anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja kosmetyku po ponad 3 miesiącach

Health___Beauty
#13 Ambasador#

Nie wiem jak podejść do tematu. Kupująca zgłosiła reklamacje - tusz do rzęs ma grudki i nie da się nim „ładnie umalować”. Oczywiście ona zna ten tusz, używa do od lat i z tym kupionym u mnie jest coś nie tak. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, ze zakup był ponad 3 miesiące temu. Pytam czy przez 3 miesiące był ok a teraz nagle się pojawiły grudki to twiedzi ze grudki były od początku ale „nie chciała robić problemu”. Teraz jednak jej się zachcialo. Nie wiem jak mam do tego podejść - teoretycznie muszę rozpatrzyć reklamacje w ciągu 2 lat od zakupu co w przypadku kosmetyku jest dość absurdalne. Nie wiem co ona przez te ponad 3 miesiące z tym tuszem robiła, jak go przechowywała itp. No i nie rozumiem jak przez ponad 3 miesiące można używać tuszu, którego podobno nie da się używać. Jakieś sugestie jak to ugryźć? 

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

LEW433
#21 Demiurg#

Ma 2 lata i nic tu teoretycznie tylko praktycznie, możesz zażądać odesłania w celu rozpatrzenia i wówczas podejmiesz decyzję, masz 14dni.

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#13 Ambasador#

Wiem, ze praktycznie. Chodzi mi o to, ze w przypadku kosmetyków ten przepis jest po prostu nieżyciowy. Jak ktoś dziś kupi kosmetyk który ma date ważności rok to za 1,5 roku może go reklamować, bo jest przeterminowany? Albo ktoś kupi kosmetyk, rzuci go w jakieś miejsce nieodpowiednie do przechowywania kosmetyków, za pol roku go otworzy i złoży reklamacje bo zepsuty? 

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Tutaj jest mały haczyk. Owszem klient ma 2 lata od daty zakupu na reklamację (a rok od wykrycia wady), ale nie dłużej niż termin ważności (wyjątkiem jest zakup produktu po terminie ważności). Tutaj liczy się termin wcześniejszy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

wziąć na reklamację nie odeśle odrzucić z powodu braku przedmiotu reklamacji do ekspertyzy, a normalnie to odrzuciłbym z uzasadnieniem nieprawidłowe przechowywanie kosmetyku, napisz za podkładkę do producenta z nr partii by sprawdził towar czy ma grudki jak stwierdzi że nie to masz podkłądkę do odrzucenia

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#13 Ambasador#

Kupująca twiedzi, ze grudki były od początku. Wiec złe przechowywanie nijak się ma do tej niby wady. Rozumiem, ze z kosmetykami różne rzeczy się mogą dziać i gdyby zgłosiła to od razu to nie ma problemu ale wyglada to tak, ze używała sobie tuszu 3,5 miesiąca i teraz nagle stwierdza wadę. 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@Health___Beauty Najlepiej skontaktuj się prywatnie z mdrogeria, na pewno ci pomoże.

Żadnego gdybania, nie wiadomo z czym jeszcze klientka wypali. A trzeba uzyskać twardą podkładkę co do produktu. A tusze do rzęs powinno się chyba zużyć w nowych zaleceń w ciągu 3-4 miesięcy od otwarcia. Jak tylko wrzuciłem temat grudek w tuszach do rzęs do wujcia google to zaroiło się od tematów.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

Health___Beauty
#13 Ambasador#

Wg Google grudki robią się gdy tusz jest stary i zaschnięty, klientka twierdzi ze jest zbyt płynny. Ten tusz ma oznaczenie, żeby go zużyć do 6 miesięcy od otwarcia. No nic, poczekam aż odeśle i będę myśleć co z tym zrobić. To jest kolejna sytuacja gdy nie chodzi o pieniądze, bo to nie jest duża kwota tylko o jakieś chore kombinatorstwo kupujących. Ja jako kobieta nie wyobrażam sobie używać przez ponad 3 miesiące tuszu do rzęs z grudkami. Jakbym coś takiego stwierdziła to 2-3 użycia i zgłaszam reklamacje, a nie używam 3 miesiące i nagle pach - mam 2 lata to przecież pouzywalam sobie to jeszcze odzyskam pieniądze. 

