anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

program ochrony kupujących - wniosek niezgodny z prawdą

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Witam.

Mam moim zdaniem sprawę nadającą się do zgłoszenia na policję jako wyłudzenie. Kupująca kupiła u mnie w październiku 2021r (ponad 5 miesięcy temu) produkty na 4 aukcjach:

AVON PRÓBKI perfumowana ZESTAW próbek DAMSKICH 2 - 29 sztuk w zestawie

AVON PRÓBKI woda toaletowa ZESTAW próbek DAMSKICH - 27 sztuk w zestawie

AVON PRÓBKI woda ZESTAW 10 próbek perfum dla Niej - 10 sztuk w zestawie

AVON Próbka MATOWA Szminka Pomadka ZESTAW 10 sztuk - 10 sztuk jak w tytule

Dzisiaj założyła spór o godzinie 7,14 a po 1 minucie czyli o 7.15 go zakończyła i wypełniła wniosek z POK. W sporze napisała tak:

Powód otwarcia dyskusji: wada wykryta podczas używania
Dzień dobry, próbki jak się okazało były przeterminowane (do roku 2020), mam od nich uczulenie. Produkt był nic nie wart bo przy zakupie upłynęła data ich Przydatności. Na maila mogę wysłać zdjęcia dat.
 
Nie moglam się ustosunkować bo spór zamkniety. Zadzwoniłam do niej kilka razy ale nie odbiera wiec wysłałam jej kilka sms o treści (na żaden nie odpisała ani nie odebrała telefonu):
Dzień dobry. Dzwonię w sprawie zakupu z allegro. Proszę odebrać telefon.
Kiedy mogę zadzwonić?
Wszystie produkty Avonu mają na opakowaniu datę produkcji od której jest 3 lata ważności co jest napisane w każdej aukcji. Kupując produkt w tamtym roku miała Pani jeszcze 2 lata ważności.
Może Pani zadzwonić na infolinię Avonu lub napisać do kogoś kto sprzedaje Avon.
 
Tak jak napisałam nie odpisała na żaden z sms anie nie odebrala telefonu.
O godzinie 7,15 dostałam wiadomość z allegro
 
kupujący Marrtynak1 złożył wniosek POK do zamówienia z dnia 2021-10-21.

Skontaktuj się z nim jak najszybciej, aby wyjaśnić tę sprawę. W przeciwnym razie wprowadzimy ograniczenia na Twoje konto oraz doliczymy wypłaconą kwotę do Twojego rozliczenia z Allegro.

- Jeśli nadałeś już przesyłkę (wprowadzając jej numer do systemu) lub zwróciłeś pieniądze przez Allegro Finanse - będzie to dla nas widoczne. W innym przypadku załącz w dyskusji potwierdzenie nadania lub przelewu.

- Jeśli już rozpatrzyłeś reklamację kupującego i przedstawiłeś mu swoją decyzję nie obawiaj się - możemy zwrócić kupującemu pieniądze bez konsekwencji dla Ciebie.

Jeżeli nie możesz wypowiedzieć się w dyskusji – odpowiedz na tego maila i prześlij nam swoje wyjaśnienia.

 
Godzinę później bo o 8.15 dostałam doliczono mi do rachunku 64,88 i dostałam informację:
zaakceptowaliśmy wniosek Marrtynak1 o zwrot pieniędzy z Programu Ochrony Kupujących.
 
Po pierwsze to skandal że nawet nie poczekano na moją odpoweidź tylko od razu wypłacono kasę za wszytsko co kupiła a mi doliczono kwotę 64,88 do rachunku.
Ja odpisałam tak:
Dzień dobry.
Dzwoniłam kilka razy do tej Pani ale nie odbiera więc pisałam sms ale nie odpisuje. W załączniku scrin sms.
Produkty Avon mają datę ważności a nie produkcji więc data 2020 oznacza ważność do 2023 roku. Poza tym nagle ją uczuliło wszystko co kupiła? To są różne produkty, niech odeślę pozostałe i te niby zepsute do mnie. Może źle przechowuje produkty a teraz chce zwrotu po pół roku.

Minęło kilka godzin i allegro zwróciło mi na rachunek te 64,88 ale ja nie jestem zadowolona. Jak można bez czekania na odpowiedź sprzedawcy wypłacac pieniądze? Po drugie jak allegro weryfukuje wiarygodność tej Pani . Kupiła łącznie 66 próbek zapachów i 10 próbek szminek i nagle wszytsko ją uczuliło?! To skandal  że allegro nie weryfikuje tego co pisze kupujący tylko od razu uznaje winę sprzedawcy. Czyli allegro uznaje że uczuliło ją po pół roku 76 sztuk próbek?????!!!! KAŻDA??? Zarówno zapachy jak i szminki???? A przez pół roku ich nie używała?
Zastanawiam się nad skierowaniem sprawy do Sądu i na policję bo nie mam zamiaru w przyszłości zwracać za coś kasy bo kupujący sobie tak chce.

