anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Przewidywana dostawa - błędne dane

pulkownik66
#19 Nestor#

Dalej trwa dezinformacja klienta na temat czasu dostawy, jest ktoś utalentowany w moderacji AG,Screenshot_2021-05-21 Peron H0 kolejka makieta piko roco itp Eaglemoss.pngScreenshot_2021-05-21 Peron H0 kolejka makieta piko roco itp Eaglemoss (2).png aby wytłumaczyć taką sytuację. Pierwszy zrzut przed piętnastą godziną, drugi po piętnastej.

W pierwszym przypadku /zakup do 15.00/, pakuję zamówienia i zawożę do POP gdzie jeszcze dziś wyjadą w teren i jest 99% prawdopodobieństwa, że klient paczkę otrzyma w poniedziałek. W drugim przypadku, już nie zdążę spakować i zawieźć, więc paczki wyjadą dopiero w poniedziałek po południu i mogą być dostarczone tylko i wyłącznie we wtorek. Czy Allegro ma jakiś tajny sekret przenoszenia paczek w czasie?

@msniezek @la_nika  i reszta wytłumaczycie mi na czym polega ten żart.

oznacz moderatorów
71 ODPOWIEDZI 71

DECO-MASTER
#15 Entuzjasta#

"Przewidywany czas dostawy nie jest wynikiem naszego wróżenia..."

No otóż właśnie jest wynikiem wróżenia.

Dzięki za podsunięcie właściwego sformułowania.

Pisałem wcześniej.

Nie czytałaś. Fragment:

"Klient zamawia towar, który przypadkiem mamy w magazynie. Czy musimy czekać z wysyłką, bo termin na Allegro jest inny? Wysyłamy natychmiast i już mamy problemy, bo skraca się nasz średni czas dostawy dla innych klientów, którzy są w ten sposób wprowadzani w błąd."

Poczytaj całość

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@pinsplash @Knowhere 

przewidywany czas dostawy wprowadza w błąd kupującego - to fakt

brak dopisku ze strony allegro, że nie jest to czas obligatoryjny tylko hipotetyczny

takie działania są niezgodne z zapisami ustawy konsumenckiej,

w której czas dostawy ma być podany prawdziwy nie przewidywany

 

ja mam w tygodniu przynajmniej 2-3 zwroty towaru bo napisał Pan że towar przyjdzie jutro

 

kupujący nie rozumieją informacji podawanych przez allegro\

a najlepsze że w dyskusjach allegro twierdzi, że za późno wysłałem towar bo miało być tak jak przewidzieli

 

 

oznacz moderatorów

AlePiesio
#14 Krzewiciel#

a co w przypadku jak klient kupi dwa przedmioty, jeden z aukcji na której jest ustawione 24h czas wysyłki , a drugi na innej aukcji u tego samego sprzedawcy gdzie jest ustawiony czas wysyłki 3 dni robocze?

jaki czas przewidywanej wysyłki  pokaże mu allegro? 24h czy 3 dni robocze? 😄

a później pretensje od klienta że przecież czas wysyłki miał być 24h a nie 3 dni robocze.

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@RED, synonimem słowa "przewidywany" jest przypuszczalny, prawdopodobny - na pewno nie obligatoryjny. Nie widzę tu wprowadzania w błąd.

W zakładce Dostawa i płatność widnieje wyraźna informacja, że sprzedający deklaruje czas wysyłki X, a przewidywany czas dostawy to Y.

Obraz_2021-06-02_20-48-24.png

Przewidywany czas dostawy obliczamy na podstawie obiektywnych algorytmów, w oparciu o dane dostępne na platformie. 

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

megii_ss
#12 Orędownik#

To zróbcie kampanie reklamową aby zwykły szary "Kowalski" zrozumiał te wasze algorytmy i robienie w ciula potencjalnego klienta, bo ludzie piszą, dzwonią z pretensjami i każdemu trzeba tłumaczyć jak chłop krowie na rowie, a to się już robi męczące 😉

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@mr_oma 

synonimem słowa "przewidywany" jest przypuszczalny, prawdopodobny - na pewno nie obligatoryjny. Nie widzę tu wprowadzania w błąd.

może ty nie widzisz tego i  ja tego też nie widzę

ale 100% moderatorów na allegro w dyskusjach twierdzi inaczejw

100% klientów zgłaszających opóźniony czas wysyłki też twierdzi inaczej

100% poza tobą moderatorów allegro też twierdzi inaczej

i ustawa konsumencka w 100% też twierdzi inaczej

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@pulkownik66 

Ale 100% utrzymane, więc pytanie z przezorności zapewne ;]

Mając do dyspozycji podróż w czasie, do którego roku byś się przeniósł:

2016:

https://web.archive.org/web/20160106021004/http://allegro.pl/show_item.php?item=5730555329&sh_dwh_to...

2017:

https://web.archive.org/web/20170425003648/http://allegro.pl/koldra-antyalergiczna-160x200-cm-2podus...

czy 2019:

https://web.archive.org/web/20190220064610/https://allegro.pl/oferta/bluza-puma-z-kapturem-rozpinana...

