anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja, kupujący nie podał potrzebnych danych

Arekkk9
#9 Pomysłodawca#

Kupujący odesłał części samochodowe do reklamacji.Mimo moich kilku próśb nie chce podać danych pojazdu,co jest w przypadku części podstawowym warunkiem złożenia reklamacji,by można zweryfikować czy części zostały zamontowane zgodnie z ich przeznaczeniem.Minęło ok.20 dni zakłada dyskusję i żąda zwrotu pieniędzy za towar i odsyłkę.  Czy data otrzymania tego odesłanego towaru jest jednoznaczna z rozpoczęciem terminu 14 dniowego rozpatrzenia reklamacji jezeli klient nie podał wymaganych danych by ta reklamację rozpatrzyć??

 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

domoweinspiracje
#9 Pomysłodawca#

Cześć @Arekkk9 ,
okres 14 dni rozpoczyna się już w momencie, gdy klient napisze, że składa reklamację. Ma on 14 dni na przekazanie ci tego towaru. Jeżeli nie przekaże Ci go w tym czasie, to można czternastego dnia wydać decyzję odmowną w sprawie takiej reklamacji z powodu braku możliwości zapoznania się z problemem z powodu niedostarczenia reklamowanego produktu, co uniemożliwiło pozytywne rozwiązanie reklamacji.
Jeżeli klient odeśle produkt w terminie, ale jednak brakuje Ci ważnych informacji na jego temat by móc rozpatrzeć reklamację, to również masz prawo rozpatrzeć decyzję negatywnie, jeżeli twoim zdaniem produkt działa prawidłowo.

Niestety przekroczenie terminu 14 dni i niewydanie żadnej decyzji jest uznawane jako pozytywne rozpatrzenie reklamacji złożonej przez kupującego.

oznacz moderatorów

Arekkk9
#9 Pomysłodawca#

chodzi mi bardziej ,że klient odesłał towar bez wymaganych danych by taką reklamację złożyć. Ja by złożyć reklamację w systemie dystrybutora/producenta muszę podać wymagane dane inaczej nawet jak wyślę części do dystrybutora,proces reklamacji się nie rozpocznie. Tu klient unika podania danych,być może montował części niezgodnie z ich przeznaczeniem.Praktycznie ja nie rozpocząłem rozpatrywania tej reklamacji bo cały czas czekałem,że w końcu mi poda dane auta.

oznacz moderatorów

domoweinspiracje
#9 Pomysłodawca#

Wydaje mi się, że to nie ma znaczenia, ponieważ reklamację złożył co Ciebie, a nie do dystrybutora. Pewności nie mam, więc może moderatorki coś podpowiedzą - @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Arekkk9 prosiłeś o VIN pojazdu , nie otrzymaleś , uzasadnienie odrzucenia masz jasne .

pac... klient coś modzi  ,w czym problem  , aby podac kilka cyferek .

oznacz moderatorów

Arekkk9
#9 Pomysłodawca#

Dział prawny dystrybutora powiedział mi,że ja przecież odpowiedziałem klientowi na reklamacje w ciągu 14 dni bo pisałem mu by podał wymagane dane pojazdu.Ustawa nie podaje co taka odpowiedź musi zawierać.

Art. 7a. prawa konsumenta


Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację konsumenta

1.
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
 
2.
Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
 
3.
Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
 
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Arekkk9 tu jest allegro , odpowiedź w dyskusji MA BYĆ !!  jednoznaczna , reklamację uznajesz za zasadną lub ją odzucasz , przy odrzuceniu konieczne jest umotywowanie .

oznacz moderatorów

Arekkk9
#9 Pomysłodawca#

ustawodawca nie precyzuje co musi zawierać treść odpowiedzi. Odpowiedziałem,zareagowałem na reklamację w ciągu tych 20 dni.,a teraz odrzuciłem reklamację,jednocześnie podając,że jeżeli kupujący uzupełni wymagane dane w ciągu 14 dni to przystąpie do ponownego rozpatrzenia reklamacji.

 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Masz ją rozpatrzyć w 14dni a nie sobie wymieniać uprzejmości, piszesz że uznajesz albo że odrzucasz z takiego i takiego powodu.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Arekkk9 poprosiłam naszego pracownika o wypowiedź w prowadzonej dyskusji. Mam nadzieję, że to pomoże! 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Arekkk9
#9 Pomysłodawca#

w dyskusji napisano,że muszę zrobić zwrot płatności,co nie jest zgodne z przepisami.Proszę odnieść do tego  :

Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację.

Termin na rozpatrzenie reklamacji towaru zakupionego przed 1 stycznia 2023 roku wynosi 14 dni kalendarzowych i dotyczy wyłącznie żądań: naprawy, wymiany lub obniżenia ceny.  

Brak odpowiedzi w tym terminie skutkuje obowiązkiem po stronie sprzedawcy spełnienia złożonego żądania (art. 5615 kc [1]).

 Na przykład:

  1. żądasz wymiany – sprzedawca jest zobowiązany wymienić towar na wolny od wad
  2. żądasz obniżenia ceny o 50 zł – sprzedawca jest zobligowany do zwrotu 50 zł na rzecz reklamującego
  3. żądasz zwrotu gotówki – brak ustawowego terminu na odpowiedź

Obecnie (dla towarów zakupionych od 1 stycznia 2023 toku) 14-dniowy termin udzielenia odpowiedzi obowiązuje dla wszystkich roszczeń reklamacyjnych: naprawy, wymiany, obniżenia ceny i zwrotu gotówki. (art. 7a ust. 1 ustawy [2])

 ALE sprzedawca nie musi spełnić Twojego żądania. Brak odpowiedzi oznacza pozytywne rozpatrzenie reklamacji (czyli uznanie, że towar ma wadę). Wybór sposobu usunięcia usterki będzie natomiast należał do sprzedawcy.   pochodzi to miejskiego rzecznika konsumentów   Tychy   link  https://konsument.umtychy.pl/artykul/196/nowe-przepisy-dotyczace-reklamacji-sprawdz-co-sie-zmienilo

oznacz moderatorów