Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie
Czy ktoś z was miał takie sankcje na swoim koncie?
Pierwszy raz z czymś takim się spotykamy,
Kupujący twierdzi że nie otrzymał od nas zakupionego przedmiotu, przesłał nam zdjęcia o które prosiliśmy dzięki którym sprawdziliśmy proces pakowania przesyłki. Wyszło z nich że przedmiot został spakowany i wysłany ponieważ posiadamy kamery nad stanowiskami pracy. Napisaliśmy o tym kupującemu i udzieliliśmy odpowiedzi że poprosimy o nagranie z paczkomatu czy nie kurier przypadkiem nie miał otwartej przesyłki. Udzieliliśmy odpowiedzi 15.05 (środa) i skontaktowaliśmy się z in postem. Dzisiaj (20.05) Poniedziałek kupujący poprosił o pomoc allegro a nam bonusowo dostało się te sankcję i w dyskusji wiadomość
........, przykro mi, że otrzymał Pan niekompletne zamówienie. .........., proszę o informację, czy otrzymali Państwo informację od przewoźnika. DBESTSHOP, w związku z brakiem odpowiedzi w dyskusji, nałożyłem ograniczenia na Państwa konto. ........, po otrzymaniu decyzji przewoźnika, proszę ponownie wezwać nas w dyskusji.
ok, da się wszystko zrozumieć ale mam 14 dni na decyzję reklamacyjną dodatkowo kupujący miał z nami kontakt więc nie wiem o co pracownikowi allegro chodziło
Prosiłbym o informację czy też tak mieliście, przyznam się że pierwszy raz od 8 lat mam taką sytuacje i jestem delikatnie mówiąc szpikowany działaniem i odnoszę wrażenie że to jakaś dziwna próba wymuszenia na nas niezgodnego z regulaminem i prawem działania. Tym bardziej że chcemy sprawę załatwić a mogliśmy napisać ,, mamy nagrania i wynika z nich że wysłaliśmy przedmiot" negatywna decyzja
Właśnie przed chwilą o niekompetencji osób pracujących w Allegro się wypowiadaliśmy, może w końcu ktoś to ogarnie, co tu się dzieje?
@DBESTSHOP Cześć. Przykro mi, że doszło do takiej sytuacji. Zgodnie z regulaminem Allegro Twoim obowiązkiem jest udzielanie odpowiedzi klientowi w dyskusji:
10.2. Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego, z zastrzeżeniem, że czas ten nie biegnie w soboty, niedziele i pozostałe dni ustawowo wolne od pracy według prawa właściwego dla kraju rejestracji albo miejsca stałego pobytu Sprzedającego.
W dyskusji 4614d019-c145-4988-a173-789ab0dc7081 klient nie otrzymał od Ciebie odpowiedzi na wiadomość wysłaną 15 maja.
?
@DBESTSHOP Rozumiem Twój punkt widzenia, ale mimo wszystko Twoim obowiązkiem jest udzielenie odpowiedzi również na taką wiadomość.
A na taką?
Ale skoro napisałem że skontaktuję się z przewoźnikiem
,,Witam. Z weryfikacji nagrania ze stanowiska pracownika wynika że zamówienie zostało prawidłowo zrealizowane i spakowane. Dodatkowo zaklejone naklejką nadawczą. Aktualnie wystąpimy również do in post o przesłanie nagrania ze Paczkomatu czy na przesyłce widniały ślady otwarcia i wyciagnięcia zawartości"
,,Proszę również o weryfikację czy ktoś z domowników nie otworzył wcześniej przesyłki i nie wyciągnął etui gdyż i takie sytuacje się zdarzały"
i sprawę wyjaśnimy to co miałem jeszcze odpisać na wiadomość, tą wiadomość
,,Byłem pierwszą osobą, która otworzyła paczkę. Dobrze, proszę zatem sprawdzić jak wygląda sytuacja po stronie InPostu"
Jaką ma Pani propozycję?
mam 14 dni na decyzję i wywiązuje się z obowiązków jakie nakłada na mnie prawo oraz wasz regulamin. Czy nie udzieliłem wystarczająco wyczerpującej informacji w dyskusji? olałem sprawę? To jest bardzo duża nadgorliwość pracownika nie sądzi Pani?
@DBESTSHOP Mogłeś odpisać nawet krótko, np. że wrócisz do klienta z informacjami. Zaakceptowałeś regulamin, w którym jasno określamy ramy czasowe odpowiedzi w dyskusjach. Przykro mi, że doszło do takiej sytuacji, ale regulamin jest jednakowy dla wszystkich sprzedających. Na przyszłość pamiętaj, żeby nie pozostawiać żadnych wiadomości w dyskusji bez odpowiedzi.
