Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
To będzie dosyć długi temat, bo opiszę w nim kilka bardzo nieprzyjemnych sytuacji, które ostatnio mnie spotykają z firmą DPD. Od jakiegoś czasu mam problem z przesyłkami wysyłanymi za pośrednictwem tej firmy, bardzo wiele przesyłek nie dociera do klientów lub docierają uszkodzone i np. w otwartych opakowaniach. Czego oczekuję z waszej strony? Pomocy i zaczerpnięcia informacji (być może na podstawie doświadczenia) co mogę zrobić w takich sytuacjach, bo przyznam szczerze, że nie bardzo wiem, UOKiK, WIIH, Rzecznik praw konsumenta?
1. Ostatnio miałem sytuację, że kurier dostarczył pod zły adres przesyłkę, po czym się zorientował i odebrał ją już w otwartym opakowaniu, a następnie przywiózł do prawidłowego adresata. Oczywiście klient odmówił przyjęcia, co jest logiczne, bo opakowanie transportowe było otwarte. Przesyłka w ostateczności do mnie nie dotarła, skontaktowałem się zatem z DPD po czym otrzymałem odpowiedź od pracownika DPD, że uznali ją za zaginioną i mam złożyć reklamację. Reklamacja została złożona i miesiąc później otrzymuję odpowiedź, że uznali ją tylko "w części" cokolwiek to znaczy, uznali, że w ramach zwrotu z tytułu ubezpieczenia należy się tylko 2/3 wartości zaginionej przesyłki - nie podali żadnego powodu, dlaczego reklamacja została przez nich uznana tylko po części. W odpowiedzi odniosłem się do reklamacji, z którą rzecz jasna się nie zgodziłem i dodatkowo z powodu wk**wienia jakie już mną kierowało zażądałem kary umownej w wysokości 10krotności wartości przesyłki. Nie dość, że przesyłka pierwotnie dotarła pod zły adres, następnie w otwartym opakowaniu trafiła do prawidłowego adresata by na koniec zgubić się gdzieś w oddziale DPD i wypłacić 2/3 wartości przesyłki bo mieli takie "widzimisię".
2. Przesyłka wysłana do klienta, po tygodniu nie dotarła - odpowiedź z strony DPD - "przesyłka uznana za zaginioną, proszę złożyć reklamację", postanowiłem zatem zwrócić klientowi kasę za zamówienie aby dłużej nie czekał, no bo przecież przesyłka została uznana za zaginioną, złożyłem reklamację i w odpowiedzi dodałem tylko, że w przypadku jeżeli przesyłka jednak by się znalazła to mają ją przekierować do nadawcy bo klient dostał już zwrot środków. O dziwo, po miesiącu przesyłka się znalazła i została do mnie zwrócona, w czym problem? A w tym, że DPD obciążyło mnie pełnymi kosztami z tytułu zwrotu przesyłki do nadawcy, jakim prawem? Nie wywiązują się z umowy, uznają przesyłkę za zaginioną, a następnie po złożeniu reklamacji nagle się znajduje i obciążają mój rachunek kosztem przesyłki (w sumie to w obie strony) bez słów przepraszamy etc.
3. Prawie hit, ale najlepsze zostawiłem na koniec (pkt. 4). Tutaj przesyłka szła do klienta równo miesiąc, w między czasie po tygodniu od nadania została uznana za zaginioną, złożyłem zatem reklamację, w między czasie klient zamówił sobie towar z przesyłką InPost (pozdrawiam, najlepszy pod każdym względem przewoźnik na rynku). Oczywiście otrzymał przesyłkę na drugi dzień. Miesiąc później od momentu złożenia reklamacji do DPD otrzymałem odpowiedź, że reklamacja została odrzucona ponieważ przesyłka została dostarczona. WTF!? Patrzę na status, rzeczywiście została dostarczona (prawie tydzień wcześniej), kontaktuje się z klientem, temu nic o tym nie wiadomo, nikt nie wręczył mu tej przesyłki, poinformował, że sprawdzi po pracy skrzynkę na listy - jak się okazało, przesyłka została umieszczona w skrzynce na listy, gdzie leżała ponad tydzień. Także podpis na potwierdzeniu odbioru musiał być podrobiony przez kuriera. Zażądałem od DPD odbioru tej przesyłki i dostarczenie jej pod mój adres - do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odpowiedzi.
4. Jak wspomniałem, prawdziwy HIT, z czymś takim się jeszcze nie spotkałem. Standardowo, po tygodniu od nadania przesyłki klient kontaktuje się, że paczka do niego nie dotarła, ostatni status na dzień 22.09 "Przyjęcie przesyłki w oddziale" - no to kontaktuje się do Allegro aby złożyli reklamację, kilka dni później standardowa odpowiedź, "Przesyłka jest zagubiona i przewoźnik sugeruje złożenie reklamacji", no to składam reklamację, w dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź do złożonej reklamacji:
"Państwa przesyłka została zutylizowana przez przewoźnika dnia 22.09.2022r.