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@Health___Beauty Zgłoszenie takiej wady po 3,5 miesiąca...teraz już nie da się stwierdzić czy problem wystąpił od początku, to tylko słowa klientki. Było lato i upały, pewnie tusz zaczął wysychać. Być może to tego chciała pozbyć się tych grudek sposobami wujcia google (rozrzedzanie tonikami itd), i teraz jest płynne z grudkami. Ja jestem laikiem przy tych produktach, ale to zgłoszenie też mi nie pasuje.

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Health___Beauty jaki to dokładnie tusz napisz @mdrogeria zerknij

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael to nie ma znaczenia jaki to był tusz @Health___Beauty przegrzana / zamarznięta  maskara tak się zachowuje tylko teraz dojdź do tego gdzie to się stało - transport , hurtownik , czy klientka zostawiła kosmetyk w rozgrzanym samochodzie na parę godzin .

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#13 Ambasador#

@mdrogeria przecież się nie przyzna co zrobiła z tym tuszem. Twierdzi, że był taki od początku co nie przeszkodziło jej używać go 3,5 miesiąca. Poprosiłam o odesłanie, zobaczymy co zrobi.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Health___Beauty jeśli masz jeszcze jeden egzemplarz z tej serii zweryfikuj jego konsystencję  ,3,5 miesiąca wskazuje raczej na przemrożenie jeśli to co pisze klientka jeśli prawdą .

oznacz moderatorów

Health___Beauty
#13 Ambasador#

 Mam tych tuszów z 10 - wczoraj jeden otworzyłam i nie ma w nim żadnych grudek, sprzedałam ich chyba ze 30 i nikt na żaden nie narzekał. Zakup był na początku czerwca, jest ciepło, z tego co widzę paczka leżała ponad dobę w paczkomacie - coś się mogło z tym tuszem stać, nie twierdzę, ze nie. Ale używanie go przez ponad 3 miesiące, a potem nagle reklamacja to jest mocno naciągane. 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Health___Beauty miałem podobną sytuację ostatniej zimy tyko klientka już w pierwszej wiadomości napisała ,że kopertę z tuszem wrzuciła do samochodu i zapomniała o nim , a jak sobie przypomniała okazało się ,że mróz doprowadził do rozwarstwienia  ,wymieniłem jej ten kosmetyk zaznaczając wyraźnie pro-konsumenckie zachowanie , zasugerowałem tylko pokrycie kosztów transportu na co się zgodziła , a tusz przedstawiciel wymienił .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria zakup sprzed 3.5 miesiąca to chyba przegrzanie bo upały letnie były?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael to nie tak  ,biorę pod uwagę to ,że klientka pisze prawdę twierdzą , że produkt od początku użytkowania miał wadę , a zgłosiła po 3 miesiącach bo problem się pogłębiał. Teraz uzasadnienie :

Tusz był sprzedany w czerwcu , autor wątku otrzymał go zakładam marzec / kwiecień , hurtownik był w jego posiadaniu pewnie w okresie zimy i tu szukałbym przyczyny , u hurtownika lub w drodze od niego do @Health___Beauty . U producenta z racji prawidłowego przechowywania może być wszystko w porządku .

Jeszcze raz ... zakładam ,że klientka pisze prawdę , rozwarstwiony tusz został w części użyty , szczoteczka pobierała część płynną pozostawiając zbite elementy  ,stąd pogłębianie się problemu czyli coraz więcej grudek podczas aplikacji .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria może być i tak ale jeśli zakup z 1 partii i sprzedająca sprawdziła 1 szt a ta jest dobra to przemrożenie przeciez nie działa wybiórczo a na magazynie biorą albo na szt z otwartego opakowania albo całymi opakowaniami wydają...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@az1rael stawiam jednak na przemrożenie , klientka zgłosiła problem po 3 miesiącach użytkowania , nie sądzę żeby przechowywała cały czas produkt nie dokręcony co przy skokach temperatury doprowadzałoby do obsychania  ,ale tylko w górnej części , przemrożenie powoduje rozwarstwienie , zużyła część płynną , a pozostały grudki , stąd zgłoszenie problemu po takim czasie .

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@mdrogeria owszem ma ja wysłałem nr parti do producenta a yen losowo otworzył 3szt z partii i wszystkie były ok a kupującą dostała odmowną odpowiedź reklamacyjną z dopiskiem że źle przechowywała produkt tylko miałem potwierdzenie na to w mailu. 

@Health___Beauty podpytaj kupującą delikatnie w jakich okolicznościach zauważyła defekt np malowała się w domu czy nosiła w torebce i w pracy się umalowała?

oznacz moderatorów