Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Chciałbym podpytać - od kiedy liczy się czas zgłoszenia reklamacji, od momentu założenia "dyskusji" czy od momentu odesłania produktu (o który poprosiliśmy w dyskusji). Bo 3 moderatorów weszło w dyskusję i każdy ma inne zdanie i inna interpretację, co już zaczyna być trochę śmieszne a trochę żałosne 😉
Wygląda to jak trudne sprawy, nikt nie czyta tej dyskusji w całości i wymyśla swoją interpretację, więc już naprawdę nie wiem co o tym sądzić.
@zinakatowice bo to prawne mimozy są z łapanki z chodnika na ulicy na umowę zlecenie większość nawet ustawy nie widziała albo pisze ci bot ty masz znać przepisy.
@zinakatowice Rozpoczęcie dyskusji może być jednoznaczne z złożeniem reklamacji, jak kupujący w dyskusji napisał że towar się uszkodził, niezgodny z opisem jest to jednoznaczne z złożeniem reklamacji, i od tego czasu masz 14dni na odniesienie się do niej.
Tak jak wspominałem - odniosłem się, poprosiłem o przesłanie rękawic, które zostaną przekazane do producenta który je naprawi. Rękawic nie otrzymałem, tylko informację po 14 dniach że reklamacja jest uznana, bo nie udzieliłem odpowiedzi na 1 z 10 pytań.
No i bardzo dobrze, rękawice niewiele warte, a wielokrotne koszty przesyłek i straty energii z tym związane zostały uniemożliwione, bo na pewno koszty przekroczyły by wartość rękawic.
Żeby tylko takie straty były...
Ustawa o prawach konsumenta, jak i Kodeks Cywilny dają sprzedawcy 14 dni na wydanie decyzji w sprawie zgłoszonej reklamacji. Brak odpowiedzi, jest tożsamy z uznaniem roszczenia klienta w całości. Prośba o odesłanie, nie jest odpowiedzą na zgłoszoną reklamację i nie wpływa na bieg terminu odpowiedzi na reklamację.
Natomiast w przypadku reklamacji z tytułu gwarancji (jej udzielenie jest dobrowolne), obowiązują terminy określone w karcie gwarancyjnej, a w przypadku ich braku, gwarant ma 14 dni na dokonanie naprawy od dnia dostarczenia produktu na adres wskazany w karcie gwarancyjnej.
A i to kupujący decyduje czy korzysta z niezgodności z umową czy gwarancji.
1 - mogę udzielić odpowiedzi po 14 dniach że reklamacja jest nieprzyjęta ze względu na brak otrzymanego produktu? Czy jeśli kupujący odeśle 13 dnia to mam tylko 1 dzień na ustosunkowanie się?
2 - Jeśli nie podał z jakiego prawa korzysta to mogę domniemywać że z gwarancji?
Przypominam - ja jako sprzedający, ciągle chce przyjąć produkt i go prawdopodobnie naprawić (zdjęcia na to wskazywały), ale nie chce zwrócić kupującemu wpłaty bo uważam to za niezasadne.
1 tak mija 14dni nie masz produktu udziallasz odmownej odpowiedzi reklamacyjnej piszesz że może sie odwołać od tej decyzji. Dojdzie ci 13dnia tak masz 1 dzień piszesz j.w. i że może sie odwołać
2 nie - musisz dopytać lub zaczekac aż sam określi co chce bo pisałem samo nie działa pisane do sprzedawcy to nie reklamacja bo sprzedawca nie wie czy kupujacy chce reklamować i z jakiej opcji gwarancji czy niezgodności z opisem dlatego dopytać trzeba
3 jak nie było napisane roszczenie stosujesz art 43d p 1 i 2 jak bylo roszczenie zwrotu kasy zwracasz kase roszczenie wyrażone w 1 zgloszeniu reklamacji mam na myśli)
Początkowym roszczeniem była naprawa, dopiero po 20 dniach określił że zmienia na roszczenie zwrotu wpłaty. Rozumiem, że reklamację muszę już przyjąć ale czy naprawię czy zwrócę to już zależy ode mnie dopiero PO otrzymaniu towaru?
@zinakatowice reklamacje to ty już przyjąłeś jak nie odpowiedziałeś akceptuję / odrzucam w terminie... wyślij w dyskusji opłaconą etykietę nadawczą z żądaniem odesłania zgodnie z prawem powolując się na ustawe konsumencjka podałem ci paragrafy mozesz mu nawet wkleić np z lexa przy pierwszej reklamacji przysluguje mu naprawa lub wymiana o czym decyduje sprzedawca. Jego żądanie było naprawa co wklej z jego wypowiedzi więc zgodnie z UK nieodpowiedziałeś w terminie więc żądanie akcwptujesz i żądasz wydania towaru w celu zrealizowania pierwotnego żądania reklamacyjnego tu wyslij etykietę z dopiskiem towar zostanie naprawiony po dostarczeniu. Tyle w temacie na każdą odpowiedź allegro pisz że zgodnie z roszczeniem reklamacyjnym kupującego nadal naprawisz towar po jego otrzymaniu a oplaconą etykiete wysłałeś w dyskusji j w. Naprawa zostanue zrealizowana niezlocznie po odesłaniu towaru
Dzięki za pomoc 😉
Jak kupujący nie określił czy korzysta z gwarancji, czy niezgodności z umową, to przyjmuje się, że z tej drugiej. Do tego w przypadku gwarancji sprzedawca nie musi być stroną w procesie reklamacji (jak w warunkach gwarancji podany jest adres zgłaszania reklamacji, to jest on wiążący).