Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie. Proszę o podpowiedź jak mam się zachować zgodnie z prawem.
W dniu 12 marca kupujący dokonał zakupu biżuterii łącznie 11 przedmiotów, w tym 3 bransoletki i 6 pierścionków.
17 marca przesyłka została odebrana.
21 marca o godzinie 23 kupujący otworzył dyskusję, twierdząc że w ciągu 3 dni wszystkie 3 bransoletki się pogubiły bo jego zdaniem zapięcia były słabe i wszystkie 6 pierścionków się połamały.
Proszę kupującego o przesłanie zdjęcia tych przedmiotów. Kupujący odmawia.
Zgodnie z prawem proszę kupującego o przesłanie tych rzeczy do mnie, obiecuję zwrot wpłaty lub wymiany na nowy towar. Kupujący twierdzi że bransoletki się pogubiły, a pierścionki poszły do śmietnika. Nie ma ani zdjęcia ani towaru.
Odpisuję kupującemu, że w przypadku braku towaru lub dowodów jego uszkodzenia trudno mi uznać reklamację za zasadną. Pracownik Allegro tutaj mnie popiera i tak samo powołuje się na prawo sprzedawcy do obejrzenia towaru.
Na tym zapadła cisza do tej pory.
Moje pytanie jest takie - czy muszę po jakimś czasie napisać kupującemu, że reklamacja jest odrzucona? Podejrzewam, że dyskusja wobec niego zostanie uznana za nierozwiązaną i możliwe że złoże wniosek do POK. Czy w przypadku braku zwrotu uszkodzonego towaru muszę podjąć jakieś działania aby po upływie 14 dni reklamacja automatycznie nie została uznana? Dodam, że kupujący nie wypełnił wniosku o zwrot towaru. Jedynie to otworzył dyskusję.
@Gasmin_pl wszystko zgodnie z prawem, ale przed upływem 14 dni odpisz oficjalnie że ze względu na brak możliwości zbadania produktu ( brak odesłania ) reklamacja zostaje odrzucona 🙂
Gasmin_pl tak , masz 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji . Jeśli tego nie zrobisz automatycznie zostanie uznana jako zasadna . Odpisz w dyskusji ,że reklamacji nie uznajesz w związku z nieudostępnieniem produktu do analizy przez kupującego .
@Gasmin_pl ja bym po prostu napisal ze w przypadku braku odesłania towaru reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie. Jak dla mnei to juz jest jasny komunikat.
Co do konsekwencji cóż . Klient ma prawo oznaczyc dyskusje jako nierozwiązana i niestety wystawic komentarz negatywny. Pewnie potem trzeba bedzie pisac do allegro o zamkniecie dyskusji oraz ewentualne usuniecie negatywa.
Co zrobi allegro trudno powiedziec
W swietle prawa masz racje. Klient powinien odesłać reklamowany produkt. Nie może byc wina sprzedawcy to że klient "gubi" bransoletki. To nie jest wada produktu 🙂
Sprawa trudna ale nie beznadziejna.Powodzenia:)
Bardzo dziękuję wszystkim za udzielenie odpowiedzi!
Miłego wieczoru!