anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Prowizja od kosztów dostawy - opinie

Koniomaniacy
#7 Wielbiciel#

Rozumiem, że zgodnie z waszym cudownym pomysłem - ja jako sprzedawca jestem zobligowana podnieść koszty dostawy. Skoro przesyłka kurierska kosztuje mnie 14,40 i tyle też obciążam za nią klienta, to biorąc pod uwagę, że prowizja w mojej kategorii wynosi 10% to koszt dostawy kurierem będzie musiał obecnie wynosić 16 zł. CUDOWNIE - klienci na pewno będą zachwyceni 😕

oznacz moderatorów
771 ODPOWIEDZI 771

wabos_pl
#8 Zapaleniec#

@RLis  ciesz się że nie promowałeś aukcji bo prowizja za paczkomat byłaby o 50% większa 😋

oznacz moderatorów

daniel_net_pl
#11 Animator#

Skąd masz przesyłkę za 5,90? Bo jeśli piszesz o Allegro polecony, to od czerwca kosztuje 6,49,  tak więc oprócz prowizji 0,98 zł dopłacisz jeszcze 59 gr.

oznacz moderatorów

PawHaft
#12 Orędownik#

Ta "nie allegrowska" kosztuje 5,90zł 🙂 i jest ta samą usługą co allegro polecony, czyli ekonomiczna, tylko że nie jest smart

oznacz moderatorów

daniel_net_pl
#11 Animator#

@PawHaft 

Jak nie jesteś VAT-owcem to polecony bezpośrednio od poczty kosztuje Cię 5, 90 ze stawką zwolniony, a jak jesteś płatnikiem, to kosztuje dodatkowo 23% (lub mniej w zależności z jaką stawką masz towary).

oznacz moderatorów

emcmoda_pl
#8 Zapaleniec#

Widocznie o to chodzi. Zlikwidować całą tą taniochę , bo prowizja strasznie mała dla Allegro...

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Reakcje na zmiany prowizji widać już w mailach  🤣

DarkStoorM_0-1591176469638.png

 

oznacz moderatorów

Maxsklep24
#9 Pomysłodawca#

Szkoda tylko że w pierwszym roku to 20 zł

oznacz moderatorów

wabos_pl
#8 Zapaleniec#

ja mam tańszy 😉

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Ile by nie było, to i tak najlepszy moment dla firm hostingowych 😉

oznacz moderatorów

Xard86
#10 Popularyzator#

Tak, 20zł na miesiąc + pozycjonowanie + google ads + fb ads + ceneo, nokaut i inne...  i nagle prowizja do Allegro nie wydaje się tak okropna. Nie żebym bronił ten absurdalny sposób doliczania jej do wysyłki, ale wydaje mi się, że wiele osób zapomina ile daje Allegro. Własny sklep ma mnóstwo zalet, ale skuteczne skierowanie tam ruchu nie jest łatwe i tanie zwłaszcza na początku.

Allegro za to zapomina o jasnych zasadach, przewidywalności i transparentności którą powinno się cechować. No i o tym, że ostatecznie za wszystkie podwyżki prowizji zapłacą klienci.

 

oznacz moderatorów

andrzejekm500
#9 Pomysłodawca#

Właśnie klienci!!!  Bo albo zapłacą więcej albo dostaną goryszy towar który zwrócą ale zniechęcą się do sprzedaży internetowej. Nikt za darmo nie będzie pracował.

oznacz moderatorów

grazas12
#10 Popularyzator#

Dokladnie.nie wiemczy klient bylby zadowlony z podwyzek cen produktow,ale chyba tak trzeba bedzie zrobic bo nikt nie nie bedzie pracowal dla allegro i ideii.

oznacz moderatorów

TomBanknoter
#17 Koryfeusz#

@Xard86  Ale przecież problem nie polega na samej prowizji. Taka prowizja od przesyłek od lat jest na e-Bay, i wszyscy się przyzwyczaili. Tyle że tam nikt nie narzuca cen przesyłek, a po drugie prowizje są z góry znane i jednakowe dla wszystkich.

