Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Mam moim zdaniem sprawę nadającą się do zgłoszenia na policję jako wyłudzenie. Kupująca kupiła u mnie w październiku 2021r (ponad 5 miesięcy temu) produkty na 4 aukcjach:
AVON PRÓBKI perfumowana ZESTAW próbek DAMSKICH 2 - 29 sztuk w zestawie
AVON PRÓBKI woda toaletowa ZESTAW próbek DAMSKICH - 27 sztuk w zestawie
AVON PRÓBKI woda ZESTAW 10 próbek perfum dla Niej - 10 sztuk w zestawie
AVON Próbka MATOWA Szminka Pomadka ZESTAW 10 sztuk - 10 sztuk jak w tytule
Dzisiaj założyła spór o godzinie 7,14 a po 1 minucie czyli o 7.15 go zakończyła i wypełniła wniosek z POK. W sporze napisała tak:
|
|
|
|
|
Dzień dobry.
Kupujący może złożyć wniosek między 14 a 180 dniem od daty zawarcia transakcji. Status dyskusji nie ma znaczenia.
Pozdrawiamy,
Zespół Programu Ochrony Kupujących
to nie są czary tylko celowe działanie allegro przeciwko tobie
pracownik allegro najprawdopodobniej otworzył spór i go zamknął by można było wystąpić
o zwrot pok
pracownik allegro nie mógł otworzył spór i go zamknął bo wszystko odbyło się w ciągu minuty, a pracownik nie znał szczegółów. Oto sekunda po sekundzie co było w sporze:
@Pszczola2013 Na początku chciałabym Cię przeprosić za tę sytuację. W tym przypadku nie powinniśmy od razu akceptować wniosku o wypłatę z Programu Ochrony Kupujących, ale decyzja o jego pozytywnym rozpatrzeniu była rozpatrzona automatycznie. Nasi pracownicy ponownie przeanalizowali sprawę i jak już wiesz, dokonaliśmy korekty na Twoim rachunku. W związku z tym nie będziesz obciążona kosztami tej wypłaty i nie poniesiesz absolutnie żadnych konsekwencji z naszej strony. Nie mamy jednak możliwości, aby udowodnić, że kupująca celowo wyłudziła te kosmetyki i mówi nieprawdę.
Bardzo zależy nam na polubownym wyjaśnieniu zgłaszanego problemu między Tobą a kupującą i głównie dlatego podjęliśmy decyzję o objęciu tego zamówienia Programem Ochrony Kupujących. Koszty związane z wypłatą rekomensaty przyjęliśmy na własny rachunek, ale jeśli w dalszym ciągu chcesz skierować na drogę sądową, decyzja należy wyłącznie do Ciebie. Ze strony Allegro mogę jedynie jeszcze raz przeprosić Cię za sposób rozpatrzenia wniosku do POK, który nie powinien tak wyglądać.
@_HolaOla_ " decyzja o jego pozytywnym rozpatrzeniu była rozpatrzona automatycznie" - zdaje sie że to duuuuuza luka w systemie. Którą wlaśnie krok po kroku opisano jak wykorzystać.
Rozumiem prokonsumenckie podejscie, sam zresztą staram sie zawsze jak najbardziej pomagac klientom lecz zdaje sobie sprawe że jednak w każdym społeczenstwie jest odsetek ludzi "uczciwych inaczej". Jeśli sa takie luki i rozpatrują to automaty to hmmm ziarnko do ziarnka i straty bedą spore 😞
A jeśli straci allegro to wiadomo ze odbije sie to na kosztach dla wszystkich użytkowników.
@_Likos_ Rozumiem Twoje obawy, ale ten system ma przede wszystkim usprawnić i przyspieszyć procesy związane z obsługą wniosków Programu Ochrony Kupujących. Oczywiście nie twierdzę, że działa idealnie, ale na ten moment wystarczająco dobrze spełnia swoją rolę i nie zrezygnujemy z niego przez tego typu, wciąż indywidualne sytuacje. Wszędzie zdarzają się błędy i wypadki przy pracy, dlatego naszym zadaniem jest, aby takie przypadki wyeliminować.
Wybacz, Olu, że powtórzę wątpliwości @_Likos_ - ale TO JEST PO PROSTU PRZERAŻAJĄCE.
(wersaliki z premedytacją, jakby co, te niżej też)
Bot akceptuje wypłatę z POK? Niedobrze, ale trudno się prawnie przyczepić, bo to wasza forsa (z naszych prowizji).
Bot obciąża konto sprzedawcy kosztami swojej botowej akceptacji i jeszcze grozi ograniczeniami na koncie? TO JUŻ GRUBE PRZEGIĘCIE.
A jeśli ktoś - choćby i najmniejszy - wścieknie się w końcu tak bardzo, że rzuci to wszystko w diabły i pójdzie do sądu? Co wtedy - wezwiecie bota na świadka?
W pewnym momencie sprawę musi przejąć osobnik Homo Sapiens, nie zachowujący się jak bot. Dla waszego własnego dobra...
@_HolaOla_ ale czy jest to właściwa droga ? . Piszesz ,,Koszty związane z wypłatą rekomensaty przyjęliśmy na własny rachunek,, . Własny czyli kto zapłacił Ty , czy inny pracownik allegro , a może szef z własnej kieszeni , NIE to MY sprzedawcy w odprowadzanych prowizjach windowanych również nieuzasadnionymi rekompensatami z POK . Sprzedawcy oczywiście prowizje przenoszą na klientów windując ceny , a to zminiejsza docelowo atrakcyjność ofert .
