Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie,
18 listopada Klientka zgłosiła zwrot towaru argumentując go jako 'zakup przez pomyłkę'. 21 listopada paczka została nadana przez Klientkę, a dzisiaj dotarła do celu. Paczka została rozpakowana w towarzystwie kamery, która nagrała cały proces.
Paczka, która została zamówiona przez pomyłkę dziwnym trafem była rozpakowana (inne taśmy), a sam produkt (fluid - kosmetyka) rozpakowany. Produkt ma uszkodzony i zabrudzony dyspenser.
Finalnie status zwrotu został ustawiony jako 'odmowa zwrotu wpłaty'. Zastanawiam się czy sytuację gdzieś zgłosić. Jest to perfidne naruszenie umowy konsumenckiej i najpewniej Klientka praktykuje takie zachowanie na co dzień. Co zrobić?
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Alora-Hurtownia sprawa wygląda nieco inaczej niż uważasz ..... Po pierwsze jako przedsiębiorca nie możesz odmowić konsumentowi zwrotu środków po odstąpieniu od umowy , możesz umniejszyć kwotę zwrotu podpierając się skupulatnymi wyliczeniami utraty wartości produktu , do której klient swoim działaniem się przyczynił ,sprawa druga ... jesteś w posiadaniu produktu , który jest Twoją własnością , a klient nie ma kasy ....
Uargumentowałam odmowę zwrotu i zaproponowałam ponowne wysłanie uszkodzonego i użytego produktu. Idąc tropem, który opisałeś Klient może żyć na koszt przedsiębiorców kupując na okrągło produkty i po kilku dniach zwracając je.
Użyty fluid jest do wyrzucenia i jego utrata wartości wynosi 100%, bo nikt nie kupi używanego fluidu. Poza tym produkty higieniczne są klasyfikowane inaczej, niż takie np.buty.
@Alora-Hurtownia nie możesz odesłać produktu wzamian za zwrot środków bo klientka odstąpieniem od umowy przeniosła prawo do własności na Ciebie .
@Alora-Hurtownia tak jak napisał @mdrogeria nie możesz odmówić zwrotu wpłaty, możesz obniżyć kwotę zwrotu.
Ważne, żeby takie obniżenie uzasadnić kupującemu (np. za pomocą zdjęć). Kwota, którą zwracasz powinna odpowiadać średniej cenie za produkt w takim stanie. Podstawa prawna do obniżenia kwoty zwrotu: art.34.4. Ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta.
Nie mamy też podstaw, aby stwierdzić, że "Klientka praktykuje takie zachowanie na co dzień".
Art. 38 UoPK definiuje wyjątki w prawie do odstąpienia:
Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
@Alora-Hurtownia rób jak uważasz , w końcu jesteś przedsiębiorcą , niebawem to znowu wrócisz ..... ocen masz niewiele .... hmmm ....zaboli .
@Alora-Hurtownia czy w Twoich ofertach jest informacja o ograniczonym prawie do zwrotu?
Dodam, że to jakie produkty są uznane za produkty higieniczne nie jest jasno określone, może o tym zdecydować tylko sąd, nie wydaje mi się, aby podkład był takim produktem.
Produkt to fluid do usuwania skórek marki Podopharm - zapieczętowany. W warunkach zwrotu ograniczonego mam zapis o zapieczętowanych produktach.
@Alora-Hurtownia i taki zapis był w ofercie , którą kupił klient?
W każdej aukcji mam ten sam szablon reklamacji/zwrotu 🙂 Odpowiadając na pytanie, tak.
@Alora-Hurtownia To w tej sytuacji kupujacy nie powinien mieć możliwości zwrotu. Ale wg twojego opisu to był tylko 1 z wielu zakupów- dobrze zrozumialem?
Poza tym miałam jeszcze dwa zwroty, ale paczki wróciły nienaruszone (oryginalna taśma) i w jednym przypadku padła prośba zwrotu chwilę potem jak paczka została nadana. Takie sytuacje w zupełności rozumiem i nie robię w tej materii problemu.
W tym przypadku mamy sytuację w której Klientka próbuje mnie naciągnąć.
Więc tamten zakupów był naruszony i zwróć jej 1zł i będzie po sprawie - ten rozpieczętowany, kupujacy nic nie zrobi.
@Alora-Hurtownia jeżeli w ofercie masz zapis o ograniczonym zwrocie lub jego braku to wówczas zaczniemy dyskusje, daj link do tej oferty, kupujacy ma prawo do zwrotu konsumenckiego i Ty nie możesz tego odmówić - możesz obniżyć zwrot środków do takiej ile ma teraz wartość towaru.
Zwrot ograniczony z dodatkowym zapisem o produktach higienicznych w zapieczętowanym opakowaniu.
https://allegro.pl/oferta/fluid-do-usuwania-skorek-podopharm-witaminowy-fluid-14513891928#trust-info
@Alora-Hurtownia w takiej sytuacji możesz nie przyjmować zwrotu.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc w tym niezbyt przyjemnym doświadczeniu.
mimo wszystko prawo do zwrotu ma, jednak do momentu aż taki produkt otworzy 🙂