Reklamowana przesyłka nie zaginęła, dlatego nie mogę uznać Państwa reklamacji."
Wchodzę w status śledzenia przesyłki i moim oczom ukazuje się aktualizacja statusu na dzień 22.09 "PDU", cokolwiek to znaczy, w momencie składania reklamacji nie było tego w statusie. Ale mniejsza z tym, jakim prawem przewoźnik bez mojej zgody utylizuje przesyłkę? To chyba nie jest jego własność aby mógł decydować o jej losach i podejmować takie kroki? Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale to chyba łamanie prawa w biały dzień, w dodatku z tego tytułu odrzucają złożoną reklamację.
Zachęcam do podzielenia się doświadczeniem i z góry dzięki za udział w dyskusji, a także każdą sugestię i pomoc 🙂
Do dzisiaj nie mam pojęcia, jakim cudem ta firma jeszcze istnieje na rynku. To co piszesz to absolutna klasyka tematu w przypadku tego "przewoźnika". Ciesz się, że nie doliczyli ci jeszcze do tych przesyłek 19,99 zł za przesyłkę niestandardową. Potem przy reklamacji wysyłasz im zdjęcia wysłanych przesyłek, w pudełku kartonowym, z miarką dowodzącą ich standardowego wymiaru. Odpowiedź? Reklamacja nieuznana, dopłata doliczona słusznie i skopiowany ich regulamin. Problem w tym, że żaden z punktów nie pasuje w przypadku tej paczki. To skandal, że taki przewoźnik jest brany pod uwagę do Smart przez Allegro. To po prostu musi być nagłośnione w mediach, inaczej ta wolna amerykanka z ich strony będzie trwać w nieskończoność...
Można składać reklamacje na te opłaty dodatkowe za niestandard, przeadresowanie przesyłki, zwroty. Dziś dostałem odpowiedz reklamacje z DPD na 12 paczek po 19,99zł. Oczywiście odmowa.
Dla mnie DPD to złodzieje.
Witam,
gdzie można składać takie reklamacje?
dodam, że nie mamy opiekuna (Kontakt do opiekuna handlowego:
Imię i Nazwisko: BIZNESOWE WSPARCIE
tel.: 225107700)
Właśnie przejrzałam opłaty dodatkowe DPD i bardzo się zdziwiłam, że chwytak aluminiowy ważący 175 g (nr oferty 11169986956) z łyżką do obuwia dla osób starszych może ważyć "Dopłata do paczki o wadze powyżej 10 do 15 kg" . Pakujemy w kartony nie drewniane skrzynie... Cuda....
Jeszcze nasunęła się jedna sprawa co do reklamacji w DPD
Kurier miał dostarczyć przesyłkę pobraniową do ZUS we Wrocławiu. W odpowiedzi na reklamację "Przesyłka nie została skutecznie doręczona ze względu na nieobecność odbiorcy pod wskazanym adresem doręczenia." Godz. 9:38 i 10:23 - to nie są "normalne" godziny pracy urzędników i ZUS w tym czasie jest "zamknięty" 🙂 a Pani, która odebrała telefon od kuriera miała "zwidy" podając dokładną godzinę i czas rozmowy i numer telefonu do kuriera.
Można zgłosić wiele paczek naraz. Musisz wysłać listę reklamowanych przesyłek najlepiej w exelu, pełnomocnictwo od allegro i 2 zdjęcia paczek.
DPD ostatnio chyba "nalało się do d.u.py", część reklamacji uznają i zwracają po 19,99zł na rozliczenia z allegro.
Odwoływałem się od decyzji dwa razy. W końcu uznali. Ale ponad połowy reklamacji nie uznają. Ja już zrezygnowałem z DPD na rzecz poczty polskiej. Narazie jestem zadowolony. 99% paczek dochodzi następnego dnia. Są tańsi w opłatach smart. Nie doliczają opłat powyżej 10kg za paczkę. Jak narazie nie mam opłat za niestandard. Do DPD nie planuje wracać. Szkoda się użerać.
Z ciekawości, czego dotyczyła sprawa? Co takiego wysyłasz, że liczą Ci niestandard? Ja na szczęście wszystko wysyłam w kopertach lub foliopakach, także tego typu problemów z dopłatami nie mam. Jedyne co mnie wkurza to dopłaty za zwrot przesyłek jak oni dadzą przysłowiowej **piiip** (oczywiście pomijając te sporne kwestie reklamacji, które opisałem na wstępie - to jest niedopuszczalne).