Problem na Allegro polega na totalnie bezsensownym sposobie naliczania tej prowizji -  bo jeśli celem miało być ujednolicenie cen przesyłek, to WSZYSTKIE OFERTY KWALIFIKUJĄCE SIĘ do wysyłki Smart powinny być z prowizji zwolnione.Tym bardziej, że naliczenie prowizji w żaden sposób nie zależy od sprzedawany, ale od tego, jak zachowa się klient. Więc sprzedawca nie jest w stanie tego przewidzieć, ani zaplanować, jakie poniesie koszty - co jest sprzeczne z podstawowymi zasadami prowadzenia biznesu.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Dokładnie o to chodzi - sposób naliczania. Ja mam w ofercie tanią dostawę dla klientów, którzy chcą kupić 1 sztukę towaru za 5 PLN. Teraz muszę się zabezpieczyć przed sytuacją, że ktoś kupi ten przedmiot z dostawą za 16 PLN i muszę podnieść cenę towaru o 1.60 PLN czyli o 32%.

Jeżeli chciałbym ten koszt zrekompensować w cenie dostawy, to jej koszt wzrósłby  o 1.76 PLN dla wszystkich transakcji. 

Przy łączeniu różnych towarów w jedno zamówienie nie można zastosować różnych cen dostawy więc pole manewru jest ograniczone tylko do +"cena towaru" albo +"cena dostawy".

"Inne duże portale" mają ten problem rozwiązany. Wystarczy się zalogować i popatrzeć.  No ale są to bardzo duże portale. 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@annas14-firma i zaraz admin napisze . Sprzedałaś 30 sztuk po cenie 5+,1,6  ale klient tylko 1 raz wybrał taką dostawę 5 razy złapał się na smart a 4 razy wybrał list zwykły i udowodni iż twoja prowizja wcale nie wzrosła tak dużo jak piszesz.a ty na samej podwyżce ceny zarobiłaś😁 policz sama.

oznacz moderatorów

annas14-firma
#16 Inspirator#

Zostańmy prz tym, że każdy sam liczy swoje prowizje.

Mi chodzi o to czy mam możliwość takiego kształtowania cen, które maksymalizuje zyski. Obu stron. W tej chwili tego nie ma.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@annas14-firma  no własnie to samo , wybierze mi 2 smoczki + kurier i leżę. 

Główkowałam i zrobiłam tak: po 1 sztuce cene podniosłam o 30 groszy, ale skasowałam kuriera,  potem pakiety po 5szt, po 10szt i tu im większy pakiet tym niższa cena.

Ale to w końcu kupujący zapłaci i w końcu zacznie kichac na allegro, bo zobaczy że u siebie mam taniej nawet od sztuki.

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

Analizuje tak te prowizje i za bardzo nie jestem w stanie pojąć tego liczenia. Do produktu jednego doliczane procentowo więcej do drugiego mniej. O Co tu ku rde chodzi ?! 

 

Nie możecie prościej zrobić osobną prowizję od wysyłki a nie wyliczenia do każdego produktu ?! Przy różnych kategoriach to wychodzi jakiś obłęd. 

 

Wystarczyłoby zsumować różne prowizje podzielić przez ich ilość i liczyć prowizję średnią ZAOKRĄGLONĄ do pełnego procenta W GÓRĘ 🙂 Tak abyście przypadkiem nie stracili! I byłby spokój klarownie i przejrzyście. 

A to rozbijanie na produkty to wychodzi jakieś **piiip**iane obliczanie,  które w niczym nie pomaga. Ja rozumiem , że jak się bardziej zakręci człowiekiem to dla Was jest prościej bo za bardzo nie zauważy wzrostu haraczu 😄 , ale bądźmy zdroworozsądkowi i zacznijmy się wzajemnie szanować. 

 

Wychodzi na to , że w wielu przypadkach dla produktów do 20 zł prowizja jest wyższa od zysku. przykładowo ostatni zakup za 15 zł + pobranie 18 zł i 3,30 zł prowizji . To już nawet nie jest lichwa. Z tego produktu nie jestem pewien czy 3 zł jest marży , a tu 3,30 zł prowizji. 

 

Myślałem , że to wyjdzie mnie "trochę" taniej , ale z tego co widzę, to trzeba będzie dodatkowe kilka tysięcy miesięcznie wyłożyć chyba. 

 

Tak samo @msniezek uważam , że większość ludzi już nawet nie drażni sam wzrost prowizji, ale metoda w jaki Wy jako serwis go ukazujecie. 