 

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

kostas11
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  pachnie wyłudzeniem 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Pszczola2013, proszę Cię o cierpliwość - weryfikuję tę sprawę.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Oczywiście poczekam ale to nie pierwsza sprawa która budzi mój wielki sprzeciw. Uważam że POK powinien być ale jest nadużywany. Oto jeszcze dwa przykłady:

1. kupujący [edycja] złożył wniosek POK do zamówienia z dnia 2022-01-27. 

Witam.
Zupełnie nie rozumiem na jakiej podstawie Pani wnioskuje o zwrot z POK. Pani wypełniła formularz zwrotu ale go do mnie nie wysłała, cały czas jest tylko jako zgłoszony, nic dalej nie ma. Jak się chce za coś zwrot to należy to oddać. Minęło już 14 dni które kupujący ma na zwrot i teraz już go nie przyjmę. Pani do mnie nie napisała w tej sprawie bo po co, lepiej od razu do allegro i pewnie będzie udawać że zapomniała ze nie wysłała bo nie rozumiem jak można wypełnić wniosek POK jak produkty są u niej. Skoro ona nie kontaktowała się w tej sprawie najpierw ze mną, nie widzę powodu abym ja miała kontaktować się z nią.

W załączniku print z zgłoszenia zwrotu przez tą Panią.

Allegro pomimo tego oddało Pani pieniędze, choć ode mnie ich nie pobrano, a produkty Pani ma u siebie.

Dalsza korespondecja w tej sprawie:

Na jakiej podstawie przyznaliście mi zwrot prowizji skoro ta Pani nie odesłała produktów?!!!! W formularzach dostawy jest że zwróciłam pieniądze, a nie zwróciłam za coś czego mi nie oddano!

Dzień dobry.

Wniosek został zaakceptowany, jednak w tym wypadku nie oczekujemy od Pani zwrotu wypłaconej rekompensaty.

Pozdrawiamy, Zespół Programu Ochrony Kupujących

Proszę mi jednak wytłumaczyć dlaczego Pani nie odesłała mi produktów a dostała zwrot? Pobieracie takie WIELKIE prowizje od sprzedaży, a ktoś sobie wypełni wniosek i dostaje kasę bez odesłania poduktów???!!!

Dzień dobry,
zależy nam na pozytywnym zakończeniu sprawy.
Po dokładnym przeanalizowaniu całej sprawy w tym przypadku podjęliśmy taką decyzje.
Ponownie podkreślam, iż nie będziemy wymagali od Pani spłaty tego wniosku.

Pozdrawiamy,

Zespół Programu Ochrony Kupujących

2. Druga sprawa:

kupujący [edycja] złożył wniosek POK do zamówienia z dnia 2022-02-08.

Dzień dobry.
Pani wypełniła formularz zwrotu ale towaru nie zwróciła choć twierdzi ze pamięta jak wkładała paczkę do paczkomatu. Pisałam do allegro bo u mnie zwrot widnieje jako nienadany. W załączniku print korespondencji z ta Panią i wklejona do rozmowy z nią wiadomość od allegro.

Dzień dobry.

Dziękujemy za odpowiedź. Z Państwa strony sprawę uważamy za wyjaśnioną.

Pozdrawiamy,

Zespół Programu Ochrony Kupujących

Tu także allegro zwróciło kasę a do mnie zwrot nie wrócił i dalej widnieje jako oczekujący na nadanie

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@mr_oma 

Bardzo Cię proszę, zweryfikuj przy okazji, jakim cudem klientka zamknęła dyskusję jako nierozwiązaną przed upływem minimalnego w tej sytuacji czasu, to jest 14 dni.

Mnie osobiście ta informacja zmroziła😯

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Klientka zamknęła dyskusję jako rozwiązaną w ciagu minuty od założenia jej. Zaraz potem złożyła wniosek w POK

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Pszczola2013 

To jest technicznie niemożliwe - a jednak się zdarzyło. Mam nadzieję, że Maja wyjaśni, dlaczego się zdarzyło.

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Kasiulki2

Klientka zaznaczyła że jest ROZWIĄZANA, być może dlatego. Tak jak już to napisałam niżej raczej nic nowego się nie dowiemy i klientkę mogło uczulić 76 próbek bo dostałam taką odpowiedź:

Dobry wieczór.

