Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Dzień dobry . Mam pytanie: sprzedałam jako osoba prywatna na Allegro smartphona. Po odebraniu go przez kupujaca , kupujaca napisała mi,ze wszystko jest ok, poza porysowanym ekranem. W związku z tym rządza albo częściowo zwrotu pieniedzy,albo zwrotu towaru. Odpisałam,ze nie zdjela szybki ochronnej . Kupujaca przyznała mi racje i zaraz po tym zaczęła wymyślać,ze telefon jest porysowany i rzada zwrotu pieniedzy. Zalozyla dyskusje po czym poprosiła o pomoc Allegro. Dostałam taka odpowiedz. Na jakiej podstawie Allegro zmusza mnie jako osobę prywatna do zwrotu srodkow . Zakup był na Allegro pomiędzy dwoma prywatnymi osobami bez opcjii Smart. Nie udostępniałam możliwości zwrotu. Będę wdzieczna za odpowiedz.
Tak za argumentacje bardzo Dziekuje 🙂 Zdjecia na aukcji przedstawiały telefon z każdej strony - wystarczyło je powiększyć i ewent poprosic o dodatkowe. Kupujaca nie zgłaszała żadnych obiekcji a obniżenia ceny lub zwrotu chciała z powodu porysowanego ekranu, który okazał się być nie zdjęta szybka ochronna. Na tej podstawie chciała wymusić zwrot. Tylko teraz jak ja mam udowodnić,ze tel nie miał np. Tych mikrorysek jak go wysyłałam? Mam tylko zdjecai z aukcjii
@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ Poproszę moderatora o odpowiedz na moje zadane pytanie. Dziekuje
Jeszcze jedno pytanie: czy mam zapytać kupujaca w jakiej kwocie wnioskuje o obniżkę? Jeżeli będzie chciała np. 500 zł to mam zaproponować 200 zł ? Jeżeli jej nie przyjmie to czy będzie to dla mnie argument na moja korzyść ? Czy jak zaproponuje jej zwrot czesci to taka jakbym się przyznała do winy?
W dowolnej jeśli chcesz ale tocjest uznanie reklamacji / roszczen kupujacej z drugiej strony zaproponowanie nawet 50zl spowoduje ze allegro sie wypnie potem na wniosek do ap
Czyli zaproponować np. 100 zł i jeżeli się nie zgodzi to wówczas odrzucić reklamacje argumentując,ze wada nie jest istotna i,ze kupujaca nie przyjęła mojej oferty?
Reklamacje odrzucic z powodu co napisalem, ale napisac ze dla swietego spokoju proponujesz 50zl zwrotu skoro kupujacą tak razi wygląd estetyczny rysek.
Ok Dziekuje.
Napisz tylko ze proponujesz tyle a tyle i jezyk za zebami trzepniesz za duzo i beda udry z kupujaca potem nalezy pisac zwroty neutralne np przedstawilam juz swoja propozycje lub podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie. Pamietaj o 2 rzeczach 1 24h na odpisanie w dyskusji nawet. Jak kupujaca kropke wysle ty masz odpisac ostatnia i 2 po 30dniach jak nieoznaczy jako nierozwiazanej to allegro bot zamknie sam a drugiej juz nie zalozy.
Nie daj sie poniesc emocjom i pilnuj czasu na odpowiedz. Jakbycie obrazala np pisanie ze jestes oszustka nalezy odpisac ze publiczne oczernianie kogos jest zagrozone pozwem cywilnym o znieslawienie i poprosic konsultanta allegro by przywolal kupujaca do pionu. Podsumowujac trzeba byc jak robot
Bardzo Dziekuje za rady. Pilnuje terminów i odrazu odpisuje.
W celu polubownego załatwienia sprawy zaproponowałam kwotę 100 zł argumentując,ze jakakolwiek wyzsza kwota jest w tym wypadku bezzasadna. Kupujaca odpisała,ze nie zgadza się na taka kwotę i rzada 300 zł lub zwrotu całkowitej kwoty.
Odrzuciłam zatem jej reklamacje argumentując Min ,ze owe ryski nie są wada istotna ,która by uniemożliwiała korzystanie z tel oraz,ze kupujaca wnioskowała o częściowy zwrot lub wymianę a zaproponowana przeze mnie kwotę odrzuciła.
Czy teraz Allegro może rządac ode mnie przyjęcia reklamacjii i zwrotu kosztów, mimo,ze ja odrzuciłam i kupujacy nie zgodził się na proponowana przeze mnie kwotę? Dodam,ze kuoujaca nie wnioskowała tylko o calkowity zwrot za tel ,ale zostawiła opcje obniżenia ceny. Czy to,ze jej nie przyjęła oznacza,ze dalsze postępowanie jest bezzasadne?
