anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przesyłka Allegro one wróciła - co zrobić?

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Witam.

Zamówienie nr bb28d990-3be9-11ef-85a3-313e14c8f5a9 .

Kupujący zapłacił 9,99 zł za przesyłkę.

Nr  przesyłki A000TKO898

Allegro One Punkt, DPD (Allegro One Punkt, epaka A007751)

Paczka wróciła z adnotacją, że punkt zamknięty do 21.07.2024.

Teraz mam pytanie do Allegro: co ja mam z tym zrobić?

@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

 

 

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-SERVICE Wyjaśniam to z zespołem dedykowanym. Wrócę tutaj z odpowiedzią. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Dziękuję i czekam.

oznacz moderatorów

ayo80
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-SERVICE w tej sprawie powinieneś skontaktować się z klientem w celu wybrania innego punktu doręczenia i ponownego nadania paczki. My natomiast zweryfikujemy sprawę, dlaczego DPD zwróciło tę paczkę, zamiast skontaktować się z nami i dyspozycją przekierowania.

   Paula
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@ayo80 A allegro czasem nie doliczy sprzedawcy drugiej prowizji za wysyłkę czy drugiej dopłaty do smarta? 

oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@kolekcjoner608, tak, za ponowne nadanie naliczymy opłatę za wysyłkę. 

   Marysia
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

Wy chyba sobie "jaja" robicie? A za to, że punkt zamknięty, wy nic nie wiecie i nie wykasowaliscie mozliwosci wyboru tegoz właśnie punktu - czy nie powinniscie zapłacic kary umownej sprzedawcy? Albo przynajmniej dac druga darmowa wysyłką.  Wasz błąd - wasza strata , dlaczego ma byc nią obciążony sprzedawca?

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@AptekaNatolinska tak działa allegro delivery, czyli allegro odpowiada za cały proces logistyczny od nadania, do doręczenia, a jak coś nawali, to problem sprzedawcy i on za to płaci 😂😂

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ 

Wobec tego zgłaszam reklamację na niewykonanie usługi Allegro Delivery i zwrot pobranej opłaty w wysokości 9,99 zł.

Zgodnie z poniższymi informacjami:

"Allegro Delivery to nasza usługa, dlatego reklamację logistyczną kieruj bezpośrednio do nas."

"Kompleksowa obsługa klienta przez Allegro na każdym kroku, również w procesie reklamacji dostawy czy zwrotu."

"... my bierzemy odpowiedzialność za Twoją przesyłkę na każdym etapie jej podróży, w tym również za reklamację dostawy i zwrot."

 

 

 

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

@AGD-SERVICE i tak trzymać, ja w ostatnim okresie mam masę nieodebranych przesyłek allegro one. klienci nie odbierają paczek twierdząc, że zostali wprowadzeni w błąd terminem doręczenia. Wiadomo, że allegro podaje iż te przesyłki dochodzą w ciągu 24 godzin, a w praktyce to fikcja. Kto za to płaci, sprzedawca, bo przecież nie serwis, który wprowadza w błąd kupującego.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

mikeza - generalnie to z dostarczaniem tych przesyłek nie mam większych problemów - brak zwrotów. Ale mam ich mało, na szczęście. DPD jest u mnie przed 11:00,  w poniedziałki nawet o 09:30 ,  UPS - różnie, od 10:00 do 14:00. Orlen - Allegro chce, żeby odbierali między 11:00 - 13:00. Tyle mam do wyboru. A to jest czysta fikcja, u mnie kurier jest ok. 14:30, bo taką ma trasę. Muszę do niego dzwonić, a nie zamawiać podjazd do 13:00 bo mu "tną po kasie" za nieterminowy odbiór. I tak wszystko wyjedzie z bazy dopiero ok. 18:00.

3 dni temu miałem reklamację od kupującego. Wysyłka paczkomatem na następny dzień, niestety po prostu "w plecach mnie połamało" i nie mogłem się ruszyć z łóżka. Wysyłka z opóźnieniem 1 dzień. Roszczenie od kupującego - zwrot 3,96 zł za wysyłkę, bo miał towar dostać w piątek , a w piątek dopiero wysłałem (paczkomat InPost), a jakby wiedział, to opłaciłby przesyłkę listem Allegro polecony. Niby te 4 zł to nie jest wielka kwota. Ale nie chcę być z tych, którzy ulegają w takich sytuacjach. OSA na 100% nie zwróciłby klientowi tej kwoty. Jeszcze się zastanawiam, ale mam spore przekonanie w kierunku, żeby wysłać kupującemu przeprosiny za 1 dzień opóźnienia, niż zwracać mu 4 zł - to praktycznie mój cały zarobek. Tak postąpiłby np. OSA i inne duże firmy. 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-SERVICE Reklamacje należy kierować przez odpowiedni formularz

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Niestety, jestem zmuszony nadal "drążyć" ten wątek.

