anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja zepsutego towaru

PanChytrusek
#10 Popularyzator#

Napisał do mnie klient który zgłosił że produkt przestał działać. Oczywiście wyjaśniłem aby wysłał do nas produkt  abyśmy mogli go zweryfikować. Odpowiedź klienta: 

Dzień dobry,


Rozumiem. Biorąc pod uwagę cenę zabawki i koszty wysyłki, taniej mnie wyjdzie w takim razie:


- odpowiednio ocenić podejście sprzedającego
- produkt
- zamówić gdzie indziej

Odpisałem mu że wszelkie koszty przesyłki są po naszej stronie jeżeli faktycznie produkt nie będzie działał ale czy nie załapuję się już taka wiadomość do próby manipulacji i grożenia że jeśli mu nie wyślę nowego to wystawi złą opinie?

@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

Monika__L
#15 Entuzjasta#

norma w osttanim czasie

 

ale jakie są jego żądania? jeśli nie odsyła, to czego chce, bo rozumiem, że zabawka nie działa.

oznacz moderatorów

PanChytrusek
#10 Popularyzator#

Chciałby otrzymać nowy produkt. Jeżeli jest możliwość to proszę o zdjęcie aby zweryfikować lecz w tym przypadku nie jest to za bardzo możliwe. 😅

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

no to znaczy że chce nowy oraz .... stary zepsuty?

jak zamówi gdzie inedziej, to nadal musi za niego zapłacić, to gdzie ma taniej?

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@PanChytrusek Następny "pseudokupujący - cwaniaczek"

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zrobiłeś co należało a teraz decyzja do kupującego, Na komentarz nie masz wpływu.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@PanChytrusek jedna uwaga według nowej ustawy konsumenckiej sprzedawca teraz zawsze ponosi koszt odbioru reklamacji, ba powinien po nią sam przewoźnika wysłać albo opłaconą etykietę kupującemu przesłać

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael nadal dopuszczalne w wykładni UOKiK jest postępowanie takie, że Kupujący odsyła i dostaje zwrot przy uznaniu reklamacji. Zresztą jak widać na zrzucie ekranu jest to również warunkowane uznaniem reklamacji.

Screenshot 2023-06-06 at 19-22-26 Rękojmia.png

Po prostu sądy wbrew wykładni UOKiK, która była przy przepisie o rękojmi sprzed 2023, że sprzedawca ma zawsze ponieść koszt odbioru sprzętu, nawet jak reklamacja jest bezzasadna, czy uszkodzenie z winy konsumenta, orzekały bezzasadność takiego roszczenia.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 niestety ale już nie 

1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
 
2.
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
3.
Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
4.
Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
 
5.
Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.
 
6.
Jeżeli towar został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności towaru z umową, przedsiębiorca demontuje towar oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
 
7.
Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 oczywiście nie wiemy kiedy kupujący kupił produkt czy po 1 stycznia czy przed więc wykładnia będzie inna

oznacz moderatorów

PanChytrusek
#10 Popularyzator#

Co w takim razie gdy reklamowany towar okazuje się być zepsuty z winy konsumenta?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@PanChytrusek wziąć na reklamację ocenić odrzucić reklamację, chyba że pytasz o to kto ponosi koszt wysyłki to przed 1 stycznia 2023 konsument uznasz reklamację zwracasz koszt wysyłki, nie uznasz nie zwracasz i informujesz go że ma sobie odebrać pod adresem x lub opłacić wysyłkę zwrotną, po 1 stycznia koszt przysłania reklamacji do sprzedawcy ponosi sprzedawca zawsze ale jak nie uzna reklamacji to kupujący odbiera sam lub opłaca odesłanie. Przynajmniej ja tak rozumiem przepisy z ustawy... aha i oczywiście forma przysłania reklamacji musi być ekonomicznie zasadna tzn że nie oddajesz kosztów wysłania ci długopisu na europalecie tylko realny koszt przesłania go np paczką pocztą polską

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@PanChytrusek my robimy dokładnie tak jak przed zmianami przepisów. Uznajemy reklamację zwracamy koszty, reklamacja niezasadna - nie ma takiej możliwości. Jak Kupującemu się nie podoba, to zapraszamy do sądu. Rzadko jednak takie zgrzyty nam się zdarzają, w tym roku 1 przypadek. Nie sprzedajemy po prostu wynalazków. Jak coś jest nie tak wychodzi zwykle na starcie. Wtedy Kupujący bez problemu odsyłają za pośrednictwem darmowego zwrotu Allegro.

A sorki - było trochę reklamacji dekoderów C+. Większość bezzasadnych, szczególnie tych satelitarnych, ale na szczęście Kupujących, serwis C+ od zawsze zapewnia darmowy transport reklamowanego urządzenia w obie strony. Ewentualnie z tv boxem klient idzie do najbliższego salonu C+ celem wymiany. To już na szczęście jest poza nami.

oznacz moderatorów