 

Gdybyście napisali wprost, że sprzedający muszą się dołożyć do smarta bo generuję on duże koszty oraz ukazali konkretny plan inwestycji tych dodatkowych środków, który może przynieść obustronne zyski to 99% sprzedawców by nawet nie poruszyła tego tematu. 

 

Wy jednak obraliście taktykę jak nasz rząd. Zabierzemy Wam , ale powiemy, że tak naprawdę to dla Waszego dobra. 

Ostatnio czytałem artykuł , że 21% polaków w ogóle nie zdaję sobie sprawy, że płaci jakiekolwiek podatki. Zaręczam jednak , że przedsiębiorcy do tej grupy nie należą. Przestańcie przynajmniej wmawiać nam jakieś absurdy, a zaręczam Ci, że zauważysz znaczny spadek frustracji forumowiczów. 

 

I przestań pisać o kompletach i zestawach bo dla 95% branż tutaj jest to zwyczajnie niewykonalne. Jedynie racje bytu z zestawami ma branża drogeryjna i spożywcza. Może trochę elektronika , ale tutaj są już raczej przedmioty o wyższej wartości, więc ma to mały wpływ na prowizję od wysyłki. 

 

Na 11 zamówień z dziś mam tylko 2 w RAMACH SMART , a kwalifikowałoby się więcej gdyby kupujący wybrał inną metodę dostawy. 

I co mam w takim wypadku zrobić?! Usunąć pobranie, które wybiera około 25-35% klientów, i które sami radzicie oferować przez sprzedających ?! 

Odejmowane oceny za koszt wysyłki już notorycznie lecą. A często sami klienci wybierają droższą formę dostawy. 

 

Pomyślcie aby wywalić koszt wysyłki a przywrócić czas wysyłki. 

Ocena czas wysyłki byłaby z pewnością bardziej wartościowa i potwierdzała rzetelność sprzedającego. Powinno być to też w pewien sposób zautomatyzowane , i liczone od momentu nadania przesyłki a nie wygenerowania etykiety, co bardzo często wprowadza kupujących w błąd. Ile razy dostaję powiadomienie o utworzeniu etykiety a wysyłka za 3 dni. To jakiś absurd, a robią to sprzedawcy wyłącznie aby pilnować Waszych irracjonalnych statystyk. 

 

Dodatkowo sugerowałbym zamienienie godzin w liczeniu czasu wysyłki na pełne dni robocze. Paczkę można przygotować szybciej , kurier odbiera później i już można przekroczyć 24 czy 48 godz. i **piiip** statystyki lecą. 

 

Wiele aspektów jest niezależne od sprzedających , czytajcie to co ludzie piszą. Bo często nie są to **piiip**yczne pomysły , fajne sugestie mogące pomóc zarówno kupującym jak i sprzedającym. 

 

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

Wiele wypowiedzi admina wskazuje ,iż rozwiązaniem problemu są zestawy. łatwo tworzy się zestaw Laptop + torba + mysz +i.t.p. Proszę o pomoc admina w stworzeniu zestawy z przedmiotów które mam w ofercie. Buty 150 modeli każdy 6 rozmiarów + ozdoba 10 modeli + sznurowadła 110 wzorów 10 kolorów .

W/g mnie dobrym rozwiązaniem było by stworzenie takiego narzędzie które pozwoli klientom samodzielnie robienie zestawów. 

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

Takie narzędzie by było super, już nawet gdyby sprzedający mógł ustalać kategorię główną, powiedzmy buty. Narzędzie podpowiadałoby dodatkowe akcesoria z kategorii, którą sprzedający by ustalał.

 - kupujący wybiera buty, w ofercie wyświetla się przycisk Stwórz Zestaw

- w okienku pokazuje się "Do tego przedmiotu sprzedający poleca również:" i tutaj pokazuje się ustalona przez sprzedawcę kategoria Sznurowadła, gdzie kupujący filtruje te przedmioty według parametrów i dobiera.

Dzięki temu kupujący szybciej by sobie wyfiltrował i stworzył własny zestaw, przez co nie musielibyśmy tworzyć setek tysięcy zestawów, a kupujący by nie musiał buszować po koncie sprzedającego, bez zabawy w szukanie, sprawdzanie i dodawanie do koszyka, a do tego jeszcze klikać kilka razy Kup Teraz, jak to w tej chwili ma miejsce. BYŁBY JEDEN FORMULARZ...

oznacz moderatorów