1. Założyłem wątek na AG - dostałem na e-mail info o zgłoszeniu (zgłoszenie nr "43398297" [ ref:!00D240aE05.!500Ti0D2Ri4:ref ]), chociaż ja takiego zgłoszenia nie składałem - czyli jakoś dało się zrobić. Dlaczego więc teraz mam składać dodatkowo reklamację przez jakieś formularze?

2. Na to zgłoszenie otrzymałem szereg nic nie znaczących informacji. Ostatnia brzmiała: "... Bardzo mi przykro, że przesyłka została do Państwa zwrócona. Nie otrzymaliśmy jasnych wyjaśnień od partnera logistycznego. Bardzo przepraszam Państwa za zaistniała sytuację..." 

Żadnej informacji o tym, że Allegro w ramach "Allegro Delivery" (i wszystkich tych informacji i zapewnień) zwróci mi koszty wysyłki, że skontaktują się z kupującym, że to oni odpowiadają za obsługę wysyłki itp. Kompletnie nic nie zrobili w tym zakresie - żadnej pomocy, żadnej odpowiedzialności, żadnej próby rozwiązania sytuacji.

3. Ponieważ Allegro nie wywiązało się ze swoich zobowiązań (brak jakiegokolwiek wsparcia i odpowiedzialności za swoją usługę) - towaru do klienta ponownie nie wysłałem, czekałem na jakieś rozwiązanie sprawy ze strony, która nie wywiązała się z zawartej umowy na dostawę towaru - czyli Allegro. Nie jestem "jeleniem", nie prowadzę działalności charytatywnej, wysyłka kosztuje 9,99 zł, więcej niż mój zysk.

4. - 01.08.2024 Allegro zakłada mi dyskusję (w imieniu kupującego), czyli bez jego udziału. Nakazuje mi zwrot kasy kupującemu, bez żadnej deklaracji ze strony kupującego o odstąpieniu od zawartej umowy. Oczywiście kasę natychmiast zwracam. Pracownik Allegro zamyka dyskusję jako rozwiązaną. 

5. Dla mnie nie jest to jednak rozwiązana sprawa. Allegro zwleka ze zwrotem pobranej prowizji (jeszcze go nie otrzymałem) , zapewne przyjdzie info o odmowie. A powód jest jasny - Allegro nie wywiązało się z umowy. Proszę o natychmiastowy zwrot pobranej prowizji od tej transakcji.

6.     -  piszesz: "Reklamacje należy kierować przez odpowiedni formularz  "  . Wypełniłem go i wysłałem. Niestety, ten formularz nie podoba się. I to bardzo. Brak jest w nim powodu zgłoszenia reklamacji - są 4 do wyboru, jednak żaden nie odpowiada rzeczywistej sytuacji.

Kolejna rzecz - muszę podawać wszystkie swoje dane, łącznie z numerem konta, z czego wynika, że reklamację będziecie kierować do przewoźnika, w moim imieniu. A ja na to się nie zgadzam - reklamację kieruję do Allegro, zgodnie z udzielonymi wiadomościami na wszystkich stronach informacyjnych dotyczących tego rodzaju przesyłek.

7. Swoją drogą - taka sytuacja jest po prostu "żałosna". Pracownicy Allegro nie dbają o wizerunek firmy. Kiedyś miałem zablokowane konto z tego powodu - bo brakło im "powodów" (wszystkie wcześniejsze obaliłem), więc wynaleźli sobie taki "ogólny" powód.

W tym przypadku są publiczne deklaracje, zapewnienia, a nie są one realizowane. Więc jak to jest? Od sprzedawcy wymaga się dosłownie wszystkiego, a Allegro nie potrafi (pomimo zapewnień) ponosić żadnej odpowiedzialności?

8. Ile czasu będzie trwała ta "debata"? odpisywanie na AG, odpisywanie na e-maile i zgłoszenia? Ile czasu zajmuje to pracownikom Allegro? Bo moje roszczenia to 9,99 zł + kilka zł zwrotu prowizji. Czy czas (a raczej jego koszty) poświęcony przez pracowników serwisu na obsługę tej sprawy nie przekracza już kwoty mojego roszczenia finansowego? Bo jeśli tak, to sprawa jest prosta - to jest działanie na niekorzyść serwisu.

oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ 

Czekam na jakieś wyjaśnienia. Nadal nie mam zwrotu prowizji ani zwrotu za niewykonaną przez Allegro usługę.

 

pozdrawiam.

