anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przesyłka zwrotna kto pokryje koszty

sawomir77
#7 Wielbiciel#

Kto pokryje koszty przesyłki zwrotnej nieodebranej na Poczcie

oznacz moderatorów
16 ODPOWIEDZI 16

kostas11
#21 Demiurg#

Zależy jakiej jak allegro to jest w cenie narazie 🙂

Jak zwykła to nadawca i możesz prosić kupca o jej pokrycie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

artur8225-a1
#12 Orędownik#

Kupujący 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

według prywatnej opinie  @msniezek nieodebranie przesyłki jest odstąpieniem od umowy

oznacz moderatorów

daniel_net_pl
#11 Animator#

A według nieprywatnej opinii, tylko obowiązującego wszystkich kodeksu cywilnego jest to niewywiązanie się strony z umowy - art. 535 § 1 Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@RED prosiłbym, abyś cytując moje słowa - linkował do źródła. Gdzie dokładnie taką moją "prywatną opinię" przeczytałeś?

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@msniezek w tym wątku padł cytat:

"jeżeli jako sprzedający otrzymałbym od kupującego przesyłkę ze sprzedanym mu wcześniej towarem bez żadnego komentarza, potraktowałbym to jako odstąpienie od umowy."

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/zwroty-allegro-rozpoznawanie-prz...

oznacz moderatorów

daniel_net_pl
#11 Animator#

@RED

jeżeli jako sprzedający otrzymałbym od kupującego przesyłkę 

Ale co to ma wspólnego z tym wątkiem? Kupujący nic nie odsyła, bo nie odebrał przesyłki.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@daniel_net_pl słuszna uwaga - nie byłem dokładny

ale znowu cytat z wyżej wymienionego wątku:

Zarówno mechanizm zwrotu, jak i mechanizm anulowania zamówienia spełniają przesłanki ustawowe, aby uznać ich wykonanie za odstąpienie od umowy. 

wg niektórych interpretacji prawniczych nieodebranie przesyłki można traktować jako odstąpienie od umowy ( ja się z tym prywatnie nie zgadzam)

dlaczego już tłumaczę: ustawa konsumencka jest nadrzędną ustawą nad kodeksem cywilnym - więc jeżeli dopuszcza odstąpienie od umowy jako dowolną czynność to może nią być także nieodebranie przesyłki

podobnie jak słowa nie chcem, anulowanie, proszę o zwrot pieniędzy

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nieodebranie-towaru-przy-wysylce-za-pobraniem-jak-je-udokumentowa...

 

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

Dziękuję @RED . Zdecydowanie nie miałem na myśli, że odesłanie przesyłki bez słowa jest równoznaczne z odstąpieniem.

To była moja opinia, co zrobiłbym jako sprzedający z odesłaną przesyłką, która nie zawierałaby odstąpienia. Są sprzedający, którzy będą w dyskusji i innych miejscach twardo twierdzili, że "nie było formalnego odstąpienia", a później, że "termin już minął" itp. - poświęcą godziny na przekomarzanie się z kupującym, wartość ich czasu poświęconego tej sprawie dawno przekroczy wartość przedmiotu sporu - ale nie ustąpią. Moim zdaniem racjonalniej z punktu widzenia działalności jest postąpić inaczej.

   Maciej Śnieżek
   Menedżer Społeczności

   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Sorki, nic bardziej błędnego.

Są przepisy prawa- nie chce mi się ich szukać i cytować - nie jestem ani czynnym ani biernym pracownikiem Allegro.

Powyższa opinia to kpina - @msniezek  na pewno nie udzielił takiej informacji. Zbyt długo go znam, żebym mógł powiedzieć, że popełnił taki błąd.

Generalnie: 

- albo klient odstępuje od umowy - wtedy sprawa jest jasna

- Jak kupujący nie odstąpi od umowy, to nawet gdy nie zapłaci za przedmiot, to nie możesz tego przedmiotu ponownie sprzedać. Sytuacja jest porażająca - walicie z problemami bezpośrednio na All, a wystarczy skorzystać z wujka Google.

 

oznacz moderatorów

interzakupy_2006
#10 Popularyzator#

Powinno być tak jak napisał @daniel_net_pl 

ale Polska to dziki kraj 🙂

więc jest tak jak napisał @kostas11  😞

możesz poprosić ale raczej bym nie liczył ze klient odda kasę

albo iść z tym do sądu kosztów przesyłki zwrotnej z powodu nieodebrania towaru

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@sawomir77 jeśli paczka jest nieodebrana to koszt zwrotu ponosi kupujący. Jeśli to było pobranie, możesz z tym iść nawet do sądu, który wyda nakaz zapłaty na Twoją rzecz. Jeśli to natomiast była opłacona przesyłka, to jest prościej. Nawet jeśli klient odstąpi od umowy to potrącasz mu koszt odesłania i po sprawie.

Nieodebranie przesyłki nie jest żadnym odstąpieniem od umowy. Większej bzdury nie słyszałem. Jest tak jak ktoś napisał, że kupujący zawierając umowę zobowiązuje się odebrać rzecz, którą wysyłasz. Jeśli tego nie zrobi, jest konkretny paragraf kodeksu cywilnego, który to reguluje i opisuje co dalej możesz z tym robić.

Mnie ludzie nieodbierający pobraniówek wyleczyli już z tej formy wysyłki. Teraz mogą mnie błagać na kolanach i nikomu nie robię wyjątków i nie wysyłam w ten sposób. Przynajmniej jak ktoś zapłaci z góry to jakoś go to mobilizuje do odbioru, a jak nie, to chociaż mam z czego bez problemu potrącić za nieodebraną przesyłkę.

oznacz moderatorów

sawomir7
#7 Wielbiciel#

Dotychczas miałem tak w umowie z Pocztą że nieodebrane ,opłacone przesyłki przynosił listonosz do sklepu a potem miałem doliczone do miesięcznego rozliczenia z Pocztą tak samo jest z kurierami DPD DHL i inni że pokrywasz takie same koszty zwrotu jak nadanie,ale jak ktoś nie płaci za przesyłkę bo ma smart to ktoś musi pokryć koszty zwrotu wyjątek to paczkomaty

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Nie odebranie przesyłki nie jest w  myśl u.k odstąpieniem od umowy , formę tegoż ustawodawca jednoznacznie określa

oznacz moderatorów

ELMIX-SHOP
#12 Orędownik#

Poczta - ty pokrywasz.

oznacz moderatorów