anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja a brak zwrotu uszkodzonego towaru

MAMY ROZWIĄZANIE!
Gasmin_pl
#12 Orędownik#

Witam serdecznie. Proszę o podpowiedź jak mam się zachować zgodnie z prawem.

W dniu 12 marca kupujący dokonał zakupu biżuterii łącznie 11 przedmiotów, w tym 3 bransoletki i 6 pierścionków.

17 marca przesyłka została odebrana.

21 marca o godzinie 23 kupujący otworzył dyskusję, twierdząc że w ciągu 3 dni wszystkie 3 bransoletki się pogubiły bo jego zdaniem zapięcia były słabe i wszystkie 6 pierścionków się połamały.

Proszę kupującego o przesłanie zdjęcia tych przedmiotów. Kupujący odmawia.

Zgodnie z prawem proszę kupującego o przesłanie tych rzeczy do mnie, obiecuję zwrot wpłaty lub wymiany na nowy towar. Kupujący twierdzi że bransoletki się pogubiły, a pierścionki poszły do śmietnika. Nie ma ani zdjęcia ani towaru.

Odpisuję kupującemu, że w przypadku braku towaru lub dowodów jego uszkodzenia trudno mi uznać reklamację za zasadną. Pracownik Allegro tutaj mnie popiera i tak samo powołuje się na prawo sprzedawcy do obejrzenia towaru.

Na tym zapadła cisza do tej pory.

Moje pytanie jest takie - czy muszę po jakimś czasie napisać kupującemu, że reklamacja jest odrzucona? Podejrzewam, że dyskusja wobec niego zostanie uznana za nierozwiązaną i możliwe że złoże wniosek do POK. Czy w przypadku braku zwrotu uszkodzonego towaru muszę podjąć jakieś działania aby po upływie 14 dni reklamacja automatycznie nie została uznana? Dodam, że kupujący nie wypełnił wniosku o zwrot towaru. Jedynie to otworzył dyskusję.

 

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
kostas11
#21 Demiurg#

@Gasmin_pl wszystko zgodnie z prawem, ale przed upływem 14 dni odpisz oficjalnie że ze względu na brak możliwości zbadania produktu ( brak odesłania ) reklamacja zostaje odrzucona 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Gasmin_pl tak , masz 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji . Jeśli tego nie zrobisz automatycznie zostanie uznana jako zasadna . Odpisz w dyskusji ,że reklamacji nie uznajesz w związku z nieudostępnieniem produktu do analizy przez kupującego .

oznacz moderatorów
_Likos_
#20 Guru#

@Gasmin_pl  ja bym po prostu napisal ze w przypadku braku odesłania towaru reklamacja zostanie rozpatrzona negatywnie. Jak dla mnei to juz jest jasny komunikat.

Co do konsekwencji cóż . Klient ma prawo oznaczyc dyskusje jako nierozwiązana i niestety wystawic komentarz negatywny. Pewnie potem trzeba bedzie pisac do allegro o zamkniecie dyskusji oraz ewentualne usuniecie negatywa.

Co zrobi allegro trudno powiedziec

W swietle prawa masz racje. Klient powinien odesłać reklamowany produkt. Nie może byc wina sprzedawcy to że klient "gubi" bransoletki. To nie jest wada produktu 🙂

Sprawa trudna ale nie beznadziejna.Powodzenia:)

oznacz moderatorów
Gasmin_pl
#12 Orędownik#

Bardzo dziękuję wszystkim za udzielenie odpowiedzi!

Miłego wieczoru!

oznacz moderatorów