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@AGD-SERVICE Sprawa, którą wspomniałeś, została założona przez doradcę na moje zgłoszenie w kwestii problemu z przesyłką. Reklamacje nigdy nie były przyjmowane za pośrednictwem Allegro Gadane. Gdy już prowadzisz korespondencję z doradcą drogą mailową, proszę, tam kieruj wszelkie pytania w sprawie. Jako moderatorki mamy szeroką wiedzę, ale nie specjalizujemy się w pewnych obszarach i w tych przypadkach mogą udzielić Ci odpowiedzi wyłącznie doradcy, którzy są wyszkoleni w danej tematyce. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

AGD-SERVICE
#13 Ambasador#

Witam.

Sprawa odszkodowania w wys. 9,99 zł za niewykonaną usługę została rozwiązana - otrzymałem zwrot tej kwoty. Szkoda tylko, że to tak długo trwało, ileś tam e-maili otrzymałem z końcową informacją, że Wasz partner logistyczny nie udzielił odpowiedzi (tylko co mnie to obchodzi?).

A wystarczyło napisać: wyślij klientowi ponownie towar, a my zwrócimy koszty przesyłki - byłoby wszystko sprawnie, wszyscy byliby zadowoleni.

A teraz muszę dalej drążyć ten wątek.

Proszę o zwrot prowizji od tej niezrealizowanej transakcji. Mój wniosek o zwrot prowizji z tytułu niezrealizowania transakcji z winy serwisu Allegro został odrzucony. 

Oczywiście złożyłem odwołanie, czekam na decyzję, lecz powody odmowy są tak absurdalne, że aż muszę tu je wskazać:

"Szczegóły odrzucenia wniosku":

v Wpłata została zwrócona przez Allegro Finanse - zgadza się, tak nakazał mi pracownik Allegro, więc tak zrobiłem

- Kupujący nie odpowiedział na nasze pytanie dotyczące transakcji - to już nie mój problem, tylko Wasz, nie mam wpływu na zachowanie kupującego

Kupujący otworzył dyskusję do transakcji  - to akurat nie jest prawdą, dyskusja została otwarta przez doradcę Allegro. Żadnych przeprosin z tytułu niewywiązania się z umowy, żadnych wyjaśnień, żadnych propozycji rozwiązania problemu, jedynie nakaz zwrotu kasy kupującemu

Nie mamy informacji o odstąpieniu kupującego od umowy - i nie będziecie mieć, gdyż nie wymagaliście tego od kupującego, żeby otrzymał zwrot środków z tytułu niewywiązania sie przez Was z umowy dostawy

Dalsze informacje to już po prostu kpina, wysyłane chyba seryjnie do wszystkich, bez jakiegokolwiek rozeznania sprawy, czyli przedmiotowe traktowanie sprzedawców:

Łatwiej uzyskasz zwrot prowizji (rabat transakcyjny), jeżeli:

Kupujący będą zwracali towar przez zakładkę Moje zakupy - może by tak i było, gdyby tylko Allegro dostarczyło kupującemu przesyłkę, żeby mógł coś zwrócić

Będziesz dodawał w zamówieniu numer przesyłki - no przecież numer był dodany, automatycznie przez Allegro

Utrzymasz swoją jakość sprzedaży przynajmniej na poziomie Neutralnym - oczywiście to też spełnione, widoczne przed wysyłaniem takich informacji

Zwrócisz wpłatę przez Allegro Finanse (gdy kupujący korzystał z tego sposobu płatności) - i oczywiście to też spełnione, więc po co wypisywać takie rzeczy

A teraz  - wiesz dlaczego ludzie piszą na AG? - bo po prostu po upublicznieniu sprawy zostaje ona załatwiona. Droga korespondencyjna z tzw. "doradcami", czy też pisanie bądź zgłaszanie przez formularze - to najczęściej jest jak rzucanie grochem o ścianę. Wiesz jak brzmiała ostatnia odpowiedź doradcy w tej sprawie? (a wszystkie były praktycznie identyczne)- zacytuję:

"Dzień dobry, dziękuje za oczekiwanie. Bardzo mi przykro, że przesyłka została do Państwa zwrócona. Nie otrzymaliśmy jasnych wyjaśnień od partnera logistycznego. Bardzo przepraszam Państwa za zaistniała sytuację. Gdyby ponownie się to zdarzyło proszę o taką informację w odpowiedzi na moją wiadomość mailową. Miłego dnia!"

Czy to jest odpowiedź "wyszkolonego doradcy" ? Żadnej propozycji rozwiązania problemu, żadnej informacji, żebym zgłosił reklamację. Tylko "Miłego dnia" .

oznacz moderatorów