Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Przypominam że od 1.1.2021 należy zmienić regulamin sprzedaży
bo część przedsiębiorców będzie miała prawo do traktowania podobnie jak konsument
https://rpms.pl/zmiany-w-prawie-konsumenckim-2020/
https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zmiany-w-prawie-konsumenckim-sprawdz-kogo-dotycza-i-co-sie-zmieni
https://www.dziennikprawny.pl/pl/a/zmiany-w-prawie-konsumenckim-2020-kogo-dotycza-i-co-sie-zmieni
doświadczenie uczy, że po zmianach regulaminów posypią się wyroki w związku z abuzywnością wpisów w regulaminach
dlatego zalecam cytowanie w regulaminie ustaw i kodeksów wprost
i nie robienie żadnych dziwnych wstawek
może allegro @msniezek ze swoim działem prawnym przygotuje jakiś poradnik co gdzie i jak powpisywac w swoich regulaminach?
Z technicznej strony, najprościej chyba będzie w zakładce reklamacje odznaczyć checkbox ograniczający prawo rękojmi dla przedsiębiorców, lub dodać zapis w tym stylu:
"Z ograniczenia rękojmi dla przedsiębiorców wyłączone są osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jeśli zawarta umowa, nie będzie dotyczyła ich zawodowego charakteru."
Tak myślę
@pinsplash Sprawdzając PKD i to tylko wówczas kiedy ktoś składa reklamację, przecież dotyczy to osób, które chcą fakturę.
Określenie zawodowego charakteru nie jest zbyt trudne. Np. w mojej dziedzinie, jeśli sprzedaję biżuterię do piercingu i ktoś prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, jednocześnie chcąc fakturę
to pozostałe przypadki nie są związane z wykonywaniem zawodowego charakteru
@TATLOK Czyli kolejna robota, plus interpretacja.... 😞 maskara
Najwygodniej będzie się nie ceregielić i przyjmować wszystkie zwroty.
@xyz96 Tu akurat o zwroty chodzi najmniej, a bardziej o 2 letnią odpowiedzialność z tytułu rękojmi wobec zakupów B2B.
xyz96 "Najwygodniej będzie się nie ceregielić i przyjmować wszystkie zwroty."
Pokaz przykład 😑,zacznij sprzedawać, przyjmuj wszystkie zwroty, zwracaj pieniędzy bez otrzymania zwracanego produktu, wysyłaj nowa paczkę jak kupujący powie ze nie on odebrał przesyłkę.......Czekamy.
Będzie więcej Dyskusji 🙂 ,a Allegro stanie po stronie kupującego.
Tak tu raczej zmian nie będzie kupujący zawsze królem będzie a sprzedawcy będą mieć kolejny problem i dodatkową papierkową robotę.
@TATLOK co wydaje się proste jest zwykle trudne
tutaj muszą sie pojawić pierwsze decyzje uokik i inspekcji handlowej
jak to rozgraniczać i kto ma to robić - bo jakoś w ustawie o tym zapomnieli
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
widać to bałaganie np: z tarczą 5.0 i 6.0 gdzie wymienili pkd a potem okazało się
że np: wyciągi narciarskie mogą pracować lub że część hoteli nic nie dostanie z tarczy bo mają inne pkd
największym d e b il i z mem jest to, że zawierając umowę na allegro sprzedawca nie zna jej charakteru np: czy jest konsumencka \
więc sprzedawca tak na prawdę nie wie jak ma traktować Kupującego
jak zaczynałem dziaalnośc gospodarczą to w rejestrze działalności (bo to się nie nazywało wtedy chyba pkd)
nie było sprzedaży komputerów zamiast tego urząd wpisał mi sprzedaż mebli
bo wg nich było najbardziej podobne
a najlepsze, że rok wcześniej wpisywało się po prostu sprzedaż towarów na terenie kraju z wyjątkiem produktów koncesjonowanych) i tyle
a allegro nie zmieniło formy zakładek reklamacja i zwroty
i wciąż tam można wyłączyć w całości rękojmie dla przedsiębiorców
Według mnie przepis jest martwy. Jeśli klient bierze fakturę 'na firmę' to znaczy, że chce ją wrzucić w koszty i nie jest moją rolą kwestionować jego decyzję. Od tego jest KAS.