Na chwile obecna zarzuca mi oszustwo. Twierdzi,ze przesłałam jej inny tel niż ten na zdjęciach. Przed wysłaniem zrobiłam zdjęcie tylu pudełka z numerem seryjnym oraz posiadam fakturę na której jest numer seryjny. Wiem,ze w środku tel ten numer tez jest. Jednak nie rozkładałam tel przed wysyłka,żebyś robić zdjecia,bo w orzypadku iphone nie jest to takie proste. Proszę o pomoc co mam dalej zrobić. Reklqmacje odrzucilam
@hiob17 Czy w treści oferty lub na zdjęciach były widoczne numery seryjne lub numer IMEI urządzenia?
Było zdjęcie faktury z numerem i z tylu pudełka z numerem. Tel nie rozkręcałam przed wysyłka,żeby zrobić zdjęcie z numerem. Telefon zakupiony w siecie t- mobile.
poproś pracownika allegro w dyskusji i upomnienie kupującej za nazwanie cię oszustką (zniesławienie / pomówienie) i siedź cicho ewentualnie powtarzaj że określiłaś już swoje stanowisko w sprawie lub że podtrzymujesz swoje stanowisko i że jak jej się nie podoba to może założyć sprawę cywilną w sądzie na swój koszt co wynika z kodeksu postępowania cywilnego. allegro nie może cię zmusić do przyjęcia reklamacji w przypadku jakby konsultant był ułomem intelektualnym i jakimś cudem zlecił zwrot z ap na twój koszt składasz na policję przestępstwo z art 286 kk oszustwo przeciw kupującej (nie odeśle telefonu na 90%) i na allegro. Mogą cię ścigać z urojeń windykacją bo nigdy na osobę prywatną nie dostaną tytułu wykonawczego z sądu trzeba tylko śledzić esąd w lublinie czy coś by im się nie uroiło złożyć potem porada prawna i przekierowanie sprawy na sąd lokalny w normalnej rozprawie i są zaorani bo musieliby powiedzieć z czego zwrot ap wynika tj że wpierdzielili się w reklamację pomiędzy konsumentami podlegająca pod kodeks cywilny i przyznali jakieś urojone roszczenia kupującej. Uwierz nie są aż tak głupi bo potem dostaliby zarzut za nieświadome paserstwo pozew od ciebie cywilny o odszkodowanie i jeszcze poszłabyś do mediów mając wyrok i zaorała ich wizerunkowo
Dziekuje bardzo za pomoc
@hiob17 powiem tak z tego co zaobserwowałem na al a jest ono specyficzne bo zwykłego sprzedawcę firmę allegro by zmusiło dosłownie szykanami do działania na swoją szkodę
to będzie najprawdopodobniej tak że:
1 konsultant się wypowie należy potem prowadzić rozmowę z konsultantem a kupująca ignorować chyba że cię obraża i wklejać jej standardową formułkę reklamacja rozpatrzona odmownie podtrzymuję stanowisko w tej sprawie zgodne z tym co wcześniej napisałam
2 podtrzymasz decyzję reklamacyjną na nie i zaproponowaną kwotę
3 kupująca odrzuci i zacznie drzeć ryja
4 ponieważ konsultant przeczyta że zaproponowałaś rozwiązanie to albo coś jej odpali z ap na koszt allegro lub jakieś monety allegro w ramach otarcia ego albo przestanie na nią reagować stwierdzi że zaproponowałaś rozwiązanie i nie ma co tu działać i dyskusja sama się zamknie po 30 dniach bo mało który kupujący wie że musi oznaczyć jako nierozwiązaną. Ogólnie jak coś jest tanie to oddadzą kasę a jak drogie a iphone tani nie jest to już konsultant będzie się nogami zapierał by jej kasy nie oddać w całości
5 kupująca szlag trafi ale z góry zakładam że to kolejny przykład chamskiego wymuszania ap tylko że nie zauważyła że zakup od osoby prywatnej i allegro może se naskoczyć jak będziesz pilnowała dyskusji
6 oczywiście wszystko napisaneł jest w oparciu że wysłano towar zgodny z ofertą stanu faktycznego nie znam i nie poznam
to tyle jak chcesz dodatkowych porad to zawsze możesz wkleić screeny z dyskusji z zamalowanymi nickami albo wypowiedzi bez nicków w 1 przypadku allegro ci musi moderatorka zdjęcia klepnąć w 2 wy edytuje ci dane wrażliwe
@az1rael w przypadku obciążenia z Allegro Protect, wystarczy, że sprzedająca uda się do rzecznika praw konsumenta. Wszak jest konsumentem wobec Allegro. 😉