anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacje dpd

GreTrans
#9 Pomysłodawca#

Allegro, proszę o odpowiedź - przewoźnik allegro dpd naliczył nam dodatkową opłatę, na którą złożyliśmy u was reklamację 22.05.2025. Potwierdziliście jej przyjęcie zarazem dodając informację o maksymalnym terminie rozpatrzenia tejże reklamacji. W dniu dzisiejszym wysyłacie nam śmiesznego maila z informacją, że WY reklamację złożyliście 15.06 i od tego momentu macie miesiąc czasu. Pytanie jest proste - dlaczego trzymają się was żarty? I dlaczego uważacie, że skoro nie chce się wam terminowo załatwić sprawy to można zepchnąć problem na kogoś innego? PRZYJĘLIŚCIE REKLAMACJĘ 22 MAJA? TO MACIE TERMIN DO 22 CZERWCA. CZEGO WASZ KONSULTANT NIE OGARNIA? ScreenShot1874.jpg

TEN MAIL Z 22 MAJA CHYBA DOŚĆ JEDNOZNACZNIE PRZEDSTAWIA SYTUACJĘ?

 

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_  

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

TechartGSM
#13 Ambasador#

Miałem dokładnie taką samą sytuację. Allegro sobie złożyło do PP reklamację tydzień czy dwa później niż potwierdzili otrzymanie reklamacji ode mnie i odrzucili moje roszczenia w związku z przekroczeniem terminu rozpatrzenia reklamacji. Ot, Allegro.

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

dokładnie tak samo mieliśmy, my złożyliśmy przykładowo 10.06 oni złożyli sobie reklamacje tydzień później 😉 

oznacz moderatorów

GreTrans
#9 Pomysłodawca#

Doczekam się na odpowiedź? Może uokik-owi odpowiecie, czy te opóźnienia to celowe działanie? @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@GreTrans Proszę, podaj numer tego zgłoszenia. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

GreTrans
#9 Pomysłodawca#

Zgłoszenie 51923038. W zamieszczonym powyżej screenie też jest ten numer.

Potwierdzenie zgłoszenia reklamacji otrzymaliśmy 22 maja 2025 roku o godzinie 08.28.

 

Poniżej zamieszczam screen maila otrzymanego od was po pierwszej rozmowie telefonicznej 21 maja. Ponoć kontaktowaliście się z przewoźnikiem już wtedy? Więc dlaczego reklamacja została złożona (PODOBNO DOPIERO) 15 czerwca???

 

Jeszcze 22 maja zaraz po godzinie 8 były maile z waszej strony z pytaniem o wysokość naszego  roszczenia. I co? Mail od nas 2 tygodnie do allegro szedł??

 

ScreenShot1878.jpgScreenShot1879.jpg

 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@GreTrans Już wyjaśniam. 22.05 zostało zarejestrowane zgłoszenie u nas - to jeszcze nie oznacza złożenia reklamacji u przewoźnika. Jako Allegro musimy najpierw rozpatrzeć to zgłoszenie i mamy na to 30 dni. Po rozpatrzeniu zgłoszenia, w Twoim przypadku, reklamacja została złożona do przewoźnika 15.06. Od tej daty, przewoźnik ma 30 dni na odpowiedź. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

GreTrans
#9 Pomysłodawca#

"Allegro dpd" to wasz przewoźnik, więc składając reklamację u was trzymamy się terminu 30 dniowego na rozpatrzenie. A jeżeli "allegro dpd" to nie jest wasz przewoźnik, to za przeproszeniem czemu udajecie wariata i cokolwiek "rozpatrujecie"??? 

W skrócie - Wasz kurier - macie 30 dni na rozpatrzenie. Nie wasz kurier- przekazujecie reklamację BEZPOŚREDNIO I BEZ ZWŁOKI przewoźnikowi. Bezpośrednio i bez zwłoki to znaczy bez czekania 24 dni na przekazanie skargi dalej.

Jeszcze bardziej w skrócie -  nie róbcie z ludzi debili. Albo rozpatrujcie w ustawowym terminie albo składamy zapytanie o zgodność waszego działania z ustawą do UOKiK.

Jest to sztuczne i zbędne przedłużanie procesu reklamacyjnego.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@w_kiwi z czystej ciekawości zapytam - jest jakiś konkretny, logiczny, racjonalny powód dla którego złożenie reklamacji u przewoźnika zajmuje obsłudze Allegro 24 dni?

oznacz moderatorów

GreTrans
#9 Pomysłodawca#

Tak, to jedna z rzeczy nie do pojęcia. I co oni tak bardzo rozpatrują w tym czasie...

 

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@GreTrans

 

Skargi do UOKiK-u, nie masz co składać. Usługi pocztowe (a do nich zaliczają się usługi kurierskie), są wykluczone z jurysdykcji UOKiK.

A co do reklamacji, to tu jest mały problem. Formalnie, to Allegro wysłało przesyłkę. Sprzedawca nie jest w ogóle stroną w kwestii reklamacji.

Ale uwaga. W przypadku Allegro Delivery, to Allegro jest operatorem i to oni rozpatrują reklamację. Nie ma tu znaczenia czy usługę realizowali bezpośrednio, czy zlecili ją innemu operatorowi.

oznacz moderatorów

GreTrans
#9 Pomysłodawca#

W kwestii skargi uokik nie chodzi o usługę pocztową, tylko o sztuczne i celowe przedłużanie czasu reklamacji. Bo o czymś takim tutaj mówimy - ponad trzy tygodnie sprawa leży na biurku i nic się z nią nie dzieje. Jeszcze teraz, jak twierdzi alegro, to nie oni rozstrzygają sprawę. Więc jaki cel miała ta zwłoka? Ktoś zapomniał? Komuś się nie chciało? Tylko co mnie to obchodzi? Czyjeś "nic-nie-robienie" celowe bądź nie, nie sprawi, że zmienią się przepisy. Alegro przyjęło tą reklamację określając czas jej załatwienia (zgodnie z ustawą zresztą). I tego oczekuję.

oznacz moderatorów

Client:80340374
#15 Entuzjasta#

 

@GreTrans  proponuje kontakt z UKE w celu przeanalizowania czy allegro sprzedając nam usługe odpowiada za nią. Takie odsyłanie do przewoźnika i umywanie sobie rąk kiedy bierze sie pieniądze wg mnie nie jest na miejscu

 https://uke.gov.pl/kontakt/

Numer z Rejestru Operatorów Pocztowych

B-00694

Firma przedsiębiorcy lub nazwa innego podmiotu uprawnionego do prowadzenia działalności gospodarczej

ALLEGRO Sp. z o.o.

 

 

oznacz moderatorów

pecela
#18 Luminarz#

@GreTrans

To też nie podlega jurysdykcji UOKiK w przypadku, gdy ma to związek z tym usługą pocztową.

Organem właściwym w tej kwestii jest Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Ps. Działalność pocztową zaliczamy do tzw działalności regulowanej. Tu nie ma czegoś takiego jak swoboda prowadzenia działalności. 

oznacz moderatorów