisz zgadzać się na zwrot, ale kupujący składa Ci reklamację na niezgodność z opisem a więc możesz uznać albo nie ale rozpatrzyć musisz, możesz rozpatrzyć na odległość albo bez odsyłania, ale nie musisz zgadzać się na zwrot kasy > możesz usterkę usunąć.
Nie ma żadnej usterki. To są jej wymysły tylko.
@hiob17 poproś o odesłanie, dobrze Ci radzę bo popłyniesz, może to próba wyrwania kasy z Protect !!! Jak nie dopilnujesz allegro wypłaci za Ciebie 😞
Ale dlaczego mam go przyjąć? Przecież jak przyjmę to jest równoznaczne z tym,ze zgadzam się na zwrot a ja się na taki nie zgadzam.Przecież jako osoba prywatna nie mam obowiązku przyjęcia zwrotu.
@hiob17 odsyła na reklamację ponosi koszt odesłania sam kupujący następnie ty w ciągu 14 dni od zgłoszenia reklamacji odrzucasz jeśli nie przyśle telefonu ponieważ nie przysłał telefonu na reklamację jeśli przyśle a towar zgadza się z ofertą odrzucasz roszczenie reklamacyjne z tytułu niezgodności z opisem. Nie jest to przyjęcie zwrotu, po odrzuceniu reklamacji wzywasz kupującego do odebrania telefonu osobiście lub opłacenia przesyłki zwrotnej i cię już nic nie obchodzi byleby był ślad wezwania w dyskusji
Odesłanie w celu rozpatrzenia reklamacji to nie jest żaden zwrot i żadna zgoda, ale ty decydujesz!
Nie rozumiem. A jak odrzucę reklqmacje po 10 dniach to co wtedy? Na jakiej podstawie Allegro może mnie obciążyć kosztami w wysokości telefonu?
@hiob17 bo taki ma kaprys, nie myl zwrotu którego nie musisz przyjmować od reklamacji którą musisz rozpatrzyć, a masz 14 dni od zgłoszenia, jak odeśle to możesz po sprawdzeniu telefonu odrzucić wcześniej ale jak nie odeśle a nie dasz odpowiedzi to po 14 dniach uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie, więc pilnuj tego terminu liczony od zgłoszenia reklamacji !!!
Reklqmacje rozpatrzę,ale zdalnie. Wiem,ze muszę udzielić odpowiedzi.
@hiob17 to napisz w dyskusji że odrzucasz ale musisz uzasadnić, radził bym poprosić o odesłanie na reklamacje ale skoro jesteś mądrzejszy, to rób jak uważasz, daj znać jak potoczy się dyskusja, porady już dostałeś 😄
Po drugie to co dostałeś w dyskusji to automatyczna odpowiedź allegro bota 🙂
Poczytaj sobie o Allegro Protect, mogą zwrócić kupującemu kasę>cześć albo całość w ramach rekompensaty, mogą cię nią obciążyć albo nie ale wszystko zależy od tego czy "umiejętnie" i z argumentami umiesz tą reklamację odrzucić, no i oczywiście że wszystko było opisane w ofercie a nie ukryte wady telefonu bo jak ukryłeś to lepiej przyjmij zwrot> będzie mniej bolało.
Niczego nie ukryłam. Tylko w jaki sposób mam udowodnić,ze nie miała żadnych wad? Zarzucała mi,ze jest ekran porysowany a nie zdjela szybki ochronnej. Sama przyznała mi racje,dopiero potem zaczęła wymyślać ,ze ma MIKRO RySki!!!!Wszystjie zdjecia były załączone na aukcji i nie było żadnych uwag do nich.
Na jakiej podstawie prawnej Allegro może mnie obciążyć kosztami z Allegro Protect? Telefon jest w 100% sprawny,ekran jest jak nowka . Ona rzada zwrotu na podstawie MIKRO rysek na obudowanie.
@hiob17 odrzucasz reklamację z powodu cyt przedmiot nie jest fabrycznie nowy a używany, co kupująca zaakceptowała opłacając zakup. Wada na którą kupująca powołuje się jest wadą nieistotną ponieważ telefon działa prawidłowo a mikroryski wynikają z wcześniejszego użytkowania telefonu zgodnie z przeznaczeniem i nie wpływają na jego działanie i funkcjonalność. Osobiście polecałbym jednak wezwać do przysłania telefonu na reklamację bo kupujący zacznie wydziwiać że nie przyśle albo że chce żeby mu wysłać po niego kuriera wtedy należy ponowić wezwanie do wysyłki i jak nie odeśle można odrzucić na podstawie wytłumaczenia kupujący nie odesłał reklamowanego towaru na reklamację więc sprzedawca nie mógł ocenić towaru pod względem zgłaszanych nieścisłości - reklamację uznaje za bezzasadną i odrzucam
A jak odeśle i potem nie będzie chciała go już przyjąć z powrotem?
@hiob17 to dalej jej towar, ale co cię to obchodzi na policję pójdzie to masz informację że wezwałaś kupującą do odbioru i dałaś termin np 30dni do tego przez allegro w dyskusji masz dowody bezpośrednie na to że nie ukradłaś jej telefonu a jak tak zrobi to pozew cywilny o zniesławienie pomówienie o odszkodowanie. Towar poleży w szufladzie i tyle ...
To jest pierwsza wiadomsc od kupującej. Sprawa została wyjaśniona- kupujaca nie zauważyła szybki ochronnej i przyznała racje. Obecnie wnosi o zwrot z powodu mikro rysek a nie z powodu porysowanego ekranu jak pisała na początku.
pisałem ci uzasadnienie na odrzucenie reklamacji
ciekawe czy mikroryski widać na zdjęciach jakie podesłała i twoich