anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Podejrzewam wyłudzenie, gdzie można zgłosić sprawę?

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

Witam serdecznie,
18 listopada Klientka zgłosiła zwrot towaru argumentując go jako 'zakup przez pomyłkę'. 21 listopada paczka została nadana przez Klientkę, a dzisiaj dotarła do celu. Paczka została rozpakowana w towarzystwie kamery, która nagrała cały proces.
Paczka, która została zamówiona przez pomyłkę dziwnym trafem była rozpakowana (inne taśmy), a sam produkt (fluid - kosmetyka) rozpakowany. Produkt ma uszkodzony i zabrudzony dyspenser.

Finalnie status zwrotu został ustawiony jako 'odmowa zwrotu wpłaty'. Zastanawiam się czy sytuację gdzieś zgłosić. Jest to perfidne naruszenie umowy konsumenckiej i najpewniej Klientka praktykuje takie zachowanie na co dzień. Co zrobić?

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Alora-Hurtownia sprawa wygląda nieco inaczej niż uważasz ..... Po pierwsze jako przedsiębiorca nie możesz odmowić konsumentowi zwrotu środków po odstąpieniu od umowy , możesz umniejszyć kwotę zwrotu podpierając się skupulatnymi wyliczeniami utraty wartości produktu , do której klient swoim działaniem się przyczynił  ,sprawa druga ... jesteś w posiadaniu produktu , który jest Twoją własnością , a klient nie ma kasy ....

oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

Uargumentowałam odmowę zwrotu i zaproponowałam ponowne wysłanie uszkodzonego i użytego produktu. Idąc tropem, który opisałeś Klient może żyć na koszt przedsiębiorców kupując na okrągło produkty i po kilku dniach zwracając je.
Użyty fluid jest do wyrzucenia i jego utrata wartości wynosi 100%, bo nikt nie kupi używanego fluidu. Poza tym produkty higieniczne są klasyfikowane inaczej, niż takie np.buty.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Alora-Hurtownia nie możesz odesłać produktu wzamian za zwrot środków bo klientka odstąpieniem od umowy przeniosła prawo do własności na Ciebie .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Alora-Hurtownia tak jak napisał @mdrogeria nie możesz odmówić zwrotu wpłaty, możesz obniżyć kwotę zwrotu.
 Ważne, żeby takie obniżenie uzasadnić kupującemu (np. za pomocą zdjęć). Kwota, którą zwracasz powinna odpowiadać średniej cenie za produkt w takim stanie. Podstawa prawna do obniżenia kwoty zwrotu:  art.34.4. Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
Nie mamy też podstaw, aby stwierdzić, że "Klientka praktykuje takie zachowanie na co dzień". 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

Art. 38 UoPK definiuje wyjątki w prawie do odstąpienia:

Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:

1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
8 ) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.



Punkt 5 dotyczy produktów kosmetycznych, które są zapieczętowane. W takim przypadku kwota, które mogę zwrócić Klientowi to 0 zł, bo produkt nadaje się do śmieci.

Czy Pani zdaniem argument 'zakup przez pomyłkę' produktu, który został otwarty i użyty nie wskazuje na to, że Klientka praktykuje takie zachowanie na co dzień? Jest to dla mnie logiczne, że mam do czynienia z Klientem-cwaniakiem, który żeruje na sprzedawcy.


Jak mam się w takim razie uchronić przed czymś takim? Równie dobrze KAŻDY Klient może zamawiać, otwierać, używać i finalnie odstąpić od umowy. Przedsiębiorcy to nie Caritas. Dla mnie kuriozalna sytuacja.
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Alora-Hurtownia rób jak uważasz , w końcu jesteś przedsiębiorcą , niebawem to znowu wrócisz ..... ocen masz niewiele .... hmmm ....zaboli .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Alora-Hurtownia czy w Twoich ofertach jest informacja o ograniczonym prawie do zwrotu? 
Dodam, że to jakie produkty są uznane za produkty higieniczne nie jest jasno określone, może o tym zdecydować tylko sąd, nie wydaje mi się, aby podkład był takim produktem. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

Produkt to fluid do usuwania skórek marki Podopharm - zapieczętowany. W warunkach zwrotu ograniczonego mam zapis o zapieczętowanych produktach.Zrzut ekranu 2023-11-22 193143.png

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Alora-Hurtownia i taki zapis był w ofercie , którą kupił klient?

oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

W każdej aukcji mam ten sam szablon reklamacji/zwrotu 🙂 Odpowiadając na pytanie, tak.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Alora-Hurtownia To w tej sytuacji kupujacy nie powinien mieć możliwości zwrotu. Ale wg twojego opisu to był tylko 1 z wielu zakupów- dobrze zrozumialem?

oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

Poza tym miałam jeszcze dwa zwroty, ale paczki wróciły nienaruszone (oryginalna taśma) i w jednym przypadku padła prośba zwrotu chwilę potem jak paczka została nadana. Takie sytuacje w zupełności rozumiem i nie robię w tej materii problemu.
W tym przypadku mamy sytuację w której Klientka próbuje mnie naciągnąć.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Więc tamten zakupów był naruszony i zwróć jej 1zł i będzie po sprawie - ten rozpieczętowany, kupujacy nic nie zrobi.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Alora-Hurtownia jeżeli w ofercie  masz zapis o ograniczonym zwrocie lub jego braku to wówczas zaczniemy dyskusje, daj link do tej oferty, kupujacy ma prawo  do zwrotu konsumenckiego i Ty nie możesz tego odmówić - możesz obniżyć zwrot środków do takiej ile ma teraz wartość towaru.

oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

Zwrot ograniczony z dodatkowym zapisem o produktach higienicznych w zapieczętowanym opakowaniu.

https://allegro.pl/oferta/fluid-do-usuwania-skorek-podopharm-witaminowy-fluid-14513891928#trust-info

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Alora-Hurtownia w takiej sytuacji możesz nie przyjmować zwrotu. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Alora-Hurtownia
#12 Orędownik#

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc w tym niezbyt przyjemnym doświadczeniu.

oznacz moderatorów

_Bardotka_
#9 Pomysłodawca#

mimo wszystko prawo do zwrotu ma, jednak do momentu aż taki produkt otworzy 🙂

oznacz moderatorów