@mdrogeria O co dokładnie pytasz jeśli chodzi o właściwą drogę? Przejęliśmy koszty związane z wypłatą rekomensaty na siebie, ale chciałabym również zauważyć, że Allegro funkcjonuje dokładnie tak samo jak każda, inna firma i w ramach swobody prowadzenia działalności gospodarczej możemy samodzielnie decydować na co wydajemy własne środki. Rozumiem, że jako sprzedający macie własne zdanie nt. służszności wypłat czy też jej braku, ale Program Ochrony Kupujących to nasza incjatywa i to my podejmujemy w niej decyzje, ale również ponosimy finansowe koszty.
Nie zmienia to faktu, że w tym konkretnym przypadku, popełniliśmy błąd jeśli chodzi o wczesną decyzję i dlatego przeprosiłam już autorkę tego wątku za tę sytuację.
@_HolaOla_ ajj.. drapiesz jak kotka 🙂 .Tak to Wasze podwórko , ale czasem trzeba sluchać co mają do powiedzenia zaproszeni goście bo zerkanie tylko z pozycji dominującej sprawi ,że efekt końcowy będzie tylko jeden .... pod pachę zabawki i idziemy do ....
@_HolaOla_ skoro Program Ochrony Kupujących to wasza inicjatywa i to wy podejmujecie w niej decyzje, ale również ponosicie finansowe koszty to dlaczego sprzedawcy są karani ujemnymi punktami z jakości obsługi klienta? Dokładnie chodzi mi o ten punkt:
" Wnioski POK złożone po dostarczeniu przesyłki" @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Qwin_sklep Tak się składa, że tej mierze nie liczymy wypłaconych rekomensat tylko liczbę złożonych wniosków. Generalnie jest to liczba wniosków, które kupujący złożyli po otrzymaniu zamówienia i mierzymy ją w stosunku do liczby Dyskusji rozpoczętych w ciągu ostatnich 30 dni. Jednak punkty ujemne liczymy dopiero gdy sprzedający ma min. 3 wnioski o POK od klientów. Co więcej, liczba takich wniosków musi stanowić więcej niż 5% w stosunku do dyskusji. Przyjęliśmy takie warunki właśnie po to, aby takie jednostkowe sytuacje jak ta z tego wątku nie obciążały sprzedających.
Ja jednak tego nie rozumiem, skoro przyznajecie z automatu tzn, że mogę do każdego zakupu który zrobiłam wypełnić wniosek w POK i dostanę kasę? Skoro to jest z automatu to chyba tak. Rozumkiem gdyby była założona dyskusja, jakiś kontakt ze mną a tu zero. Dyskusja założona a za minutę zakonczona jako rozwiazana. Ja bym tej Pani kazała odesłać wszystko co ją uczuliło i bym zapytała czemu dopiero po prawie pół roku otwiera wszystko i czy każda z 76 sztuk ją uczuliła? Jeśli tak się stało że uczulają ją zarówno perfumy jak i szminki i to dopiero po prawie pół roku to kwestia nie sprzedawcy czy produkty ale złego przechowywania przez kupującą. Pani jednak od razu założyła że próbki są po terminie bo zobaczyła datę 2020, a nie doczytała ze to data produkcji. Poza tym Avon produkuje na bieżąco i myślę że max z 10% próbek było z 2020 roku a reszta z 2021. W sporze napisała że może wysłać zdjecia ale ich nie załączyła bo zakończyłą spór. Ja rozumiem że są sprzedawcy którzy są nieuczciwi ale u mnie się zdarza ze coś dojdzie uszkodzone, coś pomylone i zawsze uznaję reklamację bo pomyłki się zdarzają, ale nie zgadzam się na to żeby moje pieniędze były wypłacana osobie która sobie wymyśla że uczuliło ją po 5 miesiacach 76 różnych próbek, nie próbując wcześniej kontaktu ze mną.
@Pszczola2013 Nie, to nie działa w ten sposób, że każdy wniosek jest automatycznie akceptowany, bo gdybyś złożyła je do wszystkich, swoich zakupów, na pewno nie zostałyby one pozytywnie rozpatrzone. Mam świadomość, że nie zgadzasz się z naszą decyzją, ale tak jak pisałam wcześniej, Program Ochrony Kupujących to nasza, własna inicjatywa i sami decydujemy komu wypłacamy rekompensatę, a komu nie (oczywiście po dokładnej analizie konkretnej transakcji i danych, które posiadamy).
Mam jednak jeszcze pytanie. Dlaczego moich dwóch klientów dostało zwrot z POK (choć nie zapłaciłam za to ja), skoro nie wysłali zwrotu towaru do wniosków które złożyli? Odstąpili od umowy ale zwrotu nie było, a po numerze śledzenia widać że paczki nie nadane i allegro mi przyznało w tym temacie rację że przesyłki nie nadane ale kupujący otrzymali zwrot. Dlaczego? Z tego co zostało napisane do
@Mirek1P Tak się składa, że tej mierze nie liczymy wypłaconych rekomensat tylko liczbę złożonych wniosków. Generalnie jest to liczba wniosków, które kupujący złożyli po otrzymaniu zamówienia i mierzymy ją w stosunku do liczby Dyskusji rozpoczętych w ciągu ostatnich 30 dni. Jednak punkty ujemne liczymy dopiero gdy sprzedający ma min. 3 wnioski o POK od klientów. Co więcej, liczba takich wniosków musi stanowić więcej niż 5% w stosunku do dyskusji. Przyjęliśmy takie warunki właśnie po to, aby takie jednostkowe sytuacje jak ta z tego wątku nie obciążały sprzedających.
Czy w tym wypadku (MOIM) te 3 zwroty będę się liczyły do mojej średniej czy nie?