Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący odesłał części samochodowe do reklamacji.Mimo moich kilku próśb nie chce podać danych pojazdu,co jest w przypadku części podstawowym warunkiem złożenia reklamacji,by można zweryfikować czy części zostały zamontowane zgodnie z ich przeznaczeniem.Minęło ok.20 dni zakłada dyskusję i żąda zwrotu pieniędzy za towar i odsyłkę. Czy data otrzymania tego odesłanego towaru jest jednoznaczna z rozpoczęciem terminu 14 dniowego rozpatrzenia reklamacji jezeli klient nie podał wymaganych danych by ta reklamację rozpatrzyć??
Cześć @Arekkk9 ,
okres 14 dni rozpoczyna się już w momencie, gdy klient napisze, że składa reklamację. Ma on 14 dni na przekazanie ci tego towaru. Jeżeli nie przekaże Ci go w tym czasie, to można czternastego dnia wydać decyzję odmowną w sprawie takiej reklamacji z powodu braku możliwości zapoznania się z problemem z powodu niedostarczenia reklamowanego produktu, co uniemożliwiło pozytywne rozwiązanie reklamacji.
Jeżeli klient odeśle produkt w terminie, ale jednak brakuje Ci ważnych informacji na jego temat by móc rozpatrzeć reklamację, to również masz prawo rozpatrzeć decyzję negatywnie, jeżeli twoim zdaniem produkt działa prawidłowo.
Niestety przekroczenie terminu 14 dni i niewydanie żadnej decyzji jest uznawane jako pozytywne rozpatrzenie reklamacji złożonej przez kupującego.
chodzi mi bardziej ,że klient odesłał towar bez wymaganych danych by taką reklamację złożyć. Ja by złożyć reklamację w systemie dystrybutora/producenta muszę podać wymagane dane inaczej nawet jak wyślę części do dystrybutora,proces reklamacji się nie rozpocznie. Tu klient unika podania danych,być może montował części niezgodnie z ich przeznaczeniem.Praktycznie ja nie rozpocząłem rozpatrywania tej reklamacji bo cały czas czekałem,że w końcu mi poda dane auta.
Wydaje mi się, że to nie ma znaczenia, ponieważ reklamację złożył co Ciebie, a nie do dystrybutora. Pewności nie mam, więc może moderatorki coś podpowiedzą - @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@Arekkk9 prosiłeś o VIN pojazdu , nie otrzymaleś , uzasadnienie odrzucenia masz jasne .
pac... klient coś modzi ,w czym problem , aby podac kilka cyferek .
Dział prawny dystrybutora powiedział mi,że ja przecież odpowiedziałem klientowi na reklamacje w ciągu 14 dni bo pisałem mu by podał wymagane dane pojazdu.Ustawa nie podaje co taka odpowiedź musi zawierać.
@Arekkk9 tu jest allegro , odpowiedź w dyskusji MA BYĆ !! jednoznaczna , reklamację uznajesz za zasadną lub ją odzucasz , przy odrzuceniu konieczne jest umotywowanie .
ustawodawca nie precyzuje co musi zawierać treść odpowiedzi. Odpowiedziałem,zareagowałem na reklamację w ciągu tych 20 dni.,a teraz odrzuciłem reklamację,jednocześnie podając,że jeżeli kupujący uzupełni wymagane dane w ciągu 14 dni to przystąpie do ponownego rozpatrzenia reklamacji.
Masz ją rozpatrzyć w 14dni a nie sobie wymieniać uprzejmości, piszesz że uznajesz albo że odrzucasz z takiego i takiego powodu.
@Arekkk9 poprosiłam naszego pracownika o wypowiedź w prowadzonej dyskusji. Mam nadzieję, że to pomoże!
w dyskusji napisano,że muszę zrobić zwrot płatności,co nie jest zgodne z przepisami.Proszę odnieść do tego :
Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację.
Termin na rozpatrzenie reklamacji towaru zakupionego przed 1 stycznia 2023 roku wynosi 14 dni kalendarzowych i dotyczy wyłącznie żądań: naprawy, wymiany lub obniżenia ceny.
Brak odpowiedzi w tym terminie skutkuje obowiązkiem po stronie sprzedawcy spełnienia złożonego żądania (art. 5615 kc [1]).
Na przykład:
Obecnie (dla towarów zakupionych od 1 stycznia 2023 toku) 14-dniowy termin udzielenia odpowiedzi obowiązuje dla wszystkich roszczeń reklamacyjnych: naprawy, wymiany, obniżenia ceny i zwrotu gotówki. (art. 7a ust. 1 ustawy [2])
ALE sprzedawca nie musi spełnić Twojego żądania. Brak odpowiedzi oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji (czyli uznanie, że towar ma wadę). Wybór sposobu usunięcia usterki będzie natomiast należał do sprzedawcy. pochodzi to miejskiego rzecznika konsumentów Tychy link https://konsument.umtychy.pl/artykul/196/nowe-przepisy-dotyczace-reklamacji-sprawdz-co-sie-zmienilo