Tak... Jeżeli udzielił bym takowej odpowiedzi to i tak jest ona niezgodna z waszym wskazaniem
,,np. że wrócisz do klienta z informacjami."
ponieważ odpowiedź ma być według waszej wiadomości
,,ponieważ nie otrzymaliśmy Twoich wyczerpujących wyjaśnień w dyskusji"
... wyczerpująca...
@ko_alka" regulamin jest jednakowy dla wszystkich"
otóż nie jest.
Z innej beczki. Mam wykupiony smart. Regulamin allegro, regulamin smart i regulamin dostaw głosi że mam prawo wybrac dostawę z tych oferowanych przez sprzedawce. I nie mogę bo allegro narzuca mi swojego kuriera one, którego nigdy był nie wybrała.
To nie jest równe traktowanie nie uważasz? Jedni mogą korzystać z wyboru kuriera inni nie mogą chociaż mają wykupioną Usługę. Mimo że regulamin jasno to określa.
Regulamin nie jest równy to wiemy od dawna bo coraz więcej praw daje się kupującemu a coraz więcej wymaga się od sprzedawcy a żeby im ułatwić to podniesiemy prowizje (aby poprawić jakość oczywiście) i narzucić nowe obowiązki. Regulamin od czasu kiedy ja sprzedaje zmienił się wielokrotnie a wspomniana przez moderatora zmiana nie jest od tak dawna. Ale szkoda to tłumaczyć osobie która na forum jest od 2 lat 🙂
1. Dyskusje może otworzyć tylko kupujący
2. Ocenę może wystawić tylko kupujący
3. Opinie o produkcie wystawia tylko kupujący
4. Edytować ocenę w każdej chwili może tylko kupujący
5. Kupujący nie ma obowiązku odpisać 24h na wiadomość w dyskusji
6. Allegro nie ma obowiązku odpisać w 24 godziny
7. nam się ogranicza sprzedaż za błąd ale kupującemu już nie ogranicza się kupowania
i tak można wypisywać
ale najbardziej bodło mnie to że odebrał się nam czarną listę jedyną możliwość obrony. Z tego wynika że teraz można nas oszukiwać z pełnym przyzwoleniem
Wystarczy też obowiązki nałożyć na kupujących ale po co... Kupujący ma kupić a sprzedawca odprowadzić prowizję a reszta nikogo nie obchodzi bo to my mamy wszystko robić zgodnie z regulaminem. Jeszcze nie spotkałem się z blokadą konta kupującemu mimo iż jeden kupujący zrobił u nas kilka zakupów pobraniowych których nie odbierał. Allegro wtenczas odpisało... może Pan swoich praw domagać się w sądzie a aktualnie zalecam dodanie kupującego do czarnej listy...
I żeby nie było nie pcham wszystkich z allegro oraz wszystkich kupujących w jeden worek bo naprawdę trafiają się dobrzy konsultanci również wyrozumiali kupujący ale tych turbo durnych powinno się usuwać z portalu a nie robić to co się teraz wyprawia... pisząc że regulamin równy jest dla wszystkich.
Przepraszam za czepliwość ale no musze to napisać
Zaczynam mieć odczucie że ten regulamin interpretowany jest przez każdego pracownika inaczej, 8 lat sprzedaży i ponad setka dyskusji a trafi się jeden nadgorliwy pracownik który nie ma w mojej opinii racji i zaczyna się zabawa. Wystarczyło by jedynie przeprosić za to jak zostaliśmy potraktowani bo jest to nieuctwie stawiacie nas na równi z tymi co nagminnie łamią regulamin i pouczyć pracownika a nam zwrócić uwagę w dyskusji jeżeli coś źle robimy tak jak to było dotychczas a nie go tłumaczyć, nam narzucić sankcje i wskazywać regulamin oraz zapis który jest nieprecyzyjny. Nie ma w nim żadnej informacji że mamy odpisać na każdą wiadomość dodatkowo wyczerpująco i w ciągu 24 godzin ponadto sankcje dotyczą art. 2.12. i 8.4. Regulaminu Allegro a ten nijak ma się do punktu 10.2
w myśl tego uważam że udzieliłem odpowiedzi na zarzuty kupującego oraz udziałem mu informacji. Został on poinformowany co dalej a jego kolejna wiadomość nie miała formy pytającej lub zarzucającej nam coś tak więc odpowiedz była zbędna tym bardziej że kupujący wskazał w niej że czeka na wiadomość
Sprzedający ma obowiązek udzielenia odpowiedzi i złożenia wyczerpujących wyjaśnień w Dyskusji w ciągu 24 godzin od skierowania zarzutów przez Kupującego
-Czytając ten zapis stwierdzam że w wypełniłem warunek regulaminu allegro gdyż kupujący otworzył dyskusję, otrzymał niezwłocznie odpowiedź i otrzymał wyczerpującej odpowiedzi na reklamację. Sporawa jest w toku tak wiec mam 14 dni na decyzję czyż nie tak?
za niedługo na kropkę którą kupujący przez przypadek wciśnie i wyślę będziemy zmuszeni odpisać a trafi się pracownik który stwierdzi że odpowiedź jaką udzielimy jest nie wystarczająca i cała sytuacja się powtórzy.