A może tak jak na lokalnie ?

Generalnie rozumiem założenia allegro:

- oferty mają mieć podobny szablon i każdy kupujący ma mieć info o dostawie prezentowane w tym samym miejscu, w ten sam sposób

- tym samym nie ma być dwugłosu i dopisków w treści oferty ; stąd ich zakaz, a wysłanie wiadomości kupującemu po kliknięciu zakupu już jest reakcją za późno

- w sytuacji spornej serwis "nie może" się biczować, nie może też kupującemu sugerować, że nie doczytał albo że nie myśli przy zakupie ; zostaje jedyny do ukarania - sprzedający

I na koniec taka ciekawostka z allegro lokalnie, gdzie nie ma żadnych z tych wszystkich szablonów i regulacji. Dostaję pytanie do oferty:

"Witam, kiedy dojdzie przesylka do Augustowa lub Sejny?"

Pytanie z czwartku. Co byś odpowiedział ? Moja odpowiedź skutecznie skusiła do zakupu :]

oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@cookie000 Tak ,masz rację kiedyś te oferty były przejrzyste ,dokładne i zachęcały do zakupów nawet tych co zerkali tylko przypadkiem a teraz to widząc opis  nawet  tego co się szuka to tylko zniechęca do zakupu. 

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@mwmonety 

Pytanie dodatkowe: a na ile jest to wrażenie na zasadzie "kiedyś to było lepiej" ?

Przykładowo w 2016 miałeś "Przybliżony czas realizacji : do 2 dni [?] (szczegóły)"

Najeżdżając sobie na pytajnik miałeś w tamtym (zależnym od deklaracji sprzedawcy)  przypadku:

Sprzedający wysyła towar w ciągu 24 godzin.
Czas dostawy przez przewoźnika to 1 dzień.

Allegro też z góry informowało kupującego ile potrwa dostawa. Więc problemy były podobne, tylko nieco inna forma prezentacji.

Rozwiązanie jest gdzieś pomiędzy. Można by zastosować konstrukcję:

DOSTAWA [info]: sprzedający nadaje przesyłkę w ciągu ...

gdzie po kliknięciu [info] mielibyśmy dostęp do statystyk danego sprzedającego/ogólnych (skoro te algorytmy tak na bieżąco wszystko potrafią przeliczać) czasu dostaw dla danych rodzajów przesyłki np. 95 procent dostaw tą metodą dociera w ciągu 2 dni roboczych

Tylko podkładanie gotowych rozwiązań nic tu nie da. Serwis i tak zrobi co chce i kiedy chce. Jedynie pozostaje nadzieja, że kupujący zaczną więcej czytać przed zakupem.

I nawiązując jeszcze raz do allegro lokalnie: kto chciałby aby z dnia na dzień zrobić wolną amerykankę i wywalić szablon dostaw, a każdy niech sobie pisze co chce i gdzie chce ? Chyba nikt.

oznacz moderatorów

Mac20ek00
#13 Ambasador#

Czy aby na pewno dokładne ? Cytuję i pokazuję "Przybliżony czas realizacji do 2 dni" po kliknięciu w info. "....czas dostawy przez przewoźnika to 1 dzień".

Czyli konkret, nie przewidywanie nawet. A że niekoniecznie prawdziwe, kogo w Allegro to obchodziło i obchodzi ?

taaaaa.jpg

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@cookie000  Nie bardzo interesuje mnie co było 3,4 lub pięć lat temu. Interesuje mnie dziś, jutro i pojutrze, a i może jeszcze przyszły tydzień.

Jaka była twoja skuteczna odpowiedź która skusiła klienta do zakupu? No cóż- też nie bardzo mnie to interesuje. Co ja bym odpowiedział? Zależy o której by to było godzinie. Przed piętnastą- że wyślę jeszcze dziś. Kiedy otrzyma przesyłkę? Jak mu ją kurier dowiezie do Augustowa po drodze z Sejny.

oznacz moderatorów

cookie000
#15 Entuzjasta#

@pulkownik66 

Tym powrotem do przeszłości chciałem Ci tylko pokazać, że problem nie jest wcale nowy, tylko raczej ewoluuje w nieco inne formy. Może w końcu wyewoluuje do właściwej.

Natomiast pytaniem kupującego o wysyłkę chciałem wskazać na kwestię z tym związaną: są tacy, którzy potrzebują gotowych odpowiedzi. I do nich też allegro chce ze swoimi szablonami dotrzeć. Na allegro lokalnie ich nie ma, więc (mimo informacji o wysyłce w treści) takie pytania też padają.

A moja odpowiedź była taka: trzeba by zapytać wróżbity 😉

Po czym dodałem, że jak wyślę dzisiaj, to statystycznie w poniedziałek już powinna być na miejscu. I była, chociaż żadnej gwarancji na to dać nie mogłem.

oznacz moderatorów