Ps. zabawnym faktem jest również to, że DPD do wypłaty odszkodowania żąda wartości wytworzenia produktu lub nabycia, a nie wartości jaką produkt faktycznie ma (tj. sprzedaży). InPost jest tutaj wzorem do naśladowania pod każdym względem, rozpatrują reklamacje z dnia na dzień i nie miałem sytuacji, aby były jakieś odrzucone lub przyjęte "po części".
odwołaj się i uznają, standardowa procedura... czesc osob zrezygnuje i maja czysty zysk. tfu.
@marcus0015: ja to sie mega dziwię od około 2 lat, że Allegro JESZCZE współpracuje z tą firmą. Jak mogę unikam tego przewoźnika!
@YIVO: jesli wysylasz jako firma to przeciez UOKiK i Rzecznik K. nie mają nic dla Ciebie 😮
Być może bezpośrednio dla mnie nie, ale podejrzewam, że moje sytuacje nie są wyjątkowe i pewnie zwykłych konsumentów również spotykają. Także ktoś powinien się przyjrzeć, czy ta firma działa zgodnie z prawem. Rozważam wyrzucenie DPD z oferty, bo nie ukrywam, że więcej z nimi problemów niż korzyści, gorzej niż z PP, którą jak do tej pory miałem na swojej czarnej liście. Na szczęście zamówienia na DPD stanowią ok 5%, a mimo to w ostatnim czasie jest to jedyny przewoźnik, u którego mam reklamację z tytułu uszkodzenia w transporcie, zaginięć przesyłek lub opóźnień w dostawie... Dramat.
Coraz więcej osób zgłasza problemy z tą firma i sprzedający powinni się dobrze zastanowić czy warto z nimi współpracować ,bo nawet jak ktoś ma tylko 5% przesyłek u tej firmy to może sobie zepsuć statystyki oraz ciężko latami wypracowaną reputację.
ja napisałem w polu opisowym w zakładce dostawa, że nie polecam dpd bo to syf i wysyłam towar raz w tygodniu - kupujący mimo to wybierają dpd jak opętani
@RED my wywaliliśmy toto w pi..guły po tym jak dopłaty do przesyłek +10 kg sobie umyślili z Allegro. Dopłaty za podjazdy poniżej 4 szt. jeszcze jakoś przetrawiliśmy, DPD Pickup nie jest tak daleko od nas.
Nasze szczęście polega na tym, że pocztę mamy na wprost okien sklepu. Dodatkowo ten oddział przyjmuje paki do 30 kg, a paczki odbierane są od nich 2 razy w ciągu dnia - o 15.00 i 17.00. Bajka, nie trzeba się w końcu spieszyć z pakowaniem, bo może Pan Kurier DPD lub UPS ma mniej paczek w rejonie i opuści go przed południem. A Pocztex w nowej odsłonie rzeczywiście większość paczek dostarcza w 24h.
Od nas z firmy wyjeżdża ok 20-30 przesyłek DPD dziennie są to zarówno przesyłki internetowe jak również duże paczki dla klientów hurtowych.
W tym roku nie mamy ani jednej zagubionej przesyłki. Mniej więcej raz w miesiącu jakaś przesyłka zostaje uszkodzona w transporcie i jak do tej pory wszystkie reklamacje zostały uznane.
Największy problem z DPD to niestety dopłaty z którymi już przestałem walczyć bo ani razu DPD nie uznało reklamacji z tego powodu a nikt w firmie nie ma czasu robić zdjęć każdej przesyłki i udowadniać, że nie przekracza dopuszczalnych wymiarów ani wagi.
@ares_ : i dlatego przewoźnik leci sobie ewidentnie w kulki...bo w większości przypadków nikt nic z tym nie robi.
Czy komuś udało się rozszyfrować status "PDU" przesyłki DPD? Klientka zamawiała przez Allegro Smart i ostatnia zmiana statusu przesyłki była tydzień temu na mityczne "PDU" oczywiście klientka nie dostała żadnego powiadomienia od przewoźnika i do mnie jako sprzedawcy udała się z pytaniem.
jak dla mnie przeznaczone do utylizacji.
Na infolinii usłyszałem że PDU to Paczka Do Utilizacji. Należy tu rozumieć, że w DPD normalnie zniszczyli paczkę i czekają, aż klient sam się zgłosi z roszczeniem.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Czy na tym forum jest jakiś reprezentant DPD? Opiekun DPD? Ktoś kto umiały odpowiedzieć na te zarzuty, a także wiele innych. Jeśli nie, to może zorganizujecie kogoś z DPD kto podejmie się tego wyjaśnienia.
W korespondencji zapytałam się o to, ale pracownica allegro olała pytanie, zwróciłam na to uwagę i wiecie co, zapytano się mnie jaka chcę rekompesatę za zlekceważenie mojego pytania przez pracownika allegro.