@DBESTSHOP Każdy sprzedający ma obowiązek udzielania odpowiedzi w dyskusji swoim klientom w ciągu 24 godzin i nie jest to żadna nowość — te zasady obowiązują od dawna.
Nie odpisałeś na wiadomość klienta, którą wysłał 15 maja i dlatego Twoje konto zostało zablokowane. Nie ma tutaj żadnych nieprawidłowości po naszej stronie.
Każdy sprzedający ma obowiązek udzielania odpowiedzi w dyskusji swoim klientom w ciągu 24 godzin i nie jest to żadna nowość — te zasady obowiązują od dawna.
Nie odpisałeś na wiadomość klienta, którą wysłał 15 maja i dlatego Twoje konto zostało zablokowane. Nie ma tutaj żadnych nieprawidłowości po naszej stronie.
nie odpisałem ponieważ nie ma w niej żadnego pytania, zarzutu tylko odpowiedz na naszą wiadomość, nie jest to pierwsza wiadomość tylko cała korespondencja wystarczy uważnie przeczytać żeby zrozumieć sens
Byłem pierwszą osobą, która otworzyła paczkę. Dobrze, proszę zatem sprawdzić jak wygląda sytuacja po stronie InPostu
W Pani toku myślenia na kropkę czy jakikolwiek znak choćby= czy literkę miał bym udzielić wyczerpującej odpowiedzi, nie widzi Pani wcześniejszych wiadomości? Serio? No chyba nie o to chodzi w regulaminie a na pewno nie autorowi regulaminu. Zatem trzeba uruchomić autorespondera skoro według Pani jest to odpowiedzenie rozwiązanie a kupujący dostanie długą bezsensowną wiadomość o przyjcie zgłoszenia. Zapewne wie Pani o co chodzi i na pewno to Panią by uspokoiło
Z allegro pracuje od 11 lat więc chyba wystarczająco ,,od dawna" a sam sprzedaje od 8 i chyba co nie co wiem i widzę że coś jest nie tak. Tak chorego podejścia do sprawy nie widziałem jeszcze na tym portalu... Serio... nigdy ale to właśnie taki pracownik który zgłosił blokadę i taki jak Pani niszczą ten portal
Poczekam zatem na odpowiedz z odpowiedniego działu i sprawę załatwię
Pani życzę spokojnego wieczoru i więcej zrozumienia 🙂
Pozdrawiam
nawet jak nie ma pytania a jest kropka - musisz odpowiedzieć choćby kropką. Tam siedzi bot, nie człowiek i na tym etapie tego nikt nie czyta. Automat albo widzi albo nie widzi odpowiedzi.
Tylko że teraz jak masz nałożone blokady - to jak chcesz je odblokować?
Zgadza się musisz odpowiedzieć, ale tu On pisze że decyzje pojęli ludzie a nie BOTy.
tak, bo automat wyłapał, że nie było odpowiedzi, człowiek to znalazł i zastosował blokady.
No nic... zrezygnowaliśmy kiedyś z auto respondera aby poprawić jakość usług z tego wynika że Allegro ma gdzieś co piszemy i ważne jest aby na kropkę odpowiedzieć kropką w myśl zapisu w regulaminie... logiczne myślenie nie ma tu sensu... 🙂 dlatego uruchomimy go ponownie. Wiadomości od działu bezpieczeństwa oraz moderatora zapisze sobie aby w przyszłości gdy zaczną czepiać się o treść wiadomości to przedstawię im zdanie ich pracowników i co mi kazali pisać. Jak dla mnie to głupota straszna bo uważam że kupujący nie tego oczekuje
Najlepsze jest to że to dopiero pierwszy raz mamy taką sytuację a tym systemem odpisujemy od lat i nikt nie miał z tym problemu kupujący czy też allegro. A teraz puścili boty do pracy to jeszcze że im to doda pracy to jeszcze jakość usług na pewno nie zostanie poprawiona
Ostatnio opisywałem podobna sytuację. Kupujący w dyskusji w czwartek zgłaszał reklamacje, po czym Allegro w tej dyskusji, w odpowdzi na ostatni post kupującego informuje go, że teraz sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Nastaje pn, i z samego rana cyk, blokada konta bo nie odpisaliśmy w 24h, tylko na co?. W taki oto sposób zostaliśmy przez Allegro wpuszczeni w mailny, bo gdyby nie ich ostatnia wypowiedź to sami byśmy napisali kupującemu, że mamy 14 dni.
Ps. Autoresponder wtedy nie zadziałał bo nie mamy go ustawionego aby po odpowiedzi Allegro odpisywał.
ooo... dzięki za informację bo i na tym bym się przejechał zapewne.