Nie jesteśmy w stanie zweryfikować, czy do uczulenia rzeczywiście doszło lub nie. Zależy nam na pomyślnym wyjaśnieniu zgłaszanego problemu, dlatego podjęliśmy decyzję o objęciu transakcji Programem Ochrony Kupujących.

Natomiast tak jak wspomnieliśmy, nie oczekujemy od Pani zwrotu pieniędzy i tym samym sprawę uważamy za wyjaśnioną. 

Pozdrawiam,

Zespół Programu Ochrony Kupujących

oznacz moderatorów

Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@Pszczola2013 

No i mamy odpowiedź... Dyskusję można zakończyć w dowolnym czasie jako rozwiązaną - przepraszam, nie przeczytałam Twojej odpowiedzi ze zrozumieniem😔

@mr_oma 

Maju, już nie musisz sprawdzać😊

Znaczy, tej jednej rzeczy nie musisz... Bo wygląda na to, że nie oprogramowanie, a omózgowanie zawiodło. Jakim cudem klientka, która uznała sprawę za wyjaśnioną, dostaje zwrot z POK, a sprzedająca jest obciążana kosztami tego zwrotu? Fakt, że Pszczola2013 wyawanturowała sobie "nie oczekujemy od Pani zwrotu pieniędzy", nic tak naprawdę nie zmienia. Sprzedająca została obciążona finansowo za reklamację niezgodności towaru z opisem (pomijam jej zasadność), do której nie mogła się ustosunkować. To bardzo niedobrze.

Moja rada - nie przesadzajcie z tym POK-iem na życzenie, bo zrobi wam dziurę w budżecie jak Smart. I znowu będzie paniczne łatanie finansowej wyrwy🙄

oznacz moderatorów

atechnik_sklep
#13 Ambasador#

Zapłacisz za tą dziurę z nawiązką. I Ty, i ja i inni :|.

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Jednak allegro daje się robić w konia... dostałam taką odpowiedź:

Dobry wieczór.

Nie jesteśmy w stanie zweryfikować, czy do uczulenia rzeczywiście doszło lub nie. Zależy nam na pomyślnym wyjaśnieniu zgłaszanego problemu, dlatego podjęliśmy decyzję o objęciu transakcji Programem Ochrony Kupujących.

Natomiast tak jak wspomnieliśmy, nie oczekujemy od Pani zwrotu pieniędzy i tym samym sprawę uważamy za wyjaśnioną. 

Pozdrawiam,

Zespół Programu Ochrony Kupujących
 

oznacz moderatorów

szymela54
Maestra

@Pszczola2013  Drobna uwaga: napisałaś: "Produkty Avon mają datę ważności a nie produkcji więc data 2020 oznacza ważność do 2023 roku" - tu jest sprzeczność.
Winno być: /.../ mają datę produkcji a nie ważności /.../.
Poza tym, ok. 🙂

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

Dokładniej to w każdej aukcji mam napisane: Długa data ważności (3 lata od daty produkcji podanej na opakowaniu)

oznacz moderatorów

Hardylegs
#11 Animator#

współczuje Pszczola 2013-mnie to juz tak, w....wia to wyłudzanie niszczenie oszukiwanie na co allegro notorycznie pozwala--ty masz przyjac to ze spokojem tak działa z...bany system Allegro--masz błagać aby jeszcze negatywa nie dostac

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

No właśnie, powinien być jeszcze program ochrony sprzedających, albo wrócić komentarze dla kupujących wtedy by było wiadomo z kim ma się do czynienia

 

oznacz moderatorów

Agent555
#18 Luminarz#

Widać że ta kupująca nie wie jakim cudem otworzyła dyskusję i po minucie zakończyła jako nierozwiązana i zwróciła się do POK o zwrot pieniędzy. Przecież jest to niemożliwe jak nie minęło 14 dni.

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#
 

 

Oznaczyła jako ROZWIĄZANĄ i potem POK

oznacz moderatorów

Agent555
#18 Luminarz#

@Pszczola2013 -sorry źle napisalem ,ale jak zaznaczyła dyskusję jako rozwiązana o potem POK nie wiem jakim cudem to zrobiła jest to nie możliwe.

Niech allegro ci wyjaśni lub moderacja jakim cudem mogła tak zrobić .

oznacz moderatorów

Pszczola2013
#12 Orędownik#

 

 
 

Być może dlatego że to wszystko jedno po drugim było (spór, a potem wniosek POK) dlatego jeszcze dane się nie wgrały i można było to zrobić

oznacz moderatorów

Agent555
#18 Luminarz#

@Pszczola2013 być może, ale nie chce mi się w to wierzyć ze można otworzyć dyskusji i po minucie zamknąc jako rozwiązana i wystąpić o zwrot do POK

oznacz moderatorów