Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Klient zgłosił reklamacje części samochodowej,zgłaszając że przestała poprawnie działać.Po otrzymaniu zwrotu okazało się ,że część (zamek samochodowy) była rozkręcana przez kupującego,widoczne ślady rozkręcania na plombach .Czy na tej podstawie mogę podważyć zasadność reklamacji,z góry dziękuje za podpowiedź
Nie, zwrot bez podania przyczyny zwracasz tyle ile jest warta część(zamek), a reklamacja to musisz ja rozpatrzyć, albo uznajesz albo odrzucasz, masz 14dni.
Możesz odrzucić z uzasadnieniem z powodu ingerencji mechanicznej w towar osoby nieuprawnionej do weryfikacji usterki.
@zawol Jeśli potrafisz wykazać nieuprawnioną ingerencję w towar masz prawo na tej podstawie odrzucić reklamację.
A skąd wiedza że nie ma uprawnień?
@LEW433
Niezależnie od tego jakie uprawnienia się posiada nie ma się prawa bez wiedzy i zgody sprzedającego ingerować w towar - może to być podstawą do odrzucenia reklamacji.
Nadal wszystkiego nie wiemy, kupię pralkę i nie mam prawa zdjąć blokad? a tu wygląda jakby sprzedający np. zamalował farbą miejsca żeby kupujący nie mógł sprawdzić czy pasuje albo osoba wykwalifikowana, zamek nie pasuje więc skalda reklamacje, naturalne.
@LEW433 Dla jasności przez "nie ma się prawa" piszę to w kontekście składania reklamacji.
Ingerować w swoją własność można oczywiście do woli.
"zgłaszając że przestała poprawnie działać" - czyli działała ale przestała
"widoczne ślady rozkręcania na plombach" - czyli była rozkręcana
Blokady z pralki zdjąć musisz jeśli chcesz jej w ogóle używać - mówi o tym instrukcja obsługi 😉
Plomby, czyje? nadal nie wiemy.
@LEW433 zły przykład, bez zdjęcia blokad transportowych pralka nie będzie działać, masz o tym jak wół napisane w instrukcji każdej pralki
wg ciebie kupujący ma prawo rozciąć bęben w pralce i wymienić sobie łożyska lub pooglądać jak sobie działają, a potem reklamować pralkę, że nie działa?
plomby mówią wprost - nie ingeruj dalej w produkt - co wg mnie często działa na korzyść konsumenta - zaplombujesz np: komputer stacjonarny- odpowiadasz jako sprzedawca za brud wewnątrz, poluzowany kabelek i czy grafikę, jakość pasty termo przewodzącej i itp - masz wiedzę by go naprawić - a tak sprzedawca za darmo musi usunąć wady produktu
@zawol tak , możesz , pamiętaj o sporządzeniu szczegółowej dokumentacji , łącznie z foto
To są twoje plomby czy producenta/gwaranta?
W pierwszym przypadku możesz odrzucić reklamację z powodu uszkodzenia plomby. Natomiast w drugim już nie, tu musisz wydać, że usterka spowodowana została przez kupującego (plomby producenta dla ciebie tak jakby nie istnieją).
Doprecyzuje,sprzedawany zamek był używany,plomby zrobione farbą przeze mnie na śrubkach .Lakier jest zdarty w niektórych miejscach na śrubkach ,widoczne ślady rozkręcania.Zamek zakupił warsztat samochodowy ,co do uprawnień montażu.Śrubki ,które były rozkręcane są na obudowie zamka i całkowicie nie mają wpływu na montaż.
@zawol a według kupującego co się popsuło? Mechanizm wewnętrzny?
Dokładnie tak
@zawol odrzuć, ingerencja w towar osoby nieuprawnionej aby zamontować przedmiot zakupu nie było koniecznym rozkręcanie go i ingerowanie we wnętrze, a w przypadku wadliwego działania taka ingerencja jest możliwa wyłącznie przez podmiot do którego wnoszona jest reklamacja lub przez fachowca ktoremu zleci ten podmiot ekspertyzę. Po ludzku nie rozkrecasz i nie naprawiasz sam bo istnieje domniemanie że samemu zepsujesz.
.Doprecyzuje,sprzedawany zamek był używany,plomby zrobione farbą przeze mnie na śrubkach .Lakier jest zdarty w niektórych miejscach na śrubkach ,widoczne ślady rozkręcania.Zamek zakupił warsztat samochodowy ,co do uprawnień montażu.Śrubki ,które były rozkręcane są na obudowie zamka i całkowicie nie mają wpływu na montaż.
Po co zaglądał do wnętrza tego nie wiem,reklamacja po upływie 3 miesięcy
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_