anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Próba wyłudzenia? Dziwne zgłoszenie w dyskusji od kupującego.

passahouse_com
#11 Animator

Klient kilka dni temu zgłosił mi że otrzymał błędnie produkty z zamówienia. Pierwsza wiadomość jaka otrzymałem wraz ze zdjęciem, oczywiście kontakt z klientem utrudniony bo odzywa się co 1,5 dnia: 

"jest za mało narożników 300x300x40 powinno być 14 a przyszło 10, a narożnik 150x150x25 powinno być 6 a jest 4"

passahouse_com_0-1758809997182.png

Po obejrzeniu zdjęcia stwierdziłem że otrzymał jedną paczkę fabrycznie zapakowaną z 10 szt. i obok po lewej są dodatkowo 4 szt. + pomyłka mogła być przy tym mniejszym rozmiarze więc mu to wyjaśniłem. 

Wtedy nagle stwierdził, że otrzymał 3 rozmiary największy 300mm, mniejszy 150mm i najmniejszy 100mm oczywiście wcześniej o tym nie wspomniał. Dlatego zrobiłem test układając te produkty w ten sam sposób uwzględniając rozmiary o których mówi i cos tu się nie zgadza. 

passahouse_com_1-1758810606119.png

Dalej dopytywałem o rozmiary, czy jest pewny to wleciał od niego negatyw. 

passahouse_com_2-1758810712869.png

Wtedy stwierdziłem dobra niech stracę, wyślę mu te brakujące produkty i niech mi odeśle to błędnie otrzymane w rozmiarze 100mm. Odpowiedz klienta: 

"Już nie będę ich odsyłał może kiedyś się przydadzą proszę o wycenę i nr rachunku prześlę dopłatę"
 
Oczywiście nie wiem nawet ile tych błędnie otrzymanych narożników otrzymał bo na początku o nich nie wspomniał. Wygląda mi to trochę jak próba wyłudzenia bo różnica w cenie tych narożników jest spora. 
 
Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Czy mogę zażądać odesłania wszystkich produktów w celu weryfikacji czy to już stracona sytuacja? Prosiłem o kontakt kogoś z BOK allegro przez formularz ale na razie cisza. 
 
 

 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@passahouse_com  poprosić możesz, ale w tym momencie towar jest jego własnością, więc nie musi odsyłać

oznacz moderatorów

passahouse_com
#11 Animator

Jak odmówi wysłania produktu do mnie w celu weryfikacji to jest to podstawa do odrzucenia reklamacji? Nie jestem w stanie ze zdjęć w 100% mieć pewności tego co mówi. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@passahouse_com  ale napisałeś, że uznałeś reklamacje za zasadną i wyślesz mu te brakujące elementy 

oznacz moderatorów

passahouse_com
#11 Animator

Napisałem że uznam jak mi odeśle te błędnie otrzymane, a tego nie chce zrobić. 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@passahouse_com  problem w tym, że Allegro jest prokonsumenckie i nie przyjmuje do wiadomości  czegoś takiego "uznam reklamację, ale... ", albo uznałeś , albo nie

oznacz moderatorów

passahouse_com
#11 Animator

No ale towar który błędnie otrzymał jest moją własnością więc mogę zażądać jego zwrotu jak dobrze rozumiem. Nie zostało za niego zapłacone.

W odpowiedzi na reklamację napisałem tylko że zlecę dosłanie tych narożników ale wtedy zaczęły się kombinację i teraz chciałbym napisać że po przeanalizowaniu wszystkich materiałów jestem zmuszony ją odrzucić. Nawet jak poprosi allegro o włączenie do dyskusji to zawsze jest wiadomość żeby podać ostateczną decyzje reklamacyjną.

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@passahouse_com 

Zasada jest jedna - dopóki się nie jest pewnym swojej winy, to się niczego nie obiecuje, w niczym nie przytaskuje i niczego nie potwierdza.

OBIETNICA DOSŁANIA BRAKUJĄCYCH ELEMENTÓW, TO UZNANIE ZASADNOŚCI ROSZCZENIA.

Uznanie roszczenia nie może być "warunkowe". Nie można napisać: "uznam jak coś tam coś tam, a jak nie to nie" Roszczenie albo jest zasadne albo nie. Jak nie wiesz jakie jest, to pytasz o adres do odbioru towaru w celu oceny zasadności roszczenia, prosisz o spakowanie przesyłki i organizujesz odbiór towaru na własny koszt i we własnym zakresie.

Jeśli konsument "jest trudny" i nie chce podać danych do odbioru towaru, to by chronić swój zad, wysyłasz mu etykietę nadawczą na dane odwrotne niż wysłałeś towar. I choć to prawnie wątpliwe, to przed Allegro wykażesz swoją dobrą wolę i udowodnisz brak współpracy nabywcy, co ochroni Cię przed wypłatą rekompensaty na Twój koszt.

Reklamację odrzucasz najdalej 14-go dnia od zgłoszenia (a nie odesłania towaru).

Piszesz "Odrzucam roszczenie reklamacyjne ze względu na nieudostępnienie towaru do oceny zasadności roszczenia". Nie używasz słów "odesłanie", "zwrot" czy temu podobne, bo konsument nie ma obowiązku Ci niczego odsyłać (taka paranoja).

Jeśli nie odrzucisz reklamacji w terminie to zostanie ona uznana z mocy prawa i już nic nie poradzisz. Na taki obrót sprawy część konsumentów obecnie liczy...

Raz uznanego roszczenia nie można cofnąć. Można jedynie zmienić decyzję reklamacyjną "negatywną" po złożeniu przez nabywcę odwołania od niej. W drugą stronę to nie zadziała. I nie ma żadnego znaczenia, że u konsumenta jest Twój towar, o ile jest.

Pozdrawiam. Marek.

 

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

Cześć, @passahouse_com. Z Dyskusji wynika, że wydałeś już wiążącą decyzję reklamacyjną - uznałeś ją i napisałeś, że doślesz klientowi narożniki. 
Powinieneś porozumieć się z kupującym w kwestii odesłania błędnych części, nie możemy Wam narzucić rozwiązania. 
 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

passahouse_com
#11 Animator

Oczywiście, powiedziałem że doślę ale nie mogę się dowiedzieć od klienta co w końcu mam dosłać bo zdjęcia przesłanie przez klienta nie zgadzają się z tym co mówi. 

oznacz moderatorów